İçeriğe Yönlendir

Motor koruma tablası


Levent Temel

Recommended Posts

Levent Temel

focuslarda aracın kaputun en altında araç giderken taştan çamurdan koruyan herhangi bir tabla yok mu?mersinde özel bir servise sordum bunlar fabrikadan böyle çıkıyor biz aracın altına uygun kesip monta ediyoruz dediler.fiyatada 150 ytl dediler..ama taktırmamanında bir zararı olmaz dediler.focuslar yere yakın arabalar türkiyede yollar belli bu korumanın olması gerekmez mi..motor kapağını açtığında yer gözüküyor:> eski renolarda bile var bu tabla

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bahsi geçen tabla kaza esnasında motorum yere düşmesini engeller ve size doğru gelmesini sağlar. Bu da bir güvenlik riskidir.

Yorum bağlantısı
Levent Temel

güvenlik amacıyla düşünülmüş bir yöntem mi?tüm fordlarda bu böyle mi yani..mondeolarda var biliyorum ben ama

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Bence öyle bir korumaya ihtiyaç yok bu yüzden koymamışlar,ben 3 yıldır 4 cm lik yay kullanıyorum henüz altını sürtmeyi beceremedim,zaten en altda sürtecek şanzımanın kapağı var oda sürtmeden önce ilk tampon altı sürter.

Yorum bağlantısı
Levent Temel

peki taş fırlamaları zarar vermez mi?geçen taşlı bir yolda giderken tevekkelli bir taşın değdiğini hissetim..korktum açıkcası bir yerine zara vercek diye

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bahsettiğiniz tabla altı tamamen kapatmazki zaten. O varken de taş çarpabilir. Tamamen kaparsa da hava sirkülasyonu olmaz kaput altında.

Yorum bağlantısı
Levent Temel

aklıma takılmasının önemli nedenide araca bakanlar:'' bunda koruma yok mu en kötü araçta var demeleri'' araştırmıştım şubatta taktıracaktım.. burda bundan dolayı herhangi bir sorunun olmayacağı durumu çıkıyor..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motoru, fiziksel olarak yere çarpmak mümkün değildir ( kaya vs. hariç), zira tekerleklerin arasındadır. Ayrıca metal aksamdan motor altına tutturulan malzemeler, her türlü çarpışmada hasarı büyütür, risklidir, Mondeolarda plastik toz koruması vardır.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Koruma demirinin olmamasının sebebi:

Kaza anında yolcu kabinini sıkıştırmaması için motor; kaza sırasında aracın altına doğru girecek şekilde dizayn edilmiş...Eğer aracın altına doğru girmezse ön tarafta oturanlar için daha büyük bir tehlike yaratır...Bu yüzden ön tarafta koruma demiri olmaz...

Sizde ''demir yokmuş'' diyenlere bunları söyleyip, karşı atağa geçip, gol yemek yerine gol atabilirsiniz... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arkadan çekişli araç üretim tekniğinde motorun alt tarafa girmesi gibi bir detay olduğunu sanmam,

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Markalardaki mühendislik detayını bilmiyorum ama, arkadan çekişli araçta, şanzıman detayını biliyorum, motorun arkasında duran ve sabit mil ile arka diferansiyele bağlı bir kutu varken, motordüşürme tekniğini uygulatmak zor :)

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Şaftı arabanın arkasından fırlatan bir sistem yapsınlar onlarda... :)

Yorum bağlantısı
Levent Temel

bu güvenlik açısından mantıklı ama yukarda murat beyin anlattıklarına bakarsak aracın korunmasında bir eksiklik gibi gözüküyor.Birde yollarımızın hali belli..bence yukarıdaki mekanik aksamı koruyacak plastikte olsa bir tabla olmalı gibi geliyor..

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Plastik korumanın pek anlamı olmaz...Çarpmalarda zaten etki etmez...Sıçrayabilecek taşlar için belki yapılabilir...Sıçrayan bir taşın da oraya denk gelmesi ihtimali çok düşük...

Yorum bağlantısı
Levent Temel

sıçramalarda veya sürtmelerde işe yaraya bilir bence..fayda zarar meselesinden bakarsak bence faysası var pek zararı dokunmaz (plastik koruma için)

Yorum bağlantısı
İ. Mücahid Çakıroğlu

ben arabamı alınca arkadaş gibi araştırdım serviste tkaarız 150 ytl dediler ben çok bulduğum için bir arakdaşla biraz uğraştıktan sonra ince alüminyum saçtan ama çok ince değil metal kapı falan yapımında kullanılıyor..arakdaşım ölçtü biçti altta uygun vida yerleri var vida ağzı olmayan yerlerede klavuzla ağız açtı önde radyatörün olduğu yer 4 boşluk var ordan vidaları spmunla sabitledik arkada şasede 4 vida yeri bulduk saçta yerlerini işaretleyip delik açtık ve taktık ancak yağ ve filtre değişiminde delik olması gerekiyordu ama biz açmadık zaten çok binen biri değilim yılda 1 kez değişiyor yağ ondada çıkartıyoruz.....

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Karter muhafazam aracı aldığımda kırıktı.

Şehirlerarası yoldaki bir asfalt çıkıntısına 20 km civarı hızla kateri sürttüm ve deldirdim.

Karterim değişti ve sıfırından plastik karter muhafazası takıldı serviste.

Yol yapım çalışmasında meydana gelen yayvan çukurun tam ortasında kalmış bir asfalt parçası.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...