Mehmet Kaya 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Benim araba manuel ve 10,8lt yakıyorken bu değer çok iyi bence de Sizin aracınız sakin kullanımda(110-120 km hızlarda ) uzun yolda bu değerleri yakıyorsa bir sorun var gibi. Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 (düzenlendi) Hakikaten sağlam yakıyormuş. Uzun yolmu bu Ali Bey?? Sizin aracınız sakin kullanımda(110-120 km hızlarda ) uzun yolda bu değerleri yakıyorsa bir sorun var gibi. Hayır Taner abi, %40 uzun %60 şehiriçi yol yaptım ortalaması bu. Artık şehiriçinde sakin kullanıp şehirdışında 100'ü geçmiyorum. Gazı aldığım yerde bir sıkıntı olabilir mi acaba düşünmüyo değilim hani bir ara 9,5lt'lere düşmüştüm çünkü. Daha önce de söylemiştim hem, arabam sağır gidiyor biraz, atak değil 3 Eylül 2012 tarihinde Ali Karadağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Hayır Taner abi, %40 uzun %60 şehiriçi yol yaptım ortalaması bu. Artık şehiriçinde sakin kullanıp şehirdışında 100'ü geçmiyorum. Gazı aldığım yerde bir sıkıntı olabilir mi acaba düşünmüyo değilim hani bir ara 9,5lt'lere düşmüştüm çünkü. Daha önce de söylemiştim hem, arabam sağır gidiyor biraz, atak değil baskı balata ne alemde? Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 baskı balata ne alemde? Baskı, balata, rulman, şanzıman yağı vs. değişeli 5000km oldu abi. Bujilerim Motorcraft, sanırım benzin bujileri olduğundan fark ediyo Yorum bağlantısı
Misafir 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Baskı, balata, rulman, şanzıman yağı vs. değişeli 5000km oldu abi. Bujilerim Motorcraft, sanırım benzin bujileri olduğundan fark ediyo Bende aynı bujileri kullanıyorum (motorcraft). Yakıttan çok memnunum bujilerinizden olduğunu zannetmiyorum tüketiminizin. Lpg bujisi alamadım daha ama daha az yakıyor ve daha atak oluyor deniyor hep. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Baskı, balata, rulman, şanzıman yağı vs. değişeli 5000km oldu abi. Bujilerim Motorcraft, sanırım benzin bujileri olduğundan fark ediyo Bujilerin orjinal buji olmayabilir veya kablolar veya LPG ayarın sorunlu olabilir. Ama benzin bujileri bile bu kadar etkilemez. Benim araçtaki bujilerde motorcraft ve benim araç otomatik duratec motor (fazla yakan tipten) 110-120 km hızlarda uzun yolda 10-10.5 ortalama yakıyor 100-110 arasınd ise 9.5-10 lt yakıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 (düzenlendi) 1- Hayır Taner abi, %40 uzun %60 şehiriçi yol yaptım ortalaması bu. 2-Artık şehiriçinde sakin kullanıp şehirdışında 100'ü geçmiyorum. 3-Gazı aldığım yerde bir sıkıntı olabilir mi acaba düşünmüyo değilim hani bir ara 9,5lt'lere düşmüştüm çünkü. 4-Daha önce de söylemiştim hem, arabam sağır gidiyor biraz, atak değil 1- Şehir içi şehir dışı ölçümler sağlıklı olmaz. Cuma günü Adana çıkışında depoyu doldurdum. 230 km oldu depo bitti. (180 km otoban 140-160 aralığı hiç aşağı düşmedi rampa çok fazla. 50 km şehir içi) Ölçüm sağlıklı olmuyor yani. Ölçümün sağlıklı olması için depo tam dolu uzun yol yapıp bitirmek bu şekilde 2-3 depo bitirip ortalamaları hesaplamak. 2-Sakin kullanmak ve uzun yolda 2500-3000 devir aralığında kullanmak ciddi yakıt tasarufu sağlıyor. 3-Geçen Hakan Kurt'un başına gelen olmuş olabilir. Yani pompanın basıncı yüksekse çok fazla gaz basabilir.. Benim başıma geldi. Hiç 35 lt almayan depoya 35 lt basmışlar dahada basıyorlardı. ben durdurdum. Benim depo normalde 30-31 lt arası alıyor. 4- Bunun için başka bir manuel mondeo kullanmalısınız. Özellike aynı km. Buji kablolarını değiştirdinizmi hiç. LPG ayarına baktırdınızmı hiç bunlarda önemli etken. Düzenleme: 3. maddeye ek olarak; Yakıt ölçümü bir depo ile ne sonuç alınmaz. Aynı güzergahlarda bir kaç depo yatıkla ve aynı pompadan alınarak test daha sağlıklı olur. 3 Eylül 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Araç ne olursa olsun buji ve kablosu bobini son derece önemli bir unsur.Yakıtta,performansta her şeyi etkiliyor.Bunlara verilen para kat kat geriye kazanılabiliyor.Mondeo gibi bir raçta bunlar çok önemli ve temizlikte çok önemli hava geçen bütün parçalar önemli iyi bakılmalı.Oksijen sensörüne iyi bakılmalı. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Afyonda doldurduğum gaz bugün bitti. özellikle almadımki ne zaman biteceğine bakmak için... 286km. Tahmini depom 35 litre alıyor Afyondan sonra bastım gerçi... Ş.içi sadece ankara trafiğinde 2gün kullandım. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Merhaba arkadaşlar az önce eve geldim. Antalya - Ankara 48 Lt gaz aldım 110 tl ye doldu. Şu an 530 km de ve 9,0 lt de ortalama yakıt tüketimi gösteriyor. Antalya- Burdur arasında 160-170 yaptığım yerler oldu. geri kalan yerlerde ise 90 ve 100 km sabit hız ile kullandım. Bu araba kesinlikle uzun yol makinası. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 Afyonda doldurduğum gaz bugün bitti. özellikle almadımki ne zaman biteceğine bakmak için... 286km. Tahmini depom 35 litre alıyor Afyondan sonra bastım gerçi... Ş.içi sadece ankara trafiğinde 2gün kullandım. Geçen hafta 2,3 liradan 60 liralık aldım, bugün 291 km'de bitti. Kayseri şehir içi kullanım. Bujilerin orjinal buji olmayabilir veya kablolar veya LPG ayarın sorunlu olabilir. Ama benzin bujileri bile bu kadar etkilemez. Benim araçtaki bujilerde motorcraft ve benim araç otomatik duratec motor (fazla yakan tipten) 110-120 km hızlarda uzun yolda 10-10.5 ortalama yakıyor 100-110 arasınd ise 9.5-10 lt yakıyor. 110-120 arası gidersem 8,5 litre, 100-110 gidersem 8-8,3 litre yakıyor. Araç dolu değerler. Tek kişi gidersem daha az yakıyor tabi. Kayseri-Aksaray arasını tek kişi, 110-120 km hızlarda, giderken tamamen klima açık, gelirken kapalı halde yaptğım yolculıkta 6,3 yakmışlığım var. 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 1- Şehir içi şehir dışı ölçümler sağlıklı olmaz. Cuma günü Adana çıkışında depoyu doldurdum. 230 km oldu depo bitti. (180 km otoban 140-160 aralığı hiç aşağı düşmedi rampa çok fazla. 50 km şehir içi) Ölçüm sağlıklı olmuyor yani. Ölçümün sağlıklı olması için depo tam dolu uzun yol yapıp bitirmek bu şekilde 2-3 depo bitirip ortalamaları hesaplamak. 2-Sakin kullanmak ve uzun yolda 2500-3000 devir aralığında kullanmak ciddi yakıt tasarufu sağlıyor. 3-Geçen Hakan Kurt'un başına gelen olmuş olabilir. Yani pompanın basıncı yüksekse çok fazla gaz basabilir.. Benim başıma geldi. Hiç 35 lt almayan depoya 35 lt basmışlar dahada basıyorlardı. ben durdurdum. Benim depo normalde 30-31 lt arası alıyor. 4- Bunun için başka bir manuel mondeo kullanmalısınız. Özellike aynı km. Buji kablolarını değiştirdinizmi hiç. LPG ayarına baktırdınızmı hiç bunlarda önemli etken. Düzenleme: 3. maddeye ek olarak; Yakıt ölçümü bir depo ile ne sonuç alınmaz. Aynı güzergahlarda bir kaç depo yatıkla ve aynı pompadan alınarak test daha sağlıklı olur. Araç ne olursa olsun buji ve kablosu bobini son derece önemli bir unsur.Yakıtta,performansta her şeyi etkiliyor.Bunlara verilen para kat kat geriye kazanılabiliyor.Mondeo gibi bir raçta bunlar çok önemli ve temizlikte çok önemli hava geçen bütün parçalar önemli iyi bakılmalı.Oksijen sensörüne iyi bakılmalı. Çok güzel özetlemişler. 2 Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 1- Şehir içi şehir dışı ölçümler sağlıklı olmaz. Cuma günü Adana çıkışında depoyu doldurdum. 230 km oldu depo bitti. (180 km otoban 140-160 aralığı hiç aşağı düşmedi rampa çok fazla. 50 km şehir içi) Ölçüm sağlıklı olmuyor yani. Ölçümün sağlıklı olması için depo tam dolu uzun yol yapıp bitirmek bu şekilde 2-3 depo bitirip ortalamaları hesaplamak. 2-Sakin kullanmak ve uzun yolda 2500-3000 devir aralığında kullanmak ciddi yakıt tasarufu sağlıyor. 3-Geçen Hakan Kurt'un başına gelen olmuş olabilir. Yani pompanın basıncı yüksekse çok fazla gaz basabilir.. Benim başıma geldi. Hiç 35 lt almayan depoya 35 lt basmışlar dahada basıyorlardı. ben durdurdum. Benim depo normalde 30-31 lt arası alıyor. 4- Bunun için başka bir manuel mondeo kullanmalısınız. Özellike aynı km. Buji kablolarını değiştirdinizmi hiç. LPG ayarına baktırdınızmı hiç bunlarda önemli etken. Düzenleme: 3. maddeye ek olarak; Yakıt ölçümü bir depo ile ne sonuç alınmaz. Aynı güzergahlarda bir kaç depo yatıkla ve aynı pompadan alınarak test daha sağlıklı olur. Mehmet Bey, Hafta içi ş.dışı haftasonu ş.içinde biniyorum ve dediğiniz gibi bunun sonucu olarak sağlıksız ölçüm oluyor. Bi Didim ya da Kuşadası yapmam gerekiyor sanırım hoş depo çok büyük geçen kuşadasına gittiğimde gittim geldim bitmedi. Son 3 depomun ortalamaları yüksek ama dediğiniz gibi pompacı gaz dolunca "daha alır alır abi" deyip basıyo bi 10-15TL daha alıyor araç, bundan kaynaklanabilir sorun. Buji kablolarını hiç değiştirmedim ama 2bin km sonra bakıma girince değiştircem, bujileri de tabii. Arkadaşımın aracı 98 Mondeo 2.0 GLX165.000'de onun araç 9lt civarlarında seyrediyor ki o çok seri ve atak kullanıyor ben dikkat ediyorum 2500-2600 devirleri geçmiyorum. LPG filtre değişimlerini yaptım fakat ayarına baktıramadım henüz, en kısa sürede bi Lovato servisine gideceğim. Araç ne olursa olsun buji ve kablosu bobini son derece önemli bir unsur.Yakıtta,performansta her şeyi etkiliyor.Bunlara verilen para kat kat geriye kazanılabiliyor.Mondeo gibi bir araçta bunlar çok önemli ve temizlikte çok önemli hava geçen bütün parçalar önemli iyi bakılmalı.Oksijen sensörüne iyi bakılmalı. Ben de nedense şu sensörlerin temizliğine takmış durumdayım Oktay abi ya, buji kabloları değişecek de sensörleri tamircime temizletmeye güvenemiyorum açıkçası. Bana bi Ustaeller Sabri Usta yolu görünüyor sanırım Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Mehmet Bey, Hafta içi ş.dışı haftasonu ş.içinde biniyorum ve dediğiniz gibi bunun sonucu olarak sağlıksız ölçüm oluyor. Bi Didim ya da Kuşadası yapmam gerekiyor sanırım hoş depo çok büyük geçen kuşadasına gittiğimde gittim geldim bitmedi. Son 3 depomun ortalamaları yüksek ama dediğiniz gibi pompacı gaz dolunca "daha alır alır abi" deyip basıyo bi 10-15TL daha alıyor araç, bundan kaynaklanabilir sorun. 1- Yakıt ölçümünde ş.içi için 100 km kullanıp aynı pompadan alın 2- ş.dışı için gidip gelin km mesela 220 km bir depo ile yapıyorsunuzdur da yaptığınız şehir dışı yol 128 km olmuştur. Aynı pompadan yeniden doldurup hesaplayın. 3- Siz bırakın pompacıları pompanın dolumu kestiği yerde kalsın, tabanca ile zorlatmayın yada abi şuna tamamlayalımmı derlerse tamamlatmayın. Ancak şunada dikkat edin tabi 35 LT tank boş olduğu ve tabancayla zorlamadan 20-25 lt de dolumu kesiliyor yada 34-35 litre alıyorsa şamandırada bu bir sorun olabilir baktırmak gerekir. Maksimum 31-32 Lt alır. Zaten tamamını doldurmak uygun değil genelde işletme basıncı 5 bar test basıncı 40 bar tankların. Zaten %80 dolulukta yakıt alımının durdurulacağı şekilde ayarlanıyor pompada tankta. Mühendisler odası böyle tavsiye ediyor. Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 1- Yakıt ölçümünde ş.içi için 100 km kullanıp aynı pompadan alın 2- ş.dışı için gidip gelin km mesela 220 km bir depo ile yapıyorsunuzdur da yaptığınız şehir dışı yol 128 km olmuştur. Aynı pompadan yeniden doldurup hesaplayın. 3- Siz bırakın pompacıları pompanın dolumu kestiği yerde kalsın, tabanca ile zorlatmayın yada abi şuna tamamlayalımmı derlerse tamamlatmayın. Ancak şunada dikkat edin tabi 35 LT tank boş olduğu ve tabancayla zorlamadan 20-25 lt de dolumu kesiliyor yada 34-35 litre alıyorsa şamandırada bu bir sorun olabilir baktırmak gerekir. Maksimum 31-32 Lt alır. Zaten tamamını doldurmak uygun değil genelde işletme basıncı 5 bar test basıncı 40 bar tankların. Zaten %80 dolulukta yakıt alımının durdurulacağı şekilde ayarlanıyor pompada tankta. Mühendisler odası böyle tavsiye ediyor. Tamadır abi, bu hafta sonu fulledikten sonra 100km yapar tekrar fullerim. Şehirdışına çıkıyorum ama bu sadece İzmir Manisa arasındaki yol oluyor, işe geliyorum ve yollar hem rampa hem de virajlı olduğundan değerler fazla çıkıyor şehir dışında da şehiriçi gibi yakıyormuş gibi görünüyor. Pompacılar da prim mi alıyolar ne basıyoda basıyolar... Ben bu gazı bitireyim sonrasında pompanın kestiği yerde bırakırım bakalım kaç lt alacak. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Lpg'yi hiç bir zaman %80'den fazla almayın. 2 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Şu sitede de otogaz kullanımında dikkat edilmesi gerekenlere dikkat çekmişler 4.maddede de yazıyor bu durum. Diğerleride hatırlatma olur Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 (düzenlendi) Taze haber, Bugün Tüpraş'ın LPG rafineri çıkışına zam var. Aynen pompa fiyatlarına yansıtılması bekleniyor. Zam oranı % 11 olacak. Ankara için LPG'nin yaklaşık pompa da litre fiyatı 2.40TL. Konu içerisinde konuşuyorduk pompalara dikkat edilmesi gerekiyor diye bakın bununla ilgili haber. 4 Eylül 2012 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Lpg'yi hiç bir zaman %80'den fazla almayın. Valla dün zam gelecek diye % 94 aldım 55 litrelik depoya 52 litre aldım.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Valla dün zam gelecek diye % 94 aldım 55 litrelik depoya 52 litre aldım.. Olmaz, almamalısın. Şimdi o aldığın lpg'yi bana vereceksin, tamam mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Olmaz, almamalısın. Şimdi o aldığın lpg'yi bana vereceksin, tamam mı? Tamam getireyim Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Benim depo dün bitti. Eve gittim okula geldim. Okul çıkışı alırım dedim. Br baktım lpg tam 20 kuruş buda %9 zam demek. Ve 7 tl zarardayım Keşke dün veya sabah alsaydım. Okulun karşısında istasyon var. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 Tamam getireyim Gerek yok abi, gaz zaten benim. Senin arabayı da ödünç aldık mı tamamdır. Sen hiç zahmet etme. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 (düzenlendi) Valla dün zam gelecek diye % 94 aldım 55 litrelik depoya 52 litre aldım.. bu işin 1 kere iki keresi yok öncelikle bilginiz olsun. tanklar yüksek basınca dayanıklı olarak özel bir saçtan üretilip sonra röntgenle kontrol ediliyor ve bahsettiğim gibi ortalama 40-45 bar basınçla (firmalara göre değişiyor) test ediliyor ama likit olan petrol gazında genleşmeyi hesap ederek şamandıralar %80 dolum oranına ayarlanıyor. Tabii ki genleşince sıkışan gazın kaç bar basınçta olduğunu bilemeyiz ve neler yapabileceğini tahmin edersiniz düzenleme: şahsen ben bagajımda böyle bir riskle dolaşmayı tercih etmem. O ne öyle ya Taşıyıcı filmi gibi ha dersenizki bugüne kadar kime ne olmuş hangi depo basınçtan patlamış v.s. haklısınız ama bu olmayacak anlamına da gelmez 4 Eylül 2012 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 4 Eylül 2012 Paylaş 4 Eylül 2012 bu işin 1 kere iki keresi yok öncelikle bilginiz olsun. tanklar yüksek basınca dayanıklı olarak özel bir saçtan üretilip sonra röntgenle kontrol ediliyor ve bahsettiğim gibi ortalama 40-45 bar basınçla (firmalara göre değişiyor) test ediliyor ama likit olan petrol gazında genleşmeyi hesap ederek şamandıralar %80 dolum oranına ayarlanıyor. Tabii ki genleşince sıkışan gazın kaç bar basınçta olduğunu bilemeyiz ve neler yapabileceğini tahmin edersiniz düzenleme: şahsen ben bagajımda böyle bir riskle dolaşmayı tercih etmem. O ne öyle ya Taşıyıcı filmi gibi ha dersenizki bugüne kadar kime ne olmuş hangi depo basınçtan patlamış v.s. haklısınız ama bu olmayacak anlamına da gelmez Taner bey korkunuz yersiz. %80 dolum emniyet için olsa da asıl amaç valfin sağlam çalışması. Yoksa tank da zaten emniyet valfi var. Herhangi bir şekilde basınç arttığı zaman, bu valf içerideki gazı tahliye eder ve tankın patlamasını engeller. Aslında kapalı kaplarda taşınan/saklanan gazlar her zaman tehlikelidir. Ancak normal bir lpg sisteminde tüm emniyet tedbirleri alınmıştır. Araç yansa bile artan sıcaklıkla tanktaki basınç artacağı için tank patlamadan içindeki gaz dışarı atılır ve patlama riski ortadan kalkar. Ama evlerde kullanılan mutfak tüpleri böyle değildir. Herhangi bir yangında daha tehlikelidir. Yani evinde yıllarca tüp kullanan bir insanın aracında lpg kullanmaması ve bunu da güvenlik riski ile açıklaması mantıklı değildir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts