Ömer Açay 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 yakıtı devamlı opetten aldıysanız ve aracınız garantide olduğundan direk servise gidin ve arıza yaoılıncaya kadar başlarında bekleyin bence Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Temmuz 2008 Paylaş 27 Temmuz 2008 evet benimde aracım arıza yaptığında beyin değiştirip tekrar eski beyini takınca enjektörleri tanımamıştı.motor gövdesinde her enjektör için ayrı numara bulunuyo. onların yeniden kodlanıp beyine tanıtılması gerekiyo. +1 servise gidiniz. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 27 Temmuz 2008 Paylaş 27 Temmuz 2008 kodlanması gerekebilir. bunun için yetkili servise gitmenize gerek yok dışardaki bazı cihazlar da kodlıya biliyor. Yorum bağlantısı
Murat İmeci 31 Temmuz 2008 Paylaş 31 Temmuz 2008 Bu enjektör kodlama ,bizim TDdı 75hp araclarda da gerekir mi acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Eylül 2008 Paylaş 2 Eylül 2008 sorun yakıt kalitesinde ve bu vergilerle beraber gelen önlenemeyecek kaçak yakıtta. Siz İstasyon sahibi olsanız , ayda 80 ton satsanız. Kaça yakıtla litre başına havadan 1-2 usd kazansanız, ne yapardınız. 1 Yorum bağlantısı
Aysan Bulca 8 Mart 2009 Paylaş 8 Mart 2009 merhabalar bende yeni bir connect üyesiyim 2003 tdı 75 lik aracımın standart bakımlarını kendim yapıyorum hava ,yağ,mazot filitreleri ufak tefek elimden geldiğince... benimde sorunum enjektörlerimden birtanesi dibinden çok hafif köpük cıkartıyor sanırım küçük bir kaçak var bunun aracıma zararı olurmu veya dibindeki sabitletici parçayı gevşetsek sıkıstırılabilirmi? bunun bir ayarı varmı? yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim.. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 8 Mart 2009 Paylaş 8 Mart 2009 kodlanması gerekebilir. bunun için yetkili servise gitmenize gerek yok dışardaki bazı cihazlar da kodlıya biliyor. yaşar usta ,pistona ait enjektörü söküp temizlense tekrar aynı pistona (ait olduğu silindire) takılsa ,yine kodlamak gerekiyormu. heryerde varmı bilmiyorum ama ultrasonla temizlemek en doğru sonucu verdiğini duymuştum. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 8 Mart 2009 Paylaş 8 Mart 2009 Bu enjektör kodlama ,bizim TDdı 75hp araclarda da gerekir mi acaba? murat bey; Yorumum: Bizim enjektörler, yakıt pompasından yüksek basınçla gelen yakıtın, basıncıyla açılıp püskürtme yapan, hidrolik tabir edilen enjektörlerden dolayısıyla elektronik kontrollü değil, beyin ecu v.s. ile elektriksel bir bağı yok bu nedenle enjektörün beyin tarafından tanınmaması gibi bir sorun olacağını sanmıyorum Yorum bağlantısı
Murat İmeci 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Reşat bey ; teşekkür ederim Evet TDdi sistemindeki araçların enjektör pompaları mekanik olup TDCİ lerde bulunan pompa ile enjektörlerin arasındaki yakıt dağıtım kanalı bizimkilerde bulunmamaktadır ,fakat bildiğim kadarı ile yeni nesil turbo dizel araçların tümünde elektronik kontrol unitesi bulunmaktadır ,bizim araçlarda (TDdı) visteon PCM işletim sistemine sahiptir,her işletim sistemi kendine özel programlanmış bir calışma sistemine sahiptir , o bakıdan sanırım enjektörlerin kodlanması gerekebilir? saygılar.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 10 Mart 2009 Paylaş 10 Mart 2009 tddi connect elektronik yakıt pompalı ama enjektörler mekanik bu yüzden enjektör kodlamaya gerek yok. yakıt pompası degişirse pcm ye tanıtma işlemi var. Yorum bağlantısı
Aysan Bulca 11 Mart 2009 Paylaş 11 Mart 2009 merhabalar bende yeni bir connect üyesiyim 2003 tdı 75 lik aracımın standart bakımlarını kendim yapıyorum hava ,yağ,mazot filitreleri ufak tefek elimden geldiğince... benimde sorunum enjektörlerimden birtanesi dibinden çok hafif köpük cıkartıyor sanırım küçük bir kaçak var bunun aracıma zararı olurmu veya dibindeki sabitletici parçayı gevşetsek sıkıstırılabilirmi? bunun bir ayarı varmı? yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim.. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 12 Mart 2009 Paylaş 12 Mart 2009 bu gün hava filitresi ,polen filitresi almaya servise gittim ,o arada çekiciyle connect 110 ps geldi,aracı indirdiler ,teknik müdürle konuşmaya başladılar. araç garanti kapsamında yolda kalmış !. teknik müdür araç sahibine sordu : aracınıza hangi yakıtı alıyorsunuz ? araç sahibi cevap verdi : aldığımdan beri normal mazot alıyorum,bu güne kadar sorun yaşamadım dedi.. başınız dertte dedi teknik müdür,bu araç eurodiesel kullanır,mazot almakla hemen aracınız bozulmaz,zaman içinde sorun çıkarır dedi.. aracı çalıştırdılar ,sanki kamyon gibi aşırı duman atıyordu. tdci makinalara asla mazot koymayın Yorum bağlantısı
Murat İmeci 12 Mart 2009 Paylaş 12 Mart 2009 merhabalar bende yeni bir connect üyesiyim 2003 tdı 75 lik aracımın standart bakımlarını kendim yapıyorum hava ,yağ,mazot filitreleri ufak tefek elimden geldiğince... benimde sorunum enjektörlerimden birtanesi dibinden çok hafif köpük cıkartıyor sanırım küçük bir kaçak var bunun aracıma zararı olurmu veya dibindeki sabitletici parçayı gevşetsek sıkıstırılabilirmi? bunun bir ayarı varmı? yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim.. Bir ihtimal kılcal catlak olabilir hava kacağı,araçınızla herhangi bir oynama yapmayın ,en yakın servise gösterin .Araza tespiti yaptırın bunun icin her hangi bir ücret alınacanı sanmiyorum en azından ne tür bi tamir yapılacanı öğrenirsiniz.Fazlada geciktirmeyin derim.. tddi connect elektronik yakıt pompalı ama enjektörler mekanik bu yüzden enjektör kodlamaya gerek yok. yakıt pompası degişirse pcm ye tanıtma işlemi var. Annaşıldı ustacım ,enjektörler bağımsız teşekkür.. bu gün hava filitresi ,polen filitresi almaya servise gittim ,o arada çekiciyle connect 110 ps geldi,aracı indirdiler ,teknik müdürle konuşmaya başladılar.araç garanti kapsamında yolda kalmış !. teknik müdür araç sahibine sordu : aracınıza hangi yakıtı alıyorsunuz ? araç sahibi cevap verdi : aldığımdan beri normal mazot alıyorum,bu güne kadar sorun yaşamadım dedi.. başınız dertte dedi teknik müdür,bu araç eurodiesel kullanır,mazot almakla hemen aracınız bozulmaz,zaman içinde sorun çıkarır dedi.. aracı çalıştırdılar ,sanki kamyon gibi aşırı duman atıyordu. tdci makinalara asla mazot koymayın Örnek teşkil edecek bir olaya raslamışınız ,bunu belirmeniz çok iyi oldu normal mazot kullanıcıları yakıtlarını alırken iyice düsünürler Kendi aracım tddi olmasına rağmen bugüne kadar sürekli eurodizel aldım ,ayrıca aldığım yakıtın fişlerini biriktirerek ilerde aracımın satışında bana avantaj saliyacaktır. Yorum bağlantısı
Sefa Bostan 12 Mart 2009 Paylaş 12 Mart 2009 (düzenlendi) yaşar usta benim arbanın sag on kaputun ordan ses geliyo nası desem sanki gıcırdıyo gibi açıyorum kaputu zincir fln mı eskidiki ses yapıyo acaba yoksa enjektör demi bi sorun var 12 Mart 2009 tarihinde Sefa Bostan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Reşat Uz 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 yaşar usta benim arbanın sag on kaputun ordan ses geliyo nası desem sanki gıcırdıyo gibi açıyorum kaputu zincir fln mı eskidiki ses yapıyo acaba yoksa enjektör demi bi sorun var Sefa bey de ki problem benim araçtada var motorun solundaki kayış,kasnak düzeneklerinin olduğu bölgedeki elemanlardan geliyor bozuk rulman sesi gibi vıjırtılı bir ses Motor kısa bir süre çalıştıktan sonra bu ses azalıp kayboluyor. 15 bin bakımında servise söyledim ancak ses o an olmadığından bir işlem yapılmayıp problem devam ediyor Bu konuda kendi fikrim: 1:Bu bölgede 3 adet (yakıt,hidr.direks,d.daim)pompa, kayış kasnak yatakları var bunlar merkezi yağlamadan yeterli yağlanamayıp ses yapıyor, yağlanınca kesiliyor 2:Soğuk havada kayış ses yapıyor veya fazla gergin Saygılarımla Yorum bağlantısı
Sefa Bostan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 ya inş enjektörde pompada sorun olmasın da rulman kolay iş bide araç ısındıgı zaman yapıyo tam tersine benim ki Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 yaşar usta benim arbanın sag on kaputun ordan ses geliyo nası desem sanki gıcırdıyo gibi açıyorum kaputu zincir fln mı eskidiki ses yapıyo acaba yoksa enjektör demi bi sorun var enjektör böyle bir ses yapmaz. muhtemelen v kayışı ile ilgili sıkıntı vardır. Yorum bağlantısı
Sefa Bostan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 usta yani araba ısınınca sag ön kaputun orda gıcırtı sesi var Yorum bağlantısı
Aysan Bulca 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Bir ihtimal kılcal catlak olabilir hava kacağı,araçınızla herhangi bir oynama yapmayın ,en yakın servise gösterin .Araza tespiti yaptırın bunun icin her hangi bir ücret alınacanı sanmiyorum en azından ne tür bi tamir yapılacanı öğrenirsiniz.Fazlada geciktirmeyin derim.. teşekkür ederim..mantıklı Yorum bağlantısı
Murat İmeci 16 Mart 2009 Paylaş 16 Mart 2009 Motorun calışarak zamanla soğuk ve sıcak durumundan etkilenerek gözle görülmesi cok zor olan motorun ceşitli bölgelerinde kılcal kalallar şeklinde catlaklar oluşma durumu olabiliyor,bu durum genelde çok uzun km yapan araçlarda söz konusu. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 27 Haziran 2009 Paylaş 27 Haziran 2009 Benzer yada ilgili olduğu için yeni başlık açmak istemedim.Aramadan da fazla bir bilgi edinemedim Mazottan hava almanın pratik bir yolunu bilen var mı? elimde yakıt filtresi var ve kendim değiştirmek istiyorum.Saygılarımla Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 27 Haziran 2009 Paylaş 27 Haziran 2009 bilmeyen için zor iştir eski tofaş 131 benzin pompası iş görür, benzin pomapasının emiş ucuna hortum takıp,filitrenin çıkış ucuna takıp elinizle pompalamaya çalışın,pompanın çıkış ucundan mazot gelene kadar devam edin,sonra geri kaçmadan mazot ,hemen mazot filitresinin ucunu takın,sonra bir kaç kez marşa basmadan kontağı açıp kapayın hızlı şekilde,sonra marşa basın. benim bildiğim kolay yol bu ,daha kolayı varsa bilen arkadaşlar yazsın. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 29 Haziran 2009 Paylaş 29 Haziran 2009 bilmeyen için zor iştir eski tofaş 131 benzin pompası iş görür, benzin pomapasının emiş ucuna hortum takıp,filitrenin çıkış ucuna takıp elinizle pompalamaya çalışın,pompanın çıkış ucundan mazot gelene kadar devam edin,sonra geri kaçmadan mazot ,hemen mazot filitresinin ucunu takın,sonra bir kaç kez marşa basmadan kontağı açıp kapayın hızlı şekilde,sonra marşa basın. benim bildiğim kolay yol bu ,daha kolayı varsa bilen arkadaşlar yazsın. Uğur bey; İlginize teşekkür ederim benzin otomatiğide iyi fikir ancak burada havayı filtre çıkışına kadar almış olmuyormuyuz? filtre pompa ve pompa enjektör arasında hava kalması bu elemanlara zarar vermez mi? Yakıt elemanları üzerinde bir vidacık olsa da onu gevşeltip kolaycacık havasını alsak Yıllardan beri bu hava alma işini basite indirgeyecek teknolojik bir atılım yapılamadı mı? İllaki her tarafları söküp mazota mı belenmek gerekiyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts