Burak Ünal 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Arkadaşlar herkese merhaba.Yakın bir zamanda ailemiz için bir araç almayı düşünüyoruz.Kısmetse şuan aklımızda 110ps Connect GLX modeli var.Ama internette araştırdığıma göre tüm yeni turbo dizel araçlarda aynı problemden soruz yaşayanlar gördüm.Sorun ise EGR valfi yüzünden motorun kurum tutması.Ve araştırdığıma göre çoğu kişi bu yüzden arabayı alınca chip tuning yapan servislerde EGR valfini yazılımla iptal ettiriyorlarmış.Bu sayede motorun ömrü kurum tutmadığı için daha uzun oluyormuş ve performansa etkisi bayağı fazlaymış.Ayriyetten yakıtta %10 tasarruf cabası. Acaba aranızda bu işlemi yaptıranlar varmı?Memnunmu?Önerirmisiniz? Ayrıca bir saygın tuning firması +25 beygir + %10 tork ve EGR iptalini 600 ytl fiyata yapıyor. Son olarak birkaç forumda egr hakkında yorum yazanların yorumlarını kopyalıyorum Ben Seat İbiza Sport 130hp olan aracımda Chip ve Cat iptali ile birlikte uyguladım gayet memnunum.Bizde arıza ışığı yanması söz konusu değil yanlız bir sonraki versiyon vw kontrol ünitelerimizde ecu'den vag com ile egr fonksiyonun kapatılması mumkun bu şekilde arıza ışığı yanması önleniyor. Sıcak havalarda tempolu sürüşlerde bir müddet sonra ecu safe moda'a geçiyordu egr iptalinden sonra birdaha boyle bir problemle karşılaşmadım tahmin ediyorum tam gaz'da egr'nin fazla sıcak gaz vermesi ve bunuda intercooler'dan sonra yapması motorda vuruntuya, düzensiz yanmaya sebep oluyordu... Volvo'da kullanılan motor Ford ile aynı egr iptalini valften önce bir saç conta koyarak ve valfi beyinden kapatarak güvenle yapıyorlar bildiğim kadarı ile. Km artmadan ve motor kurumdan kirlenmeden yapılması gerekli bir işlem. ------------------------------- EGR genel olarak yeni nesil tüm araçlarda var, turbodizellerde özellikle egzozdan atılması gereken sıcak gaz tekrar motora dönüşüme sokulduğu için güç kaybı yaratıyor. Yani biz aracımıza soğuk hava sokmaya çalışırken emisyon normlarını karşılamak için tekrar sıcak hava motora verilmiş oluyor. EGR iptali güç olarak fayda sağlıyor, bunu haricinde motorda geri dönen egzoz gazının biriktirdiği kurumlanma sorununu azaltmış oluyorsun.Ben arabamı aldığımda hemen egr iptali yapmıştım emme manifoldu hala tertemiz. --------------------------- 2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir? ---------------------------------------------------------- uyesı oldugum baska bır forumda konusuldu.BMW 320D de EGR iptali yaptıran var E90 kasa dızellerde cok etkılı oldugunu gorduk araclarında gercekten fark etmıs.ayrıca tübitak ın yaptıgı arastırmalar ve gercekten fayda sagladıgı yonde.ayrıca kurum sorununu kokten cozuyor fakat o gazı dısarı verdıgı ıcın cevre kırlılıgı yaratıyor zaten bu EGR nın gorevı motordan cıkan pıs gazı bırakmıyoda gerısı gerı motora yolluyor buda kuruma ve perf. dusuklugune yol acıyor. --------------------------- EGR sistemlerinin çoğu adam gibi çalışmıyor Türkiyedeki yakıt ile. Sonuçta egzoz manfioldundan çıkan gazı geri emme manifolduna basıyorsun, yakıtın kalitesizliği sonucu EGR sistemi içinde kurumlaşma sonucu tıkanma oluyor. Bir de AFR oranını çok az da olsa bozuyor, o yüzden sökülüyor. Katalitik konvertörleri sökerek doğa daha fazla kirletiliyor, EGR iptali o kadar aman aman etkilemez doğayı Şimdiden yorumlarınız için teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Burak kardeş, internetten edinilen bilgiler bazen yanlış-kafa karışıtırıcı olabilir. 1. Tüm yanma ürünleri kurum oluşturur, soba bile yani egr kurum oluşturan değil, oluşan kurumdan etkilenen bir parçadır 2. Saygın tuning firmaları çoktur, turbosu olan her araçta beygir almak kolaydır, aynı zamanda turboya hasar vermek daha da kolaydır 3. Müstakbel aracınız hayırlı olsun ancak, temeli yük taşıma amaçlı, arka suspansiyonu makasalı bir araç satın alma arifesinde iken, beygiri artırmayı düşünmek biraz fazla aceleci ve güvensiz geldi. Kurum, sebepleri, giderilmesi 1 Yorum bağlantısı
Burak Ünal 27 Aralık 2008 Yazar Paylaş 27 Aralık 2008 (düzenlendi) Hocam bu hızlı cevap için teşekkürler.Amacım beygir kazanmak değil.Moturu daha iyi ve verimli kullanmak.Ben bilgi olsun diye +25 bg gibisinden verileri yazdım.Amacım forumda egr iptali yapan varmı ve önerirlermi öğrenmek için Sonuçta dediklerine göre verim artıyor ve motor ömrü uzuyormuş Saygılar Ekleme:verdiğiniz linke bakıyorum teşekkürler 27 Aralık 2008 tarihinde Burak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Egr iptali beygiri artıramaz, en azından fizik kuralına aykırı, zira motor max. beygirinin elde edildiği devirlerde, egr sistemi çoktan devre dışı, bu sistem zaten üst devirlerde devrede değil kapalıdır. Motor ömrünü ne kısaltır ne de uzatır. Genelde beyinden değil, çok daha basit ve sıfır maliyet ile mekanik yollardan egr iptal edilir. Araçların beyinlerini bu tip basit hadiseler için mıncıklatmayın derim, ayrıca beyin yazılım modifiyesinde, aracın eski yazılımın depolandığına emin olun garanti isteyin. 2 yıl sonra gerekliliği halinde o tuninkçinini yerinde yeller esebilir, laptopu formatlanmış olabilir vs. Yorum bağlantısı
Burak Ünal 27 Aralık 2008 Yazar Paylaş 27 Aralık 2008 Çağlar abi peki o zaman egr iptali olmadan belli kilometrelerde heralde carbon clean yaparsak kurumlardan kurtulmuş sağlıklı bir motora kavuşuruz. Ama bakalım belki vardır yaptırmış olan ve siteye üye olan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Diesel araçların kalbi ve pahalı parçalarından olan enjektörleri korumak ve max verim için her şey araştırılmalı. Yorum bağlantısı
Burak Ünal 28 Aralık 2008 Yazar Paylaş 28 Aralık 2008 Dostlar connect kullanan yokmu bu forumda :lol2: Yorum bağlantısı
Ömer Açay 28 Aralık 2008 Paylaş 28 Aralık 2008 daha önce okumadıysan nette şöyle bi yazı var connect 100000 km testi Yorum bağlantısı
Hasan Semerci 30 Aralık 2008 Paylaş 30 Aralık 2008 Dostlar connect kullanan yokmu bu forumda ben varım. 2006 tourneo connect 90 ps. benim tek sorun başıma geldi. enjektörlerden şakırtı gelip duruyordu. temizleme ve tamir yaptırdım. düzeldi fakat 1 yıl sonra tekrar etti. gösterge çeyrek deponun altına düşünce bu sesi bazen duyuyordum. artık ses falan yok.inşallah olmaz. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 30 Aralık 2008 Paylaş 30 Aralık 2008 ben varım. 2006 tourneo connect 90 ps. benim tek sorun başıma geldi. enjektörlerden şakırtı gelip duruyordu. temizleme ve tamir yaptırdım. düzeldi fakat 1 yıl sonra tekrar etti. gösterge çeyrek deponun altına düşünce bu sesi bazen duyuyordum. artık ses falan yok.inşallah olmaz. deponuzdaki yakıtın çeyrek depo olmasıyla enjektörden !!! ( motordan ) gelen şakırtı sesine anlam veremedim. Yorum bağlantısı
Erkan Özel 31 Aralık 2008 Paylaş 31 Aralık 2008 enjektörün şıkırtı yaptığını ilkdefa duydum Yorum bağlantısı
Ayhan Kukudaş 20 Nisan 2014 Paylaş 20 Nisan 2014 Arkadaşlar herkese merhaba.Yakın bir zamanda ailemiz için bir araç almayı düşünüyoruz.Kısmetse şuan aklımızda 110ps Connect GLX modeli var.Ama internette araştırdığıma göre tüm yeni turbo dizel araçlarda aynı problemden soruz yaşayanlar gördüm.Sorun ise EGR valfi yüzünden motorun kurum tutması.Ve araştırdığıma göre çoğu kişi bu yüzden arabayı alınca chip tuning yapan servislerde EGR valfini yazılımla iptal ettiriyorlarmış.Bu sayede motorun ömrü kurum tutmadığı için daha uzun oluyormuş ve performansa etkisi bayağı fazlaymış.Ayriyetten yakıtta %10 tasarruf cabası. Acaba aranızda bu işlemi yaptıranlar varmı?Memnunmu?Önerirmisiniz? Ayrıca bir saygın tuning firması +25 beygir + %10 tork ve EGR iptalini 600 ytl fiyata yapıyor. Son olarak birkaç forumda egr hakkında yorum yazanların yorumlarını kopyalıyorum Şimdiden yorumlarınız için teşekkürler Artık egrnin 2009 sonrası connectlerde revizyon yapılıyor . Boşuna birsürü para vermeyin . Yorum bağlantısı
Ersin Ulupınar 21 Nisan 2014 Paylaş 21 Nisan 2014 Bende 2013 110 ps connect sahibiyim şuan yazılımlı araç ne kadar doğru bilmiyorum ama kurumu temizlemek için haftada bir yada iki hafta da bir otobana çıkarım aracı yüksek devirlerde kullanırım ortalama 30 dk. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 EGR'yi yazılımdan iptal ettirmektense fiziki EGR iptali daha yararlıdır. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 Koskoca araba firmalarında çalışan çuval dolusu para alan binlerce mühendis ( amerikalı, almanı, fransızı japonu yada koreli vs.vs.) yazılım yaparak motoru doğayı yada aracı korumasını bilmiyorlarda ülkemizdeki saygın !!! kişiler 600 tl'ye bu işi şipşak hallediyor. Allah insana akıl vermiş düşünüp araştırıp doğrusunu yapsın diye... Yorum bağlantısı
Ayhan Kukudaş 24 Nisan 2014 Paylaş 24 Nisan 2014 fatih beye katılıyorum araclara sonradan güc kazandırmak iyi deyil fakat egr konusu farklı 2009 sonrası connec araclarda egr tamiri 350tl vermek 1500tlyensi insanlar kolay bara kazanmıyor hemde gayet saglıklı oluyor bandırma,da yapan usta tafsiye ederim Yorum bağlantısı
ozkanzorlu 24 Nisan 2014 Paylaş 24 Nisan 2014 Ben de geçen ay aldığım 2007 dizel mondeo'da egr iptalinin fiziksel olarak yapıldığını gördüm. 2 gün önce de yağ bakımı için gittiğim yerde iptal edilmiş olan egr valfini eski orijinal haline getirdik. çıkartılan kapalı tipteki contayı da aldım. Bir süre bu şekilde kullanacağım, ilerleyen zamanlarda tekrar taktırıp aradaki farkı görmeye çalışacağım. Farklı sitelerde çok farklı yorumlar var, kimileri iptal ettirin diyor kimileri ettirmeyin diyor. Ben de kendim deneme yanılma ile farkı gözlemlemeye çalışacağım inşallah. Yorum bağlantısı
Mert Keçeci 24 Nisan 2014 Paylaş 24 Nisan 2014 Koskoca araba firmalarında çalışan çuval dolusu para alan binlerce mühendis ( amerikalı, almanı, fransızı japonu yada koreli vs.vs.) yazılım yaparak motoru doğayı yada aracı korumasını bilmiyorlarda ülkemizdeki saygın !!! kişiler 600 tl'ye bu işi şipşak hallediyor. Allah insana akıl vermiş düşünüp araştırıp doğrusunu yapsın diye... Fatih abi o koskoca firmalar mühendislere verdikleri çuval dolu paraları çıkarmak için aynı motoru yazılımla birini 75ps diğerini 90ps vs. yaparak aradan dünya paralar kaldırıp paraları çuvala basıyorlar. Kısacası hepsi ticari birer oyun diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Nisan 2014 Paylaş 24 Nisan 2014 fatih beye katılıyorum araclara sonradan güc kazandırmak iyi deyil fakat egr konusu farklı 2009 sonrası connec araclarda egr tamiri 350tl vermek 1500tlyensi insanlar kolay bara kazanmıyor hemde gayet saglıklı oluyor bandırma,da yapan usta tafsiye ederim Bu siz olabilir misiniz? 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Nisan 2014 Paylaş 25 Nisan 2014 (düzenlendi) Egr, çevre için emisyonu az miktar düşürürken diğer taraftan motorun uzun vadede nefesini kesmekte..Emme manifoldundan temizlediğim balçığı-kurumu ben bilirim.. mesela bu manifold ,egrnin eseridir...162 bin km deki yaptığım temizlik öncesi foto..resimde görünen manifol girişi,asıl malzeme içeride Buda konusu http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/229378-emme-manifold-temizli%C4%9Fi/ 25 Nisan 2014 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts