Rıdvan Kocabaş 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Bir akrabam her yağ değişiminde yağı boşalttırıp 3 litre mazot 1 litre yağ ile motoru 1 kaç dakika çalıştırıp sonra bu karışımı boşaltıp yağı değiştiriyormuş . Bu tür bir yöntemin motora zararı olur mu , ya da faydalı bir şey mi ? Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Ben duymuştum böyle bir uygulamayı ama faydası varmıdır bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 9 Mart 2009 Yazar Paylaş 9 Mart 2009 Hiç duymamıştım Bende ilk defa duyuyorum ama dediğine göre yağ tertemiz oluyormuş hatta değişime kadar bile kararma olmadan yağı kullanıyorum diyor Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Bana sadece yağ ile yapsa temizliği daha iyi gibi geliyor. Mazotun gereği nedenmiş ? Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 ben de bu uygulamayı ilk kez duyanlardanım... iyi bir uygulama olduğunu da zannetmiyorum .. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 (düzenlendi) Mazot un kaydırma özelliği olmadığından, kısa sürede olsa motorda aşıntıya sebep olur..Özellikle turbo dizel araçlarda kesinlikle olmaz,turbonun sürekli kaliteli yağlanmaya ihtiyacı var..O yüzden böyle özel bir uygulama yapılacaksa,bunu sadece motor yağı ile yapıp,bir gün sonra değiştirmek en akıllıca yöntem olur.. Biraz masraflı ama, yapılacaksa böyle olmalı.. 9 Mart 2009 tarihinde Osman Dumanl? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Levent Erdoğan 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Mazot un kaydırma özelliği olmadığından, kısa sürede olsa motorda aşıntıya sebep olur..O yüzden böyle özel bir uygulama yapılacaksa,bunu sadece motor yağı ile yapıp,bir gün sonra değiştirmek en akıllıca yöntem olur.. Biraz masraflı ama, yapılacaksa böyle olmalı.. Kesinlikle katılıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Ben yine marka övücem, bayi yada satışla falan ilgim yok fakat araştırmalarımda, yine wurth ün motor temizleme sıvısı varmış yağ değişimi yaparken yağı değişmeden önce bu sıvıyı sıcak motora koyup 10 dakka çalıştırıyorsunuz ve yağ değişiyorsunuz, aslında bu madde motor rektifiyesinden sonra içini temizlemek için yapılmış fakat normaldede uzun km yapmış motorlarda tortuları yağ kalıntılarını temizlemek için kullanılıyor ve çok iyi bir şey olduğunu öğrendim arkadaşlar. Eğer bunu yapmazsanız Osman beyin dediğinide yapabilirsiniz fakat tam temizlik için wurth daha iyi galiba. http://shop.wurth.com.tr/product_info.php/...rthcthfmffilkk3 Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 En kalıtelı urun bıle olsa turbo araçlarda uygulanmaması gerek. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Ama gaz vermeyip rolantide kullanıcaz zaten arabada yağ var, bunu ekliyoruz içine, acaba zarar verirmiki? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Ben yine marka övücem, bayi yada satışla falan ilgim yok fakat araştırmalarımda, yine wurth ün motor temizleme sıvısı varmış yağ değişimi yaparken yağı değişmeden önce bu sıvıyı sıcak motora koyup 10 dakka çalıştırıyorsunuz ve yağ değişiyorsunuz, aslında bu madde motor rektifiyesinden sonra içini temizlemek için yapılmış fakat normaldede uzun km yapmış motorlarda tortuları yağ kalıntılarını temizlemek için kullanılıyor ve çok iyi bir şey olduğunu öğrendim arkadaşlar. Eğer bunu yapmazsanız Osman beyin dediğinide yapabilirsiniz fakat tam temizlik için wurth daha iyi galiba.http://shop.wurth.com.tr/product_info.php/...rthcthfmffilkk3 o zaman en ideali şöle oluyor 1) önce yağ boşaltılıyor. 2) Yerinde yeni yağ ile beraber bu würth ün katkı maddesi konuyor ( Burda Yeni yağın kaç lt olacağı ve würth ün ne kadar kullanacağını nasıl belirleyecez) 3) Gerekli miktarda uygun yağ konulur. 4) mutlu ve huzurlu bir şekilde bir sonraki yağ değişimine kadar aracımızı kullanabiliriz Doğrumudur ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Motor sıcak iken tapa açılır, yağ tamamen boşaltılır, filtre sökülür atılır, yenisi takılır, olması gereken yağ, olması gerektiği kadar üstten doldurlur.. Bitti.. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Motor sıcak iken tapa açılır, yağ tamamen boşaltılır, filtre sökülür atılır, yenisi takılır, olması gereken yağ, olması gerektiği kadar üstten doldurlur.. Bitti.. İşte bu kadar Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Motor sıcak iken tapa açılır, yağ tamamen boşaltılır, filtre sökülür atılır, yenisi takılır, olması gereken yağ, olması gerektiği kadar üstten doldurlur.. Bitti.. Emmi motor sıcaklığının kaç derecede olması gerekir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Carbon clean toplantısında, arka tarafta bir cihaz vardı. Motor yağı temizleme cihazı. Tamamı ile otomatik çalışıyor, kendi kimyasalı var, motora bağlanıyor, ilk yağ basıncını ölçüyor, sistemi temizliyor , sonra yağ basıncını ölçüp belgesi ile temizliği sağlıyor. Aynı tarz otomatik şanzıman için de temizleme makinası mevcut ama bu makineleri alıp müşterisne hizmet sunan yer çok çok çok az, faydasını anlatabilen de yok, yalnız turbo lu araçlarda ki detayı incelemeli. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 bakımı aksatılmış ,içine konan yağ ile çok uzun km ler yapmış araçlar için çağlar bey'in tavsiye ettiği motor içi temizlik makinaları mevcut bazı servislerde bulunmaktadır.mazot koyarak çalıştırmak son derece tehlikeli. 20 - 30 bin yapmış sentetik olmayan yağlar veya özelliğini yitirmiş yağlar vernikleşme yapabilmektedir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Hımm baya karışık işe benziyor, wurth kullanımı şöyle, yağ değişimi gelmiş aracın yağına değişimden hemen önce katılıyor 10 dakka rolantide çalıştırılıp yağ boşaltılıyor, şimdi broşüre baktığımda her yağ değişiminde yazmıyor, tamirat görmüş yada çook km yapmış motorlarda kullanılıyor, ben 7500 de bir değişitiğimden gerek olmaz sanırım. Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Kaliteli yağların hepsinde zaten çözücü temizleyici kimyasallar var. Karterin dibinde pompayı tıkayacak kadar kalıntı birikmesi geçmişi bilinmedik eski araçlarda olur. Yine de otomobil ve performans tutkunlarının özellikle Avrupa'da kullandıkları bir yöntemi açıklamak istiyorum: Motor içini temiz tutmak için her 4 yağ değişiminden sonra 5nci yağ değişimini aynı viskositeli yağın DİZEL versiyonuyla yapın. Motor içinde kurum, pislik, kalıntı vs. kalmaz. Dizel yağları benzinli yağlarına göre daha çok deterjan, çözücü madde ve asit önleyici kimyasallar içerir, gerisi aynıdır. Benzinli araçlarda (özellikle motor eski ise) dizel yağı kullanımı, sekman aralarını dolduran kalıntıları da çözdüğü için yağ tüketimine bile sebep olabilmektedir. O nedenle 1/5 oranında (değişim periyodu olarak) kullanılması uygundur. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Ozaman biz bişey yapamayacağız zira arabam dizel, yağ zaten ya castrol yada mobil, demekki ek maddeye gerek yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Benim 79 model Celica ya, 2000 senesinde motor yağı temizleme işlemi yapmıştım, kimyasal vs. ile, yani çok eski araçlarda geçerli ancak, hidrolik itici- turbo vs. var ise dikkatli olmalı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 ikiside var vs. bu durumda uzak durmak eniyisi galiba Yorum bağlantısı
Recommended Posts