İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Yakıt Tüketimi


Turgay Yüksel

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Seninki çok yakacak eminim :)

O kadar yavaş giderse yakar tabi.

Eskisehir-Ankara (abidinpaşa) ne kadar sürmüş :)

Bunlara takograf lazım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

O kadar yavaş giderse yakar tabi.

Eskisehir-Ankara (abidinpaşa) ne kadar sürmüş :)

Bunlara takograf lazım :D

şşş ayıp ayıp :p

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Hakan 1,5 saatte Eskişehir'den hızlı trenle gelemiyorum sen bunu nasıl başardın :)

Aynı ray da önde gidiyor Hakan hiç farketmediniz mi :p:D

Hakan cruise varsa onu bir denesen, belki herkesi şaşırtır izmir seferin, tabii dayanabilirsen :good1:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Konuya farklı bir pencere acayım. Bugun evden İkea'ya gittim. Hakan Ankaralı olduğu Icin daha iyi anlayacaktir. Yasamkent'ten direk cevre yoluna girerek. Golbasi mamak istikametinde seyrederek 47km gidiş, 47'de dönüş biraz da otopark giriş çıkış vs. Yaklaşık 100km yol yaptım Seat ile.

Hız sabitleyiciyi giderken 120, dönüşte 130'a ayarladım. 3 kısiydık. Klima hep açıktır.Hız sabitleyiciyi Devreden sadece dönüşte bir kere çıkardım yol ayrımları haricinde. Gidişte 7.9lt, dönüşte ise 7.7 gösteriyordu yol bilgisayarı. aracın 120km'de çevirdiği devir 3.500.

Araç 1,4 benzinli.

Gecen gün de Seat ile 80km sabit hızda 5.1lt yaktığı bölümü, aynı şartlar ile yani cc açık Mondeo ile denedim. Yol bilgisayarı 6.9lt. gösterdi. Denediğim bölüm yaklaşık 16-17km idi. Mk2 olsa 6,2lt civarı olurdu diye tahmin ediyorum.

Bu bilgiler ışığında br sonuc çıkarmak gerekirse, aslında Mondeo normal yakıyor motor hacmine ve klasik otomatik sanzimana göre. 140km ve üstü hızlarda alt motor grubundan daha az yakmaya başlayacaktır da diyebilirim. Hatta gecmis zamanlarda konu acmıştım mk3 ile uzun yol deneyimleri diyerek. Su an tam hatirlayamiyorum fakat 140km cc ile İstanbul-ankara aynı gün gidiş dönüş yaptığımda 1+(3/4) depo harcamıştı ki, yaklaşık 100km İstanbul icinde e5 trafiği de vardı. Ben o zaman gayet memnun kalmıştım tüketimden.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Konuya farklı bir pencere acayım. Bugun evden İkea'ya gittim. Hakan Ankaralı olduğu Icin daha iyi anlayacaktir. Yasamkent'ten direk cevre yoluna girerek. Golbasi mamak istikametinde seyrederek 47km gidiş, 47'de dönüş biraz da otopark giriş çıkış vs. Yaklaşık 100km yol yaptım Seat ile.

Hız sabitleyiciyi giderken 120, dönüşte 130'a ayarladım. 3 kısaydık. Klima hep açıktır.Hız sabitleyiciyi Devreden sadece dönüşte bir kere çıkardım yol ayrımları haricinde. Gidişte 7.9lt, dönüşte ise 7.7 gösteriyordu yol bilgisayarı. aracın 120km'de çevirdiği devir 3.500.

Araç 1,4 benzinli.

Gecen gün de Seat ile 80km sabit hızda 5.1lt yaktığı bölümü, aynı şartlar ile yani cc açık Mondeo ile denedim. Yol bilgisayarı 6.9lt. gösterdi. Denediğim bölüm yaklaşık 16-17km idi. Mk2 olsa 6,2lt civarı olurdu diye tahmin ediyorum.

Bu bilgiler ışığında br sonuc çıkarmak gerekirse, aslında Mondeo normal yakıyor motor hacmine ve klasik otomatik sanzimana göre. 140km ve üstü hızlarda alt motor grubundan daha az yakmaya başlayacaktır da diyebilirim. Hatta gecmis zamanlarda konu acmıştım mk3 ile uzun yol deneyimleri diyerek. Su an tam hatirlayamiyorum fakat 140km cc ile İstanbul-ankara aynı gün gidiş dönüş yaptığımda 1+(3/4) depo harcamıştı ki, yaklaşık 100km İstanbul icinde e5 trafiği de vardı. Ben o zaman gayet memnun kalmıştım tüketimden.

Saygılarımla.

evet zaten bu konuda birçoğumuz şu sonuca vardı ki mondeo da ayarlanacak yapılacak birşey yok ayak ayarı gerekiyor ;)

az önce kızılcahamamdan geldim.

giderkende gelirkende cc 90da sabitti ve girdiğim 2 yerleşkede 70'e düştüm. arada 100-110 sollamalarda gördüm git gel 140 km yaklaşık ve gizli menüde 7.1Lt./100 km yazıyordu.

kızılcahamamda sadece soğuksu milli parkına girip çıktım yani şehir içi yok sayılır. benim tek sorunum baktıramadığım ateşleme sistemi. o da yakında elden geçer . gerçi bu hafta birde egzoza baktıracağım hoşuma gitmedi bu aralar sesi. birde egr iptalini yaptırmadım daha yaptırıp yaptırmamakta da kararsızım açıkçası.

ama bendeki değerler bu haliyle bile 2.0Lt. bir motor için bence iyi. Ayrıca aracın yaşı v.s. birsürü şey var arada. bence budur yakacağı. :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

evet zaten bu konuda birçoğumuz şu sonuca vardı ki mondeo da ayarlanacak yapılacak birşey yok ayak ayarı gerekiyor ;)

az önce kızılcahamamdan geldim.

giderkende gelirkende cc 90da sabitti ve girdiğim 2 yerleşkede 70'e düştüm. arada 100-110 sollamalarda gördüm git gel 140 km yaklaşık ve gizli menüde 7.1Lt./100 km yazıyordu.

kızılcahamamda sadece soğuksu milli parkına girip çıktım yani şehir içi yok sayılır. benim tek sorunum baktıramadığım ateşleme sistemi. o da yakında elden geçer . gerçi bu hafta birde egzoza baktıracağım hoşuma gitmedi bu aralar sesi. birde egr iptalini yaptırmadım daha yaptırıp yaptırmamakta da kararsızım açıkçası.

ama bendeki değerler bu haliyle bile 2.0Lt. bir motor için bence iyi. Ayrıca aracın yaşı v.s. birsürü şey var arada. bence budur yakacağı. :)

Egr iptali derken katalitik konvertör mü demek istediniz? Egr dizellerde olur diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Egr iptali derken katalitik konvertör mü demek istediniz? Egr dizellerde olur diye biliyorum.

Egr valfi ile katalitik arası farkı biliyorum.

Egr sistemi egzoz dan çıkan gazın bir kısmını yeniden yakılmak üzere yanma odasına geri gönderen sistem, böylelikle daha az zararlı gaz doğaya karışıyor. Bu nedenle bildiğim kadarıyla benzinli yada dizelde olur olmaz ayrımı yok.

Bazı benzinli araçlarda var bazılarında yoktur ona birşey diyemem. :)

Ayrıca geçen gün başımı ağrıttı. Kelepçesini şanzıman tamiri sırasında çıkarmışlar (nedendir bilmiyorum) takmamışlar gazı dipleyince boru yerinden çıkıp ses yapıyordu. Manifold girişinde borusu önden görülebiliyor. Hatta Süha bey keşke iptal ettirseydin MK2 de lazım bir iş felan demişti bir konuda.

Görevleri benzer olan Katalitik konvertörümün de dolduğunu düşünmeye başladım.

Egzozu elden geçirmeliyim. Altına girmişken sanırım konvertörün içinide boşaltmam gerekecek yakında :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yaşar'a ben dedim bunu da, sorunun var mı demişti. ?

Arkası yarın gibi anlatmasan olmaz mı Emmi?

O öyle deyince sen ne dedn peki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

internette bir sitede motorun resmini buldum kırmızı okların işaret ettiği bakır boru Egr borusu.

Arkası yarın gibi anlatmasan olmaz mı Emmi?

O öyle deyince sen ne dedn peki?

:D :D :D

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

internette bir sitede motorun resmini buldum kırmızı okların işaret ettiği bakır boru Egr borusu.

:D :D :D

Taner Bey, siz iptal ettirdiniz mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkası yarın gibi anlatmasan olmaz mı Emmi?

O öyle deyince sen ne dedn peki?

Sorunum yok dedim...

O zaman kurcalama dedi... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

MK2 için öğrendiğim kadarıyla ön taraftan boruyu çıkarıp borunun girdiği yere kör tıpa takıyorlar bitti gitti :)

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Taner Bey, siz iptal ettirdiniz mi?

iptalinin nasıl yapıldığını bilmiyordum. Boru değişecek v.s. dediler birde dünyanın parasını istediler.

Kelepçenin yerlerini farkettim ve kelepçe ayarlayıp takmıştım. Ama bugün ki bilgim olsa iptal ederdim. Egr zamanla stop etme sorunu yaratıyormuş ki sıklıkla olmasada ara sıra yapıyor bende, ayrıca manifold temiz kalıyormuş ve performans artışı yaşanıyormuş.

şimdilik sorunum yok ama ilk fırsatta Egr İptal ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...