İçeriğe Yönlendir

Yağ eksiltme


Veysel Barın

Recommended Posts

Veysel Barın

SLM arkadaşlar benim aracım 134 binde benzinli ve manuel vites 2000 model ghia her 300 veya 400 k.m de 1l.t yag eksiltiyor bu normal deyil

bu neden olabilir acaba yardımcı olabilir misiniz acaba motor gittimi??

antalyadan sevgi ve saygılar

veysel baba

Yorum bağlantısı
Serdar Özbekar

Bu kadar yağ eksiltme çok fazla bi yerlerde sızıntı delik falan vardır belkide

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
SLM arkadaşlar benim aracım 134 binde benzinli ve manuel vites 2000 model ghia her 300 veya 400 k.m de 1l.t yag eksiltiyor bu normal deyil

bu neden olabilir acaba yardımcı olabilir misiniz acaba motor gittimi??

antalyadan sevgi ve saygılar

veysel baba

yag markası ve kalınlıgı ne

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Miktar aşırı, egzosdan çıkan dumandan arkanızı görememeniz lazım? Yağ markası +1 ?

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Emre Aslan

Benim c max 2006 model 1.6 tdci trend araca bu güne kadar 10w30 yağ konulmuş.Ben aracı aldığımda 106000 km.'de idi ve motor rektefe oldu;,turbo, interkol,pistonlar,triger seti,baskı-balata-bilye,eksoz katalizör vb. ne gerekiyorsa değişti.Rektefe sonrası,ford yetkili servisten ayrılıp kendi özel servisini açan ustama, aracın bakımını düzenli yaptırıyorum.

118000 km.'de iken benim ısrarımla,motora 'mobil süper 3000 formüla fe 5w30 fully sentetik' koyduk.Tabii yağ filtresi de değişti.

Şimdi km. 122500 oldu ve 4500 km.'de yaklaşık 1 lt yağ eksilmiş.(yağ çubuğu max. iken 2.çizgide)

Bir de sabah motor soğukken çalıştırınca şanzuman (ya da motordan) metal sesi-bilye sesi gibi bir ses duyuyorum.Ses,debriyaja

basınca kesiliyor.4-5 dakika sonra ve diğer zamanlarda bu sesi hiç yapmıyor.Ustalar ve arkadaşların tespit ve çözüm önerilerini

sabırsızlıkla bekliyorum. Saygılar...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ çubuğundaki max-min arası toplam 800 ml civarıdır, yani 1lt. diye yaptığınzı tahmin sizi yanıltır, 100 ml lik bölümler halinde ekleme yapıp 2şer dak. bekleyip sonuca bakmalı. Kullanılan yağ da doğrudur. Hava kaç derce bu ses gelirken? debriyaj bilyası ne zaman değişti?

Yorum bağlantısı
Emre Aslan

Öncelikle Çağlar Beye çok teşekkürler.Ayrıca da küçük bir açıklama:

1-Araç 118000 km'de:Motor yaği değişti ve yağ seviyesi tam olarak maximumda,

2-Araç 121000 km'de:Motor yağı max. çizgisi ile hemen bir altındaki çizginin ortasında,

3-Araç 122500 km'de:Motor yağı min.çizgisinin(seviyenin) bir üstündeki çizgide(minimumdan yukarı 2. ,max.'dan aşağı 3.çizgide)

Bu ölçüm,sıcak motoru stop ettikten 15 dakika sonra,arka arkaya belki 10 defa yapıldı ve sonuç aynı.

Bu gün saat 14.30 gibi ve aracı hiç çalıştırmadan önce motor yağı seviyesine baktım.Beni şaşırtıp sevindiren sonuçlar:

1-Yağ, max. çizgisinin altındaki çizginin az üstünde(121000 km'deki yağ seviyesine yakın)

2-Araçla 5 veya 6 km. yapıp stop edildi ve tam bir saat sonra yağ seviyesi max. çizgi ile hemen altındaki çizgi arasında.

3-Bu günkü ilk marşa basma saat 14.30 ,hava sıcaklığı 11 derece,motor çalıştıktan 5 saniye sonra ayağımı debriyajdan yavaşça

çektim ve ne bilye sesi,ne de başka bir ses duymadım.(Bu ses 6 derece ya da daha düşük hava sıcaklıklarında oluyor.)

Yorum bağlantısı
Emre Aslan

Çağlar Beyin bir sorusuna yanıt vermeyi unutmuşum.Bilye değişimi,araç 106000 km 'de rektefe olurken baskı-balata -bilye

(takım olarak ve saks marka) takıldı.Henüz yaklaşık 16000 km .oldu ve ses dışında bir olumsuzluk yok.Bilye, takımı ile 13 Temmuz

2010'da değişti.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Guest Levent Akg&#246z

Farklı markalar kullanma eksiltme yapabilir.Aynı marka 2 ve 3 değişimden sonra eksiltmeyebilir.Tavsiye mobil 3000 full sentetik 5w 30

Yorum bağlantısı
Guest Levent Akg&#246z

yağ eksilten araçlara mobil 10w 60 öneriliyor tabi fiyat biraz yüksek 90-100 tl civarı

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lifte alıp yağ müşirini kartel tapasını vs kontrol edin bence. kaçak olabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

2000-3000 Km de 200-300 ml. yağ eksiltme normaldir, mesela benim arabada 2250 devir altında hiç sıkıştırmazsan ve 3000 devri geçmezsen hiç yağ eksiltmiyor, ama biraz sıkıştırır, şehir içi kullanır birazda basayım falan dersen 2000 km civarında en fazla 200 ml. eksiltir, bence durum normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kaan Fakılı

öncelikle merhaba arkadaşlar, konuyu bulduğum için yeni konu açmak istemedim.

benim focus 2001 ambiante var. bende de yağ eksiltme sorunu var, açıkçası ne kadar eksiltiyor bilmiyorum. ama sanırım önceden 10 40 yağ kullanmışlar, ben 5 30 kullandım. 5000 km sonra yağ çubuğunda hiç yağ kalmamış gözüktü. hatta 6 bin km sonra yağ göstergesi göz kırpmaya başladı.

benim usta yağ swgmanlarını değiştiririz yağ yakma diye sorunun kalmaz dedi.bu da ortalama 1100 tlye mal olur dedi.

siz ne önerirsiniz? bu sorunu çözersek motor ömrü uzar mı?

Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı

mehmet bey,

10 40 kullanırken de yağ yakma sorunu vardı. bu kadar çok değildi ama yine de küçümsenecek kadar az değildi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mobil 1 10/60 özel bir yağ var.. Özellikle yağ yakan araçlara tavsiye ediliyor..

Onu deneyin, çözüm olmazsa yağ kaçağının sebebi bulunup giderilmeli.. Yada düzenli olarak eklenmeli..

Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı

Mehmet Bey, eklemekte sorun yok. Her gün de eklerim. Ancak bu şekilde motorun ömrü doluyor. Milli servettir. Yazık. Elimizde yaptırma gibi bir imkân varken yaptırmayı düşünüyorum. Ustamın söylediği rakam 1100 lira idi. Yağ segmanlarını değiştirecek ıvırıyla zıvırıyla. Sizce nasıl bir işlem. Uygun mudur fiyatı ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Siz sadece segman yapılacak denildiğine güvenmeyin. Açıldığında zarar görmüş piston, eğilmiş subaplar falan da olabilir.

Yani kendinizi 1100tl gibi bir tutara endekslemeyin derim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gerçekten segmandan yağ kaçıyor ise, 1100 TL lik işlem, bence sokağa atılmış para olur, motor açılınca, silndirler rektifiye olmadan, pistonlar değişmeden, üst kapak taşlanmadan geri toplanırsa, pek sonuç alınamaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Bey, eklemekte sorun yok. Her gün de eklerim. Ancak bu şekilde motorun ömrü doluyor. Milli servettir. Yazık. Elimizde yaptırma gibi bir imkân varken yaptırmayı düşünüyorum. Ustamın söylediği rakam 1100 lira idi. Yağ segmanlarını değiştirecek ıvırıyla zıvırıyla. Sizce nasıl bir işlem. Uygun mudur fiyatı ?

Aşağıdaki cevap için o yağı önermiştim...

Bu iş sekmanla kalmaz..

Rakam da 110 de kalmaz..

Gerçekten segmandan yağ kaçıyor ise, 1100 TL lik işlem, bence sokağa atılmış para olur, motor açılınca, silndirler rektifiye olmadan, pistonlar değişmeden, üst kapak taşlanmadan geri toplanırsa, pek sonuç alınamaz.

Yorum bağlantısı
Enez Güner

Araçlarda egzozdan çıkan duman ne durumda mavi renk mi yoksa direk siyahmı veriyor aynı olay benim başıma gelmişti arabayı aldığımda göturduk ustaya n gerekiolsa yap die sekman attı ve aynı zamanda radyatör, devirdaim, sibaplar ve lastikleri, filtrelerin tamamı değişti kapak taşlandı falan 1500 masraf çıkmıştı aklıma gelmeyen birkaç şeydaha var.

Ama sekman kurtarmadı duman ve yah eksiksiltme devam etti ustaya demiştik ne gerekiosa yap diye hata onda olduğunu kabul edip bu defa sadece parça parası aldı pistonlar değişt, gölek içleri homlandı, kapak tekrar taşlandı ve sibap ayarı yapıldı masraf 800 tl bunu içinde rot kolu rot başı gibi ufak tefek birkaç parçada var tabiki

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Mobil 1 10/60 özel bir yağ var.. Özellikle yağ yakan araçlara tavsiye ediliyor..

Onu deneyin, çözüm olmazsa yağ kaçağının sebebi bulunup giderilmeli.. Yada düzenli olarak eklenmeli..

Benim araçta 3000 'de yaklaşık 1 lt. eksiltme oluyordu, bu yağı kullandıktan sonra 5500 km 'de 1 lt. 'ye düştü. En son durumu bilmiyorum, ölçüp yazarım.

Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı

Araçlarda egzozdan çıkan duman ne durumda mavi renk mi yoksa direk siyahmı veriyor aynı olay benim başıma gelmişti arabayı aldığımda göturduk ustaya n gerekiolsa yap die sekman attı ve aynı zamanda radyatör, devirdaim, sibaplar ve lastikleri, filtrelerin tamamı değişti kapak taşlandı falan 1500 masraf çıkmıştı aklıma gelmeyen birkaç şeydaha var.

Ama sekman kurtarmadı duman ve yah eksiksiltme devam etti ustaya demiştik ne gerekiosa yap diye hata onda olduğunu kabul edip bu defa sadece parça parası aldı pistonlar değişt, gölek içleri homlandı, kapak tekrar taşlandı ve sibap ayarı yapıldı masraf 800 tl bunu içinde rot kolu rot başı gibi ufak tefek birkaç parçada var tabiki

Dediğiniz gibi olacağını düşünerek vazgeçtim bu işten.

Rengi tam olarak kestiremiyorum ancak sanırım mavi renkte. Çünkü siyah olacak kadar koyu değil. Beyaz-mavi arası olabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...