İçeriğe Yönlendir

Manuel Klima - Genel


Okan Beloğlu

Recommended Posts

Okan Beloğlu

aracımda manuel klima mevcut . kış aylarında ısıtma yaparken klimayı kullanmalımıyım ? kullanım kitapçığında kış aylarında 30 dk klimanızı kullanının diye bi açıklama vardı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Klima uzun süre çalışmazsa, contalarda kuruma, bunun sonucunda da gaz eksilmesine neden oluyormuş. Benim bildiğim ayda 5-10 dakika yeterli..

1 hafta-10 gün desek daha doğru olur..Çalışma süreside 10 dk olsa kafidir..

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

gerek yok kalorifer konumunu camda olunca kendisi otomatik çalışır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
2009 Focus TDCI titanium çift bölgeli otomatik klimasını (soğutma) kışın 10 dk. çalıştırmamız mı gerekiyor? Bunu anlamadım.

Klimayı kışın haftada 10 dakika çalıştırırsanız klima gazı sabit kalmayıp dolaşım yaparak özelliğini kaybetmez.Eğer çalıştırmazsanız zamanla contalarda sızmalar meydana gelebilir ve klima gazınız özelliğini yitirebilir.Önlem olarak kış mevsiminde klimanızı 10-15 dakika çalıştırın.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Durmuş Aslan

arkadaşlar klima gazı normal şartlarda bitermi yoksa kaçakmı vardır aracım ford focus 2006 gazı doldurtmak maliyetlimidir tşk

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
arkadaşlar klima gazı normal şartlarda bitermi yoksa kaçakmı vardır aracım ford focus 2006 gazı doldurtmak maliyetlimidir tşk

2006 dan beri hiç gaz doldurulmadıysa konması gerekebilir sonuçta 3 sene olmuş..

Geçen gün biryerde Gaz dolumu + klima temizliği = 50 TL diye bir ilan gördüm. Yani çok maliyetli birşey değildir.

Ama kaçak durumları varsa onun tespiti ve tamiri maliyetli olabilir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
arkadaşlar klima gazı normal şartlarda bitermi yoksa kaçakmı vardır aracım ford focus 2006 gazı doldurtmak maliyetlimidir tşk

Normalde kaçak yoksa bitmesi normal değil, ama klimayı kışında olsa yazında olsa hiç olmazsa haftada 1 defa 10 dk filan çalıştırırsanız gaz dolaşıma girer ve daha sorunsuz çalışır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Yaşar

Kışım klimayı belirli aralıklarla çalıştırmazsanız keçelerden kaçak yapabilir. Sebebide, klima gazı dolaşım sırasında hem havayı soğutur hemde keçeleri nemli tutar. Bütün kış klimayı açmazsanız keçeler kurur ve keçeden gaz kaçırır.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Guest Sefer Uzan

2009 f2 aracım var. manuel kliması var. klimayı kullanırkn araç içi bazen cok soğuk bazen kapatınca da çok sıcak oluyor. servisi aradım sordum . bu manuel klima kontrol kısmı sokulup yerine otomatik klima kontrol modulu takılabiliyor mu diye. servisten olmaz dediler sistemleri çok farklı dediler. bu konu hakkında daha once araştırma yapan var mı. kendim araç içi sıcaklığı olçüp klimayı ona göre çalıştıran yada durduran bir sistem yapmak istiyorum. bu konularla ilgili bilgisi olan arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Klima açıkken, sıcaklık ayarını sıcağa doğru azıcık çevirin, istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Olmaz diye bir şey yok.. uğraşınca yapılabilir ama "astar ve yüz" meselesi vardır işin içinde.. :)

Yorum bağlantısı

daha önce de buna benzer bir başlık açılmıştı.bu siteden bakabilirsiniz.İzmir de bayileri var

comes 2009 fiyat listesinde focus için 450 euro yazıyor.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bizimkisi otomatik ama pek farklı değil bence boşuna para harcarsın gibime geliyor..

Yorum bağlantısı
Olmaz diye bir şey yok.. uğraşınca yapılabilir ama "astar ve yüz" meselesi vardır işin içinde.. :)

+26 :good1:

Yapılır ancak yüksek maliyetli olabilir.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
Klima açıkken, sıcaklık ayarını sıcağa doğru azıcık çevirin, istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Bu öneriye canıgönülden katılıyorum :)

Yorum bağlantısı
Guest Sefer Uzan
(düzenlendi)
Klima açıkken, sıcaklık ayarını sıcağa doğru azıcık çevirin, istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Bu öneriye canıgönülden katılıyorum :)

sorun azıcık sıcağa çevirmek yada soğuğa çevirmek değil , sorun benım ayarladığım sıcaklığın kendi kendine sabit kalması. benım asıl merak ettiğim dijital ile manuel klima arasındaki fark sadece kontrol panelinde mı yoksa klima motoru , fan , havanıın nerelerden geleceğini kontrol eden mekanizmalarda da fark var mı?

tarihinde Sefer Uzan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
sorun azıcık sıcağa çevirmek yada soğuğa çevirmek değil , sorun benım ayarladığım sıcaklığın kendi kendine sabit kalması. benım asıl merak ettiğim dijital ile manuel klima arasındaki fark sadece kontrol panelinde mı yoksa klima motoru , fan , havanıın nerelerden geleceğini kontrol eden mekanizmalarda da fark var mı?

Bildiğim kadarıyla sadece panel farkı yok, eğer öyle olsa herkes trend alıp digital klimaya çevirebilirdi. Aracın ecu'sun dan tutun da, sensörlere kadar bir sürü fark mevcut.

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

Aracın ecusu, sensörler, klima kompresörü, yazılım gibi bir çok fark mevcut.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
sorun azıcık sıcağa çevirmek yada soğuğa çevirmek değil , sorun benım ayarladığım sıcaklığın kendi kendine sabit kalması. benım asıl merak ettiğim dijital ile manuel klima arasındaki fark sadece kontrol panelinde mı yoksa klima motoru , fan , havanıın nerelerden geleceğini kontrol eden mekanizmalarda da fark var mı?

Eski focusda biraz araştırmıştım. Fan motorları, klima kazanı ve tesisat farklı idi. İlave olarak güneş sensörü ve bir kaç sıcaklık sensörüne ihtiyaç duyuyorsunuz. Eski focus dış hava sıcaklık kontrolünü yol bilgisayarından alıyordu ve eski focuslarda yol bilgisayarı sadece otomatik klimalı versiyonlarda vardı. Parçalar maliyetli. Mesela fan motorun tanesi 2-3 yıl önce 150 lira idi ve 3 taneye ihtiyaç duyuyordunuz. Bir dost bulup, bu parçaları çıkmacılardan toplasanız bile, tesisat problem. İşin kötüsü bu konuda işi bilen usta yok gibi. Eli işe yatkın birisinin, aracın ön kısmını komple söküp, kırıp dökmeden gerekli parçaları uygun yerlerine takması gerekiyor. Yani yapılabilirliği biraz zor bi işlem.

Yorum bağlantısı
Guest Sefer Uzan
Eski focusda biraz araştırmıştım. Fan motorları, klima kazanı ve tesisat farklı idi. İlave olarak güneş sensörü ve bir kaç sıcaklık sensörüne ihtiyaç duyuyorsunuz. Eski focus dış hava sıcaklık kontrolünü yol bilgisayarından alıyordu ve eski focuslarda yol bilgisayarı sadece otomatik klimalı versiyonlarda vardı. Parçalar maliyetli. Mesela fan motorun tanesi 2-3 yıl önce 150 lira idi ve 3 taneye ihtiyaç duyuyordunuz. Bir dost bulup, bu parçaları çıkmacılardan toplasanız bile, tesisat problem. İşin kötüsü bu konuda işi bilen usta yok gibi. Eli işe yatkın birisinin, aracın ön kısmını komple söküp, kırıp dökmeden gerekli parçaları uygun yerlerine takması gerekiyor. Yani yapılabilirliği biraz zor bi işlem.

teşekkürler.

sanıyorum bu iş bayağı uğraştıracak bir iş. bunun yerine peki şöyle bir sistem denesek.

mesela kontrol paneli aynı kalsın , başka bir kontrol paneli yapsak , fan ayarı zaten 1,2,3,4 kademeli , sorun sadece havanın geleceği yeri belirleyen komitatör ve sıcaklığı belirleyen anahtarda. sıcaklığı belirleyen anahtar yerne ayarlı selenoid valf takılsa ve sanırım havanın akış yerini belirleyen komütatör de kademeli bir sisteme sahip. elinde focus II manuel klima şeması olan var mı? bir de oradan baksak

bu arada benım arabayı aldığım zamanlarda (2009 temmuz) , bu araçların trend versiyonunda dijital klima yoktu yada ben oyle biliyorum . ama 2. el araba sitelerinde trend versiyonunun dijital klimalı olanlarını da görüyorum. satıcı eleman bana trendlerde böyle dedi. yanlış mı bilgilendirildim ki? ben aldığımda sadece trend ve titanium veriyonlar vardı. şimdi versiyonları coğaltmışlar.

bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

onlar ÖTV indirimi zamanı başka ülkeler için üretilip ithal edilmiş olan comfort+ bişi paket (paketin adını unuttum) onlarda digital klima hız sabitleyici felan filan da var. şimdi onun paketsizleri comfort diye giriş modeli olarak satılıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
(düzenlendi)

Bence yukarda linki verilen italyan klima iyi bir alternatif. Fiyatı çok uçuk değilse gayet iş görür. Sizin söylediğinizin de biraz daha gelişmişi olur ..

resim_677184286.jpg

Source: Haynes Ford Focus 2005-2009 Diesel

tarihinde Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
teşekkürler.

sanıyorum bu iş bayağı uğraştıracak bir iş. bunun yerine peki şöyle bir sistem denesek.

mesela kontrol paneli aynı kalsın , başka bir kontrol paneli yapsak , fan ayarı zaten 1,2,3,4 kademeli , sorun sadece havanın geleceği yeri belirleyen komitatör ve sıcaklığı belirleyen anahtarda. sıcaklığı belirleyen anahtar yerne ayarlı selenoid valf takılsa ve sanırım havanın akış yerini belirleyen komütatör de kademeli bir sisteme sahip. elinde focus II manuel klima şeması olan var mı? bir de oradan baksak

bu arada benım arabayı aldığım zamanlarda (2009 temmuz) , bu araçların trend versiyonunda dijital klima yoktu yada ben oyle biliyorum . ama 2. el araba sitelerinde trend versiyonunun dijital klimalı olanlarını da görüyorum. satıcı eleman bana trendlerde böyle dedi. yanlış mı bilgilendirildim ki? ben aldığımda sadece trend ve titanium veriyonlar vardı. şimdi versiyonları coğaltmışlar.

bilgisi olan var mı?

arabayı satıp 2.el başka alsan daha kolay ve masrafsız olur. şu ara piyasa çok hareketli, aracı temizse ederinin biraz üstünü yazın, her malın bir alıcısı vardır. çıkınca satar otomatik klimalısını alırsın.

Yorum bağlantısı
Ferdi Tunalı

+1

uğraştığına değmezmiş gibi geliyor bana.

sonra bir parça arızalanacak, al başına belayı... uğraş dur...

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Mehmet Atlihan
(düzenlendi)

Merhaba arkadaslar klima açıkken fışırtı ve su sesi geliyor, hareket ederken tam anlaşılmıyor ama dururken bayaği belli oluyor soğutmasında bir sorun yok gibi ama arabayla ilk yazi geçirdiğim icin Focus'un klima gücünü bilmiyorum. Daha önceki astra aracımda daha güçlüydü klima.Klima gazı ne durumda bilmiyorum.Araba 2005 model cevaplariniz icin şimdiden teşekkürler.

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
anla??lm?yo, oluyo,?-
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...