İçeriğe Yönlendir

Petlas Yaz Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Orhan Ünsal

Recommended Posts

Barış Kalkan
(düzenlendi)

Ka da pt 515 vardi yenialdigim escorta sahibi sifir 2adet 315di sanirin almis 2adette ben aldim araclarda farkli olunca farki nedir anlayamadim yerli mali yurdun mali :)

tarihinde Barış Kalkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Hııı bu petlas pt311 lastikler eski aracımdaki pt515 kadar ıslak zemine tutunamıyor frende daha çabuk kızaklama yaptı fakat bu aracın ağırlığı ile ilgilide olabilir ama pt515 ıslak zeminde gayet iyiydi KA da

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...

Hepimizin en çok şikayet ettiği konulardan birisi Petlas a ait herhangi bir teste ulaşamamızdı.İtalyan Auto Tecnica dergisi Starmaxx ST 532 yi yani Petlas taki PT 515 i test etmiş.

 

http://www.bratzuricambi.com/public/docs/Articolo_Starmaxx_Auto_Tecnica.pdf

 

Döküman İtalyanca.Testte referans lastik olarak GoodYear Efficient Grip alınmış.Bu lastiğin elde ettiği değerler %100 kabul edilmiş.

Sonuçlara kısaca bakarsak:

Islak pistte tur zamanında st532  goodyear dan az bir farkla daha hızlı  (3.20.78->starmaxx st532  , 3.21.07->goodyear efficient grip)

Yuvarlanma direncinde goodyear zirvede ,starmaxx ise orta sıralarda kendisine yer bulmuş.

110-5 km/h fren mesafesinde starmaxx 40.2 metre ile lider.Goodyear ise 40.8 metre ile starmaxx ın hemen ardında yer almış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Polat

Hepimizin en çok şikayet ettiği konulardan birisi Petlas a ait herhangi bir teste ulaşamamızdı.İtalyan Auto Tecnica dergisi Starmaxx ST 532 yi yani Petlas taki PT 515 i test etmiş.

 

http://www.bratzuricambi.com/public/docs/Articolo_Starmaxx_Auto_Tecnica.pdf

 

Döküman İtalyanca.Testte referans lastik olarak GoodYear Efficient Grip alınmış.Bu lastiğin elde ettiği değerler %100 kabul edilmiş.

Sonuçlara kısaca bakarsak:

Islak pistte tur zamanında st532  goodyear dan az bir farkla daha hızlı  (3.20.78->starmaxx st532  , 3.21.07->goodyear efficient grip)

Yuvarlanma direncinde goodyear zirvede ,starmaxx ise orta sıralarda kendisine yer bulmuş.

110-5 km/h fren mesafesinde starmaxx 40.2 metre ile lider.Goodyear ise 40.8 metre ile starmaxx ın hemen ardında yer almış.

Memleketimin lastiği ile gururlandım. Zamanla senin gibi genç mühendis kardeşlerimizin de katkılarıyla inşaallah daha da iyi yerlerde olmasını temenni ederim...

Paylaşım için teşekkürler kardeşim...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Memleketimin lastiği ile gururlandım. Zamanla senin gibi genç mühendis kardeşlerimizin de katkılarıyla inşaallah daha da iyi yerlerde olmasını temenni ederim...

Paylaşım için teşekkürler kardeşim...

Mehmet bey güzel ve iyi dilekleriniz icin teşekkür ederim.Elimizden geleni yapıyoruz bu konuda.Ancak bir anda olmuyor zamanla yavaş yavaş olacak işler bunlar.Karşımızda ki markalara göre daha çok yeniyiz.İyi yaptıklarımız kadar eksik şeylerimizde vardır tabiki.Bu eksikleri de zamanla düzeltmek için çabalıyoruz.
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Petlastan ilk günde aldığım izlenim güzeldi ancak bu izlenimim gittikçe eksiye doğru gidiyor. Nedeni ise fren esnasında Abs sürekli devreye girmesi ve ilk başta fazla olmayan lastik sesinin artık fazlalaşması. Bakalım 6 ayda böyle düşündürdü. 1 yılda ne düşündürecek.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Petlastan ilk günde aldığım izlenim güzeldi ancak bu izlenimim gittikçe eksiye doğru gidiyor. Nedeni ise fren esnasında Abs sürekli devreye girmesi ve ilk başta fazla olmayan lastik sesinin artık fazlalaşması. Bakalım 6 ayda böyle düşündürdü. 1 yılda ne düşündürecek.

Lastik uretilirken kauçuk yerine naylon kullanıldığında sonuç böyle olur. Lastik dediğin Michelin Goodyear Continental veya Bridgestone dur. Bir bunlar vardır bir de diğerleri Bir an önce kurtulun şu petlas lardan...
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Lastik uretilirken kauçuk yerine naylon kullanıldığında sonuç böyle olur. Lastik dediğin Michelin Goodyear Continental veya Bridgestone dur. Bir bunlar vardır bir de diğerleri Bir an önce kurtulun şu petlas lardan...

Naylon kullandığını nasıl nerden öğrendiniz? Böyle bir bilgiye hangi belgeyle nereden ulaştınız?
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Naylon kullandığını nasıl nerden öğrendiniz? Böyle bir bilgiye hangi belgeyle nereden ulaştınız?

Lastiğin üzerinde içerik (content) kisminda yazıyor kaynak göstermeye gerek yok ☺
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Lastiğin üzerinde içerik (content) kisminda yazıyor kaynak göstermeye gerek yok ☺

Merak ettim google amcaya sordum, hasbel kader conti. sitesinde lastiğin bir kaç katında naylon ve sentetik kaucuk kullanıldığını okudum. Merak ettiğim petlas kauçuk kullanmıyor mu?
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Merak ettim google amcaya sordum, hasbel kader conti. sitesinde lastiğin bir kaç katında naylon ve sentetik kaucuk kullanıldığını okudum. Merak ettiğim petlas kauçuk kullanmıyor mu?

Bildiğim kadarı ile poliamid polyester polietilen gibi polimer turevlerinin hepsi sentetik termoplastik grubunda yer alir ve bunların oranı ve yoğunluğu lastiğin dayanıklılığıni ve performansini belirler Michelin veya ust segment lastiklerde yanilmiyorsam bu oran 1 polyamid+2 polyester+1 steel iken petlas ta aynı karisim 1 polyamid+2 Nylon+1 steel şeklinde idi.
Yorum bağlantısı

Bildiğim kadarı ile poliamid polyester polietilen gibi polimer turevlerinin hepsi sentetik termoplastik grubunda yer alir ve bunların oranı ve yoğunluğu lastiğin dayanıklılığıni ve performansini belirler Michelin veya ust segment lastiklerde yanilmiyorsam bu oran 1 polyamid+2 polyester+1 steel iken petlas ta aynı karisim 1 polyamid+2 Nylon+1 steel şeklinde idi.

Her modelde aynı içerik bulunmaz.LAstiğin kullanım amacına , elde edilmek istenen özellklere göre karışım hazırlanız.Birebir böyle bir kıyaslama doğru olmaz :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Her modelde aynı içerik bulunmaz.LAstiğin kullanım amacına , elde edilmek istenen özellklere göre karışım hazırlanız.Birebir böyle bir kıyaslama doğru olmaz :good1:

Örneğin Michelin Maraş yollarımda balon yapmaya çok müsait. Conti kötü asfaltta çok çabuk eriyor (20 binde dişler eriyor)
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Petlas'ın herşeyi eleştirebilir. Ama sağlamlığı kesinlikle eleştirilemez.. Türkiye yolları için kesinlikle şuan en iyisi.

Islaktaki performansı, kuruya göre çok daha iyi pt 741 serisinde

tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Petlas'ın herşeyi eleştirebilir. Ama sağlamlığı kesinlikle eleştirilemez.. Türkiye yolları için kesinlikle şuan en iyisi.

Islaktaki performansı, kuruya göre çok daha iyi pt 741 serisinde

Pt 741 hakkındaki yorumunuz objektif. Ancak Türkiye yolları için "kesinlikle" en iyisi, sağlamlığı "kesinlikle" elestirilemez derken hangi lastiklerle ve testlere, neye göre kıyas yapıp bu sonuca vardiniz?
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Örneğin Michelin Maraş yollarımda balon yapmaya çok müsait. Conti kötü asfaltta çok çabuk eriyor (20 binde dişler eriyor)

Tasarruf lastiklerinin en büyük handicapi düşük yuvarlanma direnci elde etmek için kullanilan yumuşak hamurundan ötürü balon yapma denilen olaya yatkinliklaridir.

Lastiğin kullanılacağı yol ve kullanım amacı ömür açısından önemlidir.

Maraş için Michelin primacy 3, latitude veya Conti cpc2 (bu lastiği yıpratmak oldukça zordur bir dönemin efsane taksici lastigi), cross contact için aynı şeyi söyleyebilir miyiz?

Sanırım model vererek değerlendirme yaparsak daha isabetli olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Pt 741 hakkındaki yorumunuz objektif. Ancak Türkiye yolları için "kesinlikle" en iyisi, sağlamlığı "kesinlikle" elestirilemez derken hangi lastiklerle ve testlere, neye göre kıyas yapıp bu sonuca vardiniz?

En iyi demedim.. En iyi lastik diye birşey yoktur.. En sağlamı dedim ;)

Lastikler serisine göre değişkenlik gösterir. En iyi yol tutan lastik, ömürlülük, drenaj, ıslak zemin fren, yol tutuş, kuru zemin fren yol tutuş vs.

Hepsini bir arada en iyisini sunan bir lastik serisi görmedim daha..

6 yıldır 225/40/18 serisi lastik kullanıyorum. Komple her türlü yol koşulunda Türkiye sınırları içerisinde gezdim. Yokohama advan sport v105, michelin sport 3, bridgestone adrenalin serilerini kullandım. Good year asymetric 2 serisi kısa bir süre kullandım.

Bu ebatta aynı kullanım stili ile lastiklerimin balon yaptı. Özellikle kastamonu taşköprü çakıl ve toprak yolda 90km kullandım. Yokohamada 3 balon yapıp geri döndüm. Pt 741 de daha yüklü bagaj ile henüz o yol dahil toplamda 22.000km ve 4 pist deneyimim budur.. Sanırım bir kullanıcı için oldukça iyi bir deneyim ?

Dikkat edin genel konuşmam ben, seri veririm. Marka bazında genel konuşmak hata olur..

Ki lastik ölçüsüde direkt etkendir ;)

tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

En iyi demedim.. En iyi lastik diye birşey yoktur.. En sağlamı dedim ;)

Lastikler serisine göre değişkenlik gösterir. En iyi yol tutan lastik, ömürlülük, drenaj, ıslak zemin fren, yol tutuş, kuru zemin fren yol tutuş vs.

Hepsini bir arada en iyisini sunan bir lastik serisi görmedim daha..

6 yıldır 225/40/18 serisi lastik kullanıyorum. Komple her türlü yol koşulunda Türkiye sınırları içerisinde gezdim. Yokohama advan sport v105, michelin sport 3, bridgestone adrenalin serilerini kullandım. Good year asymetric 2 serisi kısa bir süre kullandım.

Bu ebatta aynı kullanım stili ile lastiklerimin balon yaptı. Özellikle kastamonu taşköprü çakıl ve toprak yolda 90km kullandım. Yokohamada 3 balon yapıp geri döndüm. Pt 741 de daha yüklü bagaj ile henüz o yol dahil toplamda 22.000km ve 4 pist deneyimim budur.. Sanırım bir kullanıcı için oldukça iyi bir deneyim ?

Dikkat edin genel konuşmam ben, seri veririm. Marka bazında genel konuşmak hata olur..

Ki lastik ölçüsüde direkt etkendir ;)

Maşallah. Öyle yollarimiz var ki 40 yanak Türkiye şartları için risk demek zaten. Sadece yoko lar mi balon yapti yoksa hepsi mi?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Maşallah. Öyle yollarimiz var ki 40 yanak Türkiye şartları için risk demek zaten. Sadece yoko lar mi balon yapti yoksa hepsi mi?

Yokohama inanılmaz güzel bir lastik. Muazzam yol tutuş ve fren peformansı vardı. Ki zaten advansport serisi, subaru vrx sti, mercedes amg serisi. Mitsubishi evo 10 fabrika çıkış lastiğidir.

Ama işte başında dediğim gibi sadece bunlar lastiğin en iyi olması için yeterli sebepler değil. Çok hızlı bir şekilde, ömrü bitti. Aynı zamanda aşırı yumuşak yapısı bizim yollar için hiç uyumlu değildi..

Michelin sport 3'de ise çok tuhaftır ki ciddi yol tutuş zaafiyeti vardı. Yokohamaya göre daha sağlamdı ama onlarda balon yaptı. Ve ömrü uzun bir lastikti..

Evet sağlamlık olarak kullandıklarımın içinde en iyisi pt 741 di..en iyi yol tutuşu olan değildi.. Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki. Parasına göre, daha fazlasını veren bir lastik.. Ama en iyisi değil. Tam bir f/p ürünü..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Lastikte mükemmellik ya da en iyi diye bir şey yoktur.Bazı şeyler birbiriyle ters çalışırlar.Örneğin ıslak zemin performansı ile kuru zemin performansı..Bu yüzden ihtiyaçlara , kullanilan bölgeye , amaca uygun lastik vardır.Kullanılabilecek en uygun lastikte fiyat performansta önde olan ve ihtiyaçları karşılayan lastiktir.

tarihinde Çağlar Aymelek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Böylece Petlas'ın sadece don lastiği yapmaması gerektiğini öğrenmiş olduk... ;)

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Böylece Petlas'ın sadece don lastiği yapmaması gerektiğini öğrenmiş olduk... ;)

Şahsen salt "sağlamlık ve fiyat avantaji" uğruna fren mesafesi ve yol tutuştan ödün vermem.

Lastik seciminde kullanım amacının önemli olduğu ve seçimlerin de buna uygun olarak yapılması gerektiği sonucuna vardık.

Yerli lastik markamiz bu işi yıllardır yapan ekollere göre oldukça geride daha çok yol kat etmesi gerekir kastedilen espri de budur. ☺

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Belli modellerinde ıslak zemin fren ve yol tutuş performansinin çok iyi olduğunu okuduk, tercih elbette sizin, ama don lastiği espirisi biraz ağır geldiği için değindim yoksa espiri olduğunun ve amacının farkindayim, yine de uyardığınız için teşekkür ederim. :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Petlas satın almaya devam edelim ki daha iyi lastik üretmek için katedecekleri yolun benzin parası çıksın... Baştan kötü deyip kimse almazsa sonra sen neden iyi lastik üretemiyorsun deme hakkımız olmaz....   :)

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...