Çağlar Bayur 5 Eylül 2008 Paylaş 5 Eylül 2008 Usta kontrolunden de geçmiş olduğu üzere, bence dikkatiniz debriyaja çekilmiş olduğu için bir değişiklik hissediyorsunuz. NAdir değildir, araçta dikkatinizi bir noktaya toplarsanız, daha önce fark etmediğiniz, ses veya mekanik aksam problemi algılamanız sizi yanıltaibiliyor, bu arada elbette debriyaj biraz zorlandığı için aşırı ısınma sonucu yumuşama yapmış da olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2008 Paylaş 5 Eylül 2008 Oğuz Bey.. fordlar genelde yukardan kavrıyor zaten... Bir acemi 20 km sadece durk kalk yapsa yinede bozamaz bence... Arabayı çamura yada kara sağlamak ve uzun süre patinaj yapmak falan lazım ki bu kadar kısa sürede bozulsun... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül 2008 Yazar Paylaş 5 Eylül 2008 En sağlamı benim gibi yapmak: Manuel Mondeo yu satmak ve yerine 2.5 Otomatik almak Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2008 Paylaş 5 Eylül 2008 bir yanık kokusuda aldık ama ben lastikler yandı sandımdı yoksa balatamı yandıki bu olabilirmi ? Asvaltta patinaj yaparak balata yapabilmek için ciddi profosyonel olmak gerekir.. Her aceminin harcı değildir... Patinaj yapmıştır ama balata yakacak kadar değildir... Yorum bağlantısı
Hakan Orman 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 Ara Sıra Bendede Oluyor O Yumuşama Ani Kalkışlarda+ 1. Vitesde Deviri Sonlayıp 2 Ye Alıp Sert Bi Şekilde Kaldırınca Falan Isındığı İçin Oluyor. 3-5 Dk Sonra Düzeliyor. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 (düzenlendi) Manuel araç kullanırken, 1. vitesi sadece kalkmak için kullanırım ve hiç vakit kaybetmeden hemen vites yükseltirim bu da ilk 5-10 m de olur.hızlanmak için kullanmam.Böyle kullanımın: 250 k lara kadar kullandığım hiç bir aracın baskı balatasını değiştirmediğimden de doğru olduğunu düşünürüm.1. viteste ve ani kalkışlarda aracı 2 ye çekerken ki baskı balatanın yaşadığı depremi ve sarsıntıyı hayal ederseniz bir daha ikinciyi mecbur kalmadıkça yapmazsınız. 6 Eylül 2008 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 Benim araçtada benzer bir durum oluyor ama benimki sertleşmesi yönünde. Bir miktar 5. vites 3000-3500 arası gittiğimde sonrasında vites düşürürken debriyaja bastığımda ise sertleştiğini farkettim. Ustaya sorduğumda ise bunun baskının ayaklarının soğuması sebebiyle olduğunu sonrasında tekrar normale döneceğini söylemişti ve öylede oluyor Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 Asvaltta patinaj yaparak balata yapabilmek için ciddi profosyonel olmak gerekir.. Her aceminin harcı değildir... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 Anlaşıldı... Sen hanıma bir daha arabayı vermek istemiyorsun... Yada Baskı balatayı değişmeden senin psikolojin düzelmeyecek... Ayrıca dediğin gibi oluyorda araban gitmiyorsa... Senin arabanında psikolojisi bozuk... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 Ya gerçektende hayal görmeye başladım iyice yaa.Ne zaman baksam Mehmet abi burada..Abi senmisin hakikaten yoksa otomatik cevapmı yazıyor forum :) Uyku tutmuyor... Bu aralar psikolojim bozuk zaten üstüme gelme... Şaka bir yana.. yukarda da dediğim gibi, gaz verip debriyajı da bıraktığın halde araba gitmiyorsa sen haklısın... Ok abi.Sonuçta sizin fikirlerinize ve herforda güveniyorum.Şimdilik değiştirmeyeceğim.Zaten İstanbul içinde yolda kalırsam rauf usta kurtarma desteği sözüde verdi Bilgiler için teşekkürler. Hah şöyle... bırak gittiği yere kadar gitsin... Yolda kalırsan bir şekilde biri yardım eder.. O zaman harcarsın... Bende senin gibi 80 binde iken değişsem artık şunu diye düşünüp duruyordum... 117 binde sattım.. 127 binde Yaşar kardeşim değiştirmiş... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Eylül 2008 Paylaş 6 Eylül 2008 Çok şükür halen bende şimdilik.Birkaç sene bineyim diyorum nasipse... Bin tabi... Aldığın yada alacağın araba ; AE101 corolla, Şahin yada Broadway olmadığı sürece, her değişimde bir çok TL kaybına uğrayacaksın... Yorum bağlantısı
Bahadır Yıldız 7 Eylül 2008 Paylaş 7 Eylül 2008 Benim aracım 236000 km de baskı balata, amortisör,egzost ve motor orjinal ve yağ ,su eksiltmiyor mondeolar kolay arıza yapan arabalar deildir (benim 4 aydır uğraştığım arızayı saymassak ) ama kullanım kesinlikle çok önemli... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Eylül 2008 Yazar Paylaş 7 Eylül 2008 Gerçekten sorunsuz sağlam tek marka ise mersedes tir. Satış pazarlama ve reklamın gücü anlaşılmakta. Azıcık servisler ile içli dışlı olanlar çok farklı duyumlar almaktadır. Sessiz kalma sözü ile avantajlı hediye kazanan araç sahipleri çoktur. Yorum bağlantısı
Bahadır Yıldız 7 Eylül 2008 Paylaş 7 Eylül 2008 (düzenlendi) 4 Aydır uğraştığınız arıza nedir ? Hava akışmetresi başlıklı konuda 2.sayfada yazmıştım. Çağlar bey arabada tesisat problemi olabilir demişti. Bende kendisine arıza tam olarak meydana çıkıncaya kadar bu şekilde kullansam bir sorun olurmu diye sormuştum fakat orayı atladı sanırım. 7 Eylül 2008 tarihinde Bahad?r Y?ld?z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Karacaer 7 Eylül 2008 Paylaş 7 Eylül 2008 .Ama mondeoların kolay arıza çıkarmadığı konusu doğru fakat 2.eldeki yüksek değer kayıpları ile bu açığı kapatabiliyorsunuz. Eger arabayı sıfır almadıysanız, bundan şikayet etmeye hakkınız yok. Şahin parasına canavar gibi araba almış biniyorsunuz işte Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Eylül 2008 Yazar Paylaş 7 Eylül 2008 Masraflar şirketten derken, oo şirketin cirosunu oluşturan gelirler, satılan araçlardan edinilen kardır = diğer müşterinin cebinden çıkar. Mercedes, BMW gibi markalar elbetteki uzun yıllardan gelen alt yapı tecrübe ve kaliteye sahiptir. Ancak: 1. Markaların Global satış rakamlarına bir bakın derim. 2. Vergi öncesi araç fiyatlarını inceleyin derim. 3. Belirtmeye çalıştığım şey, fiyat/fayda orantısını iyi analiz etmek gerekli. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Eylül 2008 Paylaş 8 Eylül 2008 Konu biraz başka yerlere kaymış, başlıktaki ana temaya dönecek olursak; Tabi o zaman konunun kavrama ile ilgili olduğunu anlamış değildim.Ancak bugünde eşim bir miktar kullanıp aynı şekilde 5-6 kavrama daha yapınca tekrar ben kullandığımda pedalın dahada yumuşadığını farkettim.Normalde biliyorsunuz depriyajı sert çektiğinizde araçta bir silkelenme olur ama şimdi neredeyse bu kavrama noktası acaip kısal ve yumuşadı.Oldukçada yukarıda kavrıyor.Ama ustanın dediğine görede baskı balata sağlam. Ben baskı balatayı ve debriyaj bilyesini yeni değiştirdim. Kavramanın yüksekliğinde ya da yumuşaklığında en ufak bir değişiklik olmadı. Değişen aracın çekişi ve kaçırmaması oldu. Hidrolik debriyajın güzelliği araçlarda baskı balata bitse bile debriyajınız sertleşmiyor ve kavrama yüksekliğinde değişiklik olmuyor. Bu konfor olarak düşünülmüş. Kötü tarafı ise balatanızın bittiğini debriyajdan hissedemediğiniz için, biraz da arca yabancı iseniz yolda kalabilirsiniz. Hidrolik debriyajlarda kavrama yüksekliği ayarı olmadığı için, kişisel kullanımlara bağlı olarak kavrama noktasının hissedilir oranda değişmesi ihtimali de oldukça zayıf. Sıkıntı duyduğunuz için zorllama bir fikir olarak; belki aşırı ısınma veya zorlama sonucu kısa bir süre için değişikliğe uğramıştır diyelim, ama şu anda eskisi gibidir diye düşünüyorum. Saygılarımla. Zaten doğru düzgün kullanılırsa kolay kolay çoğu marka sorunsuzdur.Bu direk mondeoyla ilgilide değildir.Ama mondeoların kolay arıza çıkarmadığı konusu doğru fakat 2.eldeki yüksek değer kayıpları ile bu açığı kapatabiliyorsunuz. Motorları konusunda doğru olabilir, ancak yaşları itibari ile elektriksel (merkezi kilit, klima, km göstergesi, hatta beyin gibi ) arızalar çıkrma ihtimalleri artıyor. Gerçekten sorunsuz sağlam tek marka ise mersedes tir Bu inanış artık geçerliliğini yitiriyor bence. İş biraz ticari boyutlarda artık. Araçların satışlarından değil, yedek parçasından kazanıyor artık otomobil üreticileri. Benim aracın beyin problemi ile uğraşırken ustaların dedikleri aynen şöyleydi; "mercedes, bmw olsa kolaydı ancak mondeo zor be abi" Bunu söylemelerine sebep, BMW ve Mercedesler çok fazla beyin arızasına yol açtıklarından beyin tamir eden ustalar artık tecrübe sahibi olmuşlar. Kışın aşırı soğuk Ankara günlerinde bir çok Mercedes ve BMW çalışmama problemleri yaşadılar. Çok yakın tanıdığım 2004 model ML270'in kendisine birçok problem çıkarmasından dertt yanıyordu ki kendisi oldukça deneyimlidir araçlar konusunda. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Eylül 2008 Paylaş 8 Eylül 2008 Hidrolik debriyajın güzelliği araçlarda baskı balata bitse bile debriyajınız sertleşmiyor ve kavrama yüksekliğinde değişiklik olmuyor. Focuslar bariz bir şekilde sertleşiyor... Yada benimki sertleşmişti... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 18 Eylül 2008 Paylaş 18 Eylül 2008 Mondeo herkese tavsiye ederim... +40 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 18 Eylül 2008 Paylaş 18 Eylül 2008 Araçtaki sorun ortaya çıktı.Paylaşayım dedim.Tamamen psikolojik bir sorunmuş Servis yerine psikoloğa gitme kararı aldım.Hadi benim yanılgım psikolojikti Ya aracın sorunu ne o zaman ? Ghia olmak istiyor olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Eylül 2008 Paylaş 18 Eylül 2008 Araçtaki sorun ortaya çıktı.Paylaşayım dedim.Tamamen psikolojik bir sorunmuş Açalım biraz... Yorum bağlantısı
Recommended Posts