Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 Ne zamandır düşünürdüm, Ncap çarpışma testleri ile araçları karşılaştırıyoruz. İlginç bir detay: Ncap teki çarpışma hızı 64km/h, bu hızın açılımı şu: 100km/h hızla giden sürücü, 50 mt. fren yaparak çarpıyor, bunun için de hızı 64km/h olarak tahmin edililiyor ve çoğu araç 5 yıldızlı karne alıyor. ADAC denemiş: sürücü 110 km/h hız ile giderse (sadece 10km/h daha hızlı) bu masum detay sonucunda, 50 metre fren sonrasındaki çarpışma hızı 80km/h oluyor ve sonuç facia: Güvenilir üst segment aracın da bile sürücü kafası airbagi delerek direksiyona çarpıyor, bacaklar sıkışıyor vs. NCAp test prosedürü: 100km/h hızla karşılıklı birbirine yaklaşan 2 araç, çarpışamaya 50 metre mesafe kalınca fren yaparlar, çarpışma anı sürati 64km/h olarak belirleniyor. Aynı şartlarda başlangış sürati 110km/h olunca çarpışma 80km/h hıza ulaşıyor. Videosu için aşağıdaki lisnk açıldıktan sonra listeden Gefarlicher Unfall seçilebilir 20.08.2008 tarihli video http://www.adac.de/adactv/test_technik/Spritsparmittel.asp Yorum bağlantısı
Nuri Başer 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 "Ncap" tv lerdeki "rating" gibi birşey.. dikkate alınabilir ama pratikte pek sonuç vermeyebilir.. bir araç, birkaç kaza, birkaç yıldız... kimyada bir terim vardır.. çok severim.. N.Ş.A. yani normal şartlar altında.. ama nedense o normal şartları hiç yakalayamadık :lol2: Ncap de N.Ş.A da yapılmış güzel bir test Yorum bağlantısı
Melih Uyar 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 youtube de eski kasa focusla ford f 250 çarpıştırıyorlardıda sonuç felaketti en güvenli araba en büyük arabadır Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Yazar Paylaş 18 Kasım 2008 Ncap testlerindeki kriterler belli olduğu için, buna uygun dizayn, uyarı ışığı yaparak 5 yıldız alındığını, gerçek hayatta gördüğüm kazalar sonra hiçyıldızlık modellerin varlığı da kanıtlıyor. Tesrleri de değerlendirirken iyi düşünmek gerekiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Yazar Paylaş 18 Kasım 2008 O testte, yetkili Q7 ye saydırıyor. Zira ön çarpışma barları ve alt şase kolları dar ve aşağıda konumlandırılmış, bu sebeple 500 ün iç kabinine saplanıyor ve yırtıyor, 500 ün ön çarpışma barları geniş bir yüzeye yayılmış, onu örnek gösteriyor. Yorum bağlantısı
Guest Aydan Tambay 2 Aralık 2008 Paylaş 2 Aralık 2008 87 model bmw 735i ile bir akrabam kaza yaptı ve kendisini bu kaza da kaybettik. hızını bilmiyoruz ama, motoru 60 m ötede bulmuşlar. Bununla ilgili bir video hatırlıyorum. bmw 520 ile volvo 740 ı, 120 km/h hızla çarpıştırdılar. sonuç, çok kötü! bulabilirsem buraya eklerim. Yorum bağlantısı
Haluk Şahiner 2 Aralık 2008 Paylaş 2 Aralık 2008 çağlar bey 100 km/h hızla giden araba 50m içinde durmaz mı? test sonuçlarında derler ya güvenlik sınırı 40m diye. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık 2008 Yazar Paylaş 2 Aralık 2008 Sağolun Haluk bey, biraz yanlış tercüme etmişim. NCAp test prosedürü: 100km/h hızla karşılıklı birbirine yaklaşan 2 araç, çarpışamaya 50 metre mesafe kalınca fren yaparlar, çarpışma anı sürati 64km/h olarak belirleniyor. Aynı şartlarda başlangış sürati 110km/h olunca çarpışma 80km/h hıza ulaşıyor. Videosu için aşağıdaki lisnk açıldıktan sonra listeden Gefarlicher Unfall seçilebilir 20.08.2008 tarihli video http://www.adac.de/adactv/test_technik/Spritsparmittel.asp Yorum bağlantısı
Guest Aydan Tambay 3 Aralık 2008 Paylaş 3 Aralık 2008 (düzenlendi) Buldum Cağlar Abi! İşte video! 3 Aralık 2008 tarihinde Aydan Tambay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts