Mehmet Ozyurek 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Temsili resim bulmaya çalış Oktay... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Hava ısı ölçerdir, kablosunun kesik olması, beynin kafasından hesap yapmasına sebep olur, hava ısısını ölçmesi gereklidir. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 resmini çekerim emmi foto makinası geldi bakalım net resim alabilcekmiyim. beyin kafadan ısı ayarlaması yapıyo ise kalibreyemi etkisi olur roılantiyemi. her ikisinede olur diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Misafir 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 gece 11.50 itibariyle 17litreli lpg gazı araç bilgisayarına göre 104km ve 13.2lt/100km degeriyle bitti. hortumdaki parçanın temsili resmini bulamadım.sökmeyede fırsatım olmadı.bugun gündüz söküp resim çekmeye çalışırım. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Haziran 2010 Paylaş 18 Haziran 2010 oktay abiCC soketi cıkmış dedin geri takmışsın nerden bu baglantı neresinde banada bilgi verirmsiin... dreksiyon gövdesinin içinde.altlı üstlü iki parçadan oluşan kapak var bunları sökünce gövde ortaya çıkıyor.soketleri oynat ve sök temizle tekrar tak.dikkat et.kontak anhtarı bölümü biraz zorluyor takarken. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Benim mondeo beni şaşırtmaya devam ediyor... Bursa yolcuğu boyunca test ettim.. Hızlı gittiğim söylenemez ama yavaş gitmedim.. Bagajda toplu iğne koyacak yer yoktu... (1 tam boy stepne, 2 adet mondeo jantı, 2 valiz, uludağ suları, niğde gazozları, termos, bilimum piknin malzemeleri falan filan) Klima sürekli açık, far sürekli açık.. Ortalama lpg tüketimim 7,8 litre idi... Yorum bağlantısı
Misafir 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Benim mondeo beni şaşırtmaya devam ediyor... Bursa yolcuğu boyunca test ettim.. Hızlı gittiğim söylenemez ama yavaş gitmedim.. Bagajda toplu iğne koyacak yer yoktu... (1 tam boy stepne, 2 adet mondeo jantı, 2 valiz, uludağ suları, niğde gazozları, termos, bilimum piknin malzemeleri falan filan) Klima sürekli açık, far sürekli açık.. Ortalama lpg tüketimim 7,8 litre idi... Mondeo'ya değmesin. Mehmet Bey sana da uzun süredir tutturduğun güzel tüketim rakamlarından dolayı Aracın dilinden anlamak bu olsa gerek. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Evren Merhaba.. Senin mesajın üzerine geçmişi incelediğimde aynı değeri farkında olmadan yakaladığım gördüm... Son günlerde tam depo doldurup hesap yapamadım.. Dün tamamen bitti ve fişleri kontrol ettiğimde, 3 defa gaz aldığımı toplamda bunun 81 litre olduğunu ve bu yakıtla 1030 km yol yaptığımı gördüm... 81x100/1030 = 7,86 imiş... Dünkü kontrolümde karşılaştığım rakamlar... 42.58 litre 544 km.. Yani 42,58x100/544 = 7,82 litre.. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 (düzenlendi) emmi nazar degmesin hiç güzel degerler.darısı başıma. cumartesi son aldıgım lpg 1.78tl den 17litrelikti yine 105 km de tükendi 13.6lt/100km şehir içi kullanımda bu degeri verdi.sonraki lpg alımlarında ölçüm fırsatım olmadı. faydası olurmu bilmiyorum ama tekrar aküden reset atıp fabrika kalibrasyonu için son seferde yaptıgımda şehir içi epey yol yapıp o degerleri hafızaya almıştı.bu defa otoban kıyısında aküyü söküp otobandaki verileri hafızaya aldırmayı düşünüyorum.denemekten zarar gelmez nasılsa boyuna deniyorum.lpg de az yakıt günlerine az kaldı. 21 Haziran 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 en son dün denedim,oktay abi,20 liralık lpg,1.78,den , 98 km yol yaptım. ben biraz hesap özürlüyümde,geçen hafda lpg taktırdıgım yere gittim bi ayarlara bakılsın diye,herşeyin normal oldugunu söylemişlerdi. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 en son dün denedim,oktay abi,20 liralık lpg,1.78,den , 98 km yol yaptım. ben biraz hesap özürlüyümde,geçen hafda lpg taktırdıgım yere gittim bi ayarlara bakılsın diye,herşeyin normal oldugunu söylemişlerdi. 20tl ye 98 km bana göre iyi bu ayara gelirsem sorunum biraz daha düzelecek zaten 65km yapıyordum.dün gece 20tl aldım aynı yerden ama bişi degişceni sanmıyorum ugraşcam artık. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Haziran 2010 Paylaş 24 Haziran 2010 (düzenlendi) buji kablosu degiştiginden buyana bobin kısmını hiç sökmedim,motor kısmını sökmüştüm.bugün aklıma esti buji kablolarına baktım.kablonun bobin baglantısı bölümünde 4 yerinde içi ismi yagmı bilmiyorum epey kötüydü güzelce temizledim bayagı ugraştım.yakın zamanda degişmem gerek sanırım.bu şekilde olmasının yakıta zararı vardır diye düşünüyorum yanılıyormuyum.şimdiye kadar ilk marşta çalıştı aksilik yaratmadı. egr iptalinden sonra,yakıt olarak en son 20 tl lik lpg alımımda 75km yi gördüm ama zorlama ile yokuşlar hariç düz yolda iyi rahat kullanım ile 66km civarı oldu daha önce bu km degerini zorlayarak almıştım.yaklaşık 13km lik bir artış demektir bu benim için.anlık deger 13.6 ile 15 arası sürekli degişti.bunun sebebinide bugun anlamış oldum çig benzin kokusuda bu nedenle olduguna karar verdim yanılıyormuyum bilmiyorum. buji kabloları yeni olmasına ragmen 1 ile 4.kablolar mefta.2ve 3.kablolar 7.8kohm degerini gösterdi saglam yani.1.kablo en kısa olan 3megaohm gösterdi çalışıyor ama ölmümeye yakın,4.kablo en uzun olan hiç deger göremedim açık devre en yüksek ohm degerinde bile kapasite okuyamadım tamamen ölmüş.bu kablolar daha 4 aylık falan.bunun sebebinide buji kablosu anlatımımı araştırırken ögrendim forumda konu başlıgında paylaştım.orjinal hep kazançlı çıkarıyor buna bir kez daha inandım.ucuz etin yahnisi iyi olmuyor.bu hatalara ragmen araç çalışmasında hiç aksaklık yaşamadım tek marşta sorunsuz çalışıyordu ama rolantidayken devir aralıgı sürekli degişikendi.bu durum 5 ay önceki bakımdan bu yana vardı.her şey yeni diye başka yerlerde aradım.hegonun beyaz rengide saglam olması anlamındaymış bunuda burda ögrendim.buji kablosu degişiminden sonra tekrardan yakıt ölçümü yapıcam bu defa normal degerleri bulacagımı düşünüyorum.maf temizliginide yaptım.daha nereleri temizleyecegim bakalım.şimdilik olumlu yönde ilerliyorum.aracımda en iyi yakıt degerini bulana kadar bakıma devam.ama dikkatli adımlarla ve sürekli foruma danışarak yani yaşananları okuyarak.kendim yapıyorum.ustaya gitmedim daha yaptırmak için sadece fikir danıştım onada.hedefim 20tl lik lpg 11litre civarı yapıyor bu deger ile en az 90km yapmak. emmi bir süre önce büyük hava hortumundaki parçanın resmini hava hortumu başlıgında ekledim bakabilirsiniz.mafın içinide çektim. dün akşam üstü sanayideki ustamın dükkana gittim.buji kablosu torbasını döktüm.tesadüfen üzerinde ford yazan 10mm kalınlıgında buji kablosu seti geçti ama 1 i yoktu sanırım kullanmışlar yada atmışlar sormadım.bunun en uzun olan 1 numara imiş 1.3kohm 2 nolu kablo 1.1kohm 3.nolu kablo vardı ama kısa geldi yada 4 nolu idi belkide,onun yerine mecburen benim eski kabloyu taktım 9.8kohm.4nolu kablo yoktu.4.nolu kablo motorcraft yazanı buldum ve 4.6kohm gösterdi.bunları taktım.çalışma şekli ve motor sesi bariz degişti.ama rolanti 800 devre indiginde önceki sorun yine başlıyor devir 1000 ile 700 arasında dolaşıyor stop edecekmiş gibi oluyor ama rolanti yükseltiyor sürekli tekrarlıyor tekleme demek zor gibi ama bazen tekleme gibide yapıyor.bugun bobinide ölçücem bakalım kablo bozuk çıkınca açıkcası üşendim sonrada unuttum.bu gece lpg aldım km resetledim yol bilgisayarınıda resetledim tek tek.test sürüşüne çıktım 17km yaptım 14km boyunca 8.9l/100km olarak neredeyse sabit degerde idi yol bilgisayarı çankaya cinnah yokuşuna gittim en iyi test orda oldu araç bayılmadı daha önce bu cinnah yokuşundan çıktıgımda gaza köklesem dahi 3000 deviri bulmayan ve bayılan araç 3500 devirlerde dolaştı tay gibiydi performans hoşuma gitti bu süre içersinde anlık yakıt degeri 10.2l/100km deydi.bi ara 11 gördüm ama düzlükteydi sonra düştü parkettigimde deger 8.9l/100km idi 17km lik kullanım sonrasında.bu ciddi manada benim için iyi bir deger kesinlikle.11litrelik lpg 20tl yapıyor,bu defa kaç km gidecek merak ediyorum.şu devir sorununuda çözersem iyi olucak.ebayda performans buji kablosu buldum kargo dahil 108tl ye elimde olucak şekilde fiyatı var özelligi 10mm silicon kaplı artı fiberglsasla kaplı tel kablo 270ohm deger yazılmış drenç degeri olarak kablo ingiliz üretimi olarak yazılmış 3808 Standard ISO oldugu yazıyor .bunu almaya niyetlendim yada motorcraftın 680ohm drenç degeri verilmiş buji kablosu var 8mm lik buda 95tl ye geliyor.bunlar takım fiyatları.performan buji kablosu en son baktıgımda 260tl civarı fiyatı vardı.motorcraftın orjinal tek tek satılan kablosuda takım olarak yaklaşık 280tl civarı yanılmıyorsam.yaptıgım egr iptali hortum degişimi maf temizligi falan şimdilik güzel sonuçlar dogurdu.yavaş yavaş düzene binecek gibi. 15 Temmuz 2010 tarihinde Muhlis Ozturk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Gündoğdu 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Mehmet bey 180 kuruş yaktırmak için ne gibi önemler aldınız..280 yakınca biraz dikkatimi çekti.Kırşehire gelirsem Nevşehirede uğrarım aracımı size getirmeyi düşünmeye başladım sizin ustanın yolunu bir tutalım beraberce Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Mehmet bey 180 kuruş yaktırmak için ne gibi önemler aldınız..280 yakınca biraz dikkatimi çekti.Kırşehire gelirsem Nevşehirede uğrarım aracımı size getirmeyi düşünmeye başladım sizin ustanın yolunu bir tutalım beraberce Bu ben isem, ki muhtemelen benim.. Düzenli ve km ye göre gerekli bakımlar.. Nedir bunlar; Düzenli olarak, buji, hava filtresi yağ değişimi... Bunun dışıda; km'ye göre bozuk olmayan ama işlevini düzenli olarak yerine getiremediğini düşündüğüm parçaların değişimi.. Nedir bunlar; 1- buji kablosu, 2- oksijen sensörü Herşeyden önemlisi, mümkün olduğu kadar orjinal parça kullanımı... Yakım tüketimini düzenlemede yardımcı olan diğer unsurlar; Düzenli lastik havası kontrolü, Düzenli kurum temizliği, Hız limitlerine riayet ve diğer klasik metodlar.. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 (düzenlendi) Bu ben isem, ki muhtemelen benim.. Düzenli ve km ye göre gerekli bakımlar.. Nedir bunlar; Düzenli olarak, buji, hava filtresi yağ değişimi... Bunun dışıda; km'ye göre bozuk olmayan ama işlevini düzenli olarak yerine getiremediğini düşündüğüm parçaların değişimi.. Nedir bunlar; 1- buji kablosu, 2- oksijen sensörü Herşeyden önemlisi, mümkün olduğu kadar orjinal parça kullanımı... Yakım tüketimini düzenlemede yardımcı olan diğer unsurlar; Düzenli lastik havası kontrolü, Düzenli kurum temizliği, Hız limitlerine riayet ve diğer klasik metodlar.. aracımı aldıgım kişi olarak seni düşünmek güzel bir duygu olurdu oluyoda keşke her araç sahibi sizin gibi olsa.umarım bende bu şekilde olmayı sürdürürüm.malına bakarsan oda sana bakar bunu çevreme hep söylerim. 17 Temmuz 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferhat Özcan 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Daha çok lpg değerleri konuşulmuş ben benzinle 7.3 civarlarında yakıyorumsanırım fena değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Daha çok lpg değerleri konuşulmuş ben benzinle 7.3 civarlarında yakıyorumsanırım fena değil. Konu lpg bölümünde Ferhat Bey.. Bu sebeple hep lpg konuşulmuş... Yorum bağlantısı
Ferhat Özcan 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Pardon ben daha yeni olduğum için siteyi tam kavrayamadım bundan sonra daha dikkatli olacağım Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Pardon ben daha yeni olduğum için siteyi tam kavrayamadım bundan sonra daha dikkatli olacağım Önemli değil Ferhat Bey.. Canınız sağolsun... Sizin 7,3 litre tüketiminiz de çok iyi bir değer... Yorum bağlantısı
Ferhat Özcan 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Teşekkür ederim. Dikkat etmeye çalışıyorum ayrıca bence Mondeo keyifle kullanılacak bir araç bende tadına vara vara aheste kullanmayı seviyorum klasik amerikan tutkusundan kalma bir alışkanlık Mondeo da amerikanı aratmayan tek araç bana göre. Yorum bağlantısı
Burak Hatipoğlu 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 benzinle 375 ykr/km şehir içi.2.5 v6 mondeo V6 Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam 25 Temmuz 2010 Paylaş 25 Temmuz 2010 (düzenlendi) sehirici sakin trafikte, sakin kullanimda 13lt. Lpg/100km. Benzinde ise 11-12 lt oluyor arada 20 ykr. fark var. Otomatik bir 2.0 icin iyi bir deger olsa gerek... 25 Temmuz 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 25 Temmuz 2010 Paylaş 25 Temmuz 2010 40 tl lpg ile ş.içi 150km,ş.dışı 180km yol yapıyorum.(Karasu'da lpg 1770) Bu arada yol bilgisayarında ort.tüketim uzun süre ş.içi kullanırsam 13.6 gözüküyor.2-3 saat uzun yol yapınca 13.2'ye,tekrar 2-3 saat yol yapınca 12.8'e düşüyor.Sizlerde durum nedir? Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 40 tl lpg ile ş.içi 150km,ş.dışı 180km yol yapıyorum.(Karasu'da lpg 1770)Bu arada yol bilgisayarında ort.tüketim uzun süre ş.içi kullanırsam 13.6 gözüküyor.2-3 saat uzun yol yapınca 13.2'ye,tekrar 2-3 saat yol yapınca 12.8'e düşüyor.Sizlerde durum nedir? Yol bilgisayarina bakilirsa benimki sehirici 10.8, uzun yolda 10.2 lt yakiyor; ancak gercek degerler s.ici 12-13, s,disi 7-8lt. Yolbilgisayari bayagi yaniltici oluyor, hatta LPGde kullanmama ragmen benzin ibresinde dusus olmamasina ragmen, yol bilgisayarinin menzilinde 100 km icin 130 kmlik bir dusus oldu. Duz yolda 200 km menzil gosteren yol bilgisayari, yokus cikarken 30lari inerken 400leri gosteriyor . Yani yolbilgisayari yaniltici olabilir. Lpgde sehir ici tuketiminiz 27 ykr civarinda, 100 km icin 14lt lpg tuketiminiz var ki otomatik bir mondeo icin normal kabul edilebilecek seviyede, benim durumum da ona yakin. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Bilgisyarı sıfırladınız mı şehir dışı için Yorum bağlantısı
Recommended Posts