Çağlar Bayur 15 Ocak 2009 Paylaş 15 Ocak 2009 Autoshow dergisinde güzel bir test vardı. Ülkemizde pek fazla bilinmeyen, bilen lastikçilerin de bildirmediği 4 Mevsim lastiği konusu ilginçtir. Lastikler, genelde satın alma aşamasında, fiyat üzerinden değerlendirme yapılan bir konudur. 4 mevsim lastikleri, her zeminde ortalama performans sunan lastik cinsleridir, ortalıkta ralli yapmadan geziyor ve karlı günlerde de yolda kalmadan şehir içinde ulaşım imkanı istiyor iseniz bu lastik cinsi nispeten en ekonomik çözümdür, yeterki zemin şartlarında nasıl davranacağını bilin. Test sonuçları kısaca: Çok iyi: Goodyear Vector - Hankook Optimo 45 İyi: Kumho Slous Vier KH21 - Vredestein Quatrac 3 Tatminkar: Barum Quartaris - Dunlop Sp - Pirelli P 2500 Uzak durun: Maxxis All Season Testlere bakarken en önemli kriter sıralamasında ıslak zeminde fren mesafesi vardır: Yaz lastiğine en yakın durma mesafesi +2 metre ile Goodyear Vector, kuru zeminde Hankook 45 ön plana çıkmakta. Bunun dışında karlı zeminde kış lastiğine çok yakın performans sergiliyorlar. Ayrıca yaz lastikleri içinde, en sessiz lastiği arayanlar var ise, Adac testlerine göre en sessiz lastik Yokohama C Drive çıkmış. Kuru-Islak zeminde de mükemmel performansı olan bu lastiğin tek dezavantajı hızlı aşınması. Test linki Mesela bu lastik toplam puanda test birincisi değil ama tesleri yorumlarken, size yakın, ilgilendiğiniz kriterlerin puanına bakarak size en uygun seçimi yapabilirsiniz. Örneğin aynı test için konuşursak, ömrü en uzun lastik olsun, ben fazla km yaparım diyenler Fulda Carat Progresso yu seçecektir gibi. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 15 Ocak 2009 Paylaş 15 Ocak 2009 Ayrıca yaz lastikleri içinde, en sessiz lastiği arayanlar var ise, Adac testlerine göre en sessiz lastik Yokohama C Drive çıkmış. Kuru-Islak zeminde de mükemmel performansı olan bu lastiğin tek dezavantajı hızlı aşınması.Test linki En son aldığım yaz lastiği,kış sezonu girdiği için fazla kullanamadım ama ilk izlenimlerime göre konfor ve yol tutuş çok güzeldi,özellikle ıslak zemindeki frenleme çok hoşuma gitti. Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 Konuyla ilgisi yok ama yedek lastikle 80km hız sınırını aşmayın uyarısının sebebi nedir, 80km'nin üstüne çıkılması herhangi bir tehlike yaratır mı?..Dün ağbeyim sağ arka jantı kaldırıma vurmuş ve jant eğilince lastikte inmiş,yedek lastiği takmışlar.Lastikleri 3 gün önce alınmıştı conti premium contact 2, yedek lastik ise Michelin energy(195 60 15) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2009 Yazar Paylaş 16 Ocak 2009 Aracın üzerindeki lastiğin yuvarlanma çapı farklı ise, stepne takınca bu farktan dolayı abs-esp-diferansiyel garipleşmesin diyerek düşük bir max. hız belirtilmiştir. Bisiklet stepneler hariç. Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 Aracın üzerindeki lastiğin yuvarlanma çapı farklı ise, stepne takınca bu farktan dolayı abs-esp-diferansiyel garipleşmesin diyerek düşük bir max. hız belirtilmiştir. Bisiklet stepneler hariç. Tşkler Çağlar Bey.. Yorum bağlantısı
Kurtuluş Karatay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 195 60 15 ebat için yaz lastiği testi bulamadım bir türlü.....kullanıcı yorumlarını içeren testler var ama yanlı olabilir diye düşünüyorum, adac. de güven verebiliyor, ama orda da yok ya da ben almancam olmadığından bulamadım:( Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 195 60 15 ebat için yaz lastiği testi bulamadım bir türlü.....kullanıcı yorumlarını içeren testler var ama yanlı olabilir diye düşünüyorum, adac. de güven verebiliyor, ama orda da yok ya da ben almancam olmadığından bulamadım:( Ben bir tablo koymuştum bir ara ama... Mehmet Abi bulur şimdi Yorum bağlantısı
Akif Özkan 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Kış yada dört mevsim lastiklerinde ıslak zemin testleri hangi sıcaklıkta yapılıyor? Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 31 Ağustos 2009 Paylaş 31 Ağustos 2009 Kış yada dört mevsim lastiklerinde ıslak zemin testleri hangi sıcaklıkta yapılıyor? güzel soru Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 31 Ağustos 2009 Paylaş 31 Ağustos 2009 Bende Vector5 var...En sevdiğim yanı kolay ötmesidir...Konforlu bir lastik...Şehiriçinde kışın zincire falan gerek duymadım...Ne zaman aldığımı hatırlamıyorum ama bu aralar son demlerini yaşıyor...Sanırım 3 sene de oldu...Fena değilmiş aslında... O zamanlar forumada yazmıştım...Ben konfor arıyorum diye...Aradığımı buldum diyebilirim...Yumuşak bir lastik...Diğer lastiklere göre de çabuk aşınıyor doğal olarak... Unutmadan ötme derken sıcak havalarda kaymak asfaltta yapılan dönüşlerde falan...Öttürmeye çalışan biri değilimdir... Ama o ses hoşuma gider hep... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Eylül 2009 Paylaş 19 Eylül 2009 Görüntü ve diş bakımından iyi durumda olan kayma vb gibi rahatsız henüz etmeyen ama artık değiştirmeyi düşündüğüm (50 bin km düz yolda) 195 60 15 Goodyear Hydragrip lastiklerimi çıkınca ekonomik olarak feci durumda olan ya da lastik yakmak isteyen arkadaşlara verebilirim. Yerim Çayırova E5 kenarıdır (GYTE). Bayram sonrası lastik alacağım (aynısından) eskileri bir tanıdık belki kısa süreliğine kullanır diye atmıyorum. En kötü durumda tekne altına destek yaparım. İlgilenenler özelden mesaj atabilir. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 11 Ekim 2009 Paylaş 11 Ekim 2009 Dün günübirlik İstanbul yolculuğnuna çıktım,araç fiat stilo 19jtd,lastikleri goodyear eagle vector 195/65 15 91H,yaklaşık 1500 km lik bir deneyimim oldu,ön lastiklerin durumu çok iyi değildi yarısı bitmiş diyebilirim,arkalar gayet iyi durumda idi. Sessizlik ve konfor olarak yeterli düzeyde,yol tutuş ise gayet güzel tatminkardı,ıslak zeminde en ufak bir kızaklama yapmadı,duruş mesafesi de gayet güzeldi birkaç defa yaptığım ani frenlerde hiç abs devreye girmeden stabil bir şekilde yavaşladı ve durdu. 4 mevsim lastik alacaklara kesinlikle tavsiye edebileceğim bir lastik Yorum bağlantısı
Vural Dirimeşe 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 (düzenlendi) Bugün aracıma 195-60-15 Kumho KR21 Solus 4 mevsim lastiği taktırdım. Tanesi 90 TL den aldım. Yorumlarınızı bekliyorum. İnceleme linki : http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...odel=Solus+KR21 17 Ekim 2009 tarihinde Vural Dirime?e tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2009 Yazar Paylaş 17 Ekim 2009 Hayırlı olsun. Nereden aldınız acaba. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 valla doğrusunu söylemek gerekirse kafam karıştı ben conti almaya karar vermiştim şimdi düşünmeye başladım hangisini alayım diye Yorum bağlantısı
Vural Dirimeşe 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 Hayırlı olsun. Nereden aldınız acaba. Kazım Karabekir caddesinde Çiftçi Lastik'ten aldım. Geçen hafta fiyat araştırması yapmıştım .En uygun burasıydıu. Bu arada lastikler 2009 imalatı. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 vural hocam hayırlı olsun. ilk başta yeni olduğundan her durumda iyi gelecektir ama kumho aşırı sert ve gürültülü bir lastik, o yüzden hoşuma gitmiyor. tolga sayıner de başta çok memnundu 1 ay kadar sonra o da farketti durumu. benim beğendiğim contiden daha kötü bir performansa sahip. bu lastikler şehiriçi asfaltlarında iyi değil. kaymak asfalt tabir ettiğimiz zeminlerde vasatın çok altında performansa sahipler ama otobanlardaki pütürlü/drenajlı yollarda gayet iyi oluyorlar. michelin gibi lastiklerin bizde bu kadar prim yapmasının sebebi de bu bence. onlar çok daha kaymak asfalt lastiği olduğundan insanımız haklı olarak beğeniyor. bahsi geçen tirerack sitesinde herkesin çok beğendiği conti SC3'ün şehiriçinde ne derece kötü olduğunu ben biliyorum. genelleme olacak ama amerikan ve ingiliz yolları bizim tam aksimiz standartta. bizde kaymak asfalt çok yaygın. lastikler aynı sonuçları vermiyor. conti SC3 ile otobanda kendimi porsche kullanır gibi hissederken şehir içinde buz pistindeyim. aynı farkı tolga da CUB da farkettiler. üzerinde gelen hankook 195/65/15 lastiklere aşık oldum. çok sessiz ve şehiriçinde mükemmel. kışa yakın tekrar taktırıcam ama gelecek yaz bu markanın 18" lastiklerini almayı planlıyorum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 "bu lastikler şehiriçi asfaltlarında iyi değil. kaymak asfalt tabir ettiğimiz zeminlerde vasatın çok altında performansa sahipler ama otobanlardaki pütürlü/drenajlı yollarda gayet iyi oluyorlar. michelin gibi lastiklerin bizde bu kadar prim yapmasının sebebi de bu bence. onlar çok daha kaymak asfalt lastiği olduğundan insanımız haklı olarak beğeniyor." otobanlar(otoyollar) benim bildiğim genelde kaymak diye tabir edilen yollar değil mi? Bizim yollar genelde pütürlü çok kötü yollar. Burada yumuşak lastikler daha iyi bir izlenim veriyor (Michelin) , çok kaliteli ama yanak yapısı sert olan Bridgestone potenza vs gibi lastikler bize çok berbat lastik gibi geliyor. Halbuki bu lastikler gerçek otoyolda yola yapışıyor, yanakları fazla esnemeden denge sağlıyor. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 (düzenlendi) "bu lastikler şehiriçi asfaltlarında iyi değil. kaymak asfalt tabir ettiğimiz zeminlerde vasatın çok altında performansa sahipler ama otobanlardaki pütürlü/drenajlı yollarda gayet iyi oluyorlar.michelin gibi lastiklerin bizde bu kadar prim yapmasının sebebi de bu bence. onlar çok daha kaymak asfalt lastiği olduğundan insanımız haklı olarak beğeniyor." otobanlar(otoyollar) benim bildiğim genelde kaymak diye tabir edilen yollar değil mi? Bizim yollar genelde pütürlü çok kötü yollar. Burada yumuşak lastikler daha iyi bir izlenim veriyor (Michelin) , çok kaliteli ama yanak yapısı sert olan Bridgestone potenza vs gibi lastikler bize çok berbat lastik gibi geliyor. Halbuki bu lastikler gerçek otoyolda yola yapışıyor, yanakları fazla esnemeden denge sağlıyor. bu sert yumuşak lastik olayıında üreticiler bile aynı şeyi söylüyor. yanak sertliği aynı özelliklere sahip lastiklerde benzerdir. fark daha ziyade desende ve hamurdadır. michelin yumuşak karakteri tercih eder, bridgestone daha sertini. bendeki contiler de çok sert karakterli mesela ama o pütürlü yollarda her lastik normalden daha iyi. bendeki 40 yanaklar sizin 55-60 lardan çok daha sert değil mesela. halbuki beklenti taş gibi olması. onu sertleştiren içindeki hava neticede. yanal kuvvetlerde salınımı ise ebatla ilgili bir konu. hemen örneğini vereyim bu yol meselesinin. şehiriçinde 90-100km/s ile giderken gayet sessiz ve konforlu olan araçlarımız şehirlerarası yollarda aynı hızlarda çok daha gürültülü olmaya başladılar. benim dikkatimi de şöyle çekti. istanbula yola çıktım, yahu nasıl bir yol gürültüsü anlatamam. conti sport contact 3 var bende ve sese de çok duyarlıyım. ya başımı ağrıttı neredeyse. fakat bir yol tutuş var anlatamam. o şehiriçinde paten gibi tutan lastikleri benim diyen virajda denedim ve nasıl beğendim anlatamam. izmir ve istanbul yolları öyleydi bu sene, deneyerek gördüm. pütürlü asfalt. yalnız buradan kastım kötü asfalt değil evren. özellikle ingilizlerin her yerde tercih ettiği bir asfalt türü bu. yol beton zemin gibi kaymak değil. çok küçük tepeciklere yani pütürlere sahip bir asfalt. yağmur bu kılcal boşluklardan yol dışına çıkarken pütürler lastiklere çivi etkisi yapıp yol tutuşu arttırıyor ama yuvarlanma sesini de yükseltiyor. şehiriçi yollarda ise zift yukarda kalıp grileşmiş düz bir zemin var. pütürlüye göre çok daha kaygan. şehirdışında aracınız çok daha iyi yol yutuyor deneyin. 4 Kasım 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin 3 Ocak 2010 Paylaş 3 Ocak 2010 Çağlar Abi, SAVA Adapto 4 mevsim diye bir lastik var.Bu lastikle ilgili test sonuçlarını nereden bulabilirim? veya bu modelle ilgili bilgisi olan var mı? Şimdiden teşekkürker. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2010 Yazar Paylaş 3 Ocak 2010 Unutmaz isem Goodyear bölge müdürüne sorarım Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin 6 Ocak 2010 Paylaş 6 Ocak 2010 Çağlar abi gerek kalmadı sağolasın.Sava'dan vaz geçtim ve dün aracıma 185/60R14 ebatında Kumho Solus KH17 lastik siparişi verdim. Tanesi 75TL'ye mal oldu. Yorumlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Servet Korgan 6 Ocak 2010 Paylaş 6 Ocak 2010 (düzenlendi) Çağlar bey bu durumda Goodyear Vector tavsiye eder misiniz. 6 Ocak 2010 tarihinde Servet Korgan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts