Erkan Üşenmez 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 (düzenlendi) Herkese merhaba, Kardeşim Gürkan Üşenmez e ait olup büyük değişikliklerde sponsorluğunu üstlendiğim RST nin aldığımızdan günümüze kadar olan resimlerini sunuyorum. YIL 2005 Ve aradan bir sene sonra ustanın yetersizliği sebebiyle başka bir serviste araca motor yaptırmak zorunda kaldı. Daha sonraki yıl aracımızı performans ağırlıklı olmak üzere orjinal olarak toplamak için harekete geçtik. Sıra ile ingiltere den chip,-31 actucator ve benzin beyni getirdik.Uygulamalardan sonra aracımıza bir ön tampon ve büyük intercooler yaptırdık,kaporta ve boya işlerini tamamladık ve siyah renk camlarımızı takdırdık.5 ay beklediğimiz Apex yaylarımızı taktık ve son olarakta KN hava filtresini aldık.İşte resimler; 2006-2007 Kaporta ve Boya 4 Şubat 2009 tarihinde Erkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
M. Tarık Yeşil 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 erkan bey güzel bir paylaşım. epeyce bir emek ve para harcaması yapmışsınız allah kazasız belasız yolculuklar nasip etsin. Yorum bağlantısı
Erkan Üşenmez 4 Şubat 2009 Yazar Paylaş 4 Şubat 2009 (düzenlendi) Boya ve Kaportadan sonra ; VE 2007 Son hali Araç son bir senedir ateşleme sistemindeki düzensizlikler yüzünden performans göstermiyordu.Bu sebeple sistemi EFI sistemle değiştirdik.Bu değişim arkasındanda kontrol edilebilir güç olarak Megasquirt seçmemize sebep oldu.Araç yollara geri döndüğünde artık bilgisayar ortamındaki data(dosya)lardaki bilgilere göre ekonomik ve performanslı sürüşler verecek. Megasquirt ile ilgili bilgileri kardeşimden alabilirsiniz. 4 Şubat 2009 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Araba mutlaka keyif veren bir arabadır.. Çok emek harcanmış.. Güle güle kullanın.. Ama ön tampon'dan elektrik alamadım ben.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Elinize sağlık başarılı bir çalışma olmuş. Güle güle kullanın kazasız belasız.. Yorum bağlantısı
İlhan Can 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Çok güzel olmuş.Verilen emek boşa gitmemiş. Keyifle kullanın. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Gerçekten büyüm emek harcanmış. Aklıma takılan bir soru ön tampona ızgara yaptırmayacakmısınız bana biraz abartı gibi geldi ? Hayırlı olsun kazasız belasız iyi sürüşler. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 bu araç sahibindende satılıktı bi ara emmininde dediği gibi ön tampondan bende elektirik alamadım ortası boş olunca bi değişik geldi ama intercooler için bir uygulama sanırsam o boşluk Yorum bağlantısı
Onur Demir 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Güzel olmuş emeğinize sağlık. Ön tampon banada biraz itici geldi Scoda pickuplar gibi(yanlış anlaşılmasın sakın). Güle güle Kazasız cezasız günlerde kullanın Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Ellerinize, emeğinize sağlık.Renk ve jantlar çok güzel.Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Kazasız günler ,,,,, Mehmet Hocanın dediği gibi Ön tampon kısmını en azında plastik versiyon tamponla oldubilirseniz daha şık olacak... Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 emeğe ve harcanan mesaiye saygı güzel ve meşakatli bir çalışma olmuş. ön tamponsuz bile daha güzel olurmuş bence en kısa zamanda ön tampona müdehale edin. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 eline sağlık çok güzel olmuş. Mehmet Abinin fikirlerine güven ön tampon konusunda.. Yorum bağlantısı
Sina Güran 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Öncelikle verilen emeğe saygım var çünkü bu tip hummalı bir uygulamaya bende senelerce girdim, yanlış insanların elinde arabamı heba ede ede sonunda doğru kişiler ile hedefime vardım. Bunun yanında eski jantlarınızın alessio marka ve eğer eski lastiklerinizde semperit marka ise şaşıracağım Tamamen yapıcı eleştiriler bulunacağım. Yerinizde olsam ön tamponun dizaynından önce aracın genel olarak tamponlar arasındaki boy farkını gözetirdim. Arka tampon şuan öne göre çok yukarıda. Bu denli motoru olan aracınıza offsetli jantlar ve tabiki birazda çamurluk genişletme çok iyi giderdi diye düşünüyorum. Genel itibariyle aracı modernize etmekten çok restore etmeye çalıştığınız izlenimini aldım. Çünkü aracın o seneki tampon modelleri, far ve stopları üzerinde yoğunlaşmışınız. Bu iş tamamen zevk, bilgi, tecrübe ve bütçe meselesi. Umduğunuzdan daha keyif vermesini dilerim. Kazasız sürüşler... Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 allah kaza ceza vermesın,hoş olmus.ama ben dısından cok içini merak ettım. iç goruntulerı ve motor verılerını de paylasırsanız cok sevınırız.. Yorum bağlantısı
Erkan Üşenmez 4 Şubat 2009 Yazar Paylaş 4 Şubat 2009 (düzenlendi) yorumlar için teşekkürler arkadaşlar. Genel olarak tampon için eleştriler gelmiş ama şunu bilmelisiniz ki RST performans öncelikli dizayn edilmiş ve orjinalitesinden ödün vermeden toplanmaya çalışılmış göze hoş görünmeye çalışan bir araç olarak hareket ettik.İkincisi bu araç stage 6 lar düşünülerek hazırlanmış bir araç bu da demek oluyor ki 1.6 motordan 350 HP ler alınabilecek şekilde ayarlandı.Aracın önüne ızgara koymak hava filtresine sıcak hava vermek gibi birşey olurdu.Ayrıca araç kasasındaki hiç birşey orjinalinden farklı değil(ön tampon ve focus sinyalleri dışında).Bu sebepledir ki üzerindeki RS body si çamurluk genişletmelere izin vermiyor zaten.Body sine dikkat ederseniz anlarsınız.Tampon da 90 model special edition versiyonunun upgrade edilmiş halidir yani biz sadece ön kısmını intercooler için açtık ve rüzgar girişlerini optimize seviyeye getirdik,nasip olursa da oraya water spray sistem planlarımız var. Tamponlar arasındaki farklara gelince 2005 yılında çekilen resimlere dikkat ederseniz zati tamponların alt kısmında ilaveler vardı ama biz orjinal kalsın istedik ve birazda ingilizlerle olan muhabbetlerimiz üzerine onların araçlarından etkilenmemizden dolayı bu daha mantıklı geldi bize.Arka tampon yüksekte kalsın önemli değil çünkü bizim için önden gelen rüzgardan nasıl yararlanırız ve nasıl güç kaybımız olmaz diye oturup düşündük şekillendirdik. Gene söylüyorum arkadaşlar RST bir show car değil performans için dizayn edilmiş göze hoş gelmeye çalışan bir araçtır. Araç satılıklardaydı çünkü TR de neler yapıldığını göstermek için en iyi vitrin orası idi.Bizde orayı kullandık ve mayıs ayında tuning türkiye dergisinde yer aldı.Ama satmak gibi bir düşüncemiz arasıra esmiş olsada ciddi olarak düşünülmedi. Teşekkürler.Ayrıca araç dergide standart verileri ile yazılmış dynoya girmedik ama 150 HP lik megane coupe ile denememizde bayağı performans aldığımızı gördük.İngilizlerin aynı modifiye görmüş araçları 180HP - 225 tork değerlerinde idi.Şu son Megasquirt la farklı basınçlarda ve datalarla ekonomik modda 150 HP performanstada 250 HP ler alabileceğiz tabi bir aksilik olmazsa... 4 Şubat 2009 tarihinde Erkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Ön tampon bencede olmamış.Güle güle kullanın. Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 ön tampom bence görünüş olarar çok iyi güzel duruyor ... yanlız fardaki kaşları çıkartmanızı tavsiye edrim aracın far aydınlatmasını kısıtlayacağı gibi , gözü uykusuzluktan kapanacak gibi olan insanların gözüne benzediği gibi arabaya yorgun bir hava katmışş .....kırmızı rengi sevdim spor araçlara gidecek en iyi renklerdendir... Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 Teşekkürler yorumlarınız için. Arabayı yaptığımız andan bu yana herkesin en çok dikkatini çeken nokta ön tamponumuz olmuştur. Bu da hep olumsuz yönde gerçekleşmiştir. Ama amacımızın görsellikten yana olmamasından dolayı bu şekilde olan eleştirilere sadece saygıyla bakabiliyoruz. Aracın motor verilerini merak edenler için. İlk nokta olarak aracımızda komple EFI sistem ile 220-230 hp arasında bir güç almayı hedefliyoruz. Bunun yanında getiri olarak 300 NM tork hedefleniyor. Daha sonraki hedefimiz ise motor içi parçalarındaki değişimler ile 300 sınırını aşmak. Tabi yukarıda bazı arkadaşların da söylediği gibi bu iş tamamen yetenek meselesi değil. Bütçe durumu da önemli bir etken. Araçta son dönemde hazırlanmaya çalışılan işlem ise Megasquirt programlanabilir beyin. Bu beyin dataloglar tutabilir, araç motorundaki sensörlerin değerlerini aritmetik olarak alabiliyor ve benzin-ateşleme açısı ayarlarını anlık olarak düzenleyebiliyor olacağız. İnşallah işlemler bitince sistemimizi araç içi bilgisayar sistemiyle destekleyeceğiz. Bu konuyla ilgili merak edilen bir şey olursa detaylı olarak açıklayabilirm. Araç içini soran arkadaşımız için şimdilik orijinal recaro koltuklarının daha önceki sahipleri tarafından düzenlemeleriyle durmakta. Ondaki hedefimiz ise araç içini spor koltuklarla donatıp, Dijital ekranlarla anlık motor verilerini sağlayacak göstergeler ve güvenlik açısından rollcage. Tabi bunun yanında hafifletmeye yönelik işlemlerimiz de olacak. (Gereksiz koltukların sökülümü, Plastik aksam azaltılması gibi) Müzik sistemi ise yolda sıkmayacak kadar olacak. Şimdilik bu kadar diyeyim teşekkürler yorumlar için. Gürkan Üşenmez Yorum bağlantısı
Misafir 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 (düzenlendi) elinize sağlık, çok güzel olmuş . Araba dediğinin şekli olsun istiyosan kırmızı olacak . plakayı görünce şaşırmadım çünkü İzmirin insanları bu tarz emeği seviyor 6. sanayii de dükkanımız vardı , çok insan kendine has bir araba yapardı. zira 2.5 ford granada motorlu şpidak lı otomatik camlı Anadol'u orda görmiştim. Bide İzmir hala sapasağlam olan ünlü fiat Mirafiori'leri ile meşhurdur en azından ben öyle biliyorum 4 Şubat 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlker Basmacı 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 RS güzel arabadır. 06 tul 50 siyah renk aynısı bendede vardı. Keyif verici bir otomobil. Allah kaza bela ve ceza vermesin. Aracı biliyorum zaten Türkiyede sayılı arabalardan bir tanesi. Zaten kaç tane RS kaldı ki? +10 Yorum bağlantısı
Erkan Üşenmez 4 Şubat 2009 Yazar Paylaş 4 Şubat 2009 (düzenlendi) yorumlar için herkese tek tek teşekkürler.Megasquirt sistemi tamamlanıp diğer düşündüğümüz değişiklikleride yaparsak muradımıza ermiş olacağız. yanlız fardaki kaşları çıkartmanızı tavsiye edrim aracın far aydınlatmasını kısıtlayacağı gibi , gözü uykusuzluktan kapanacak gibi olan insanların gözüne benzediği gibi arabaya yorgun bir hava katmışş ... Sanırım ilk resimlere baktınız o baktığınız far kaşlı resimler aracın ilk halidir... RST bitene kadar ilk etapta chip,-31 actucator ve büyük intercooler varken deneme şansı yakaladığımız videosu var bilgi amaçlı sizinlede paylaşmak istedim. İyi seyirler... 4 Şubat 2009 tarihinde Erkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 4 Şubat 2009 Paylaş 4 Şubat 2009 gürkan bey hayırlı akşamlar.mesajlarınızın altına isim yazmanıza gerek yok aslınna sol tarafta mesajı gönderen kişinin kısa profili çıkıyor,ma avatar resminizi yüklerseniz güzel olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts