Ceyhun Yilmaz 1 Mart 2009 Yazar Paylaş 1 Mart 2009 inşallah bu hafta çözecez cihan kardeş:dil: Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 1 Mart 2009 Paylaş 1 Mart 2009 İnşallah Ceyhun.. Çözemezsek o vidayla vurur kırarız :dil: Yorum bağlantısı
İsa Köse 1 Mart 2009 Paylaş 1 Mart 2009 Varsa böyle bir arıza ışığı dalgası... Beni teğet geçti. Hamdolsun aldığım günden beri ışık mışık yanmadı. Bundan sonra da yanmaz inşallah.:dil: Yahu sizin bu sönmeyen arıza ışığı psikolojik olmasın... (Meğer bu kelimeler ne güzelmiş ) Yorum bağlantısı
Baran Gökgöz 20 Mart 2009 Paylaş 20 Mart 2009 Motor arıza ışığı adı sanırım solda en altta katalitik konvertör yokmuş usta taktı,ışık söndü.Amaa iki gün sonra tekrar yandı. Başka birşey daha var ama bulamadılar daha. Öyle yanıyor bir köşede. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 20 Mart 2009 Paylaş 20 Mart 2009 Üstünü siyah eletrik bandıyla kapatırdım ben sürekli yansa Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 20 Mart 2009 Paylaş 20 Mart 2009 valla benimk, 1 bucuk seneden berı yanıyor ara ara sönüyor sonra tekrar yeniden yanıyor falan böyle alıştım onla yaşamaya kat veya elektrik senserü bosuk galba ama gidio abi bölede hatta bazen lazım oluyo araba millete diyorumm abi motor ışıgı yanıyor falan işlerini halletmiom ceyhun bey sizin arabanın aynısını bu nedenden dolayı bostancı sanayisinde yaptırdık bi ustaya artık yanmıyor isterseniz yardımcı olabilir... Yorum bağlantısı
Baran Gökgöz 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 Egsoz sisteminde bu ışığın yanmasına neden olacak hangi parça olabilir Katalitik konvertör takıldığı halde yine yanıyor rölanti valfinden olur dediler Başka nerelere bakmak lazım Malum sıkıntılı bir dönemdeyiz,minimum harcamayla arabanın problemlerini çözmeye çalışıyorum Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 Allah bu kulübe girmeyi kimseye göstermesin Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 Benimki 9 senedir hiç yanmadı,1 kere bobin arızalanmıştı tek silindir ateşleme yapmıyordu ama yinde lamba yanmadı.Zaten başkada arıza olmadı. Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 (düzenlendi) zamanında arabanın çekişi biraz artsın diye katalitik iptali sonucunda arıza lambasını yakmayı başarabilmiştim... ve çıkan parçayı tekrar eksozcuya taktırdım ve arabanın akü kutup başının tekini 5 dakikalığına çıkararak arabayı resetledim.. ve birdaha hiç yanmadı.... 26 Mart 2009 tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Talip Eren 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 katalizörü sökülen araçlarda eğer iki oksijen sensörü varsa kat çıkışındaki sensörden dolayı arıza lambası yanar.kat tan önceki sensör zirkonium dioksittir,egzos gazındaki oksijen ile havadaki oksijen farkına göre elektrik üretir ve beyine sinyal gönderir,kat çıkışındaki ise titanyum sensördür ve ısıya göre direnci değişen bir elemandır(map sensörlerinde vakuma göre direnç değişir,bunda ısıya göre).titanyum sensör girişine beyin 5 volt gerilim uygular,çıkışıda ısıya göre beyine 0-4,5 volt arası sinyal olarak döner,katı söktüğünüzde o bölgedeki ısı değiştiğinden sinyal voltajı değişir ve arıza lambası yanar.benim arabamda tek sensör var o yüzden kat iptalinden sonra yanmadı ama bi ara fırsat bulursam çift sensörlü bi arabanın ikinci sensörü bi inceleyip ölçecem,basit bi cheaterle arıza lambası sönmesi lazım,ama dediğim gibi önce bi inceleyecem. Yorum bağlantısı
Caner Güneş 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 bende bu klübün bir parçasıyım. cogunlukla lpg kaynaklı yanıyor. ayar vermeyınce hıc sönmüyor. baktı çok sönük kaldı bu seferde hararet müşüründen yanıyor. ama benzin lambasıda yanınca sağlı sollu güzel bir dizayn ortaya çıkıyor Yorum bağlantısı
Murat Dere 26 Mart 2009 Paylaş 26 Mart 2009 (düzenlendi) ehehee benim en parlak yanan lambam o. seviyom ben onu. kontağı açınca bir görünüyo bi kayboluyo. karabatak gibi. ehiehiehehe 26 Mart 2009 tarihinde Murat Dere tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 27 Mart 2009 Paylaş 27 Mart 2009 (düzenlendi) Benim en sık gördüğüm benzin ışığı Gerçi arıza değil ama çok sık görüyorum diyebilirim 27 Mart 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 27 Mart 2009 Paylaş 27 Mart 2009 Benim en sık gördüğüm benzin ışığı Gerçi arıza değil ama çok sık görüyorum diyebilirim bu gidişle fıyatlar artarsa dada cok görecegıs o bensin ısıgını Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Mart 2009 Paylaş 27 Mart 2009 Bu günlerde tek gördüğüm ışık, Bilgisayarın, hava soğuk buzlanma olabilir dediği ışık... Yorum bağlantısı
Serkan Koç 3 Nisan 2009 Paylaş 3 Nisan 2009 Yav ne ışıkmış bu. Benide bu kulübe dahil edin sönmüyo bi türlü nalet ışık. ışık yanıyo diye arabada fazla yakıyo Yorum bağlantısı
Baran Gökgöz 6 Nisan 2009 Paylaş 6 Nisan 2009 Işık söndü.Bilgisayara bağlamış usta.zengin karışım görünüyor şu an sorun yok dedi. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Nisan 2009 Paylaş 6 Nisan 2009 her arıza kodu ışık yakar mı neden akü voltaj düşük arıza kodumuz var ama ışığımız yanmıyor aklıma geldi bi sorayım dedim yoksa bizim arıza lambamız patlakta ondan mı yanmıyor Yorum bağlantısı
Emir Kılıc 18 Haziran 2009 Paylaş 18 Haziran 2009 kat iptali ile benimde arıza ışıgım yanıyor. Yokmu hala çözümünü bulabilen Yorum bağlantısı
Baran Güney 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Arıza ışığı hakkında bilgimi paylaşmak istedim.Bu açıklamam LPG li araçlar için. Arıza lambasının yanma sebebi katalizatör önünde bulunan lamda (oksijen) sensörüdür. Egzoz gazı kontrol sistemlerinin en önelilerinden biri olan lamda sensörü motorun egzoz devresi üzerine katalizatör öncesine yerleştirilmiş bir elemandır.Egzoz gazı içerisindeki oksijen ile ortam havasını karşılaştırırve farka göre gerilim üreterek Elektronik kontrol ünitesine(ECU) ya bildirir.Bir yüzeyi birbirine yapış diğer yüzeyleri ise hava ve egzoz gazları ortamında bulunan elektrodlar gerilim üretirler. Yakıt-hava oranı 1/14.7 olduğunda lamda=1 ve sensörün referans gerilimi 450mV tur.Ecu aldığı sinyellere göre enjektörlere giden yakıtı ya artırır yada kısar.Bu sensör 0-950mV arasında çalışır.Sensör 450-950 mV arasında gerilim üretirse araç zengin karışım ,0-450mV arasında gerilim üretirse fakir karaşım yakar.Yani bu demek oluyorki 450mV altında ve üstünde sensör arıza veriyor.ve sensör arızası aracın yakıt ve performansını etkiliyor. Sıralı sistem montajında da ecudan lamda sensörüne bağlantı yapılıyor fakat bu bağlantı sadece kalibrasyonda kolaylık sağlıyor.Aracın ecu su gibi enjektörlere giden yakıtta herhangi bir değişme yapılamıyor. LPG montajında otomatik kalibrasyon yapılıyor bu aracın ecu ile lpg ecu senkron durumda çalışıyor.Bazı araçlarda otomatik kalibrasyon yetersiz kalıyor.Özelikle japon araçlar (honda ,toyota)ve ince ayar yapılması gerekiyor.Bazı arkadaşlar nedendir bilmiyorum bu ince ayarı yapmıyor yada yapamıyorlar. Ve bu yüzden LPG li araçlarda oksijen sensörü arıza oluyor. Ayrıca hava kirliği sebebiyle yurt dışında bu snsörler 50.000-60,000 bakımlarında değişiyor.Ülkemizdeki servislerde sensör pahalı olduğu içinmidir bilmem değişmesi konusunda herhangi bir uyarı yapılmıyor.Firma derki benim aracımın motor ömrü 400.000 km bu 400.000 km den bahsederken bu tür sensör ve diğer bakımda değişmesi gereken motor parçalarının hepsinin zamanın değişmesi durumlarında bu garantiler veriliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts