İçeriğe Yönlendir

Enjekt&#246r sorunu


Ömer Açay

Recommended Posts

Ömer Açay

yakıtı devamlı opetten aldıysanız ve aracınız garantide olduğundan direk servise gidin ve arıza yaoılıncaya kadar başlarında bekleyin bence

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
evet benimde aracım arıza yaptığında beyin değiştirip tekrar eski beyini takınca enjektörleri tanımamıştı.motor gövdesinde her enjektör için ayrı numara bulunuyo. onların yeniden kodlanıp beyine tanıtılması gerekiyo.

+1 servise gidiniz.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

kodlanması gerekebilir. bunun için yetkili servise gitmenize gerek yok dışardaki bazı cihazlar da kodlıya biliyor.

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Bu enjektör kodlama ,bizim TDdı 75hp araclarda da gerekir mi acaba?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağlar Bayur

sorun yakıt kalitesinde ve bu vergilerle beraber gelen önlenemeyecek kaçak yakıtta. Siz İstasyon sahibi olsanız , ayda 80 ton satsanız. Kaça yakıtla litre başına havadan 1-2 usd kazansanız, ne yapardınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Aysan Bulca

merhabalar

bende yeni bir connect üyesiyim 2003 tdı 75 lik

aracımın standart bakımlarını kendim yapıyorum hava ,yağ,mazot filitreleri ufak tefek elimden geldiğince...

benimde sorunum enjektörlerimden birtanesi dibinden çok hafif köpük cıkartıyor sanırım küçük bir kaçak var

bunun aracıma zararı olurmu veya dibindeki sabitletici parçayı gevşetsek sıkıstırılabilirmi?

bunun bir ayarı varmı? :)

yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
kodlanması gerekebilir. bunun için yetkili servise gitmenize gerek yok dışardaki bazı cihazlar da kodlıya biliyor.

yaşar usta ,pistona ait enjektörü söküp temizlense tekrar aynı pistona (ait olduğu silindire) takılsa ,yine kodlamak gerekiyormu.

heryerde varmı bilmiyorum ama ultrasonla temizlemek en doğru sonucu verdiğini duymuştum.

Yorum bağlantısı
Reşat Uz
Bu enjektör kodlama ,bizim TDdı 75hp araclarda da gerekir mi acaba?

murat bey;

Yorumum:

Bizim enjektörler, yakıt pompasından yüksek basınçla gelen yakıtın, basıncıyla açılıp püskürtme yapan, hidrolik tabir edilen enjektörlerden dolayısıyla elektronik kontrollü değil, beyin ecu v.s. ile elektriksel bir bağı yok bu nedenle enjektörün beyin tarafından tanınmaması gibi bir sorun olacağını sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Reşat bey ; teşekkür ederim

Evet TDdi sistemindeki araçların enjektör pompaları mekanik olup TDCİ lerde bulunan pompa ile enjektörlerin arasındaki yakıt dağıtım kanalı bizimkilerde bulunmamaktadır ,fakat bildiğim kadarı ile yeni nesil turbo dizel araçların tümünde elektronik kontrol unitesi bulunmaktadır ,bizim araçlarda (TDdı) visteon PCM işletim sistemine sahiptir,her işletim sistemi kendine özel programlanmış bir calışma sistemine sahiptir , o bakıdan sanırım enjektörlerin kodlanması gerekebilir? :nazar:

saygılar..

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

tddi connect elektronik yakıt pompalı ama enjektörler mekanik bu yüzden enjektör kodlamaya gerek yok. yakıt pompası degişirse pcm ye tanıtma işlemi var.

Yorum bağlantısı
Aysan Bulca
merhabalar

bende yeni bir connect üyesiyim 2003 tdı 75 lik

aracımın standart bakımlarını kendim yapıyorum hava ,yağ,mazot filitreleri ufak tefek elimden geldiğince...

benimde sorunum enjektörlerimden birtanesi dibinden çok hafif köpük cıkartıyor sanırım küçük bir kaçak var

bunun aracıma zararı olurmu veya dibindeki sabitletici parçayı gevşetsek sıkıstırılabilirmi?

bunun bir ayarı varmı? :)

yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

bu gün hava filitresi ,polen filitresi almaya servise gittim ,o arada çekiciyle connect 110 ps geldi,aracı indirdiler ,teknik müdürle konuşmaya başladılar.

araç garanti kapsamında yolda kalmış !.

teknik müdür araç sahibine sordu : aracınıza hangi yakıtı alıyorsunuz ?

araç sahibi cevap verdi : aldığımdan beri normal mazot alıyorum,bu güne kadar sorun yaşamadım dedi..

başınız dertte dedi teknik müdür,bu araç eurodiesel kullanır,mazot almakla hemen aracınız bozulmaz,zaman içinde sorun çıkarır dedi..

aracı çalıştırdılar ,sanki kamyon gibi aşırı duman atıyordu.

tdci makinalara asla mazot koymayın

Yorum bağlantısı
Murat İmeci
merhabalar

bende yeni bir connect üyesiyim 2003 tdı 75 lik

aracımın standart bakımlarını kendim yapıyorum hava ,yağ,mazot filitreleri ufak tefek elimden geldiğince...

benimde sorunum enjektörlerimden birtanesi dibinden çok hafif köpük cıkartıyor sanırım küçük bir kaçak var

bunun aracıma zararı olurmu veya dibindeki sabitletici parçayı gevşetsek sıkıstırılabilirmi?

bunun bir ayarı varmı? :)

yardımlarınızdan dolayı şimdiden çok teşekkür ederim..

Bir ihtimal kılcal catlak olabilir hava kacağı,araçınızla herhangi bir oynama yapmayın ,en yakın servise gösterin .Araza tespiti yaptırın bunun icin her hangi bir ücret alınacanı sanmiyorum en azından ne tür bi tamir yapılacanı öğrenirsiniz.Fazlada geciktirmeyin derim..

tddi connect elektronik yakıt pompalı ama enjektörler mekanik bu yüzden enjektör kodlamaya gerek yok. yakıt pompası degişirse pcm ye tanıtma işlemi var.

Annaşıldı ustacım ,enjektörler bağımsız

teşekkür..

bu gün hava filitresi ,polen filitresi almaya servise gittim ,o arada çekiciyle connect 110 ps geldi,aracı indirdiler ,teknik müdürle konuşmaya başladılar.

araç garanti kapsamında yolda kalmış !.

teknik müdür araç sahibine sordu : aracınıza hangi yakıtı alıyorsunuz ?

araç sahibi cevap verdi : aldığımdan beri normal mazot alıyorum,bu güne kadar sorun yaşamadım dedi..

başınız dertte dedi teknik müdür,bu araç eurodiesel kullanır,mazot almakla hemen aracınız bozulmaz,zaman içinde sorun çıkarır dedi..

aracı çalıştırdılar ,sanki kamyon gibi aşırı duman atıyordu.

tdci makinalara asla mazot koymayın

Örnek teşkil edecek bir olaya raslamışınız ,bunu belirmeniz çok iyi oldu :good1:

normal mazot kullanıcıları yakıtlarını alırken iyice düsünürler :s

Kendi aracım tddi olmasına rağmen bugüne kadar sürekli eurodizel aldım ,ayrıca aldığım yakıtın fişlerini biriktirerek ilerde aracımın satışında bana avantaj saliyacaktır. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Sefa Bostan
(düzenlendi)

yaşar usta benim arbanın sag on kaputun ordan ses geliyo nası desem sanki gıcırdıyo gibi açıyorum kaputu zincir fln mı eskidiki ses yapıyo acaba yoksa enjektör demi bi sorun var

tarihinde Sefa Bostan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Reşat Uz
yaşar usta benim arbanın sag on kaputun ordan ses geliyo nası desem sanki gıcırdıyo gibi açıyorum kaputu zincir fln mı eskidiki ses yapıyo acaba yoksa enjektör demi bi sorun var

Sefa bey de ki problem benim araçtada var

motorun solundaki kayış,kasnak düzeneklerinin olduğu bölgedeki elemanlardan geliyor bozuk rulman sesi gibi vıjırtılı bir ses

Motor kısa bir süre çalıştıktan sonra bu ses azalıp kayboluyor.

15 bin bakımında servise söyledim ancak ses o an olmadığından bir işlem yapılmayıp problem devam ediyor

Bu konuda kendi fikrim:

1:Bu bölgede 3 adet (yakıt,hidr.direks,d.daim)pompa, kayış kasnak yatakları var bunlar merkezi yağlamadan yeterli yağlanamayıp ses yapıyor, yağlanınca kesiliyor

2:Soğuk havada kayış ses yapıyor veya fazla gergin

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Sefa Bostan

ya inş enjektörde pompada sorun olmasın da rulman kolay iş bide araç ısındıgı zaman yapıyo tam tersine benim ki :good1:

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
yaşar usta benim arbanın sag on kaputun ordan ses geliyo nası desem sanki gıcırdıyo gibi açıyorum kaputu zincir fln mı eskidiki ses yapıyo acaba yoksa enjektör demi bi sorun var

enjektör böyle bir ses yapmaz. muhtemelen v kayışı ile ilgili sıkıntı vardır.

Yorum bağlantısı
Sefa Bostan

usta yani araba ısınınca sag ön kaputun orda gıcırtı sesi var

Yorum bağlantısı
Aysan Bulca

Bir ihtimal kılcal catlak olabilir hava kacağı,araçınızla herhangi bir oynama yapmayın ,en yakın servise gösterin .Araza tespiti yaptırın bunun icin her hangi bir ücret alınacanı sanmiyorum en azından ne tür bi tamir yapılacanı öğrenirsiniz.Fazlada geciktirmeyin derim..

teşekkür ederim..mantıklı

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Motorun calışarak zamanla soğuk ve sıcak durumundan etkilenerek gözle görülmesi cok zor olan motorun ceşitli bölgelerinde kılcal kalallar şeklinde catlaklar oluşma durumu olabiliyor,bu durum genelde çok uzun km yapan araçlarda söz konusu.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Reşat Uz

Benzer yada ilgili olduğu için yeni başlık açmak istemedim.Aramadan da fazla bir bilgi edinemedim

Mazottan hava almanın pratik bir yolunu bilen var mı? elimde yakıt filtresi var ve kendim değiştirmek istiyorum.Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

bilmeyen için zor iştir

eski tofaş 131 benzin pompası iş görür, benzin pomapasının emiş ucuna hortum takıp,filitrenin çıkış ucuna takıp elinizle pompalamaya çalışın,pompanın çıkış ucundan mazot gelene kadar devam edin,sonra geri kaçmadan mazot ,hemen mazot filitresinin ucunu takın,sonra bir kaç kez marşa basmadan kontağı açıp kapayın hızlı şekilde,sonra marşa basın.

benim bildiğim kolay yol bu ,daha kolayı varsa bilen arkadaşlar yazsın.

Yorum bağlantısı
Reşat Uz
bilmeyen için zor iştir

eski tofaş 131 benzin pompası iş görür, benzin pomapasının emiş ucuna hortum takıp,filitrenin çıkış ucuna takıp elinizle pompalamaya çalışın,pompanın çıkış ucundan mazot gelene kadar devam edin,sonra geri kaçmadan mazot ,hemen mazot filitresinin ucunu takın,sonra bir kaç kez marşa basmadan kontağı açıp kapayın hızlı şekilde,sonra marşa basın.

benim bildiğim kolay yol bu ,daha kolayı varsa bilen arkadaşlar yazsın.

Uğur bey;

İlginize teşekkür ederim benzin otomatiğide iyi fikir ancak

burada havayı filtre çıkışına kadar almış olmuyormuyuz? filtre pompa ve pompa enjektör arasında hava kalması bu elemanlara zarar vermez mi?

Yakıt elemanları üzerinde bir vidacık olsa da onu gevşeltip kolaycacık havasını alsak

Yıllardan beri bu hava alma işini basite indirgeyecek teknolojik bir atılım yapılamadı mı?

İllaki her tarafları söküp mazota mı belenmek gerekiyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...