Çağlar Göl 24 Şubat 2009 Paylaş 24 Şubat 2009 (düzenlendi) Drift de kullanacağımız otomobilin,kilosuna göre yeterince güçlü ve arkadan itiş olduğunu düşünürsek gerekli ayarları şu şekilde sıralayabiliriz: Doğru Kamber Açıları (Camber Angle) Aracımızın viraj içinde önden kayması (understeer) bütün keyfi kaçırır ve düzgün bir drift i engeller.Bu yüzden kamber ayarında öncelik ön tekerlere verilmelidir.Kamber lastiklerin yere basma açısını belirleyen süspansüyon ayarıdır.Negatif kamber açısı lastikleri yere iç bastırarak viraj içinde yol tututşu arttırır.Bu şekilde önden kayma engellenebilir ve ön lastiklerin kontrolü sağlanır. Şekilde negatif kamber açısı ile lastiklerin durşunu görebilirsiniz. Arka lastiklerin ise kaymayı kolaylaştıracak ve viraj içinde kontrolü sağlayacak kadar negatif olması yeterlidir.Arka lastiklerin negatif açısı düzlükte arkadan kaymayı (oversteer) sağlar,bu da konu drift olunca zaten bizim istediğimiz bir şeydir Tüm bu ayarlar için gerekli olan parça ise Kamber Ayar Kiti dir. Kilitli Diferansiyel (LSD) Kilitli diferansiyel (Limited Slip Differantial) bir teker patinaja kaldığında gücü diğer tekere de veren mekanik yada elektronik bir sistemdir.Amacı gücü lastiklere dağıtarak aracın yere tutunmasını sağlamaktır. Kilitli diferansiyel drift de kontrolün ve sürekliliğin anahtarıdır.Kilitli diferansiyel arka lastiklerin devamlı dönmesini ve aracın kıçının viraj dışına doğru atılmasını sağlar. Kilitsiz bir otomobilde lastiklerden biri patinaja kalacak diğeri ise güç alamadığı için itiş sağlayamayacaktır.Bu yüzünde kaymayı uzun süre tutamayacaktır. Amortisör ve Yaylar Spor amaçlı amortisörler ve yaylar burda işimizi görmektedir.Bu amortisör ve yaylar otomobilin yana yatmasını azaltarak yük transferini en aza indirir.Ayrıca otomobil alçalacağı için ağırlık merkezide yere yakınlaşır ve tutunma artar.Bunlar otomobili kontrolde kolaylık sağlayacaktır. Kaynak : Çağlar GÖL 24 Şubat 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 24 Şubat 2009 Paylaş 24 Şubat 2009 Teknik bilgiye destek Drift ilk olarak Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı . Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift’ten bahsediyoruz.. Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor , her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor. Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor . Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor. Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir. Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif’te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte. Umarım yardımcı olur, Ayrıca Driftte puanlama nasıl oluyor,D1 yarışlarında yan giderek nasıl birinci oluyorlar maksat çizgiyi önde bitirmek gibi düşünen arkadaşlarımız vardır,konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için drift box'a bir göz atmalarını istiyorum..Bu box araca bağlanıyor ve drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı,hızını,drift anında ortaya çıkan g kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor..İşte japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet bu.Bu sayede sürücünün yaptığı drift analiz ediliyor ve en yüksek puanı alan - ki Kazama-san bu işin üstadı - birinci oluyor.. TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ EL FRENİ ( E-Brake Drift) Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir. Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir. Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir. GÜÇ İLE (Power Over) Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir. SAVURMA Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir. DEBRİYAJ TOKATLAMAK Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır. LİMİT FREN (Braking) Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir Alıntıdır. Yorum bağlantısı
Çağlar Göl 24 Şubat 2009 Yazar Paylaş 24 Şubat 2009 eline sağlık kardeşim bilgilendirdiğin için teşekkür ederim. benimkisi kendi bildiğim ve uyguladığım bir tekniktir akşama eve gittiğimde bu teknik ile yaptığım driftlerin videolarınıda sizlerle paylaşmaktan keyif duyarım. Yorum bağlantısı
Çağlar Göl 24 Şubat 2009 Yazar Paylaş 24 Şubat 2009 Bekliyoruz videolarını akşama bence sen ilk önce ehliyet al sonra bu tür diyaloglara gir. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 24 Şubat 2009 Paylaş 24 Şubat 2009 Ehliyetle ne alaka.Ehliyetim yok diye takip edemezmiyim?? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat 2009 Paylaş 24 Şubat 2009 İzmir de bu tip zevkler için pist bulunması ne kadar güzel. Yorum bağlantısı
Çağlar Göl 24 Şubat 2009 Yazar Paylaş 24 Şubat 2009 İzmir de bu tip zevkler için pist bulunması ne kadar güzel. evet abi o konuda avantajlı idi izmir yarış pisti sahibi, yani erol abi olduğu zamanlar iyidi. fakat şuan urla yelkide yapıyoruz bu tür olayları. Yorum bağlantısı
Çağlar Göl 24 Şubat 2009 Yazar Paylaş 24 Şubat 2009 Yelki??? Yelki köyü mü? izmir balçovadan urla otobanına girdiğin zaman seferihisar çıkışına gelmeden sağda yelki gokart pisti var orası. drag,drift tüm olaylarımızı ve toplantılarımızı askeriyeden izin alarak orda gerçekleştiriyoruz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts