Sancak Zengin 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Kimsenin araba kullanırken oyun oynamak gibi bir hissiyata sahip oldugunu düşünmüyorum Mehmet bey... Geç tepki derken direksiyonu kırdıktan sonra ne kadar bekleniyor onu anlamadım benim kullandığım meganda böyle birşey söz konusu değildi belki mili saniyeler civarında olabilir ancak buda normal diyorum. Utku Beyin söylediğine katılıyorum bunun adı "çalma" bencede nereden kırparlarsa o derece kar sonuçta.. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Siz bir de 308 kullanın görün direksiyon sertliğini... Ford kullandığınız için şükredersiniz :lol2: Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 (düzenlendi) Çağdışı dediğiniz şey Farzı mahal benim için seçim sebebi.Ford bu sürüş keyfini bu şekilde sağlıyorsa. Aynen devam etmeli. Şahsen Opellerdeki dandik servo dan bu araca taksalar ben kullanmam. Tercihinize saygı duyarım elbet. Fakat ben Mondeo kullanıyorum. Orta yaşta, 4 kişilik bir aile babasıyım. Performans kadar, ferahlık ve konfor da önemli benim için. Sert direksiyon şehiriçinde park gibi manevralarda yorucu olduğu gii, kıvrak kullanımı da kısıtlıyor. Yolu fazla hissetme tercihi ise, uzun yollarda yorucu oluyor. Benim oturduğum bölgede OTOBAn yok. Duble yolların çoğu pürtüklü, kasisli ve dalmalı. Ford'un direksiyon sistemi bu yollarda omuzlarımı yoruyor. Siz bir de 308 kullanın görün direksiyon sertliğini... Ford kullandığınız için şükredersiniz 308 kullanmadım, ama eşimin 307'si var. Çankırı - Ankara arasıda kalitesiz asfaltta veya çok sık gittiğim Karabük - Bartın arasında kulladğım zaman Ford'da olduğu gibi yorulmuyorum. Çünkü direksiyon sistemi yolun vuruntularını direksiyona fazla iletmiyor. (Gövdeye demiyorum bakın, direksiyona diyorum). Megane direksiyon sisteminin hissiszilğini eleştirenlere ise katılıyorum. Yumuşaklık sertlik de ayrı bir konu, Megane direksiyonları aşırı duyarsız. 4 Kasım 2008 tarihinde Mahmut ?im?ek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Direksiyonun sert olması yol tutuşunuzu daha iyi yapar. Bence hiç problem etmeyin... Yorum bağlantısı
Batuhan Aldemir 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 (düzenlendi) Çağdışı dediğiniz şey Farzı mahal benim için seçim sebebi.Ford bu sürüş keyfini bu şekilde sağlıyorsa. Aynen devam etmeli. Şahsen Opellerdeki dandik servo dan bu araca taksalar ben kullanmam. bence siz birde park ederken once fordu sonra meganı deneyın tabı meganın dynamic versıyonunu aradakı farkı hissedeceksınız ve atari oyunuyla öyle bir bagdastırdınızkı direksiyonu valla helal olsun yani hiç atari oynamasam öyle düsünecegım meganın sevdıgım bır kac ozellıgınden biride direksıyonudur bunuda forda binince anladım acıkcası bukadar para verip rahatımızı dusunmemız gerekıyo biraz bence tabı meganenın dertlerinin bitmemesi yuzunden satıp ford aldık ama bazı gerceklerde dogruya dogru cunku ıkı dıreksıyon arasındakı fark cok barız bellı birde fordun dizelleri electro-hidrolikmis diye biliyorum birde onu denemek istiyorum asıl fark ozaman anlasılacak... 5 Kasım 2008 tarihinde Batuhan Aldemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sancak Zengin 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Sefa hocam sana dikkatli sürüşler aman ne olur kendini tehlikeye atma derim.. Batuhana katılıyorum aynı dertten muzdariptik bizde o yüzden megane sattık Ford aldık. Gerçekten de haklı oldugumu şimdi anladım. Direksiyonlar arasında fark varmış ancak birşey daha öğrendimki kullanıcıların direksiyon zihniyetlerinde de fark varmış )) Herkese saygılar sunuyorum.. Kazasız belasız sürüşler.. Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 bence siz birde park ederken once fordu sonra meganı deneyın tabı meganın dynamic versıyonunu aradakı farkı hissedeceksınız ve atari oyunuyla öyle bir bagdastırdınızkı direksiyonu valla helal olsun yani hiç atari oynamasam öyle düsünecegım meganın sevdıgım bır kac ozellıgınden biride direksıyonudur bunuda forda binince anladım acıkcası bukadar para verip rahatımızı dusunmemız gerekıyo biraz bence tabı meganenın dertlerinin bitmemesi yuzunden satıp ford aldık ama bazı gerceklerde dogruya dogru cunku ıkı dıreksıyon arasındakı fark cok barız bellı birde fordun dizelleri electro-hidrolikmis diye biliyorum birde onu denemek istiyorum asıl fark ozaman anlasılacak... Batuhan bey şöyle bişey var. Her araba kendi sınıfında farklı özelliklere ayrılıyor. Emin olun ki o direksiyon sert olmassa o yol tutuşunu, o yolu yiyişini hissedemezsiniz. Ford'u iki şey için seviyorum. Birincisi yol tutuşu, ikincisi aşırı sağlamlığı. Ford zaten bu yüzden çok satıyor. Yani o kadar parayı verip gidip bi megane alırsın ama 10000 km de bir bakıma gidersin 10000 km de bir önemli bi parçan değişir. Ama Ford daha 45000'i geçti aracım ve hala değişen bir tek yürür aksam parçası yok... Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Geçen gün ideanın direksiyonu denedim, üstelik city modundaymış. Çevirmemle ellerimi direksiyondan çekmem bir oldu. Korktum bir an direksiyon niye boşa dönüyor diye. Gerçekten böyle. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Hocam özür dilerim bu sorumu kinaye olarak algılamayın ama sormak zorundayım.Sizin araçta bir sorun olabilir mi? Zira görüyorum ki 2007 mondeo kullanıyorsunuz ve 307 den daha zayıf olduğunu söylüyorsunuz. Hele ki yolun vuruntusu konusu çok ilginç. Bence bu konuyu mondeo kullanıcıları ile tartışın. Ben sizin aracı çok fazla kullanmadım ama, bu kadar da feci ise bir sorun var diyorum nihayi olarak. Valla ben de düşünmedim değil. Bir kaç yere de gösterdim (yetkili ve yetkisiz servisler) En sonunda başka Mondeolar'da deneme yapınca benimkinin ve tüm III nesil Mondeolar'ın bu bakımdan kötü olduğuna kanaat getirdim. Evet yol tutuş iyi, ama vuruntu fazla konfor kötü! Zaten biraz da bu sebeple Mondeolar hemen değer kaybediyor, kimse almıyor. Alan da bu segmentteki bir araç, bu fiyata amma ucuz, alayım diyip alıyor. Sert direksiyon uzun yolda güvenlidir diyen arkadaşlara katılıyorum, ama şunu ekleyeyim: Artık teknoloji ilerledi. Düşük hızlarda yumuşak, hızlandıkça da sertleşen hıza duyarlı direksiyon sistemleri var. Mondeo gibi bir araca bunu koymayan Ford'a tek kelimeyle YAZIKLAR OLSUN! Yorum bağlantısı
Can Karacaer 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Geçen gün ideanın direksiyonu denedim, üstelik city modundaymış. Çevirmemle ellerimi direksiyondan çekmem bir oldu. Korktum bir an direksiyon niye boşa dönüyor diye. Gerçekten böyle. Ben de Panda kullanmıştım. City modunu açınca resmen korkmuştum. Focusun direksiyonu yeterince yumuşak bence, sonuçta tamdururken tek elinizle çevirebiliyor musunuz. Evet... Daha yumuşak ve hissiz bir direksiyon niye olsun ki... Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 focusta yumuşak direksiyonmu istiyonuz,alın yeni 4 lastik takın. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Fordlarda yumuşak direksiyon istemiyoruz... Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 7 Kasım 2008 Paylaş 7 Kasım 2008 SORU: Yumuşak direksiyon marifet midir? Ford bunu yapsa aracın maliyeti mi yükselir? Park gibi manevralarda düşük hızlarda yumuşak olan, aracın hızı arttıkça buna duyarlı biçimde sertleşen direksiyon marifettir. Ford bu marifete sahip olmayan araçlar üretiyor. maliyet kaygısından mıdır, kötü mühendislikten midir, bilmiyorum Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 7 Kasım 2008 Paylaş 7 Kasım 2008 (düzenlendi) Kardeşim kas yapın ya... Ben fordumu sert hatta magirus gibi direksiyonu olsa da seviyorum gerçi yakın bi zamanda ayrılıyorum... Edit: Gülücük koymayı unutmuşum 7 Kasım 2008 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 Esasında ford bu konuda daha çok seçenek yapsın. Milim milim ayarlansın sertlik. İsteyen eski tip kullansın isteyen atari gibi. Çok zor olamasa gerek. Bu durumda maliyet artacak. 40.000 YTL'lik arabayı bu donanımı ekleyerek 42-43 bin YTL'ye satacaktır. Araçlar alınırken iyice incelenseydi, test edilseydi bu tarz durumlar için şikayet falan oluşmazdı... Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 Focusumun direksiyonunun sertliğinden şikayet ederdim. Ancak eskilerde kullandığımız hidroliksiz iman gücüyle çevirdiğimiz o direksiyonlar geldi aklıma. Geçenlerde şahin kullanmak zorunda kalmıştım. direksiyona geçtim. Dumur oldum resmen. Teknoloji rahata alıştırıyor. Ama hep daha iyisini bekliyor insan. Annem de Clio var onuda kullanıyorum bazen. Bana çok yumuşak geliyor hatta fazlasıyla. Hiç güven vermiyor açıkçası. Arabanızın kıymetini bilin. Komşu sen Megane kullanmıyor muydun. Ne zaman Focus cu oldun, fark etmemişim. Clio yüksek hızda güven vermeyen, hafif bir araç. Ben özellikle Mondeo'yu eleştiriyorum. Bu sınıf bir aracı kim alır. Orta yaş civarı, güvenlik ve konforu bir arada yaşamakm isteyen aile babaları. Dünyanın parasına satılan bu araçta hıza duyarlı direksiyon sistemi neden kullanılmaz, onu sorguluyorum. Park gibi düşük hızdaki manevralarda yumuşak olan direksiyon, hıza duyarlılık göstermeli ve araç hızlandıkça sertleşmelidir. Başka markaları yaptığı bu şey çok zor olmasa gerek Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 9 Kasım 2008 Paylaş 9 Kasım 2008 (düzenlendi) Yok be komşu benim hiç bir zaman megane ım olmadı. Başkası ile karıştırıdın herhalde beni. Mondeo için yapılan eleştiriniz için saygılıyım, fakat avrupada yılın otomobili seçilen araba için biraz haksızlık olmuyormu? Yada ben mi fazla iyimserim? Pardon, isim aynı, fotoğraflar benziyor Mondeo'nun "Avrupa'da Yılın Otomobili" seçilen kasası, benim eleştirip durduğum MKIII değil ki! Önceki Mondeolar oldukça iyiydi. 1998 Model Mondeomdan çok memnundum. Halen duruyor ve 250 bin km yi sorunsuzca bitirmek üzere. O yüzden fazla da araştırmadan, binip bakmadan MKIII Mondeo'yu aldım. Tam bir hayal kırıklığı yaşıyorum. Ford'a güvenmekle resmen eşeklik ettiğimi düşünüyorum 9 Kasım 2008 tarihinde Mahmut ?im?ek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 dizellerde elektrik moturlu direksiyon var, hız arttıkça sertliği de güvenlik açısından artıyor, ama düşük hızlarda da direksiyon çok yumuşak değil, ama problem değil, rahatlığını yine de hissediyorsunuz, benim araçtan son zamanlarda kaput içerisinden ince inilti gibi bir ses geliyordu, direksiyon elektrik motorundan kaynaklandığını söylediler, bunu nasıl giderebilirim.. sorun nedir acaba... Yorum bağlantısı
Guest Er 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 Bende de 2010 Focus TDCI titanium var, elektrohıdrolık dıreksıyonlu ve dıreksıyonun bıraz sert oldugu dogru , daha oncekı aracım 2008 model 207 ıdı ve dıreksıyonu gayet yumusak ve cok ıyıydı, hatta tepkı acısından kullandıklarım acısından en ıyıler sıralamasına gırer ... Yorum bağlantısı
Adem Tarı 3 Nisan 2011 Paylaş 3 Nisan 2011 Meganın geçti tepki veren, araç kullanırken atari hissi uyandıran sezgileri hakkında ne düşünüyorsunuz... ? Bol virajlı yollarda, limitlerde araç kullanmayı seven birisi olarak elektrik destekli pek çok direksiyonun hissiz ve bilgisayar oyunlarından fırlayıp gelmiş gibi olduğunu düşünüyorum. Focus'umun direksiyonunun başlangıçta ve park ederken biraz sert olduğu doğru ama asıl marifetini yola çıktığında (özellikle bol virajlı olanlarda) sürücüsüne verdiği net his ve tepkilerle gösteriyor. Megane II ve 307 gibi pek çok aracın arka tarafını çizgisinden çıkartabildiğim yollarda limitleri biraz daha artırmama rağmen Focus ile başaramadım... Fordlarda yumuşak direksiyon istemiyoruz... "YUMUŞAK" Ford için uygun bir terim değil. Araç kullanmayı '74 Granada ile öğrenip düne kadar babamın Taunus'unu kullanınca şimdiki Ford'umun direksiyon sertliği bence tam kararında... Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 3 Nisan 2011 Paylaş 3 Nisan 2011 Focusdaki direksiyon hıza duyarlı değil. Ve standardı sert olması. Bu da özellikle bir fransız arabası kullandıktan sonra, rahatsız edici bir his uyandırabiliyor. Yeni fiesta bu konuda şu anda daha iyi. Focus 3 de sistem yenileniyor. Bazı testciler direksiyonu daha hissiz bulmuş ama, sonuçta yenisinde hıza duyarlı olacak. Nihayet bu dert de bitecek.. Yorum bağlantısı
Guest Mustafa Ta?k?n 3 Nisan 2011 Paylaş 3 Nisan 2011 selamlar. konu hakkında yardımcı olmaya çalışayım. daha önceki aracım 2007 megane privillege 1.6 110 hp (en üst versiyon) idi. şimdiki aracım 2009 focus titanium 1.6 115hp x paket. Direksiyon olarak megane kesinlikle daha hafifti, hızlandıkça direksiyon yavaş yavaş sertleşiyordu. yani elektrohidrolikti. focusun direksiyonu daha sert, ancak sürüş esnasında daha güven veriyor. focustaki elektrohidrolik özelliği pek farkedemedim. megane ile hız yapmaya korkardım, focus bu konuda daha iyi. ama geri giderken yada düşük hızlarda dönerken focus direksiyonu yetersiz. Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 4 Nisan 2011 Paylaş 4 Nisan 2011 İlk zamanlarda focusumun direksiyonuna opel astra cd'den sonra alışmam güç olmuştu. Astramın direksiyonu gerçekten tam kararındaydı. Sonra direksiyonun konfor modunda olduğunu farkettim ve hemen spor moduna aldım, sonrasında da bir oh çektim. Çünkü konfor modunda uzun yolda araç kullanmak çok dikkat gerektiriyor, oysa ki spor modunda direksiyonu bıraksam bile kendisi gidiyor . Eğer sürüş esnasında tepkileri hissetmek istiyorsanız bence direksiyon çok yumuşak olmamalı. Bir not: Geçtiğimiz yıl corolla ile test sürüşü yaparken, hissiz direksiyondan dolayı 120km/sa hızda aracı düz yolda tutamayacakmışım gibi bir his uyandı ve o anda bu araç hakkımda kararı vermiştim Yorum bağlantısı
Sedat Oral 30 Haziran 2011 Paylaş 30 Haziran 2011 bu elektrik motorlu direkisyon trend tdci lerde de varmı forumda konuşulanların aksine 100km yi geçince bana direksiyon çok hafif geliyor hiç sevmediğim bişey şeritte bi sağa çizgide birde sol çizgide giderken buluyorum kendimi önceki araba vectraydı direksiyonu bariz sertti ve şeritte tren gibi gidiyordu tam ortada hiç çaba sarfetmeden Yorum bağlantısı
Akan Belen 30 Haziran 2011 Paylaş 30 Haziran 2011 Araya ekleme yapayım bizim araçlarda direksiyon sertlik ayarı nerden yapılıyor birtürlü bulamadım ben.Yoksa yokmu (son iki kelime çok garip oldu) Yorum bağlantısı
Recommended Posts