Onur Efe 23 Mart 2011 Paylaş 23 Mart 2011 Bizim aracın amortisörleri sadece yağlı amortisör. Sabahları ilk 1 2 kmlik toparlama sürecinden bu hissediliyor. Sabah ilk başlarda lukuru benzeri sesler oluşubaliyor sonrada toparlıyor. Amortisörleri henüz söküp incelemedim ancak yağ + gaz içeren amortisörlerde amortisör milini 7 8 kg ile bastırıp bırakın kendiliğinden geri çıkarcaktır. Gaz içermeyen amortisörler aynı posizyonda kalır. Amortisör millerimizin üzerine toz borusu tabir edilen plastik körük ve bu plastik körüğün üst kısmında poliüretean sıkıştırma tamponu bulunmaktadır. Toz borusunun hayati önemi vardır ve amortisör milini çizilmelerden korur. Toz borusu olmazsa taş çamur vs amortisör milini çizer bu çizikler keçeyiz zedeler ve yağ kaçağı meydana gelir. Bu da yağsız kalan veya eksilme sonucunda amortisör kuvvetlerini düşürür veya sıfırlar. Bu durum patlak amortisör olarak tabir edilir. Ayrıca ağır darbeler sonucu valf grupları parçalanabilir mil eğilebilir. Bu durum da patlak amortisör oluşturur. Lak lak ses yaptığı gibi aracınız yaylanır yaylanır yaylanır. Savrulur yol tutmaz. Poliüretan parça ise sıkıştırma tamponudur ve araç kasislere hızlı girdiğinde amortisörün tam kapalı konuma gelerek milin ucundaki valf grubunun tabandaki valf grubuna çarpmasını frenler. Araçlarımız fazla yüklüyken veya amortisörümüz 80 100 bin devirdiğinde performansından biraz kaybeder kasislerde sıkıştırma tamponuna sürekli iş düşer. Bu gırç veya küt sesine sebep olabilir. Ford focusta (mk1) sıkıştırma tamponuna çarpma mesafesi 2cm kadardır. 4 kişi binince mesafe 1 cmnin altına düşüyor ve en ufak kasiste sıkıştırma tamponuna çarpıyorsunuz. Ve sıkıştırma tamponunun sıkışma mesafesi de 3 cm kadardır. 3cm altında esneme yapmaz ve küt sesi oluşur. Aşırı abartmazsanız bu sesin çok zararı yok. Ancak sıkıştırma tamponu parçalanırsa amortisörünüz 1 hafta yaşamaz. Gırçlama durumunda amortisör milini yağlayın ancak kauçuğa zarar vermeyen gres tipleriyle. Bu amortisör keçesi içindeki yağ miktarı azaldığında oluşur. Yağmur sonrası daha çok hissedilir. Yorum bağlantısı
Onur Efe 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 Bizim aracın amortisörleri sadece yağlı amortisör. Sabahları ilk 1 2 kmlik toparlama sürecinden bu hissediliyor. Sabah ilk başlarda lukuru benzeri sesler oluşubaliyor sonrada toparlıyor. Amortisörleri henüz söküp incelemedim ancak yağ + gaz içeren amortisörlerde amortisör milini 7 8 kg ile bastırıp bırakın kendiliğinden geri çıkarcaktır. Gaz içermeyen amortisörler aynı posizyonda kalır.Amortisör millerimizin üzerine toz borusu tabir edilen plastik körük ve bu plastik körüğün üst kısmında poliüretean sıkıştırma tamponu bulunmaktadır. Toz borusunun hayati önemi vardır ve amortisör milini çizilmelerden korur. Toz borusu olmazsa taş çamur vs amortisör milini çizer bu çizikler keçeyiz zedeler ve yağ kaçağı meydana gelir. Bu da yağsız kalan veya eksilme sonucunda amortisör kuvvetlerini düşürür veya sıfırlar. Bu durum patlak amortisör olarak tabir edilir. Ayrıca ağır darbeler sonucu valf grupları parçalanabilir mil eğilebilir. Bu durum da patlak amortisör oluşturur. Lak lak ses yaptığı gibi aracınız yaylanır yaylanır yaylanır. Savrulur yol tutmaz. Poliüretan parça ise sıkıştırma tamponudur ve araç kasislere hızlı girdiğinde amortisörün tam kapalı konuma gelerek milin ucundaki valf grubunun tabandaki valf grubuna çarpmasını frenler. Araçlarımız fazla yüklüyken veya amortisörümüz 80 100 bin devirdiğinde performansından biraz kaybeder kasislerde sıkıştırma tamponuna sürekli iş düşer. Bu gırç veya küt sesine sebep olabilir. Ford focusta (mk1) sıkıştırma tamponuna çarpma mesafesi 2cm kadardır. 4 kişi binince mesafe 1 cmnin altına düşüyor ve en ufak kasiste sıkıştırma tamponuna çarpıyorsunuz. Ve sıkıştırma tamponunun sıkışma mesafesi de 3 cm kadardır. 3cm altında esneme yapmaz ve küt sesi oluşur. Aşırı abartmazsanız bu sesin çok zararı yok. Ancak sıkıştırma tamponu parçalanırsa amortisörünüz 1 hafta yaşamaz. Gırçlama durumunda amortisör milini yağlayın ancak kauçuğa zarar vermeyen gres tipleriyle. Bu amortisör keçesi içindeki yağ miktarı azaldığında oluşur. Yağmur sonrası daha çok hissedilir. amortisör markası olarak monroe amortisörün mucidi sayılır ve amortisörleri güzeldir. Ancak ucuz tip amortisörlerdir. Sachs markayı kesinlikle tavsie ederim. malzeme kalitesi ve tasarım olarak sachs çok başarılıdır ve alman otomomobillerinin çoğunda OEM dir. Aracımızın üzerindeki motorcraftlar ise iyi ve dayanıklı. Birçok motorcraft ürününde olduğu gibi. Örn. 7 senedir orjinal akü sağlam. Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 Bende sizlere birşey sormak istiyorum. Aracımızın üzerinde 11 senelik orjinal amortisörleri bulunmakta sanki artık eski konforu bulamıyorum. Yada 2011 model arabalara bindikçe bizim focuslarmı konforsuz gelmeye başladı diyede düşünmüyor değilim Uzun lafın kısası amortisör değişimi için illa bir patlama çatlamımı beklememiz lazım yada belli yıl & km sonrasında bu değimi yapmak mı gerekir?? Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak 26 Mart 2011 Paylaş 26 Mart 2011 Merhaba arkadaşlar, Maysan marka amartisörler nasıl acaba. Yerli malı ve yaklaşık 40 yıllık bir firma imiş. (Çifti 90, sıkıştırma lastikleri çifti 30 lira) Benim aracın arka amartisörlerinden biri deforme olmuştu, çukurlarda ses yapıyordu. Bu ürünü usta tavsiye etti. Hem fiyat hem kalite olarak iyi dedi. Fakat aracın yaylanması sanki biraz sertleşti gibi. Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak 26 Mart 2011 Paylaş 26 Mart 2011 Merhaba arkadaşlar, Maysan marka amartisörler nasıl acaba. Yerli malı ve yaklaşık 40 yıllık bir firma imiş. (Çifti 90, sıkıştırma lastikleri çifti 30 lira)Benim aracın arka amartisörlerinden biri deforme olmuştu, çukurlarda ses yapıyordu. Bu ürünü usta tavsiye etti. Hem fiyat hem kalite olarak iyi dedi. Fakat aracın yaylanması sanki biraz sertleşti gibi. Acaba süspansiyondaki sertlik amartisörler yeni olduğu için mi, yoksa yapısal olarak mı sert. Hani zamanla yumuşama olabilir mi? Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 30 Mart 2011 Paylaş 30 Mart 2011 Bende sizlere birşey sormak istiyorum.Aracımızın üzerinde 11 senelik orjinal amortisörleri bulunmakta sanki artık eski konforu bulamıyorum. Yada 2011 model arabalara bindikçe bizim focuslarmı konforsuz gelmeye başladı diyede düşünmüyor değilim Uzun lafın kısası amortisör değişimi için illa bir patlama çatlamımı beklememiz lazım yada belli yıl & km sonrasında bu değimi yapmak mı gerekir?? Benim aracın amortisörleri de orjinal duruyor. Ben de son zamanlarda eski konforu bulamıyorum. Fakat 4'ünü birden değiştirsek 500 TL gibi bir fiyatı var hem de işçilik hariç. Kaliteli mi yoksa orta halli bir amortisör mü alsam kararsız aldım. Yorum bağlantısı
Ali Ümit 8 Haziran 2011 Paylaş 8 Haziran 2011 Arkadaşlar bende 1999 model focus sedan var.Arka amortisörler için servise gittim servis bana tanesi 230._+kdv fiyat verince gözlerim yerinden çıktı .Sonra dışarıdan orjinal motorcraft tanesini 85.- kdv dahil alıp 50.-tl işçilikle yaptırdım.Siz siz olun parça değişince dışarıdan birde fiat araştırın.Ford yedek parça bulmak için topkapıda Teknik Oto sanayi sitesinde Cem Otomotiv var ordan temin edebilirisiniz. Topkapı Cem Otomotiv tel=212-481 87 23 telefonundan ulaşabilirsiniz Yorum bağlantısı
Tahir İlter 8 Haziran 2011 Paylaş 8 Haziran 2011 Arkadaşlar bende 1999 model focus sedan var.Arka amortisörler için servise gittim servis bana tanesi 230._+kdvfiyat verince gözlerim yerinden çıktı .Sonra dışarıdan orjinal motorcraft tanesini 85.- kdv dahil alıp 50.-tl işçilikle yaptırdım.Siz siz olun parça değişince dışarıdan birde fiat araştırın.Ford yedek parça bulmak için topkapıda Teknik Oto sanayi sitesinde Cem Otomotiv var ordan temin edebilirisiniz. Topkapı Cem Otomotiv tel=212-481 87 23 telefonundan ulaşabilirsiniz Orjinal motocraft 85tl mi :lol2: bana biraz şüpheli geldi güvenilir bir yerdenmi aldınız bildiğim kadarıyla sahteleri var motocraftların. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Haziran 2011 Paylaş 8 Haziran 2011 100 lira civarı bulunuyor parçacılarda. indirimli almış güzel fiyat. körüğü vs de var mı üstünde. Yorum bağlantısı
Ünal Şentürk 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 f1 amasörun kac kılometrede deyışım gerekıyor 120 bınde arka amasörlerı deyıştırdık cıkan amasörlerın mılıne bastırınca ıcınden tıkır tıkır ses gelıyor artı gerı gelmesı yavaş yenı amasörler mılını basınca hemen yukarı cıkıyor Yorum bağlantısı
Tufan Bozkurt 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 Arkadaşlar f1 amortisörleri sert oldugunu hepimiz biliyoruz hatda bozuk yolarda insanın bagırsakları birbirine dolanıyor iç organları yer degişdiriyor benimde aklıma orjinal amortisörlerden daha yumuşak amartisörler kullanmak geliyor araşdıran bilen varmı .. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 yola tutunmasını azaltan bir parça üretilmez genelde Yorum bağlantısı
Ünal Şentürk 14 Şubat 2014 Paylaş 14 Şubat 2014 fokus f1 amasörları kac bınde deyışıyor sachs gazlımı yağlımı Yorum bağlantısı
Tufan Bozkurt 14 Şubat 2014 Paylaş 14 Şubat 2014 yola tutunmasını azaltan bir parça üretilmez genelde Evet sert amartisörler yol tutuşuu olumlu yönde etkilediginini biliyorum fakat 2007 honda civic daha yumuşak olmasına ragmen daha iyi yol tutuyor. fokus f1 amasörları kac bınde deyışıyor sachs gazlımı yağlımı Sachs gazlı olması lazım öyle biliyorum amarsörler bence kullanıma baglı bozuk yollarda daha kısa sürede bozulur . Yorum bağlantısı
Recommended Posts