Taner Kızılkor 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 Diyecek birşey bulamadım gülmekten Nereye nasıl bağladın. Biran karşımda Hakan Kurt var sandım Toprak aynı Mehmet hocam yapacak birşey yok 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 Bu arada bir soru sorayım. LPG sistemi olarak atiker var aracımda. yola çıkmadan gaz ve hava filtrelerini değiştirdim. Atiker servisine gittim aracı bağladılar bilgisayara. ayar yaparken bir ara basıncı düşük dedi radyatörün arkasında bir yere tam göremedim ama lokma takımı tornavidası gibi bir aletle müdahale etti. sonrada bilgisayardan bir dizi ayar yaptı. Sordu yakıtını fena değil dedim. basınç düşük sadece ayarladım sorun olmaz dedi yolladı bizi Yola çıktım. uzun yolda 120 km/s cc sabit hızda iken bir sebeple gaz pedalına müdahale ettim 130 km/s civarı süratteyken aracım benzine geçti. (mantıksız geldi daha önce aracı ilk aldığımda daha yüksek süratleri denemiştim fakat bu ayar öncesinde hiç böyle birşey görmedim.) tabi böyle birşey görünce başladım denemeye ne oluyor diye. Bolu dağına tırmanırken 120 km/h sabiti koruyamadı c.c. devreden çıktı o sıra gaz pedalına bastım 110-120 km/s arasında devir arttı vites bir aşağı düştü ve yine aynı durum. benzine geçti. Ayağımı gazdan çekmeden tekrar düğmeye basıp gaza almasını sağlamak istedim 1-5 sn arasında tekrar benzine geçti. rampayı bitirdim. düze çıkınca gaza aldım yavaş yavaş 120 km/s'e cc ile sabitledim. sonra cc ün + tuşu ile hızımı 140 a kadar çıkardım sorun yok. sabitledim. gaz pedalıyla 150 km/s hıza yükseltip gazdan ayağımı çektim ve benzine geçti. çok dağıtmayayım v.s. v.s. diye gidiyor. fakat şehir içinde 100km/s ve aşağısında ne yaparsam yapayım birşey değişmedi. 1- eski ayarlarıma geri dönme imkanım varmıdır?daha önceden kayıtlı bir ayar v.s. gibi bir dosyası varmıdır? 2- kaçınılmaz soru dönemiyorsam ne yapalım? Nedir? Önemli Not: Bahsedilen süratleri özendirmek için yazmıyorum. Sadece aracın karşılaştığı durumu denemek ulaştım. Yoksa 120 km/s üzerine çıkmadan Ankara-İstanbul arası gidiş 5 saat sürdü trafik yoğun değildi. Kötü örnek olarak burada yazıyor bende edinirim diyenlere duyurulur Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 Aracı lpg'ciye bıraktım. Beyin,enjektör,regülatör,tesisat değişecek. Yani tank hariç herşey. İŞlemler bittikten sonrada, Hem benzinde Hemde gazda yol teseti yapılacak. Yarın alıcam aracı. Bakalım ne olacak... Düşünceleri ; Beyin enjektörleri açık bırakıyor olabilir. Ama komple değişecek sistem. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 istanbul yolculuğu verileri; 110 km ortalama hızla 5 saatte ulaştım. yol bilgisayarında 8,1 görülen 100km/lt verisi gerçekte 9,7 lt olarak cebimden çıktı. toplam ankara da aldığım pompadan istanbulda aldığım son pompaya 493 km yol yapmışım (yol bilgisayarı ile reel arasındaki fark biraz çok gibi geldi bana yola çıkmadan sıfırlamıştım. ya yanlış hesaplıyor yada sıfırladım yol bilgisayarını diye böyle anlam veremedim.) bu arada stop etme işi bitti araçta rolanti düzensizliği de hava ve gaz filtrelerini değiştirdim. onlarda da ne vardı anlamadım kontrol ettim haziranda değiştirmişim zaten çok yol da yapmadım. neyse. bu araç ile benim kombinasyonumuzda minimum yakıt şimdilik bu. aracın yakıtının büyük bölümü bizde bitiyor bakım yetmiyor pedala nasıl bastığında önemli. Gözünü kapatıp pedala basmaktan hoşlanıyorsan pompada yada fişte ne yazdığıyla ilgilenmeyeceksin formül bu Mehmet Hoca haklı. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Acaba basınç değerini çok yüksek mi girdi servis? Bende biara 2. viteste ve yukarı viteslerde aniden yaptığım dip gazlarda direk benzine geçiyordu. Gazdan ayağımı çekip tekrar gaza alırsam ve usul usul gidersem yada aniden tam gaz vermezsem bu sorunu yaşamıyordum. Bilgisayara bağlayıp düzeltmişlerdi. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 istanbul yolculuğu verileri; 110 km ortalama hızla 5 saatte ulaştım. yol bilgisayarında 8,1 görülen 100km/lt verisi gerçekte 9,7 lt olarak cebimden çıktı. toplam ankara da aldığım pompadan istanbulda aldığım son pompaya 493 km yol yapmışım (yol bilgisayarı ile reel arasındaki fark biraz çok gibi geldi bana yola çıkmadan sıfırlamıştım. ya yanlış hesaplıyor yada sıfırladım yol bilgisayarını diye böyle anlam veremedim.) 8.1x 1.20=9,72 Aracınızın bilgisayarı LPG tüketiminizi doğru hesaplamış. Bence güzel bir özelliği keşfetmişsiniz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Taner bu kadar sorun etmene gerek yok.. olayı lpg'cine anlatınca yeni ayar yapacaktır. 2 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 3 Kasım 2012 Paylaş 3 Kasım 2012 Taner bu kadar sorun etmene gerek yok.. olayı lpg'cine anlatınca yeni ayar yapacaktır. Tamam patron sorun etmedim zaten ben acaba geri dönebiliyormuyuz böyle bir kayıt v.s. varmı diye merak ettim. Zaten az sonra gidiyorum yanına Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 3 Kasım 2012 Paylaş 3 Kasım 2012 8.1x 1.20=9,72 Aracınızın bilgisayarı LPG tüketiminizi doğru hesaplamış. Bence güzel bir özelliği keşfetmişsiniz. Saygılarımla. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 5 Kasım 2012 Paylaş 5 Kasım 2012 (düzenlendi) gittim lpg ciye sinir oldum çıktım. Tam tahmin ettiğim gibi basınçla ilgili mekanik ayarla oynarken ayarı bozmuş. neyse bunu yaptı. aracın çekişi değişti. bu tamam pc den de gerekli ayarları yaptı çıktım baktım bu sefer stop etme sorunu hortladı. rolanti düzensiz çalışıyor. dediki boğaz kelebeği temizlenmeli karşıya git selamımı söyle dedi. Hayhay hemen kayboldum sanayide 15 dakka ortalıktan aldım balata spreyi ni söktüm 3 civatayı kebeleği temizledim. taktım. hızımı alamadım hava akış metreyide temizledim. geri geldim. rolanti yükseldi bu seferde vites n de benzinde 1100 gazda 1000 devir rolanti fakat stop etme sorunu azalsada devam ediyor. vitesi d ye alınca 900 e düşüyor devir. bazen klimayı açınca yada direksiyonu durduğum yerde sağa sola çevirince devir dengesizce yükselip alçalıyor bunu bazen sabitleyemediği için aracın stop etmesine sebep oluyor bu durum. biraz daha bakındı "abi bunun rolanti motoru bozuk sen onu değiştir" dediğinde içimden al şu kalan balata spreyini sık gözüne dedim. zaten vaktim azdı vedalaştık arkadaşla. şimdi henüz stop etmdi ama rolanti dengesizleşmesi bazen d de ışıklarda durduğumda yapıyor boşa aldığımda rolanti yükselince düzeliyor. ne yapacağız fikri olan varmı? düzenleme: bu arada daha depodaki basınç düştüğünde ne olduğunu göreceğiz birde yol bulamadım basacak şu benzine geçme olayını deneyeceğim tekrar, şehir içinde sorunuma bakacağım diye başkasının da başına dert açmayayım dedim 5 Kasım 2012 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım 2012 Paylaş 5 Kasım 2012 1. mondeo otom. tek rölanti devri çok düşüktür, imalattan böyle en ufak sorunda çıldırtır adamı 2. tüm ama tüm vakum ile ilgili hortumlar kontrol edilsin, egr yi de kör conta ile kapttırın 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 5 Kasım 2012 Paylaş 5 Kasım 2012 1. mondeo otom. tek rölanti devri çok düşüktür, imalattan böyle en ufak sorunda çıldırtır adamı 2. tüm ama tüm vakum ile ilgili hortumlar kontrol edilsin, egr yi de kör conta ile kapttırın evet yaaaa tabi egr aklımdan çıktı benim. çok teşekkürler. vakum hortumları derken? karter havalandırma hortumlarımı kastettiğiniz?? Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 Hafta sonu ; Ankara- Eskişehir-Ankara toplam 470 km yol yaptım. Yol bilgisayarı 8.7 Litre / 100 km gösteriyordu aldığım gaz 29+24lt. = 53 LT. yaktığım gerçek litre = 11,2 LT./100km ile bu değer yol bilgisayarıyla da tutmadı ( 8,7*1,20 = 10,44) hayır çok yaktım bunu geçtim yol bilgisayarına ne oldu onuda anlayamadım Ortalama Hızım 90 km /saat bu arada Eskişehirde gaz 2,89 ile kazığın dibiydi!!! Benzinle de gidişim hemen hemen aynı paraya gelirdi yani!! Yuh dedirtti hepimize... Yolda depodaki gaz azalınca ani hızlanmalarda yada yokuşta vites düşürünce gaz yememe sorunları da cabasıydı. (o basınç vanasını yerinden kopartasım var...) Ustalardan birşey olmayacak onlar deneyecek yanıldıkların da ver parayı. Anlaşılan iş başa, hizmet padişaha düştü... Atiker ayarı için kablo ve program araştırma vaktidir... bu arada hortumlarımda sorun yok EGR ye yine elim değmedi birşey daha yağ ve filtre yeni değişti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 evet yaaaa tabi egr aklımdan çıktı benim. çok teşekkürler. vakum hortumları derken? karter havalandırma hortumlarımı kastettiğiniz?? tüm hortumlar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 Yakıtı aynı istasyondan hatta aynı pompadan alarak tüketim testi yapmalısın... Gördüğüm kadarıyla da aracın çok yakmış.. Ankara'da ne yapıyorsunuz bu mondeolara anlamıyorum ki... O şartlarda ben benim eski mondeo ile gitsem, 7.5 litre lpg yakardı... 3 Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 Yakıtı aynı istasyondan hatta aynı pompadan alarak tüketim testi yapmalısın... Gördüğüm kadarıyla da aracın çok yakmış.. Ankara'da ne yapıyorsunuz bu mondeolara anlamıyorum ki... O şartlarda ben benim eski mondeo ile gitsem, 7.5 litre lpg yakardı... Ben sert kullandığım halde LPG bakımından sonra ş.içi ş.dışı karışık kullanımda 8,1 litrelere düşmüştüm ki sert kulanırım 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 (düzenlendi) Yakıtı aynı istasyondan hatta aynı pompadan alarak tüketim testi yapmalısın... Gördüğüm kadarıyla da aracın çok yakmış.. Ankara'da ne yapıyorsunuz bu mondeolara anlamıyorum ki... O şartlarda ben benim eski mondeo ile gitsem, 7.5 litre lpg yakardı... en son İstanbul öncesi ve sonrası !!!! iyi !!!! bir ustaya ayar yaptırdım patron... bu arada uzun yolda aynı pompa aynı istasyon?? o değerler ankara eskişehir arasında alındı buldum abi.. 5.5 fast atiker programını inceliyorum. Yakında kablo şemasıda geçer elime. adam alyan anahtarı basınç için aracıma dokunduğundan beridir ayar tutturamıyoruz... tekrar gitmek istemiyorum çünkü eğer yanlış görmediysem (bağlayınca bakacağım) benzinden, lpgye geçişi 25 c olarak ayarladı. Umarım ben yanlış görmüşümdür.. şu kabloyu da bir alayım/yapayım önce bu haliyle ayarları gözlemleyip haritayı kaydedeceğim, sonra 50-60 km benzinde kullanıp bakacağım. farkına göre ufaktan ayara başlayacağım artık. Acemi otogazcılar (işini adam gibi yapanları ayrı tutarım ki bana rast gelmedi) bizi kendi göbeğimizi kesmeye zorluyorlar. adam fare kullanamıyor ecu programına kalibrasyon yapıyor.... 26 Kasım 2012 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 ha bakarsan bende işin ustası olacağım diye bir iddiam yok. E bilgisayar program ve araştırmadan anlıyorsam birazda kafam çalışıyorsa en kötüsü onun kadar yaparım o ayarı para vermem, kimseye de sinirlenmem. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 İşte program ekranı bu adamında kullandığı buydu... Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2012 Paylaş 27 Kasım 2012 53lt ile uzun yolda en kotu ihtimalle 530km yapmasi lazim. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Kasım 2012 Paylaş 27 Kasım 2012 (düzenlendi) Hafta sonu ; Ankara- Eskişehir-Ankara toplam 470 km yol yaptım. Yol bilgisayarı 8.7 Litre / 100 km gösteriyordu aldığım gaz 29+24lt. = 53 LT. yaktığım gerçek litre = 11,2 LT./100km ile bu değer yol bilgisayarıyla da tutmadı ( 8,7*1,20 = 10,44) hayır çok yaktım bunu geçtim yol bilgisayarına ne oldu onuda anlayamadım Ortalama Hızım 90 km /saat bu arada Eskişehirde gaz 2,89 ile kazığın dibiydi!!! Benzinle de gidişim hemen hemen aynı paraya gelirdi yani!! Yuh dedirtti hepimize... Yolda depodaki gaz azalınca ani hızlanmalarda yada yokuşta vites düşürünce gaz yememe sorunları da cabasıydı. (o basınç vanasını yerinden kopartasım var...) Ustalardan birşey olmayacak onlar deneyecek yanıldıkların da ver parayı. Anlaşılan iş başa, hizmet padişaha düştü... Atiker ayarı için kablo ve program araştırma vaktidir... bu arada hortumlarımda sorun yok EGR ye yine elim değmedi birşey daha yağ ve filtre yeni değişti. 1-Çok yakmış. Ben aynı yolda yol bilgisayarı 8.3 lt gösterdi 9.3 lt kadar yaktı (%8 tolerans vardı fakir karışım hatası verdi) Araçta 4 kişi oğlan hariç ve hızım 120 geçmedim. 100-110 gidiş, geliş 120km hızlarda. 2-Sizin yakaladığınız değerler benim rampalarda dahil 140 altına düşmediğimde yakaladığım değerler. 3-Maraşta 2.45-2.50 tl den aldığımız gazı doğuda (Bingöl elazığ) 2.83 ten alınca şok olduk. Sizi iyi anlıyorum 4-Bence aracınızda ayar sorunu var. Bende ilk yaptırdığım ayarda yol bilgisayarında %8 fazla yakarken Mehmet Özyürek abimin yaptırdığı ayardan sonra yolbilgisayarından %20 daha fazla yakıyor ama arıza lambası yanmıyor şükür. 27 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 27 Kasım 2012 Paylaş 27 Kasım 2012 53lt ile uzun yolda en kotu ihtimalle 530km yapmasi lazim. Saygilarimla. Manuel mk2 ile ben 650 km yaparım. 90 km ile gitsem 700 de yaparım. 3 Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 27 Kasım 2012 Paylaş 27 Kasım 2012 Manuel mk2 ile ben 650 km yaparım. 90 km ile gitsem 700 de yaparım. Ben de hesapladım 654km çıkıyor abi. Ortalama hız: 120km/s 2 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2012 Paylaş 27 Kasım 2012 Yazın Ankara - Kemer 8.4 lt gördüm Ankara Eskişehir yolunda doldurdum 105 tl ye dolmuştu (48 lt). Kemer girişinde bitti gaz. yaklaşık 570 km yaptı. Kullanım hızım ise 90 ile 120 km arasıydı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts