Rıdvan Ergün 16 Ocak 2009 Yazar Paylaş 16 Ocak 2009 (düzenlendi) Sigorta şirketi hasar bedelini ödemezse ve servisin elinde sadece taahhütname varsa, hukuki yollarla parayı tahsil etmesi en az 3 yıl sürer. Oysa senede dayanarak takip yaparsa birkaç ay içinde sonuç alabilir.Para ödendiği halde senedin icraya konulmasından çekiniyorsanız, senedi imzaladığınız sırada arkasına "ciro edilemez" yazın. Bu takdirde, paranın sigorta şirketi tarafından ödendiğini ispatladığınız anda senet hükümsüz hale gelir. Hayır sayın meslektaşım, 3 sene sürmez. İlamsız takip yapar, bir veya celsede itirazı iptal ettirir % 40 'da tazminat alırsınız. Senedin arkasına ciro edilemez yazılmasını veya bir kayıt konulmasını kabul etmedikleri gibi, senedin sigorta parasına teminat olarak verildiğine dair de bir belge olmuyor elinizde. Bir de işi hep firma tarafından ele alan arkadaşlarımıza, ANLAŞMALI SERVİS kavramını hatırlatırım. Benim olayımda sigorta şirketi servise, bu durumun terkarı halinde anlaşmayı iptal edeceklerini bildirdi. Webasto konusu ilgimi çekti. Bir de Fiat Stilolar'da kalorifer sistemi açıldığında devreye giren bir Quartz ısıtıcı kullanıldığını duymuştum. Hani şu UFOlar çıkmadan önce kullanılan cam tüpü ısıtma esasına bağlı elektrikli sobalar vardı ya, o sobaların ısıtıcı ampulüne türünde küçük bir ampulü fanın önüne koyup, araç çalışırn çalışmaz kaloriferden sıcak hava üflüyordu. Ayrıca VW Transforterlerin Kış Donanımı özellikli olan bir modeli vardı. Onlarda da bunun olduğunu duymuştum. Acaba her araca sonradan buna benzer bir sistem monte edilemez mi? 16 Ocak 2009 tarihinde Mahmut ?im?ek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 Teknik olarak deposunda diesel yakıt olan her araca, Webasto sistemi takılabilir, öyle veya böyle yer bulunur, saat ayarı da vardır, mesela sabah işe gitmeden yaklaşık 15 dak. önce çalışır, siz araca binince sıcacık iç mekan hazırdır, ama pratikte fiyatı ve büyüklüğü sebebi ile, yolcu taşıması yapmayacak araçlarda pek uygulanmaz. Servislerdeki sigortalı araç kabulune ilişkin birkaç nokta: 1. Her müşteri iyiniyetli değildir, örnekleri görüldüğü için, firmalar tedbir alırlar 2. Siz anlammalı hasar servisine bıraktıktan sonra, sigortaya telefon açarak, dosyayı kapsam dışına aldırırsanız, ödeme şahsınıza yapılır, feragatname bu yüzden imzalatılır. 2. Sigorta primleri tam ödenmediği için, hasar meblağı ödenirken kesinti yapılır, bu yüzden anlaşmalı da olsa servis teslim yazısı gelmeden aracı teslim etmez, zira o yazıda böyle bir olumsuzluk var ise yazılıdır. 3. Bir şekilde müşteir kaynaklı olmusuzluk var ise, müşteri aracını gelir ve alır gider, buna mani olamassınız, bu aracı gasp etmeye girer, yani yasal olarak faturayı ödemeden çekip gidebilir, ardından alacak davası açabilirsiniz o kadar, seneti de bu yüzden imzalatırlar. 4. Servis yetkilisi insiyatif kullanabilir, ama a. müşteri kaynaklı sorunlarda, yetkili cebinden ödmee yapar b. zaten maaşını alıyordur, insiyatif kullanmak istemez c. insiyatif kullanma serbestisi sunmayan ilkel bir patronu-müdürü vardır Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 16 Ocak 2009 Yazar Paylaş 16 Ocak 2009 Teknik olarak deposunda diesel yakıt olan her araca, Webasto sistemi takılabilir, öyle veya böyle yer bulunur, saat ayarı da vardır, mesela sabah işe gitmeden yaklaşık 15 dak. önce çalışır, siz araca binince sıcacık iç mekan hazırdır, ama pratikte fiyatı ve büyüklüğü sebebi ile, yolcu taşıması yapmayacak araçlarda pek uygulanmaz. Webasto konusu ilgimi çekti.Bir de Fiat Stilolar'da kalorifer sistemi açıldığında devreye giren bir Quartz ısıtıcı kullanıldığını duymuştum. Hani şu UFOlar çıkmadan önce kullanılan cam tüpü ısıtma esasına bağlı elektrikli sobalar vardı ya, o sobaların ısıtıcı ampulüne türünde küçük bir ampulü fanın önüne koyup, araç çalışırn çalışmaz kaloriferden sıcak hava üflüyordu. Ayrıca VW Transforterlerin Kış Donanımı özellikli olan bir modeli vardı. Onlarda da bunun olduğunu duymuştum. Acaba her araca sonradan buna benzer bir sistem monte edilemez mi? Peki sabah uyuyakalırsak ve 2 saat fazladan çalışırsa bir problem olur mu? Webasto sisteminin bazı mahzurları var anlaşılan (büyüklük, yüksek fiyat) Peki yukarıda bahsettiğim quartz ısıtıcı sistem konusunda bilgisi olan var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 Webasto sisteminin bazı mahzurları var anlaşılan (büyüklük, yüksek fiyat) Webostoyu benim kamyoncu müşteriler 1000 liraya taktırıyordu... Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 16 Ocak 2009 Yazar Paylaş 16 Ocak 2009 Webostoyu benim kamyoncu müşteriler 1000 liraya taktırıyordu...Sanırım şu aşağıda yazan sistem daha ucuza maledilebilir.Fiat Stilo ve vw Transporterlar da bulunan bir sistem olduğuna göre, Fiat veya VW servislerine mi danışsak. Yok mu bu sistem hakkında bilgisi olan bir arkadaş? Bir de Fiat Stilolar'da kalorifer sistemi açıldığında devreye giren bir Quartz ısıtıcı kullanıldığını duymuştum. Hani şu UFOlar çıkmadan önce kullanılan cam tüpü ısıtma esasına bağlı elektrikli sobalar vardı ya, o sobaların ısıtıcı ampulüne türünde küçük bir ampulü fanın önüne koyup, araç çalışırn çalışmaz kaloriferden sıcak hava üflüyordu. Ayrıca VW Transforterlerin Kış Donanımı özellikli olan bir modeli vardı. Onlarda da bunun olduğunu duymuştum. Acaba her araca sonradan buna benzer bir sistem monte edilemez mi? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 17 Ocak 2009 Paylaş 17 Ocak 2009 Sanırım şu aşağıda yazan sistem daha ucuza maledilebilir.Fiat Stilo ve vw Transporterlar da bulunan bir sistem olduğuna göre, Fiat veya VW servislerine mi danışsak. Yok mu bu sistem hakkında bilgisi olan bir arkadaş? sonradan suyu ısıtan ek ısıtıcı takılıyor araçlara Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 18 Ocak 2009 Yazar Paylaş 18 Ocak 2009 sonradan suyu ısıtan ek ısıtıcı takılıyor araçlara Yaşar Usta bu ısıtıcı her araca, daha somut sormak gerekirse benim aracıma da olur mu; olursa nerede yaptırılabilir? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 18 Ocak 2009 Paylaş 18 Ocak 2009 bütün araclara olur ordaki vebastoculara sorun parcayı isterseniz ben gonderebilirim Yorum bağlantısı
Mustafa Kayaalp1 15 Ocak 2014 Paylaş 15 Ocak 2014 Benim bildiğim kadarıyla, dizel araçlar taze havaya benzinlilerden daha çok ihtiyaç duyarlar. Yüksek kompresyon gerekliliği ve dizelin çalışma prensibi nedeniyle. Kışın sıcaklık 0C altına düşmüşken, bir de yokuş aşağı gidildiği için ayağımızı gazdan çekmiş olmamız silindirlerde fakir karışımın yanmasına, dolayısıyla motor sıcaklığının olağandan daha düşük bir dereceye inmesine sebep olur. Üstüne bir de kalorifer fanını açmışsak kalan ısı da öylece uçar gider. Dolayısıyla hem göstergede düşük ısı görürüz hem de kaloriferden gelen soğuk hava bizi üşütür. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Ocak 2014 Paylaş 15 Ocak 2014 Benim aracımdada aynı sorun olmuştu 1 sene o şekilde bindim sorun olmaz diye ama kafama takıldı en sonunda termostat + yağ soğutucusu termostatı var her ikisinide değiştirdim ve sorunum ortadan kalktı mutlaka ve mutlaka yağ soğutucusu termostatı değiştirin sorununuz hemen hallolucak tabi radyatör vs tıkalı değilse. Hatta bu termostatları değiştirdikten sonra aracım okadar çok sessizleştiki anlatamam yakıt yüzde 70 düştü bende diyorum benim jaguar niye 3 güne 50 tl dizel yiyor çok geziyorum demekki diyordum.Değişimden sonrası araç performans artışı sessizlik ve yakıt azalması oldu kesinlikle yağ soğutucu termostatı. Yorum bağlantısı
Ergun Mutlu 3 Aralık 2022 Paylaş 3 Aralık 2022 İyi günler benim mondeo 2001 tdci 115 pc de aynı sorun var uzun yolda dikkatimi çekti motor suyu ortada sabit duruyor ve klima ısıtmayı acinca sifira kadar düşüyor suyun ısısı ve yükseliyor yine düşüyor kaloriferde sıkıntı yok sicak üflüyor ve dk bir iki defa fan çalışıyor normal mi yoksa problem mi var sogutmada çalışıyor isitmada neden çalışıyor bilmiyorum. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2022 Paylaş 4 Aralık 2022 klima açılırsa fan çalışır, termostat biraz kaçırıyor ise ıbre belirgin şekilde düşer Yorum bağlantısı
Melih Engin 20 Mart 2023 Paylaş 20 Mart 2023 Rıdvan Ergün yazdı: Konu başlığının dışına çıkmış olacağız, ama o servise defalarca gitmişim. Kaydım kuydum var. Anlaşmalı oldukları sigorta (ki zaten anlaşmalı sigotanın anlamı bu) ödeme yapmazsa ben öderim diye taahhütnameyi de imzalıyorum. Ama tüm bu evraktan bağımsız şekilde bir de senet istiyorlar. Peki bu senedin benden ayrıca tahsil edilmek istenilmeyeceğinin garantisi nerede? Bu kadar tek taraflı ve keyfi bir uygulama olabilir mi? Ben oraya milyarlar ödemiş birisi olarak, ...çı kırık bir tamponun parası için beni neden bu kadar sağlama bağlamak istiyorlar? Ticaretin bir örfü ve nezaketi olmalıdır. Başka bir servis anlaşmalı sigorta olmadığı halde, "sigorta ödemezse ben öderim" taahhütnamesini yeterli görerek yaptı tamponu. Ama senelerdir gittiğim servisin tavrı beni rencide etti. Konuya dönecek olursak. benim motor ısısı hala düşüyor... rıdvan bey konunun üzerine uzunca zamanlar geçmiş fakat mondeo 2005 model otomatik var şuan bende aynı sorun bendede var rampa yukarı çıkarken 90 derecelere geliyor rapma aşağı inerken yada yüksek süratte düşük devirde giderken 60 lara düşüyor Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Mart 2023 Paylaş 20 Mart 2023 Melih Engin yazdı: rıdvan bey konunun üzerine uzunca zamanlar geçmiş fakat mondeo 2005 model otomatik var şuan bende aynı sorun bendede var rampa yukarı çıkarken 90 derecelere geliyor rapma aşağı inerken yada yüksek süratte düşük devirde giderken 60 lara düşüyor İlk olarak, Yağ soğutucu termostatı değiştirin. Orjinal olmak zorunda. 3 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2023 Yazar Paylaş 23 Mart 2023 Melih Engin yazdı: rıdvan bey konunun üzerine uzunca zamanlar geçmiş fakat mondeo 2005 model otomatik var şuan bende aynı sorun bendede var rampa yukarı çıkarken 90 derecelere geliyor rapma aşağı inerken yada yüksek süratte düşük devirde giderken 60 lara düşüyor O konu benim kafalı çok kurcalamıştı. Bir türlü düzelttiremedim. Arabayı sattım gitti. Sonradan bir kaç kişiden daha duydum. Genel olarak yağ soğutucu sorunu olduğu söyleniyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts