İçeriğe Yönlendir

Focus 2 direksiyon sertliği


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Sedat Oral
(düzenlendi)
balans ayarlarına baktırın,o direksiyonla şerit şerit gezemezsiniz...

şerit şerit gezmek değil tabiki de aynı şeritte tam ortalı gitmekten bahsediyorum.. güven hissini arttırmak için 2 hafta önce 15 trend jantlarını 16 ghia orjinal jantlarla değiştirip 205 55 16 94w lassa phenoma hız lastiği takıp balans ayarı yaptırdım.. ama yinede eski arabamdaki güveni alamıyorum..

lastik havalarini mi düşürmem gerekiyor acaba şu anda hepsi 35 e ayarlı...

d sınıfıyla c sınıfı farklı olacak tabi ama

önceki aracım vectra b idi boyut olarak uzunluğu focus 2 ile aynı 4488mm en olarak focus biraz daha geniş bu sınıf farkını kapattır bir nebze sanırım...

tarihinde Sedat Oral tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Focusta ideal olan ön arka 32 dir. Otoban kullanımlarında 34-35 olabilir...

Lastikler yeni, balans ayarı da yeni yapılmış ve buna rağmen yoldaki küçük eğikliklerden veya yan rüzgarlardan etkilenerek küçük dalışlar varsa, amortisörleri kontrol ettirmekte fayda var...

şerit şerit gezmek değil tabiki de aynı şeritte tam ortalı gitmekten bahsediyorum.. güven hissini arttırmak için 2 hafta önce 15 trend jantlarını 16 ghia orjinal jantlarla değiştirip 205 55 16 94w lassa phenoma hız lastiği takıp balans ayarı yaptırdım.. ama yinede eski arabamdaki güveni alamıyorum..

lastik havalarini mi düşürmem gerekiyor acaba şu anda hepsi 35 e ayarlı...

d sınıfıyla c sınıfı farklı olacak tabi ama

önceki aracım vectra b idi boyut olarak uzunluğu focus 2 ile aynı 4488mm en olarak focus biraz daha geniş bu sınıf farkını kapattır bir nebze sanırım...

Yorum bağlantısı
Sedat Oral
(düzenlendi)
Focusta ideal olan ön arka 32 dir. Otoban kullanımlarında 34-35 olabilir...

Lastikler yeni, balans ayarı da yeni yapılmış ve buna rağmen yoldaki küçük eğikliklerden veya yan rüzgarlardan etkilenerek küçük dalışlar varsa, amortisörleri kontrol ettirmekte fayda var...

teşekkür ederim bir sonraki işim amortisörler olacak.. aracı alırken ford servisinde komple check up yapılmıştı tüm değerleri normal dediler fakat bunun içinde amortisörlere de bakılmışmıdır emin değilim.. bana verdikleri listeyi bulursam tekrar kontrol ederim değerleri..

araç kapısında dizel 205 55 16 için en düşük değer 33 yazıyordu bende araba uzun yolda bagajda eşya ve en 3 kişi ile hareket ettiği için 35 e ayarlamıştım...

tarihinde Sedat Oral tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Gökhan Uçak

Bende ve arkadaşmda 2006 ghia tdci var ve 2 aracın direksiyonu arasında aynı ayarda olmasına rağmen benim direksiyonum daha sert. Araçlardaki lastikler bile aynı. Cinturato p7 205 55 16 acaba direksiyon hidroliğinden olabilir mi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Araya ekleme yapayım bizim araçlarda direksiyon sertlik ayarı nerden yapılıyor birtürlü bulamadım ben.Yoksa yokmu (son iki kelime çok garip oldu) :)

Benzinlilerde yok...

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

geçen hafta servisi aradım. dedim bu aletin direksiyonu neden sert? 93 model skoda vardı onun daha hafifti? hani elektrohidrolik direksiyon dedim... o sadece tdci motorlarda var, tdci motor ağır olduğundan sadece ona koyuluyor dediler. arkadaş rahatsızmısınız siz 2008 citroen im vardı benzinli onda bile elektrohidrolik vardı manyakmısınız ya falan tarzında konuştum desemde çok inanmayın daha kibardım tabiki...bu devirde bu eksiklik inanılır gibi değil...yeni focuslardada böylemi acaba???...

Yorum bağlantısı
Rüstem Sarı
Bende daha önce megane II dynmc. vardı aslına bakarsanız o teknoloji daha iyi bence.. Çünkü yumuşaklığı hızınıza göre ayarlayan bir teknoloji.. Şahsi kanaatim megane yönünde olumlu çünkü yavaş hızlarda o kadar rahat hareket ediyorsunuzki araç tamamen sizin kontrolünüzde sanki ama hızlandığınızda o sertliği hissettiriyo ve yine hakimiyet üstün oluyor. Bence bu bir eksiklik ancak birşey sormak istiyorum. Direksiyonu spor seçeneğe getirdiğimizde daha da yumuşadığını hissedenler var mı? saygılar.

Merhabalar,

Direksiyon spor modunda, araç durağan haldeyken yumuşak fakat hareket ettiğinde sert oluyor. Konfor modundayken ise her iki halde de yumuşak. Ben şehir içi ve özellikle uzun yolda spor modunu tercih ediyorum. Uzun yolda insanı hiç yormuyor. Saygılar

Yorum bağlantısı
Baran Ekici
Merhabalar,

Direksiyon spor modunda, araç durağan haldeyken yumuşak fakat hareket ettiğinde sert oluyor. Konfor modundayken ise her iki halde de yumuşak. Ben şehir içi ve özellikle uzun yolda spor modunu tercih ediyorum. Uzun yolda insanı hiç yormuyor. Saygılar

Ben de bunu yazacaktım, ayrıca şunu da ekleyeyim. Ben genelde çevre yolunu kullandığım ve biraz hızlı gittiğim için Focus 1 hb imin Focus 2 hb ime göre yüksek hızda daha rahat kontrol edilebildiğini söyleyebilirim ya da ben henüz alışamadım. Direk spor modda da olsa bana yumuşak geliyor, her an kontrolden çıkacakmış gibi.

Yorum bağlantısı

Mondeo'nun direksiyonu hızlandıkça sertleşmiyor denmiş ama gayet güzel sertleşiyor. Hidrolik direksiyonlar her zaman hıza duyarlıdır zaten. Elektro hidrolik ise farklı bir teknoloji. Zamanın şartlarına göre tüm araçlar buna yönelse de, Ford'un aynı modelde (focus II benzinli, focus II dizel) hem elektro hidrolik hem de normal hidrolik direksiyon kullanarak yol tutuş ve güvenlikte aynı başarıyı tutturması da ince bir ayrıntı. Ben aracımın direksiyon sisteminden son derece memnunum. Sadece uzun yolda, pürüzlü asfaltta kolu biraz yoruyor. Ancak ben aracın direksiyonunu sadece sol el ile tuttuğumdan bu etkiyi doğal olarak yaşıyorum. Arada bir el değiştirsem sorun olmayacak ama alışkanlık. Tek parmakla direksiyonu çevirmenin faydası sadece düşük hızlarda manevralarda ve parklarda ortaya çıkar. Kolaya alıştırır. Ford'un direksiyonuna alışan her direksiyonu rahat kullanırken, elektro hidrolikten Ford direksiyonuna geçmek doğal olarak zor olur. Ancak araç kullanımı her zaman alışkanlıklar ile beklentileri çakıştırır. Her yeni araçta, kişi kullandığı eski aracın artılarına ilaveten daha güzel özellikler bekler. Alışkanlıklar da kolay değişmediğinden, alışmak uzun süre alır. Ancak alışınca Ford'un direksiyonunun gayet kullanışlı olduğu görülecektir. Konunun üzerinden epey zaman geçmiş. Sanırım konu sahibi arkadaşımızda aracını değiştirmiş. Konuyu görürse yeni aracına göre kıyaslama yaparsa daha faydalı olur.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Akan Belen

Yavaş kullanımlarda sertliği bence gayet iyi yanlız yüksek süratlerde bana fazla yumşak geliyor :bravo: Soğuk asvaltta tek elle tutmak bazen zorluyor beni.Daha sert olmasını isterdim açıkçası.işin garip tarafı bunu sadece ben değil arkadaşta söyledi.Dreksiyonda bir sorun mu var diye.Lastik havalarını kontrol ettim normal.Sıcak asvaltta sorun yok ama soğuk asvalt ve izli yollarda biraz sıkıntılı hafif geliyor bana

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Merhabalar,

Direksiyon spor modunda, araç durağan haldeyken yumuşak fakat hareket ettiğinde sert oluyor. Konfor modundayken ise her iki halde de yumuşak. Ben şehir içi ve özellikle uzun yolda spor modunu tercih ediyorum. Uzun yolda insanı hiç yormuyor. Saygılar

2007 ghia da spor konfor ve standart kullanım modu var.

Menulerden bunu farkettim ve konuya dahil olmak istedim :)

Bu 3 çeşit kullanımın temel farkı nedir, direksiyonun sertleşmesi olayı mı sadece?

Hızlandıkça direksiyonun sertleşmesi belli bir hızdan sonra mı gerçekleşiyor, yoksa her bir km hız artşına göre milimetrik sertleşmemi sağlanıyor?

Hidrolik ve elektrohidrolik farkı burada mı ortaya çıkıyor acaba?

Bu 3 modda da hız arttıkça sanki direksiyon sertleşiyormuş gibi geldi bana, standart kullanımda hız arttıkça direksiyon çok daha az sertleşiyor gibi geldi bana.

Tecrübelerinizi merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Diğer Ford modellerini bilmiyorum da, mondeo ve focusun direksiyonları başka markalara göre oldukça sert. Park gibi manevralarda rahatsız eden bu özellik, yüksek hızlı kullanımlarda araç tat veriyor. Son iki

Mondeomla toplam 375 bin km yol yaptım. direksiyon sertliğine nasıl alıştıysam, yeni aldığım AUDİ A6 nın hafif direksiyonuna henüz alışamadım : D

Araba altımda fişirdiyor sanki.

Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek
Standardta en yumuşak hali, sportta en sert hali.

Konfor hali standartdan dahamı sert yani :D:)

Yorum bağlantısı
Konfor hali standartdan dahamı sert yani :rolleyes: :lol2:

2007 ghia larda direksiyon elektrohidrolik mi ?

Yorum bağlantısı

Kullanma kılavuzunda ne yazıyor bakınız:sayfa 21

Standart:Tüm sürüş stillerine uygun standart ayarlama.

Spor:Servo takviyesi düşer.Bu,direksiyon simidi ile geri beslemeyi arttırarak daha spor bir sürüş tarzına uyar.(spor ayarı ayrıca buzlu ve karlı yol koşullarında sürerken bir avantajdır.)

Konfor:Servo takviyesi artar.direksiyon daha hafif gelir ve direksiyon simidine çok fazla güç uygulamanıza gerek kalmaz.

Not:Araç hareketsiz iken,servo takviye üç ayarda da en iyi şekilde verim sağlar ve belirgin bir biçimde fark yaratmaz..

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ünal Ercan

slm arkadaşlar focus 2 tdcı chıa sedan kullanıyorum buğün arkadaşın meganını kullandım direksiyonu çok hafifti baya bir fark var yani focusların direksiyonu sertmi yoksa benim araçtamı sorun var yol bilgisayarında direksiyon ayarı konfor modunda bu konu hakkındaki düşüncelerinizi bekliyorum

100bin km'de bir hidrolik direksiyonun yağını değiştirmeyi öneriyorlar...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Onur BOYACI

benzinli focus 2 kullanıyorum. elektrohidrolik özelliğini sonradan ekletmek mümkün mü benzinlilere bilen var mı?

Yorum bağlantısı
Ahmet Tarik Tulgar

Merhabalar

Focus 2 aracımda 90-100 km/s hızlarda direksiyonu on onbes derece sağa ya da sola cevirdikten sonra toplamıyor. Serviste sorun olmadığını soylediler. Sızce bu durum normal mi?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Cüneyt Demir

direksiyon sertliği normal mi yoksa direksiyon arızası kaynaklı bir sertlik midir nasıl anlarım.Benim direksiyon çok sert.özellikle son bir haftadır dikkatimi daha çok çekiyor. Bilen arkadaşlar var mı.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Fatih Şahin 2

İyi günler. Arkadaşlar 2011 model focus collection benzinli araca sahibim. Fakat dün akşam aracı kullanmaya kalktığımda direksiyon sertleşmişti. Gaza bastığımda eski hali gibi rahat dönüyor. Bu sabah ustaya gösterdim direksiyon pompası arzızalı dedi. Başına gelen veya anlayan var mı güvenemedim ustaya.

Yorum bağlantısı
Misafir

 

Fatih bey;

Aynı konudan tekrar açmanıza gerek yok,lütfen tek konu üzerinden devam ediniz.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Önce hidrolik yağı deposunu bir kontrol edin , kırık , çatlak olabilir. Sonra direksiyon keçelerine baktırın , onlar bozulmuş olabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...