Ayhan Şentürk 5 Ağustos 2008 Paylaş 5 Ağustos 2008 Sen fren anında bu sarsıntıyı hissetmiyorsun diye debriyajına bu yük binmiyor değil ki. Vitesi küçültenin mantığı devri yükseltmek ve kopresyonu arttırmak zaten... Hocam hidrolik sistemlerde emniyet valfi vardır. Sistem 10 bar'ın üzerindeki basınclarda zarar görür ve siz emniyet valfini 10 bara ayarlarsınız. Sistem 10 bar'ı aştığı an emniyet valfi fazla basıncı dışarı atar ve sistem 10 bar'ın üzerine çıkmamış olur. Benim dediğim olayda emniyet valki olarak tekerleri düşünebilirsiniz. Balataya hafif bir yük bindiği an tekerler yer ile bağlantısını keserek bu yükün düşük olmasını sağlıyor. Tekerlerin yer ile bağlantısı kesilmediği in işler kötü demektir. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Ağustos 2008 Paylaş 5 Ağustos 2008 2. bir örnek vereyim. 2 adet tahta plaka var. Biri kuru kaygan olmayan zeminde. Diğeri ıslak kaygan zemin deduruyor ve ayaklarındada civili kaymaz ayakkabılar var. Koşarak ıslak zeminde duran taktanın üzerine atladın ve senin ağırlığınla ıslak zeminde olan tahta kayarak bir süre sonra durdu. Yine koşarak kuru zeminde olan taktanın üzerine atladın ve takta neredeyse kaymayarak sen o hızınla aşırı sarsıldın ve düşme durumuna kadar geldin. Benim demek istediğim olayda bu. Ben firen ile tekerleri kaymaya aşırı maillendiriyorum. Kaymaya mailli olan tekerler hafif bir güc ile yerle bağlantısını kesiyor. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 5 Ağustos 2008 Paylaş 5 Ağustos 2008 Karşı güç balataya değil tekerlekler biniyor demek istiyorsun yani... E, o da lastiklere zararlı Normal bir yavaşlamada ne gerek var ki. Panik bir durumsa lafımız yok zaten... Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür 6 Ağustos 2008 Paylaş 6 Ağustos 2008 Eskiden rampa inişlerinde yazardı: "çıktığınız vitesle inin" diye. Şimdi kaldı mı o uyarılar bilmiyorum. Motor freni arabanın yokuş aşağı fazla akmaması için kullanılmalı bence, yoksa kırmızı ışıkta durmak için değil. Neticede 5 tonluk kamyon kullanmıyoruz ki fren balataları çok ısınıp disk üzerinde kaysın. Limitleri dahilinde kullanmak işin anahtarı. Yorum bağlantısı
Erkan Özel 7 Ağustos 2008 Paylaş 7 Ağustos 2008 vay i.ne yiyo demekki beni bana motorla yawaşlama dediydi işte tam olarak bahsetmeye çalıştığım yavaşlatma bu! ya trigere sente atlatırsan ? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Ağustos 2008 Paylaş 7 Ağustos 2008 Eskiden rampa inişlerinde yazardı: "çıktığınız vitesle inin" diye. Şimdi kaldı mı o uyarılar bilmiyorum. Motor freni arabanın yokuş aşağı fazla akmaması için kullanılmalı bence, yoksa kırmızı ışıkta durmak için değil. Neticede 5 tonluk kamyon kullanmıyoruz ki fren balataları çok ısınıp disk üzerinde kaysın. Limitleri dahilinde kullanmak işin anahtarı. Çıktığımız vitesle inme günümüz araclarına pek uygun değil. 5. vites 90 ile çıktığım rampayı inerken 3. vites arabayı anca sabit tutuyor. 4. viteste ara ara hafif firen istiyor. 5. viteste ise daha çok firen istiyor. Firen kullanmasam 130a kadar çıkıyor ve rüzgar direncinden dolayı oralarda kalıyor. Motor freni eski araclardaki gibi güclü değil. Ama böylesi çok daha iyi.Çok hafif bir eğimde dahi ayağımızı gazdan çekerek arac motor freninde çok uzun mesafeleri rahatlıkla giderek daha fazla ekonomi sağlıyor. 90 ile hafif eğimli inişte 5. vites gazsız çok rahat inileiliyor. Eski araclarda ise bunu yaptığımızda arac yavaşlamaya başlıyor. Motorun çekiş gücü ile motor freni gücü arasında neredeyse yarı yarıya fark var. Ben uzun inişlerde 5. vites aracı tutmadığı zaman klimayı açıyorum. Yaz veya kış farketmez. İnişlerde klima hızı %10 kadar kesiyor. İnişlerde yakıt tüketimini arttırmıyor. Firen kullanımını azaltıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit 8 Eylül 2008 Paylaş 8 Eylül 2008 en az yakıtı viteste gazdan ayağını çektiğinde yakar ,vitesle in ama gaza basma en sağlıklısı bu,boşta kullanmak tehlikeli hemde Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 8 Eylül 2008 Paylaş 8 Eylül 2008 (düzenlendi) ikinci olarak, motor freni gereksiz aşınmadan başka bi şey değildir fikrimce.. (eksoz da çevreyi balatalardan daha çok kirletir eğer cut off yoksa/günümüzde sanırım asbesti iyice azalttı hatta kaldırdılar balatalardan?) -eğer önünüzde 5-10 km lik uzuuuun uzuuun fren yapacağınız ve çok yüklü bi aracınız yoksa..! kamyon kullanmıyoruz... hemen her türlü yokuşu 5.de inerim! ara ara fren yaparım... Yanlış. Durma mesafesini çok çok etkiler kompresyon. Ani fren yapacaksam; ilk yaptığım hareket 2 vites birden düşüp, frenle motor frenini destekleyerek durmaktır. Absli araçlarda ok,acil durumda gereksiz bi hareket ama,benim aracım gibi durma mesafesi uzun araçlarda tekerleri bloke etmeden kısa sürede durabilmenin en sağlıklı yolu motor frenidir. 8 Eylül 2008 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Deniz Emek 20 Eylül 2008 Paylaş 20 Eylül 2008 ecu'su bulunan bütün araçlarda aracı bayır aşağı veye uzun sürede yavaşlatma gerektiğinde gaz vermeden uygun viteste gaz kesmak aracın '0' yakıt ile çalışmasını sağlar ve bunun motora bir sakıncası olmaz .Çünkü güç üretmeyen motorda aşınma rolantidekinden daha fazla olmaz.Uygun vites derken aniden çok küçük vitese geçmek araca tabiki zarar verir. Yorum bağlantısı
Önder Kayta 20 Eylül 2008 Paylaş 20 Eylül 2008 Merhaba Boştaykende aynı mazotu yakarsınız ayağınızı gazdan çektiğinizde de aynı yakıtı..Ancak rampa inişlerinde boşa atmamak daha güvenli. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Ekim 2008 Paylaş 1 Ekim 2008 Evet atmosferiklerde motor kompresyonunu resmen hissediyoruz. Yorum bağlantısı
Deniz Emek 2 Ekim 2008 Paylaş 2 Ekim 2008 deniz bey, önder bey.. ikinize de teşekkür ediyorum. ama farklı şeyler söylüyorsunuz... bu kadarcık mazotun bi önemi yok... yaksa nolacak ama.. gerçekten ecu var diye kesiyor mu... yani deniz beyin dediği gibi "0" mı.. yoksa sizin dediğiniz gibi rölanti kadar mı?zira mertol bey daha önce dizellerde cut off yok demişti. müdahil olmasını bekledim ama.... ismi geçti cevap hakkı doğdu bakalım müdahil olacak mı yakıt sistemleri hakkında yeterli bilgim yok ama sanki tdci da olabilir gibi geliyo bana.. malum bizdekiler tddi. Selam Ben Ford da Transitlerin TDCİ yakıt sistemi montajını yapıyorum TDCİ olanlar arac viteste yavaşlarken veya bayır aşşağı yakıtı keser.Ancak TDDİ olanlarda evet birşey farketmez.Hatta yavaşlamak için bir küçük vitese takmak fazla yakmaya bile sebep olabilir. Yorum bağlantısı
Deniz Emek 3 Ekim 2008 Paylaş 3 Ekim 2008 önemli değil yardımcı olabildiysek ne güzel Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 3 Ekim 2008 Paylaş 3 Ekim 2008 1. Aracınıza bişi olmaz 2. Yine bişi olmaz 3. Sarfiyatta değişme olmaz. Öncelikle bilimsel olarak araçların boşta gitmesiyle viteste gitmesi arasındaki fark çok büyük. Araç boşta giderken üsrekli frenle gittiğiniz için öncelikle Fren balataların ömrü azalır. Bu yüksek hızlarda iken basılıyosa örn. mum gibi erir nerdeyse. Bir diğer husus ise araba boştayken arabanın rolantide durabilmesi için yakıt sürekli benzin ateşler veya mazot püskürtür. Bu yüzden arabanın boştayken benzin veya mazot harcamadığını düşünmiyelim. Viteste yokuş aşağıya gitmek ise en mantıklısı. Hem boşta iken frene bastığımızın yarısı kadar frene basarız balataların ömrü uzar. Hemde araba daha az yakar. Daha az yakmasının sebebi ise araç kendi kendine hızlanıyor. Gaza basmıyoruz veyaherhangi yakıt yakacak birşey yapmıyoruz. He araba hiç mi yakmıyo tabi ki yakıyo o motorda bi yerden beslenmeli yani. Ayrıca yokuş aşağıya sürekli boşta gidip sürekli frenle gitmek frenlerin şişip tutmamasına da sebep olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Connect yüksek olduğu için boşta gitmez zaten... ne yükseği yav Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 halil dayım işe son noktayı koymuştur arkadaşlar .fazla söze ne hacet.o kadar Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 1)arabanın yakıtı canınından kıymetli mi?2)connet değil hiçbir vasitayı özellikle yokuş aşağı boşa almak mantıklı mı? 3)emniyetin tasarrufu olmaz!! 4)100 km de ne kadar az yakar dersen bence ne kadar ayağın gaza fazladan gitmezse o kadar az yakar (boşta olması ayrı bir konu)... +1 Birde tekerlek bilyaları var aklınıza gelmedi sanırım....Arada onlara da yazık oluyor ama sonra sanatçı oluyorlar, sesleri kötü ama Ajdardan iyidir yine de... Çikita muz Yorum bağlantısı
Cengiz Sert 8 Mayıs 2009 Paylaş 8 Mayıs 2009 Birde değinmediğiniz şöyle bir zararı var. Motorunuz hararetle çalışır iken. Yokuş aşağı aracı boşa aldığınızda araç rölantide çalışıyor. Ve onden giren rüzgar etkisi ile motor blogunuzda ani scaklık değişimi oluyor. Buda motor bloğunuzun scak ve soğuktan genleşerek zayıflamasına neden oluyor. ileride yag kaçırma vs sorunlar çıkarabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ergin Güler 26 Eylül 2009 Paylaş 26 Eylül 2009 6 ileri 1 geri vitesli araba kullanmak istiyorsanız böyle bi araba alın yoksa vitesi hiiiiç boşa almayın Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Eylül 2009 Paylaş 26 Eylül 2009 (düzenlendi) "benzer konular" kısmı konuları hortlatıyor. aslında iyi oldu. "yokuşta" derken "nasıl yokuş" olduğuna dikat çekmek de lazım. frene bastıracak kadar dik mi yoksa hafif meyil mi? Hafif meyilde arabada stop etme ihtimali yoksa boşa almakta çok büyük sakınca yok bence. vites değişirken almıyor musunuz boşa zaten? motor ani soğur vb gibi yorumlar bilimsel değil. bilakis motorun iyi soğuması için devridaimin hızlı çalışması lazım. hızlı çalışması için yüksek devir lazım. zaten gaz kesilmiş. ayak gazdan çekik. 26 Eylül 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu 27 Eylül 2009 Paylaş 27 Eylül 2009 (düzenlendi) Sadece kendinizi kandırmaktan başka birşey değil...Araçın gazına basmadan yakıt tüketimi sıfır vitesle iniş yapıyorsunuz hem güvenli.Hemde çoğu yokuşun sonu bir düzlüktür mesela kırmızı ışıkta duracaksınız sonunda fren kullanacaksınız bu da balatadan yiyecektir mazot yerine balata gidecektir...Ayrıca boşta gitmenin yataklarda ilerleyen süreçte zarar verebileceğini duymuştum... 27 Eylül 2009 tarihinde Volkan Aydogdu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts