Adem Cengiz 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Benzinli için bir avantaj daha... Arkadaşımın Multijet Albeasının da kızdırma bujileri arızalı idi, ama onda 3000 devire sınırlanma diye bir durum yoktu... Hala da öyle biniyor... Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Önce tüm arkadaşlarımın yeni yılını kutlar sıhhat, sağlık, mutluluklar dilerim.Konuya önce Emir Beye cevap vererek Başlayalım eski dizel araçlarda ısıtma bujisi sadece ilk çalışmaya yarardı,yeni nesil araçlarda teknoloji ilerledikçe Bazı parçalar birkaç işe yaramaya başladı. Sizin aracınızda teknolojiden nasibini aldığından yapacak bir şey yok. Bujilerin sökümüne gelince tamamen kullandığınız mazot kalitesi şansınızı belirliyor eğer bujilerin uç tarafında Kurum varsa işiniz çok zor malesef silindir kapağı sökülecek, ancak kurum yoksa işiniz iki saat,te biter Gelelim Salim Kardeşime Kardeşim sende yeni nesilsin(bizim gibi köhne ustalardan değilsin)otomotiv okuyorsun Benim ingilizcem yok herkesten özür dilerim yazacağım terimler(bizim çiçekçi gibi)olabilir ken yolu diye bir sistem var Bu sistemde arızaların bizleri nasıl yönlendirdiğini biliyorsun Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Tüm arkadaşların yeni yılı kutlu olsun. Sorununuzun aynısı bende mevcut ancak bendeki hız azaltıldıda diye bir mesajda gelmekte dtc kodunuz nedir baktınızmı bende 5750 dtc kodu veriyor. bir türlü bulamadım sorunu bilgisayara bağlayıp odbII baktıklarında gaz pedalı e devresi hatası yazıyordu. hava filtresinden motor bloğuna gelen yerdeki şeyi temizlediler. biraz düzeldi gibi oldu benimkide ilk yolda olmuştu hız sabitleyici açıktı. sonra devir ve gaz tepkimesi azaldı. durdurdum stop ettim sonra tekrar çalıştırınca gitti. şu sıralar sadece sabahları ilk çalıştırdığımdan sonra geliyor uyarı. bakalım araştırıyorum. benim başlığımın altında bir metin buldum ingilizce 5750 hata kodu ile ilgili ancak saabların hata kodu bizimkine uyarmı bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Burada benim açtığım konu motor sistem hatası yada arızası benim açtığım konu. Yorum bağlantısı
Aydın Koçkurt 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Selamlar,Sabri bey kullandığımız motorun teknolojisini öğrenmek açısından neden kızdırma bujisi ilk hareketten sonra devreye zaman zaman girer.3 yıldır bu motoru kullanıyorum bunu bilmiyordum.Teşekürler. Yorum bağlantısı
Emir Yılmaz Teko 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 ısıtma bujisi arızası. ısıtmalar bujileri hem ilk ısıtmada hemde motorun bazı devirlerinde devreye giriyor. örnegin rampa çıkarken ve inerken. pcm (araç beyni ) ısıtma bujilerinin akım çekmedigini anlarsa motoru korumaya alıyor ve araç 3.000 dev/dak geçmiyor. Yaşar ustam çok teşekkürler bunu öğrendiğimiz iyi oldu bu arada arabam 67 binde servis çok düşük ihtimal kırılabilir dedi km fazla değil diye ama yinede şansmış bu buji işi Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Selamlar,Sabri bey kullandığımız motorun teknolojisini öğrenmek açısından neden kızdırma bujisi ilk hareketten sonra devreye zaman zaman girer.3 yıldır bu motoru kullanıyorum bunu bilmiyordum.Teşekürler. Aydın Bey merhaba, sağolsun Yaşar Ustam yukarıda bujilerle alakalı açıklamayı yapmış Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Önce tüm arkadaşlarımın yeni yılını kutlar sıhhat, sağlık, mutluluklar dilerim.Konuya önce Emir Beye cevap vererek Başlayalım eski dizel araçlarda ısıtma bujisi sadece ilk çalışmaya yarardı,yeni nesil araçlarda teknoloji ilerledikçe Bazı parçalar birkaç işe yaramaya başladı. Sizin aracınızda teknolojiden nasibini aldığından yapacak bir şey yok. Bujilerin sökümüne gelince tamamen kullandığınız mazot kalitesi şansınızı belirliyor eğer bujilerin uç tarafında Kurum varsa işiniz çok zor malesef silindir kapağı sökülecek, ancak kurum yoksa işiniz iki saat,te biter Gelelim Salim Kardeşime Kardeşim sende yeni nesilsin(bizim gibi köhne ustalardan değilsin)otomotiv okuyorsun Benim ingilizcem yok herkesten özür dilerim yazacağım terimler(bizim çiçekçi gibi)olabilir ken yolu diye bir sistem var Bu sistemde arızaların bizleri nasıl yönlendirdiğini biliyorsun Sabri ustam,Yaşar ustam cevaplar için teşekkür ederim.Öyle köhne kelimeside hiç yakışı kalmadı size.Tecrübe dolusunuz.Dediğiniz gibi can veri yolu bu şekilde yönlendirme yapmış.Sistem içerisinde sistemler farklı roller oynayabiliyor demekki.Buda ekstra bir bilgi oldu. Yorum bağlantısı
Emir Yılmaz Teko 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 Tüm arkadaşların yeni yılı kutlu olsun. Sorununuzun aynısı bende mevcut ancak bendeki hız azaltıldıda diye bir mesajda gelmekte dtc kodunuz nedir baktınızmı bende 5750 dtc kodu veriyor.bir türlü bulamadım sorunu bilgisayara bağlayıp odbII baktıklarında gaz pedalı e devresi hatası yazıyordu. hava filtresinden motor bloğuna gelen yerdeki şeyi temizlediler. biraz düzeldi gibi oldu benimkide ilk yolda olmuştu hız sabitleyici açıktı. sonra devir ve gaz tepkimesi azaldı. durdurdum stop ettim sonra tekrar çalıştırınca gitti. şu sıralar sadece sabahları ilk çalıştırdığımdan sonra geliyor uyarı. bakalım araştırıyorum. benim başlığımın altında bir metin buldum ingilizce 5750 hata kodu ile ilgili ancak saabların hata kodu bizimkine uyarmı bilmiyorum. dtc koduna nasıl bakılıyor bilmiyorm yada servisteki makinedenmi okunuyor önceden honda kullanıcısydım 3 tane eskittim şimdi ford'a geçtik araç hakkında pek bir bilgim yok şimdilik. Ayrıca bu konuda bizi aydınlatan ustalarımıza çok teşekkür ediyorum Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 link 1 bu linki incelerseniz bulabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Emir Yılmaz Teko 3 Ocak 2011 Paylaş 3 Ocak 2011 Arkadaşlar bugun aracımı dışarda bir özel serviste ford yetkili servisten ayrılma ustaların eline bıraktım ısıtma bujilerim kırılmadan çıkartıldı değiştirildi arıza kodları silindi sorunsuz çalışıyor Allaha şükür toplam 150 TL bujiler dahil sorunum çozüldü destek olan herkese sonsuz teşekkür ediyorum Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak 3 Ocak 2011 Paylaş 3 Ocak 2011 adem bey herhangi bir sorun olmaz diyorsunuz yani?? valla araba her an aynı hatayı verip duracak diye koontak basmak istemi,yor canım. bu akşam üstü gene oldu işten çıkacaktım . çalıştırdım biraz bekledim ısısın diye sonra klimayı devreye aldım geri geldim baka baka öne bir baktım ışık yanmış motor sistem arızası kapattım kontağı tekrar çalıştırdım gitti hata sonra yola devam artık bu yolla kullanıyorum Yorum bağlantısı
İsmail Yazıcı 4 Ocak 2011 Paylaş 4 Ocak 2011 Arkadaşlar bugun aracımı dışarda bir özel serviste ford yetkili servisten ayrılma ustaların eline bıraktım ısıtma bujilerim kırılmadan çıkartıldı değiştirildi arıza kodları silindi sorunsuz çalışıyor Allaha şükür toplam 150 TL bujiler dahil sorunum çozüldü destek olan herkese sonsuz teşekkür ediyorum Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Oktay Yaman 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 Dostlar merhaba, 2007 focus benzinli aracım var. Aracımda motor arıza lambası yandı, makineye bağladık P0016 hatası gösteriyor. Bunun üzerine aracımda Krank sensörü değişti, 2 tane egzantrik sensörü değişti, gaz kelebeği potansiyometresi değişti hatayı siliyoruz 3 kontak sonra tekrar veriyor. Aracın çalışmasında sıkıntı yok. Böyle bir sıkınrı yaşayan var mı acaba daha önce ? Yardımlarınızı bekliyorum, sente de ufak bi kaçma olsa yapar mı böyle bir hata? Fikri olan var mı? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 aracın tiriger kayışı degiştikten sonramı yanmaya başladı lamba evet ise aracın sentesi yanlış Yorum bağlantısı
Oktay Yaman 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 aracın tiriger kayışı degiştikten sonramı yanmaya başladı lamba evet ise aracın sentesi yanlış Hayır aslında triger değişmedi ama bir usta böyle bir durum olabileceğini söyledi, o bakımdan yazdım. Benim bildiğim sente problemlerinde aracın çalışmasındada sorun olur gibi geliyor ama bende böyle bir durum yok, gayet normal çalışıyor. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 iki adet eksantirik sensörü degişti diye yazmışsınız. bu durumda aracınız degişken geometrili eksantirike sahip. sentede problem olunca sizin dediginiz problemler olur bu dogru. aracınız bu özelliklere sahip ise benim dedigim dogru Yorum bağlantısı
Oktay Yaman 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 (düzenlendi) iki adet eksantirik sensörü degişti diye yazmışsınız. bu durumda aracınız degişken geometrili eksantirike sahip. sentede problem olunca sizin dediginiz problemler olur bu dogru. aracınız bu özelliklere sahip ise benim dedigim dogru bu konuda çok bir bilgim yok, ama birde senteye baktırıcam, umarım çözülür sorun 26 Ocak 2011 tarihinde Oktay Yaman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Dostlar merhaba,2007 focus benzinli aracım var. Aracımda motor arıza lambası yandı, makineye bağladık P0016 hatası gösteriyor. Bunun üzerine aracımda Krank sensörü değişti, 2 tane egzantrik sensörü değişti, gaz kelebeği potansiyometresi değişti hatayı siliyoruz 3 kontak sonra tekrar veriyor. Aracın çalışmasında sıkıntı yok. Böyle bir sıkınrı yaşayan var mı acaba daha önce ? Yardımlarınızı bekliyorum, sente de ufak bi kaçma olsa yapar mı böyle bir hata? Fikri olan var mı? Aracın çekişinde azalma ve yakıtta artma varsa motor bağırıyor araba gitmiyorsa sente atlamıştır. Yorum bağlantısı
Guest Ali Ye?il 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 Yanan sarı lambayı kastediyorsanız benim aracımda toplam dört kere yandı.Söke girişindeki ve diğerinde aydındaki shell'den yakıt katkı maddesi aldım.sarı lamba söndü.benzin istasyonundaki pompacılara durumu söyledim yakıtla alakası yok dediler.fakat sarı arıza lambasının yandığı her durumda katkı maddesi koyduğumda lamba söndü.pompacının ezberine değil yaşadığım tecrübeye inanmak durumundayım.denemenizde ne mahsur ne mahsur olabilir.bu dört durumun üçünde katkı maddesini koyup daha hemen arabayı çalıştırdığımda sarı lamba derhal sönmüştü. Kolaylıklar diliyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ünlü 29 Ocak 2011 Paylaş 29 Ocak 2011 Bendede yanıyordu ve bir problem yok gibiydi. Zamanla rolanti düzeni bozulunca ateşleme bobinini değiştirdik düzeldi. Yorum bağlantısı
Oktay Yaman 29 Ocak 2011 Paylaş 29 Ocak 2011 katkıyı denedim fakat işe yaramadı, sente için daha vakit bulamadım kısa zamanda sonucu yazarım. senteyle olmazsa bobinede el atıcaz artık... Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. dün gece yanmaya başladı bu ikaz lambası. Aracım focus 2011 model hb.1100 km de. Aracın hız kadranının içerisinde yanıyor bu ikaz ışığı.yani sis farlarını yaktığımız zaman yanan lambanın sağında yanıyor. Papatyaya benzeyen bir şekil. Tam şeklini nette bulamadım. Sabah erkende kalktığım için resmini çekemedim iş yerine geldim. Ama buradaki bir çok arkadaş dediğim şekli anlayacaktır. not : ikaz lambasının resmini buldum buz uyarı lambasıymış. Hava çok soğuk olduğu için otomatik olarak mı yanıyor acaba ? 2 Şubat 2011 tarihinde Ahmet Koca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 2 Şubat 2011 Paylaş 2 Şubat 2011 Dış sıcaklık 5 derecenin altına düştüğünde yanar, dikkkatli olun gizli buzlanma olabilir anlamına gelir, 0,5 derece olduğunda da kırmızı yanacaktır.... Korkulacak bir şey yok sürüş tarzınızı şartlara göre ayarlayın ve dikkatli kullanın yeter.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts