İlhan Kol 24 Haziran 2014 Paylaş 24 Haziran 2014 Arkadaşlar benim mondeo artık tek marşta almamaya başladı. En az 4 veya 5seferde alıyor pompadan ses geliyor .direk gazda denedim tek marşta çalıştı.acaba pompamıdır yardımlarınızı bekliyorum Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 1 Temmuz 2014 Paylaş 1 Temmuz 2014 ustalar direk pompa diyor fakat bana sacma gelıyor pompa arızalı olsa ses gelır denılıyor yada ne bıleyım cekıste gıdıste sıkıntı olur sadece soguklarda yapıyor .ilk kez AŞAĞIDAKİ Arızayı verdiTanım P000BEgzoz(B)Eksantrik Mili Yavaş Tepki SIrası 1Sebebi :Servis Verilemeyen egzos eksantrik Mili OCV Egzos kam milini OCV yenileyinEksantrik Mili Ayarı Yanlış Bu DTC mevcutsa VCT nin çalışması EngellenirDurum -A1Maksimum Eşiğin Üzerinde daha Önce Kaydedilen DTC istek Zamanında Mevcut DeğilMIL bu DTC için YanıkArıza ışığım hiç yanmadı..Usta Triger değişti mi dedi Ben ise 2010 model 53000 KM daha hiç değişmedi dedim Şaşırdı(Sanırım Sente atma falan zannetti)Soketlerde sıkıntı olabilir dedi güvendiği başka bir ustayı arayarak soket yer değişiminin sorun olup olmayacağını sordu ve soketlerin yerini değiştirdi 2 gün sonra gel tekrar arıza kaydı var mı bakalım sensör ve kabloları kontrol edelim dedi..Önceki ustalar ise Garanti veremeden Pompa dan dedi Gazcı dahi (güya gazcıda kı eleman forddan anlıyormuş Depo kapağı için Koltuğun altına baktı ve ben direk sen forddan anlamıyorsun dedim...Yanılmıyorsam f2 kasa ve sonrasında Pompa için depo sökülmeden işlem yapılamıyor ve Benzin Filtresi Yok.Başka bir usta cekvalf taktırsan sorun kalmaz dedi ama koskoca Sanayide Elektrikçisinden Gazcısına Kimse takmaya yanaşmadı ve karburotörlü araçlara takılır o buna takılmaz denildi.. Aşağıdaki kontrolleri yaptırmayı düşünüyorum1-LPG ayarı ve Elektrik bağlantı noktaları2-Benzin Pompası Sigortası ;Sigortalar ;Elektrik aksamı3-Sensörler4-Enjektör Temizleyici Katkısı5-Pompa Bar BasıncıFİKİR VE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM ÖZELLİKLE BU DTC hakkında... Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 1 Temmuz 2014 Paylaş 1 Temmuz 2014 Motor Soğukken İlk Marş ve devamında normal olarak Motor ısındıkca devir 1200 den 900 e düşmesi İlk Çalıştırma hemen sonrası 2.marş basma Yorum bağlantısı
İlhan Kol 8 Temmuz 2014 Paylaş 8 Temmuz 2014 Arkadaşlar benim mondeo artık tek marşta almamaya başladı. En az 4 veya 5seferde alıyor pompadan ses geliyor .direk gazda denedim tek marşta çalıştı.acaba pompamıdır yardımlarınızı bekliyorum sorunum çözüldü; sıkıntı aküdenmiş akü zayıfladığı için yeterli hızda marş motorunu çeviremediğinden motor çalışmıyormuş.motor ısındıktan sonra keyfi çalışıyordu böylelikle oda düzeldi. Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci 28 Eylül 2014 Paylaş 28 Eylül 2014 öncelikle iyi aksamlar benim arabada yaklaşık 2 aydır 4-5 marşta ancak çalışma sorunu ortaya cıktı önce lpg den oldugunu düşündük lpg sigortasını iptal ederek devreden cıkardık sorun düzeldi hemen lpg ciye gittik regülatörden başlamak üzere neredeyse beyin hariç tüm parçalar değişti sorun kısmen çözülüyor ancak yeniden başlıyordu şimdi aynı sorunu benzinde de yapmaya başladı lpg yi yine iptal ettik ancak benzinde de 4-5 marşta ancak çalışıyor servis enjektörlarden olabilecegini söyledi önce benzin pompası ve depoya giden gelen hortumlardan şüphelendiler onların kontrolü yapıldı ancak problem olmadıgı söylendi bu sorunun ne olabilecegi konusunda yardımcı olabilirseniz cok sevinirim Sayn arkadasım aracınızda kullanılan lpg servisine gidip sadece ecü nün kablolarını çıkarttırıp yeni bir beyinle kontrol yaptırın.marşa basın.ayrıca Lpg herzaman aracın benzin ayarına göre ayarlandığı için benzin sisteminde enjeksiyonda bir problem varsa hava emiyorsa kirli veya debi ayarları kötü işeme var veya kelebek kirli ise benzin basınç regülatörü kaçırıyorsa iyi çalışmaz tabi pompada orginal bosch olmalı iyi yakıt basmaz ise hemen almaz enjeksiyon girişindeki ağızlarda o ring var eğer hava emiyorsa rahat çalışmaz benzin sistem tam randımanlı çalıştığında lpg nizin ecü sine benzin ayarına göre tekrar format attırmanız gerekir saygilar kolay gelsin... Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci 28 Eylül 2014 Paylaş 28 Eylül 2014 İyi akşamlar sayın arkadaşlar özellikle sitedeki forum yöneticileri arkadaşlarıma acil sorunuma cevap vermelerini rica ediyorum. Aracım mondeo 98-2.0 oto. ghıa dün akşam evin önüne park ettim.Bu akşam bir kahve içmeye gidelim dedik rezil oldum araç çalışmadı, Alarm sistemi normal açıp kapatıyor, açtık anahtarı taktık ekran normal yanması gerekenler şarj abs anti pati kapılar su seviyeleri normal yandı söndü pompanın sesi yakıtı bastığını duyuyorum malum önce benzin motor dönüyor ama çalışmıyor. Benzin var,lpg var sistem önce benzinle dönüyor almıyor. sistemi bir emniyet devreye girip yakıtı kesiyor yol vermiyor gibi. Kapı kilitleri sağ sol çalışıyor açıp kapıyor,kumanda anahtarı çalışıyor. kaput alarmının fişini çekip bile denedim,almıyor.acaba açıkmı kalıyor ama ben alarmları zaten açıyor arabaya öyle giriyorum hatta kapatıp kontağı çevirdiğimde o önce emniyeti açıyor sonra marş motoru dönüyor almıyor. Sizce ne ler olabilir paylaşırmısınız acil...çok slmlr Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN 13 Ekim 2014 Paylaş 13 Ekim 2014 İyi akşamlar sayın arkadaşlar özellikle sitedeki forum yöneticileri arkadaşlarıma acil sorunuma cevap vermelerini rica ediyorum. Aracım mondeo 98-2.0 oto. ghıa dün akşam evin önüne park ettim.Bu akşam bir kahve içmeye gidelim dedik rezil oldum araç çalışmadı, Alarm sistemi normal açıp kapatıyor, açtık anahtarı taktık ekran normal yanması gerekenler şarj abs anti pati kapılar su seviyeleri normal yandı söndü pompanın sesi yakıtı bastığını duyuyorum malum önce benzin motor dönüyor ama çalışmıyor. Benzin var,lpg var sistem önce benzinle dönüyor almıyor. sistemi bir emniyet devreye girip yakıtı kesiyor yol vermiyor gibi. Kapı kilitleri sağ sol çalışıyor açıp kapıyor,kumanda anahtarı çalışıyor. kaput alarmının fişini çekip bile denedim,almıyor.acaba açıkmı kalıyor ama ben alarmları zaten açıyor arabaya öyle giriyorum hatta kapatıp kontağı çevirdiğimde o önce emniyeti açıyor sonra marş motoru dönüyor almıyor. Sizce ne ler olabilir paylaşırmısınız acil...çok slmlr anlattığın duruma göre aküyü ve sağlam kabul edersek; düşününce aklıma ilk olarak ateşleme geliyor.en son ne zaman kontrol ettirdin? en basiti buji kablosu oksitlenmesi bile sebep olabilir. ikinci olarak ise conta yakması akla geliyor. silindir üzerine su verirse çalışmaz. bence ağırlıklı olarak ateşleme sistemini kontrol ettir. buji, kablo, ateşleme bobini ..... geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN 13 Ekim 2014 Paylaş 13 Ekim 2014 ustalar direk pompa diyor fakat bana sacma gelıyor pompa arızalı olsa ses gelır denılıyor yada ne bıleyım cekıste gıdıste sıkıntı olur sadece soguklarda yapıyor .ilk kez AŞAĞIDAKİ Arızayı verdi Tanım P000B Egzoz(B)Eksantrik Mili Yavaş Tepki SIrası 1 Sebebi : Servis Verilemeyen egzos eksantrik Mili OCV Egzos kam milini OCV yenileyin Eksantrik Mili Ayarı Yanlış Bu DTC mevcutsa VCT nin çalışması Engellenir Durum -A1 Maksimum Eşiğin Üzerinde daha Önce Kaydedilen DTC istek Zamanında Mevcut Değil MIL bu DTC için Yanık Arıza ışığım hiç yanmadı..Usta Triger değişti mi dedi Ben ise 2010 model 53000 KM daha hiç değişmedi dedim Şaşırdı(Sanırım Sente atma falan zannetti) Soketlerde sıkıntı olabilir dedi güvendiği başka bir ustayı arayarak soket yer değişiminin sorun olup olmayacağını sordu ve soketlerin yerini değiştirdi 2 gün sonra gel tekrar arıza kaydı var mı bakalım sensör ve kabloları kontrol edelim dedi.. Önceki ustalar ise Garanti veremeden Pompa dan dedi Gazcı dahi (güya gazcıda kı eleman forddan anlıyormuş Depo kapağı için Koltuğun altına baktı ve ben direk sen forddan anlamıyorsun dedim... Yanılmıyorsam f2 kasa ve sonrasında Pompa için depo sökülmeden işlem yapılamıyor ve Benzin Filtresi Yok.Başka bir usta cekvalf taktırsan sorun kalmaz dedi ama koskoca Sanayide Elektrikçisinden Gazcısına Kimse takmaya yanaşmadı ve karburotörlü araçlara takılır o buna takılmaz denildi.. Aşağıdaki kontrolleri yaptırmayı düşünüyorum 1-LPG ayarı ve Elektrik bağlantı noktaları 2-Benzin Pompası Sigortası ;Sigortalar ;Elektrik aksamı 3-Sensörler 4-Enjektör Temizleyici Katkısı 5-Pompa Bar Basıncı FİKİR VE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM ÖZELLİKLE BU DTC hakkında... üst kapağı kontrol ettirmeni tavsiye ederim. yukarıda altı çizili olan şeyler üst kapakla alakalı diye düşünüyorum. araba yeni olabilir belki ama kam mili yatak sarmış olabilir. 2010 ford torneo connect arkası boş şirket aracımızın bu yüzden 15000km de motoru komple yeni takıldı. inşallah yanılıyorumdur ama aklıma bu geliyor. ikinci olarakta soket, ateşleme kısaca senin düşündüğün şeylere devam etmeni öneririm. Yorum bağlantısı
Onur İçen 20 Ekim 2014 Paylaş 20 Ekim 2014 Abi bende de şöyle bir sorun vardı 1500 ve 2500 devir arasında silkele ne vardı buji ve buji kablonunu değiştirdin sorun çözüldü motoral marka simdi de konya çeviri yorum tik sesinden sonra çalıştırmaya çalışıyorum calismiyor kapatıp aciyorum ilk tikda çalışıyorum ikincide Yorum bağlantısı
Umut Karadağ 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Arkadaslar iyi gunler. Benim aracim kontagi bastigimda 2-3 saniye sonra veya gaz verirsem hemen calisiyor fakat calistiktan sonra devir birden dusuyor ve araba stop ediyor butun gaz aksami yeni degisti buji kaplolari bujiler.kelebegi temizlettim ama sorun gecmedi. Ne olabilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Arkadaslar iyi gunler. Benim aracim kontagi bastigimda 2-3 saniye sonra veya gaz verirsem hemen calisiyor fakat calistiktan sonra devir birden dusuyor ve araba stop ediyor butun gaz aksami yeni degisti buji kaplolari bujiler.kelebegi temizlettim ama sorun gecmedi. Ne olabilir? Benzin pompasına bakıldı mı? Yorum bağlantısı
Umut Karadağ 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Bakildi sorun olmadigini soylediler. Kelebekden basladik gaz parcalarina ordan buji ve kablolarina kadar gittiler. Antalya manavgatda yasiyorum burda dogan sahinden baska arabadan anlamiyorlar( Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 28 Ekim 2014 Paylaş 28 Ekim 2014 bu parcadan almıştım mondeo varken sıfır orjinal parca hala bekletiyorum yine mondeo alırsam diye o zaman 135 tl idi şimdi baktım bu firmanın reklamına izin vermiyoruz.,a 203 olmuş gercektede yüksek fiyat Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 5 Ocak 2015 Paylaş 5 Ocak 2015 S.â sevgili büyüklerim 99 model 2.0 Mondeom var bugün sabah evden çıktım iş yerime sıkıntısız bir şekilde vardım parkettim akşam iş çıkışı aracımı çalıştıramadım 10 sefer marşlamışımdır.ustamı aradım lpg ile çalıştır dedi denedim çalıştı usta pompanın ölmüştür dedi ama 6 ay önce benzin pompası değişti çeyrek depodan aşağı benzin düşürmem.eve geldikten sonra stop edip tekrar çalıştırdım benzinde çalışıp lpgye geçti 3 kere denedim acaba ne olabilir. Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 13 Ocak 2015 Paylaş 13 Ocak 2015 Yokmu bir bilgisi olan 10 gündür sıkıntım devam ediyor ilk çalıştırmada bazen benzinle çalışıyor bazen çalışmıyor tüple çalıştırıp devam ediyorum.benzinle çalıştığı zaman bazen kontağı çevirdiğimde pompanın sesi geliyor bazen marşladık tan sonra pompa çalışıyor tavsiyesi olursa sevinirim. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 14 Ocak 2015 Paylaş 14 Ocak 2015 Benzin enjektörleri olabilir belki ama bildiğimden söylemiyorum. Geçen hafta bir arkadaşım farklı bir model arabasında aynı sorunu yaşadı, benzin enjektörleri değişince normale döndü. Bundan önce benzin pompasından emin olunmalı. Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 14 Ocak 2015 Paylaş 14 Ocak 2015 Sadece benzinlede yolculuk yapıyorum ama performans yada çalışmasında bir sıkıntı olmuyor sanayiye gitsem sağlamda olsa parça değiştirelim diyecekler bu yüzden gitmekte istemiyorum Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 14 Ocak 2015 Paylaş 14 Ocak 2015 Bugün hiç çalışmadı benzinle galiba pompanın ömrü bitmiş bu pompanın değişimi ne kadara maal olur bana tahmini Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 20 Ocak 2015 Paylaş 20 Ocak 2015 Sorunum çözümlendi sıkıntı benzin pompası kesicidenmiş 40 tlye LPG servisinde değişim yapılarak sorun halledildi. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 20 Ocak 2015 Paylaş 20 Ocak 2015 Gözün aydın öyleyse, çok pahalı masraf olmadan sorunu çözmüşsün. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 Gözün aydın öyleyse, çok pahalı masraf olmadan sorunu çözmüşsün. Gözün aydın öyleyse, çok pahalı masraf olmadan sorunu çözmüşsün.Teşekkürler tuncay abim tamirci fark etti sağolsun. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Uğur merhaba, benzin pompası kesicisini değiştirerek çalışmama sorunu ortadan kalktı. Peki bu çalışmama birden bire mi oldu yoksa yavaş yavaş belirtisini göstermeye başlamış mıydı? 1 Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Uğur merhaba, benzin pompası kesicisini değiştirerek çalışmama sorunu ortadan kalktı. Peki bu çalışmama birden bire mi oldu yoksa yavaş yavaş belirtisini göstermeye başlamış mıydı?Mrb abi evet bir anda oldu akşam iş çıkışı süpriz yaptı araba bana 10 kere marşladım en az baktım olmuyor tamircimi aradım sıtandart cvp olarak pompan ölmüştür cevabı aldım aracı tüpte çalıştırdım mecburen eve vardım stop ettikten sonra tekrar denedim benzinde çalıştı sabahta çalıştı tekrar iş çıkışı çalışmadı vs vs yaptırana kadar böyle devam etti değişen alet benzin pompasının üstündeki kablolara bağlı kibrit kutusu büyüklüğünde benzin pompası zamanlayıcı yazan bir röle. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Anladım, araba lpg deyken benzin pompası boşuna çalışmasın diye takılan parça. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Bağcı 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Anladım, araba lpg deyken benzin pompası boşuna çalışmasın diye takılan parça.Evet abi pompanın yanma riski azda olsa ortadan kalkıyor ama çeyrek deponun altına düşmemek şartıyla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts