Mete Gürer 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 mete bey, kısmen haklısınız alalım destek verelim güzelleşme fırsatı verelim, ama inanın lastik gibi kritik konularda bunu yapmamak lazım, kendinden emin değilse ki petlasın emin olmadığı adac vs gibi test kuruluşlarının hiçbirinden bir test raporu olmaması bu eminsizliğin gösergesidir. piyasaya çıkmamalı diye düşünüyorum. koltuk yapsınlar evimde alıyım deneyim şans veriyim. mobilya yapsınlar alalım deneyelim. kötüde olsa destek verelim ama lastik farklı kimse canını sokakta bulmadı. siz sakin sakin kullanıyorum bişey yok demişsiniz. inşallah lastiğin kalitesine ihtiyaç duyacağınız bir an yaşamazsınız. Merhaba, ADAC vb gibi test firması kriter raporu olması faydalı olur ve satışlarında da destek olur haklısınız. Ama eminsizlik göstergesi olmadığını düşünün lütfen..Belki başvuruda bulunuyorlar yada bulunacaklardır...Olumlu bakalım... 3-4 defa lastik kalitesine ihtiyaç duyduğum anı yaşadım ve durumu normal bir şekilde atlattık. Ben yine derim ki...Destek olalım. Bakın artık isteseniz bile Aselsan marka bir cep telefonu alamıyorsunuz? Hepimiz alsaydık zamanında şimdi 3 G'li aselsan cep telefonumuz olabilirdi....Güzel de olurdu... Geçen sürede iyi - kötü lastikle yaşadığım deneyimleri bu konu açık kalırsa yada yeni konu açıp size yazacağım. Not: Malum önümüz kış, kışın tabii ki kış lastiklerini takacağım. (MArka modelden bağımsız yaptığım bir işlemdir bu) Bu sebeple kış izlenimlerini yazamayacağım. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Merhaba, ADAC vb gibi test firması kriter raporu olması faydalı olur ve satışlarında da destek olur haklısınız. Ama eminsizlik göstergesi olmadığını düşünün lütfen..Belki başvuruda bulunuyorlar yada bulunacaklardır...Olumlu bakalım... 3-4 defa lastik kalitesine ihtiyaç duyduğum anı yaşadım ve durumu normal bir şekilde atlattık. Ben yine derim ki...Destek olalım. Bakın artık isteseniz bile Aselsan marka bir cep telefonu alamıyorsunuz? Hepimiz alsaydık zamanında şimdi 3 G'li aselsan cep telefonumuz olabilirdi....Güzel de olurdu... Geçen sürede iyi - kötü lastikle yaşadığım deneyimleri bu konu açık kalırsa yada yeni konu açıp size yazacağım. Not: Malum önümüz kış, kışın tabii ki kış lastiklerini takacağım. (MArka modelden bağımsız yaptığım bir işlemdir bu) Bu sebeple kış izlenimlerini yazamayacağım. daha öncede dediğim gibi yeri geldiğinde ucunda hayati bir önem olmayan herşey için dediğinize katılıyorum alalım destek olalım. ama lastik gibi konularda asla! adac firmasının güvenirliğini sorgulamayacağız sanırım? ben kefilim ki oraya test için yollanan petlas lastikler, "kesinlikle tavsiye edilmez" mührüyle geri dönecektir. zaten bunu bildikleri için yollamıyolar. yoksa hangi firma adac tan yüksek puanla dönmeyi istemez ki ? petlas lastiklerden hiçbirşey beklemezseniz cidden çok memnun kalıyor insan. ama ben ne patinaj çekerek 100 metre ilerleyen lastik gördüm ne de duydum sadece yaşadım. kupkuru asfaltta tutunamıyor lastik. isteyen inanmayan varsa toplanalım birgün, takıyım petlasları viraj dönelim, yokuşta kalkalım, fren yapalım biz test edelim. sonra başka lastik takalım deneyelim, yazalım sonuçları, ben açığım bu konuda, söylediklerim yorum gibi geliyor insanlara ama bunlar gerçek! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 1. ADAC gibi test yapan güvenilir firmalar, normal tüketici gibi, marketten rastgele lastik satın alırlar, hatta Pirelli P7 de hatalı stok çıkışı tespit ettikleri için, bu modelin testini 2009 da yayınlamadılar. 2. Almanya da satılmayan, Lassa-Petlas gibi markaların testi de bu yüzden yapılmamakta, yani firma istese bile... 3. Gündelik kullanımda, çoğu markanın farkını anlamanız nerede ise imkansızdır, test sonuçlarının en büyük faydası: Ödeyeceğiniz meblağın fazlasını-azını vermenin, değer mi olacağı sorusunun yanıtı içindir. Yoksa test birincisi lastiği alarak, virajda limit aşmaya çalışmak pek doğru olmaz veya yağmurlu havada risk almak... Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Bencede lastik gibi çok önemli bir hususta firmalara şans vermektense , güvenliği ön planda tutmak lazım. Param çok olursa petlas a destek için 4 lastik alır garaja koyarım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Petlas la Lassa yı aynı kefeye koymamak lazım. Lassa lar Almanya'da da satılmakta. Lassa 'nın kısmen de olsa Bridgestone teknolojisi kullandığı biliniyor. Adac testlerinin güvenilir olduğuna ben de inanıyorum. Ama bence testler kadar kullanıcı görüşleri de önemli. Benim tecrübelerime ve genel araştırmalarıma göre Lassa lastiklerin bir çok modeli kullanıcıyı mennun ediyor. Petlas hakkında ise genelde olumlu şeyler duymuyoruz. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 lastik alırken elbette gidip adac nediyosa onu almak gibi birşey söz konusu değil adac güvenilir bir test kurumudur ve yaptığı testlerle fikir verir kullanıcılara ister dinle ister dinleme, ayrıca firma isteği dışında bile test yapılıyosa, petlas bildiğim kadarıyla avrupada mevcut. neden alınıp test edilmiyor anlamak güç, lastikleri sınır değelerine kadar zorlamak veya performasını üst düzeye çıkarmaktan bahsetmiyorum. ben günlük kullanımda çokca farkını gördüm. güvenlik bir zincirdir lastik disk balata vs. herhangi birininin kalitesizliği tüm zinciri kırar, sakin günlük kullanımda bir fark hissetmeyen kullanıcı, ani bir durumda durma mesafesinde veya ani manevra yapması gereken yerde patinaj çekdiğinde. o kullanıcıya aradaki fiyat farkının nereden kaynaklandığı konusunda sağlam fikir sahibi yapar eminim. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 sayın bora akbaş arkadaşım.siz hiç petlas kullandınız mı, yoksa arkadaşınızın kullandıda onun adına mı konuşuyorsunuz? eger kullanmadıysanız neden bu kadar lastigi kötülüyorsunuz?? Ben param çok olsada petlas almam,çünkü lastik araba güvenliğinin temelidir. Petlasın herhangi bir test verisi,durma mesafesi araştırması var mı? Yok. Eğer Petlas iyi bir isim yapmak,dünyaca ünlü olmak istiyorsa lastiklerini dünyaca ünlü test merkezlerine göndersin,alsın yüksek puanlar o zaman gurur duyar ve hatta almayı düşünürüm.Öyle çok kar peşindeki satıcıların gazıyla lastik almam. Üstteki yazımı okuduysanız arkadaşın petlas lastiği 2 ay sonra yarıldı ve bende bizzat gördüm. Peşin yargıyla yorum yapmadım yani. Petlasta Lassa gibi olsun,hatta başka türk markalarıda çıksın dünya markası olsun,onur duyarım. Yorum bağlantısı
Mete Gürer 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Arkadaşlar, Petlas lastikleri dediğim gibi ben normal sınırlarda ve %99 şehir içi kullanıyorum. Acil durumlarda vb gibi koşullarda yaşadığım tecrübeleri paylaşacağım. Özellikle söyleyeyeyim, lastiğin eksik yönleri nelerdir diye en çok ben sorguluyorum... Hissetiğim veya yaşadığım an sizinle paylaşacağım ama ben yine yine diyorum....Şu ana kadarki izlenimim lastik ortalama kullanıcı için güzel.... Ben umutluyum petlas'tan... Ama emin olunki özellikle kötü yanlarını mutlaka yazacağım... sadece size değil üretildiği fabrikaya'da yazacağım. Not: Arabamın debriyajı son demlerinde olduğu için şu an ani patinaj testi yapamayacağım ama ani frenaj denemesi yaparım ve sonuçları yazarım. (kuru-ıslak asfalt'ta, mıcırlı yol bulursam orda yaparım ama tabii ki yapabildiğim kadar...) ama bence çok önyargılıyız özellikle bir şeyi yapamayacağımız yönünde hem de çok.... ben esas buna üzülüyorum... Biliyorum konu sapacak ama diyorsunuzki...lastik hayati deneme yapmıyorum...OK..saygı duyarım. Ama çoğunluğumuz, ben dahil, Aselsan'ın ürettiği cep telefonunu da almadık. Şans vermedik, şimdi içimizde çin malı cep telefonları kullananlar vardır. Bu çin malı telefonları kullananlar, telefonun radyasyon değerini araştırdı mı? Ya pili patlarsa ? vb gibi diğer zararları ne olacak ? Hiç aklımıza geldi mi? Yoksa direkt gidip aldık mı, bu yeni çıkan Çin malı telefonları ? Güvenlik açısından bence lastik'le aynı kategoriye girebilir cep telefonu. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 (düzenlendi) bence fikirleriniz çok ütopik, kimse böyle düşünmez. aselsan çıkarsın n97 gibi telefon karşıma koysun nokiamı aselsanmı o zaman aselsan ama sen 2 kg telefon yap ondan sonra al ben gelişecem, sen geliştiğin zaman acaba nokia ne yapacak? kimse hayatında sırf yerli diye daha dandik ürüne yer vermez. tartışmada gereksiz bence göründüğü gibi vermiyoda zaten, çoğunluk yerli ürünü alacağı zaman muhtemelen ucuz diye alıyor ama hiçbir beklenti içine girmiyor. yerli arabayı alıp tanınmış yabancı arabaların konforu veya sürüşü bekleyen varmı? küçük beklentilerle alıyolar yerli ürünleri, malesef bu tip yatırımlar çok önceden yapılmalıydı. şuanda istediğin kadar yatırım yap o firmaları geçmen imkansız çünkü maddiyattan önce çok büyük piyasa tecrübeleride var. yani öyle hiç kolay değil, geçmişte yapılmalıydı. bu saatten sonra çözümler farklı olur. örneğin yabancı arabanın burada üretilmesini sağlayabiliriz işçi vergi vsden kazanırız ama isim hakkı öderiz ve kontrol onlarda olur. zaten öyle oluyor. yani sonuçta ucuz alan yerli ucuzda alıyor yabancı ucuzda ama beklenti içine girmiyor. bizim yerli ürünlerde yabancılarla rekabete girebilecek düzeyde üretim yapamıyor. bu şartlarda yapamazda zaten. kaliteye önem veren beklentisi yüksek olan kimsede yerli ürüne öncelik vermez. 20 Ağustos 2009 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Orhan Ünsal 21 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2009 bence fikirleriniz çok ütopik, kimse böyle düşünmez... bence lastik konusunda bu kadar endişeleniyorsanız, diger konularda da hassas olmalısınız. bu zamanda güvenligimiz sadece araç lastigine baglı degil. mete beyin düşündükleri hiçde ütopik degil. telefon pilinini patlamasından dolayı yaralanan, evinde yangın çıkan insanlar var. kullandıgı çin malı terlikleri giyerken parmakları kesilme noktasına gelen insanların haberini okudum. iki örnek. kim ister bu duruma düşmeyi?? http://i431.photobucket.com/albums/qq33/ga...ip_image008.jpg http://i431.photobucket.com/albums/qq33/ga..._image006-1.jpg hayatımızın yarısı çin malı olmuş, hangisini güvenli olup olmadıgına dikkat ediyoruz??ama etmelimiyi, kesnlikle etmeliyiz.. sonuç olarak istediginiz markayı almakta sizin elinizde. 1 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Bizim şirketin meganeda da 205/55 16 ebat petlas kullanıyoruz,yol tutuşu fiyat-performans oranına göre gayet yeterli düzeyde,konfor olarak ise sert bir lastik ve biraz gürültülü. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 bence lastik konusunda bu kadar endişeleniyorsanız, diger konularda da hassas olmalısınız. bu zamanda güvenligimiz sadece araç lastigine baglı degil. mete beyin düşündükleri hiçde ütopik degil. telefon pilinini patlamasından dolayı yaralanan, evinde yangın çıkan insanlar var. kullandıgı çin malı terlikleri giyerken parmakları kesilme noktasına gelen insanların haberini okudum. iki örnek. kim ister bu duruma düşmeyi?? http://i431.photobucket.com/albums/qq33/ga...ip_image008.jpg http://i431.photobucket.com/albums/qq33/ga..._image006-1.jpg hayatımızın yarısı çin malı olmuş, hangisini güvenli olup olmadıgına dikkat ediyoruz??ama etmelimiyi, kesnlikle etmeliyiz.. sonuç olarak istediginiz markayı almakta sizin elinizde. benim diğer konulardada hassas olmadığım fikrine nasıl hasıl oldunuz acaba öğrenebilirmiyim? yazdıklarımı okuduğunuzda çin malı alınmalı fikrinimi çıkardınız? ben kimsenin marka seçme özgürlüğü yoktur mu dedim? görmek anlamak istediğinizi değil anlatmak istediğimi anlarsanız sevinirim. bence her şeyde yerli kullanalım gelişsin fikri ütopik fikirdir. zaten tartışmaya luzum dahi yok kimse ucuz olması ve "şimdilik idare etsin" mantığının dışında yerli ürün almaz. almıyoda zaten görünen köy için klavuz başvurusunda bulunmayalım lütfen. Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Ben de lastikleri yenilemeyi düşünüyorum. Stepne ile beraber 5 adet alacağım. Petlas fiyatı çok uygun ama gercekten daha fazla tecrubenin buraya aktarılması taraftarıyım. Yol tutuşu kötü bir lastik ucuz da olsa işime gelmez haa ömrü kısa olur onu çok önemsemem. Çünkü 2 sene kullanacağımı hesap ediyorum. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Ben de lastikleri yenilemeyi düşünüyorum. Stepne ile beraber 5 adet alacağım. Petlas fiyatı çok uygun ama gercekten daha fazla tecrubenin buraya aktarılması taraftarıyım. Yol tutuşu kötü bir lastik ucuz da olsa işime gelmez haa ömrü kısa olur onu çok önemsemem. Çünkü 2 sene kullanacağımı hesap ediyorum. Yokohama A drive alın petlasdan iyidir,biraz daha iyisi olsun derseniz c drive alın,ıslak performansı çok güzeldir. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 28 Ağustos 2009 Paylaş 28 Ağustos 2009 Daha düne kadar Uzakdoğu malları kullananlar PETLAS gibi bir markayı kötülüyorsa daha ne diyelim. Marka bağımlısı olanlar kesinlikle PETLAS almazlar giderler Bayat yabancı avrupa malı diye uzakdoğu malı lastik alıp takarlar. 1998 yılında Alman RWTÜV kurumu uzmanlarının denetiminden geçerek aldığı lastik tasarımını da içeren ISO 9001 Kalite Güvence Sistem Belgesi ve 1999 Yılında Milli Savunma Bakanlığı ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı uzmanlarının denetiminden geçerek aldığı, yine lastik tasarımını da içeren AQAP-110 Endüstriyel Kalite Güvence Seviye Belgesi, Petlas' ın Kalite Yolculuğunda kazandığı belgelerin sadece ilk ikisidir. Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 70' nin üzerinde ülkede satışa sunulan Petlas, belirlediği vizyonu gereğince dünya pazarlarında, uluslararası marka olmanın gereği olan araştırma-geliştirme, teknoloji, üretim, yönetim ve pazarlama anlayışı ile yer almakta ve her geçen gün pazar payını artırmaktadır. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 28 Ağustos 2009 Paylaş 28 Ağustos 2009 Marka bağımlısı olanlar kesinlikle PETLAS almazlar giderler Bayat yabancı avrupa malı diye uzakdoğu malı lastik alıp takarlar. yetkin bey cahilliğime verin...avrupa malı diye uzakdoğu malı lastik markalarının isimlerini biliyormusunuz...bizimle paylaşırsanız, şayet lastik alırken aklımızda bulunsun iki kere düşünelim Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 28 Ağustos 2009 Paylaş 28 Ağustos 2009 Daha düne kadar Uzakdoğu malları kullananlar PETLAS gibi bir markayı kötülüyorsa daha ne diyelim.Marka bağımlısı olanlar kesinlikle PETLAS almazlar giderler Bayat yabancı avrupa malı diye uzakdoğu malı lastik alıp takarlar. 1998 yılında Alman RWTÜV kurumu uzmanlarının denetiminden geçerek aldığı lastik tasarımını da içeren ISO 9001 Kalite Güvence Sistem Belgesi ve 1999 Yılında Milli Savunma Bakanlığı ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı uzmanlarının denetiminden geçerek aldığı, yine lastik tasarımını da içeren AQAP-110 Endüstriyel Kalite Güvence Seviye Belgesi, Petlas' ın Kalite Yolculuğunda kazandığı belgelerin sadece ilk ikisidir. Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 70' nin üzerinde ülkede satışa sunulan Petlas, belirlediği vizyonu gereğince dünya pazarlarında, uluslararası marka olmanın gereği olan araştırma-geliştirme, teknoloji, üretim, yönetim ve pazarlama anlayışı ile yer almakta ve her geçen gün pazar payını artırmaktadır. marka model takıntım yok arkadaşım, hayatımda çin malı lastikte kullanmadım bayat lastik hiç kullanmadım. bahsettiğin o iso 9001 belgesi olan çin malı lastikler bulabilirsin piyasada hemde fazlasıyla, kalite idda ve ispatla olur. petlas dediğin markanın ne gibi bir iddası ve ispatı vardır? ben kullandım senin bahsettiğin gibi ön yargılı olsaydım hiç almazdım. ve ben senin gibi hayali sebeplerle suçlamadan, yaşadığım gerçek dezavantajları yazdım. her zamanda ispata hazırım en basiti alalım petlasını 90 km/h te bir fren yapalım sonrada başka lastik alıp yapalım aynı şart aynı arabada. sonucuda burada forumda yazalım videosunu koyalım, ben her zaman hazırım bu denemeye, ondan sonra çin malımı japon malımı uganda malımı daha iyi gözümüzle görmüş oluruz. kuru kuru laf kalabalığı değil söylediklerim yaşadığım gördüklerimi, tecrübelerimi aktardım marka fanatikliğim yoktur hiç olmadıda, isteyen istediğini takar alır satar beni bağlamaz. ama ben ne kendim bundan sonra bu petır pıtır lastiklerden alırım nede sevdiğim insanlara aldırırım. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 31 Ağustos 2009 Paylaş 31 Ağustos 2009 (düzenlendi) lastiğin kalitesi tehlikeli bir durumda bastığında durduğu yere kadardır. güvenlik lastikle başlar... hayat ve zaman parayla satın alınamaz ama parayla tatmin olabilirsiniz (ucuz aldım süper ya da pahalısını aldım en iyisi bende gibisinden...) şimdi bu sözler genellemeden ibaret ancak doğru tarafları olduğuna inanıyorum. bende conti sp3 var ve beğenmiyordum pek ama bizim tolganın sıfır kumho ecsta spt sini geçen bir test edince contimi sevdim. çok daha erken kızaklama ve ciddi anlamda abartılı ses çıkartıyor. bir arkadşımda da aynından kullanıyor 156 sında ama o zaten bir alfa diye çok muhatap olmuyorum. bir de saab 9-3 1.9 dizeli olan bir arkadaşım 4 tane petlas aldı yakın zamanda. 4 mevsim olanlardan. tolga da saabcı arkadaşım da memnunlar lastiklerinden çünkü anlamazlar pek. yani adamlar bunca yıl genelde fiyatına bakarak lastik almışlar. daha iyisini görmeyen adama anlatamam ben. daha doğrusu uğraşamıyorum bu yaştan sonra. sakın ebat farkı demeyin çünkü şu anki 225 lerime karşın 195 hankook daha başarılı kuruda. michelini de çok severim ama geçen gün boranın 205 primacy hp leriyle iddialı bir yokuşta contiden kötü tepkiler aldım. şu lastik iyidir demek çok zor benim için. aynı şartlarda aynı lastikleri kıyaslıyorum mümkün olduğunca ve tatmin edici sonuçlara ulaşmam pek kolay değil. yalnız size sanıyorum yarın bir fotoğraf yükleyeceğim ve göreceksiniz daha sıfır lastikli pert bir aracın lastik dişleri ne halde. belki de o aracın lastikleri doğru tepkiyi verebilseydi araç pert olmayacaktı. hafta sonu çektim lastiğin fotoğrafını. lastik canınızın emniyetidir. en önemli bileşendir çünkü aracınızın yol tutuşunu ya da aracınızı bir benzerinden daha güvenli hale getiremezsiniz ama daha iyi lastikle hayatınızı kurtarabilirsiniz. 5 cm hayat kurtarır. forum arkadaşlarımı yukarıdaki örnekten tenzih ederim. buraya üye kişi zaten araştırmacı ve paylaşımcı kişidir. örnekteki arkadaşlarıma benzemezler. 31 Ağustos 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 31 Ağustos 2009 Paylaş 31 Ağustos 2009 3. Gündelik kullanımda, çoğu markanın farkını anlamanız nerede ise imkansızdır, test sonuçlarının en büyük faydası: Ödeyeceğiniz meblağın fazlasını-azını vermenin, değer mi olacağı sorusunun yanıtı içindir. Yoksa test birincisi lastiği alarak, virajda limit aşmaya çalışmak pek doğru olmaz veya yağmurlu havada risk almak... bu söylediğine katılmam mümkün değil çağlar abi. lastiğin etkisini fark anlamında hissetmemek mümkün mü? öyle olsa kullanıcılar eski iyi marka lastiklerini yeni ama berbat markalı lastiklerle değiştirdiklerinde de fark hissetmezlerdi. gündelik kullanımda yol tutuş/frenaj konularında bile bir şey hissetmeseler en azından sesinden soluğundan farkederler. odun kumhodan sonra ne taksan pamuk vallahi mesela. bir de şu optigrip, duragrip modellerine gelelim. arkadaşlar bu modellerin reklamında bile kuruda yol tutuş iddiası yok. daha uzun kilometre dayanma veya belli kilometrelerden sonra ıslaktaki performans azalmasanın minimizasyonu var. dolayısıyla kuruda bunların iddiası yok zaten. halbuki can kayıplı kazaların çok büyük çoğunluğunun güneşli ve kuru havada çok şeritli yollarda olduğunu biliyorsunuz. bence demeyi severim; bence iyi lastik kuruda süper olacak. ıslak/yağışlı havada zaten olağanüstü dikkatle ve düşük süratle seyrederiz. trabzonda/rizede vs değilseniz yağışlı yol şartları birinci planda olmayabilir çünkü her ikisinde de en iyisi fizik kurallarını çok zorlar. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 lastiğin kalitesi tehlikeli bir durumda bastığında durduğu yere kadardır. güvenlik lastikle başlar... hayat ve zaman parayla satın alınamaz ama parayla tatmin olabilirsiniz (ucuz aldım süper ya da pahalısını aldım en iyisi bende gibisinden...)şimdi bu sözler genellemeden ibaret ancak doğru tarafları olduğuna inanıyorum. bende conti sp3 var ve beğenmiyordum pek ama bizim tolganın sıfır kumho ecsta spt sini geçen bir test edince contimi sevdim. çok daha erken kızaklama ve ciddi anlamda abartılı ses çıkartıyor. bir arkadşımda da aynından kullanıyor 156 sında ama o zaten bir alfa diye çok muhatap olmuyorum. bir de saab 9-3 1.9 dizeli olan bir arkadaşım 4 tane petlas aldı yakın zamanda. 4 mevsim olanlardan. tolga da saabcı arkadaşım da memnunlar lastiklerinden çünkü anlamazlar pek. yani adamlar bunca yıl genelde fiyatına bakarak lastik almışlar. daha iyisini görmeyen adama anlatamam ben. daha doğrusu uğraşamıyorum bu yaştan sonra. sakın ebat farkı demeyin çünkü şu anki 225 lerime karşın 195 hankook daha başarılı kuruda. michelini de çok severim ama geçen gün boranın 205 primacy hp leriyle iddialı bir yokuşta contiden kötü tepkiler aldım. şu lastik iyidir demek çok zor benim için. aynı şartlarda aynı lastikleri kıyaslıyorum mümkün olduğunca ve tatmin edici sonuçlara ulaşmam pek kolay değil. yalnız size sanıyorum yarın bir fotoğraf yükleyeceğim ve göreceksiniz daha sıfır lastikli pert bir aracın lastik dişleri ne halde. belki de o aracın lastikleri doğru tepkiyi verebilseydi araç pert olmayacaktı. hafta sonu çektim lastiğin fotoğrafını. lastik canınızın emniyetidir. en önemli bileşendir çünkü aracınızın yol tutuşunu ya da aracınızı bir benzerinden daha güvenli hale getiremezsiniz ama daha iyi lastikle hayatınızı kurtarabilirsiniz. 5 cm hayat kurtarır. forum arkadaşlarımı yukarıdaki örnekten tenzih ederim. buraya üye kişi zaten araştırmacı ve paylaşımcı kişidir. örnekteki arkadaşlarıma benzemezler. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 "bence demeyi severim; bence iyi lastik kuruda süper olacak. ıslak/yağışlı havada zaten olağanüstü dikkatle ve düşük süratle seyrederiz. trabzonda/rizede vs değilseniz yağışlı yol şartları birinci planda olmayabilir çünkü her ikisinde de en iyisi fizik kurallarını çok zorlar." Bence kuruda zaten lastikler iyi tutar , hatta lastik tamamen kel bile olsa çok fark etmez kuru asfaltta. Bu yüzden bence ıslak performansı özellikle aquaplanning(kızaklama) performansı çok önemli. Normal gidiyorsunuz ,virajda bir baktınız su birikintisi , lastikler suyu iyi tahliye edemezse spin atma yada düz gitme kaçınılmazdır. Bu yüzden genelde ıslak performansı testlerde önceliklidir. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Bence kuruda zaten lastikler iyi tutar , hatta lastik tamamen kel bile olsa çok fark etmez kuru asfaltta. Bu yüzden bence ıslak performansı özellikle aquaplanning(kızaklama) performansı çok önemli. Normal gidiyorsunuz ,virajda bir baktınız su birikintisi , lastikler suyu iyi tahliye edemezse spin atma yada düz gitme kaçınılmazdır. Bu yüzden genelde ıslak performansı testlerde önceliklidir. evren hocam ikisine de katılmak elde değil. birincisi kuruda hepsi yeni olmak kaydıyla bir teste katılan en iyi lastikle en kötü lastik arasında %20 civarı fren mesafesi farkı vardır. test verilerine bakarsan ilk bu dikkatini çekmeli bence çünkü bu rakam 100km/s ile giderken yaklaşık 8 metreye denk gelir. neredeyse iki araç boyu. bir de bunu kullanılmış lastiklerle düşünürsen iyi ve sıfır bir lastikle kötü ve yıpranmış lastik arasında neredeyse iki katı mesafe düşünebilirsin. örneğin güzel ve haklısın ama testlerde aquaplanning pek birinci sırada değildir. asfaltın ıslak olmasıyla su birikintisi farklı şeyler. yolda su birikintisine denk gelme ihtimali kuruda yol tutmadan/yanal kuvvetlerden, frenajdan vs daha azdır. ıslak zeminde frenajda aquaplanning geçersizdir. su birikintisinde geçerli bir konu. dolayısıyla daha sık karşılaşılabilecek durumlar için tasarlanır lastik hamuru ve deseni. öyle olmasaydı lastikler yaz/kış yerine ıslak/kuru olarak sınıflandırılırdı. aquaplanning önemli bir konu ama dediğim gibi yılın büyük bölümünü güneşli/açık geçiriyoruz. üstelik kazalar da bu havada oluyor en çok. istatistiki bir bilgi bu kendi görüşüm değil. Yorum bağlantısı
İbrahim Kaya 12 Eylül 2009 Paylaş 12 Eylül 2009 Merhaba. ben bir petlas kullanıcısı olarak size izlenimlerimi aktarmak istiyorum ... Arabam Fiat albea 1.2 16v 2006 .. bundan önceki lastiklerim conti ecocontact dı ve kullandığım en berbat lastiklerdi iki kere tehlike yaşayınca ki bunlardan birisi virajda önden kayma diğeri çok basit bir frende kızaklama... neyse lastiği daha 10000 doldurmadam söktüm... Şimdiki lastiklerim ise Petlas imperium Pt 511.. 10 bini geçtim ve lastiklerin her koşulda kullanımıdan son derece memnunum gerek sesizliği gerek ıslak kuru yol tutuşu optimum düzeyde... ve haksız eleştirileri hak etmiyor..burdan bilip bilmeden lastiği kullanmadan ön yargıyla petlas hakkında atıp tutan arkadaşlara sesleniyorum...gidip ucuz diye ne olduğu belirsiz ithal lastikeri almaktansa bir türk firması olan petlası kullanmalarını tavsiye ederim.. Bu arada kullandığım lastiklerin Fiyatı =(185 - 60 - 14 82H) 85 TL. Bence bu fiyata Mükemmel bir lastik.. Karar sizin.. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Eylül 2009 Paylaş 12 Eylül 2009 İbrahim düşünceleriniz güzel fakat burda bilip bilmeden lastiği kötülercenise yazı yazan kimse yok !!!. Yanlışınız olmasın Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 12 Eylül 2009 Paylaş 12 Eylül 2009 (düzenlendi) Merhaba. ben bir petlas kullanıcısı olarak size izlenimlerimi aktarmak istiyorum ... Arabam Fiat albea 1.2 16v 2006 .. bundan önceki lastiklerim conti ecocontact dı ve kullandığım en berbat lastiklerdi iki kere tehlike yaşayınca ki bunlardan birisi virajda önden kayma diğeri çok basit bir frende kızaklama... neyse lastiği daha 10000 doldurmadam söktüm... Şimdiki lastiklerim ise Petlas imperium Pt 511.. 10 bini geçtim ve lastiklerin her koşulda kullanımıdan son derece memnunum gerek sesizliği gerek ıslak kuru yol tutuşu optimum düzeyde... ve haksız eleştirileri hak etmiyor..burdan bilip bilmeden lastiği kullanmadan ön yargıyla petlas hakkında atıp tutan arkadaşlara sesleniyorum...gidip ucuz diye ne olduğu belirsiz ithal lastikeri almaktansa bir türk firması olan petlası kullanmalarını tavsiye ederim.. Bu arada kullandığım lastiklerin Fiyatı =(185 - 60 - 14 82H) 85 TL. Bence bu fiyata Mükemmel bir lastik.. Karar sizin.. kim ne diyo bakmadan ezbere yazılmış yazılar, katologlardaki ticari milliyetçilik örneği reklam lafları, continental kötü petlas mükemmel gibi acayip iddalar. üye bilgileri İleti: 1 Katılım: 09.09.09 başka sorum yok hakim bey. 12 Eylül 2009 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts