Çağrı Alaf 31 Mart 2021 Paylaş 31 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arkadaşa baktık. 215/50R17 o da yakıt E ama yol tutuş A vermiş. Aynı modelin 16 jantı yakıt a, yol tutuş c mesela. İlginç Acaba testlerden 17 jantın ağırlığı arttığı için sürtünmeye etkisi oluyor da o yüzden mi değerler böyle çıkıyor ? Aklıma bir o geldi yoksa hamurda malzeme de aynı 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Mart 2021 Paylaş 31 Mart 2021 Çağrı Alaf yazdı: Acaba testlerden 17 jantın ağırlığı arttığı için sürtünmeye etkisi oluyor da o yüzden mi değerler böyle çıkıyor ? Aklıma bir o geldi yoksa hamurda malzeme de aynı Taban yanak ilişkisi muhtemelen 1 Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 31 Mart 2021 Paylaş 31 Mart 2021 205 55 16 olanı nasıldır.alınır mı? takıp kullanan memnun olan var mı. yoksa continental alıp geçelim mi? Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 1 Nisan 2021 Paylaş 1 Nisan 2021 İlk defa duyuyorum, ne anlama geliyor bu değerler? Hayırlı olsun bu arada. Mazda forumundan alıntıdır uygun değilse uyarın silerim veya tekrar düzenlerim."Ülkemizde pek bilinmese de ABD'de Ulastirma Bakanligi tarafindan gelistirilip lastiklerde bulunmasi zorunlu hale getirilmis ve adina UTQG (Uniform Tire Quality Grading) denen bir degerlendirmeden bahsetmek istiyorum.UTQG 3 farkli alanda lastikleri degerlendirip sonucunu adeta bir not karnesi gibi lastik yan duvarina koyar. Bunlar sirasiyla lastik dislerinin asinmasi (Treadwear), lastigin yol tutusu (Traction) ve lastigin yuksek isilara dayanmasidir (Temperature).Lastik dislerinin asinmasi "TREADWEAR" 3 basamakli bir rakamla ifade edilir. Rakam ne kadar buyukse lastik o derece uzun dayanir. Ornegin, Treadwear 300 olan lastik treawear 100 olan lastige gore 3 kat daha fazla dayanir.Bu 3 degerlendirmeden bence en önemlisi olan "TRACTION" AA, A, B ve C seklinde harflerle ifade edilir. En iyi lastik Traction degeri AA olan lastiktir.Lastigin yuksek isiya dayanmasi da A, B ve C harfleriyle notlanir. En iyisi TEMPERATURE degeri A olan lastiktir." 3 Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Arkadaşlar merhabaGünlük foruma girip paylaşımları okusamda bir muddettir paylaşım yapmıyordum. Sebebi yok sadece paylaşımlara katkıda bulunacak birseylerin olmadigindan...Bende bu başlık altından bir şeyler yazayım dedim. Lastiklerle uzun yol olmasada yaklaşık git gel 100 km şehirler arası yol yaptım.Lastikler yumuşak yol sesi pek yok ama bir sıkıntısı var aslında tam olarak sikintimidir ondanda emin değilim ama yolu fazla tutuyor gibi. Yani yokuş aşağı arabayı bırakıyorum bildiğin yapışıp kalıyor hizlanmiyor.Yakit tuketimi için takipteyim 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Çağrı Alaf yazdı: Ben bugün performans testlerini yaptım. Arabayı bir türlü patinaja sokamadım eskiden tiril tiril dönerdi ön teker şimdi olduğu gibi kavramada tüm yük. Araba ben sadece giderken dönerim diyor. Bizim buraların yolları Savaş meydanından hallice şarapneller yok sadece ona rağmen bir çok çukurda süspansiyonlarım çok sert olduğu için lastiğin elinden geldiğini yaptığını hissedebiliyorum. Görevi lastik yapıyorsa yumuşak çukurlarda veya tümseklerde yaylanıyor C kasa. Araç 4 Metre 60 Santim olunca Meksika dalgası yapıyoruz içerde. Yol tutuş ve Hamur kalitesine bayıldım. Yani Objektif bir yorum yapacak olursam Falken bu kalitede lastik yapmaya devam ederse Turanza almam daha. Ara ölçü olduğu için biraz tuzlu ama olsun aracın orjinali her zaman iyidir. Mucur - Çakıl testinde arka taraf biraz fazla bırakma yapıyor gibiydi ancak abartıp hızlı girmiş olabilirim(Yol tepeleme Çakıl). Önceden düz giderken mucurda bırakıyordu bu sefer özellikle mucura sert girdim ancak hiç korkutmadı. Yine de SUV - Yerden yüksek araçlar çok zorlamasın Sedan yere en sağlam basan Şaselere sahip. Suv Hoppadanak Taklaya gelebilir mazallah. Ziex 310 97W Görüsler ne durumda.. Kafadan kaymaya meyilli mi? Son zamanlarda kafadan kaymasız lastiklere hasret kaldım da😉 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Alpay Sumer yazdı: Görüsler ne durumda.. Kafadan kaymaya meyilli mi? Son zamanlarda kafadan kaymasız lastiklere hasret kaldım da😉 Yok hocam hala kafadan kaydıramadım. Bugün çok sert sol yaptım ön sağ lastiğin ısırışını ta ben direksiyondan yakaladım. Elbette lastiklerim hala sıfır gibi 2 aylık 800-1000 km gibi bir ömrü var 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Çağrı Alaf yazdı: Yok hocam hala kafadan kaydıramadım. Bugün çok sert sol yaptım ön sağ lastiğin ısırışını ta ben direksiyondan yakaladım. Elbette lastiklerim hala sıfır gibi 2 aylık 800-1000 km gibi bir ömrü var Yüksek süratle geniş viraja girilir, araba düz gitmeye meyilli ise kafadan kayıyordur. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Arkadaşlar merhabaGünlük foruma girip paylaşımları okusamda bir muddettir paylaşım yapmıyordum. Sebebi yok sadece paylaşımlara katkıda bulunacak birseylerin olmadigindan...Bende bu başlık altından bir şeyler yazayım dedim. Lastiklerle uzun yol olmasada yaklaşık git gel 100 km şehirler arası yol yaptım.Lastikler yumuşak yol sesi pek yok ama bir sıkıntısı var aslında tam olarak sikintimidir ondanda emin değilim ama yolu fazla tutuyor gibi. Yani yokuş aşağı arabayı bırakıyorum bildiğin yapışıp kalıyor hizlanmiyor.Yakit tuketimi için takipteyim Falken etiket değeri yakıt E ıslak A. Yakıt tüketimi E olduğu içindir . Ne deniyordu bu mevzuya sürtünme direnci katsayısı vs mevzusu vardı. Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Falken etiket değeri yakıt E ıslak A. Yakıt tüketimi E olduğu içindir . Ne deniyordu bu mevzuya sürtünme direnci katsayısı vs mevzusu vardı.Aynen yuvarlanma direnci...Araci aldığımdan beri yakıt kayıtlarım var. O depodaki ortalama hiz , alis tarihi, lt fiyat, km/lt verileri vs...Bakalım ayni mevsimde benzer hiz ortalaması ile Michelin energy saver ( B sinif yakıt tuketimi) ile falken ecorun ze310 (E sinif yakıt tuketimi) arasındaki sapma ne çıkacak? Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 225/50-17 yaz lastiklerinde ADAC test birincisi FALKEN lastikleri olmuş. Continental az bir farkla ikinci. Fiyat farkına bakınca 4 lastikte 1.000 TL ye yakın Falken ucuz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 yahu az yakmanın köntemi belli, basın 44 psi havayı, sonra elinizle dayanınca bile araba gidiyor. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: 44 psi Gümletmeyelim lastiği Metin Akbal yazdı: Falken etiket değeri yakıt E ıslak A Benim 97W XL Ziex310'lar C Yakıt tüketimli. Galiba ebata veya tarihine göre değişiyor 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Benim 97W XL Ziex310'lar C Yakıt tüketimli. Galiba ebata veya tarihine göre değişiyorBenim ebatta E. yahu az yakmanın köntemi belli, basın 44 psi havayı, sonra elinizle dayanınca bile araba gidiyor. Adananın yolları taştan Tüketim çıkardın beni baştanGözlerim doldu yaştanÖn düzen olur bir hoştan 1 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Çağrı Alaf yazdı: Gümletmeyelim lastiği Benim 97W XL Ziex310'lar C Yakıt tüketimli. Galiba ebata veya tarihine göre değişiyor 51 psi e kadar yolu var Yorum bağlantısı
Murat Sahın 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Rıdvan Ergün yazdı: 225/50-17 yaz lastiklerinde ADAC test birincisi FALKEN lastikleri olmuş. Continental az bir farkla ikinci. Fiyat farkına bakınca 4 lastikte 1.000 TL ye yakın Falken ucuz İlk yıl tamam, sonuçta adac testleri yeni lastikle yapılıyor. Biz o kısmına itiraz etmiyoruz. Ya sonra? 2. ve 3. yılda? Ali Darbaz yazdı: yahu az yakmanın köntemi belli, basın 44 psi havayı, sonra elinizle dayanınca bile araba gidiyor. Seke seke gidecez yolda Ön takımı da kısa sürede elimize alınca acayip kar etmiş oluruz Evren Erakçora yazdı: 51 psi e kadar yolu var Öğretmenim uçak değil araba bu Jantın üzerinde gezmekle bir farkı kalmaz 51 psi ile. 2 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Rıdvan Ergün yazdı: 225/50-17 yaz lastiklerinde ADAC test birincisi FALKEN lastikleri olmuş. Continental az bir farkla ikinci. Fiyat farkına bakınca 4 lastikte 1.000 TL ye yakın Falken ucuz Azenis FK 510 serisi o lastikler. Bizim ülkemizde çok bulunamıyor. Ben baya aradım hiç bulamadım. Ayrıca fiyat olarak da hiç ucuz değil. Contiden pahalı bile olabilir. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Harun Kocaçalışkan yazdı: Azenis FK 510 serisi o lastikler. Bizim ülkemizde çok bulunamıyor. Ben baya aradım hiç bulamadım. Ayrıca fiyat olarak da hiç ucuz değil. Contiden pahalı bile olabilir. zaten artık adac testindeki lastikler bizim piyasada pek olmayanlar, olsalar da alabileni az olur 1 Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Azenis FK 510 serisi o lastikler. Bizim ülkemizde çok bulunamıyor. Ben baya aradım hiç bulamadım. Ayrıca fiyat olarak da hiç ucuz değil. Contiden pahalı bile olabilir. Falken Azenisin iyi bir lastik olduğunu okudum, birkaç testte de ust sıralarda gördüm. Azenis serisinin fabrika çıkışı olarak araçlara takıldığını da biliyoruz.Peki aynı markanın başka bir serisinin alt kalite olarak 2. veya 3. senesini çıkarmayacak kadar kalitesinin düşmesi mümkün mü?Yani marka algısına zarar vermez mi bir serisi iyi iken diğer serisinin düşük kalitede olması?Arkasında japonlarin olduğu bir markada belirli bir standardın yakalanacagini düşünüyorum. Yabancı hayranlığı olarak ta düşünmeyin, sadece işletme derslerinden hatırladığım toplam kalite, kaizen gibi terimlerin Japon firmalarında başarılı olarak uygulanmasının müşteri memnuniyetini artırdığı gerçeği var. Ben Falken leri biraz da bu bakış açısı ile aldım. Ekonomik olarak bakıldığında daha ucuz markalarda var nihayetinde.Tabi şu an için tüm bunlar varsayım daha 15 günlük lastikler, 3 yıl sonunda ölmez sağ kalırsak, lastikleri de kullaniyor olursak yinedeğerlendiririz. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Barış AÇIL yazdı: Peki aynı markanın başka bir serisinin alt kalite olarak 2. veya 3. senesini çıkarmayacak kadar kalitesinin düşmesi mümkün mü? Yani marka algısına zarar vermez mi bir serisi iyi iken diğer serisinin düşük kalitede olması? 1 cümleye cevabım mümkün. Bakınız Michelin Energy Saver, Crossclimate. Goodyear Eagle Sport. 2. cümleye cevabım marka algısına zarar verseydi şu an VW iflas ederdi Sonra VAG grupta VW ve Audi haricinde Skoda ve Seat yedek parçalarda VW yi bir nesil geriden takip eder hatta 2 3 nesil bile olabiliyor. Mesela 2016 Ibizada kullanılan tavan lambası 1999 Bora-Golf te kullanıldı. 2007 Cordoba da kullanılan araç kontağı 1998 Polo da kullanıldı vs. Ama bu durumlar Seat ın satışını engellemedi vs değerlendirebiliriz. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Barış AÇIL yazdı: Falken Azenisin iyi bir lastik olduğunu okudum, birkaç testte de ust sıralarda gördüm. Azenis serisinin fabrika çıkışı olarak araçlara takıldığını da biliyoruz. Peki aynı markanın başka bir serisinin alt kalite olarak 2. veya 3. senesini çıkarmayacak kadar kalitesinin düşmesi mümkün mü? Yani marka algısına zarar vermez mi bir serisi iyi iken diğer serisinin düşük kalitede olması? Arkasında japonlarin olduğu bir markada belirli bir standardın yakalanacagini düşünüyorum. Yabancı hayranlığı olarak ta düşünmeyin, sadece işletme derslerinden hatırladığım toplam kalite, kaizen gibi terimlerin Japon firmalarında başarılı olarak uygulanmasının müşteri memnuniyetini artırdığı gerçeği var. Ben Falken leri biraz da bu bakış açısı ile aldım. Ekonomik olarak bakıldığında daha ucuz markalarda var nihayetinde. Tabi şu an için tüm bunlar varsayım daha 15 günlük lastikler, 3 yıl sonunda ölmez sağ kalırsak, lastikleri de kullaniyor olursak yine değerlendiririz. Alt kalite ürün her firma çikartir. Bunun markanın kalite algisiyla bir baglantisi da yok. Samsung da mesela ucuz telefonu da var pahalisi da var. Neticede ucuza satiyor adam. 2. ve 3. senesini cikarmayacak bir lastik zaten cok yoktur. Ben Falken kullandim daha once guzel lastikti. Söylenen sey ayni performansi ikinci sene veremiyor oluşu ki bu bence belli bir oranda kaliyorsa normaldir. Ben öyle bir problem yasamadim. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Ekleme. Yakın zamanda Nokian marka lastik için konu açılmıştı. Ben XL Line serisini kullandım ve inanılmaz memnun kaldım, sonrasında Powerproof serisini taze aldım. Forumda konusu geçen ILine serisini kullanan kişi bir daha Nokian almaya tövbe etti, ILine serisi de Nokian ın ekonomi sınıfı lastiği idi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: 1 cümleye cevabım mümkün. Bakınız Michelin Energy Saver, Crossclimate. Goodyear Eagle Sport. 2. cümleye cevabım marka algısına zarar verseydi şu an VW iflas ederdi Sonra VAG grupta VW ve Audi haricinde Skoda ve Seat yedek parçalarda VW yi bir nesil geriden takip eder hatta 2 3 nesil bile olabiliyor. Mesela 2016 Ibizada kullanılan tavan lambası 1999 Bora-Golf te kullanıldı. 2007 Cordoba da kullanılan araç kontağı 1998 Polo da kullanıldı vs. Ama bu durumlar Seat ın satışını engellemedi vs değerlendirebiliriz. Enegy saver çok iyi lastik hocam. 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 (düzenlendi) Bugün okula fiesta ile gittim üzerinde kışlık lastikler ile beraber kullanılan hankook marka lastikler var her zamanki javşak boştu biraz hızlı girdim önden değilde arkadan kaydı smz hızlıydım. Lastikler 33 binde 5 yıldır kışlıklar ile kullanılıyor. Frenleme de iyiydi sıkıntı yok. Continental 4 yıllık lastikler ile mondeoda aynı şeyi denedim sorun olmadı. Continental lastikler dört yıllık 43 binde üç yıldır kışlıklar ile kullanıldı . 30 Nisan 2021 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2021 Paylaş 30 Nisan 2021 Enegy saver çok iyi lastik hocam.Parçalanma olayı var diye yazmıştım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts