İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - İlk Çalıştırma (marş) Sorunları ve Titreme


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Zetec motor hararet yapıp suyu yağı karıştırmış ise, 900 TL masraf ile tamir edilmiş ise, 900 TL çöpe gitmiş demektir. Üst kapak rektifiye olmadan, silindir için grapajı ölçülmeden bu arıza giderilemez. Halbuki o zaman 900+900=1800TL ye iş bitebilecekti (mesela) , şimdi 900çöpte+1800 (belki de 2800)=3700TL gidecek, tamir masrafımız neden yükselir? silindirde, üst kapakta sorun varken hala çalıştırılmışsa, aşınan yüzeyler fazlalaşır. Motor ısınınca normalleşir zira metal genleşir, ama muhtemel açıntı devam etmekte.

Zeteclerde sorunlar genelde böyle başlar, 2-4-8 ay sonra başka bir sorun çıkar, başka parçalara masraf yapılır, 1,5-2 sene sonra satarsınız, alanın geçmişten hiç haberi yoktur, yamalı bohça tamiratının sonu gelmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı

Üst kapak söküldü rektefiye oldu. Radyatör üst hortum değişti. yağ filtresi değişti, yeni yağ konuldu. Başka değişen var mı hatırlamıyorum. Sürekli gittiğim usta olduğundan 900 civarı ödedim.

Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı

Sorum hala güncelliğini korumaktadır....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen Lpg kalibrasyonunuz bozuk...

Ne alaka demeyin, çok alakası var.. Aracı 50-60 km kadar benzinde kullanın... Test bitene kadar hiç lpg'ye geçmeyin, sabah soğukta yine aynı hatayı yapacak mı gözleyin..

Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı
Muhtemelen Lpg kalibrasyonunuz bozuk...

Ne alaka demeyin, çok alakası var.. Aracı 50-60 km kadar benzinde kullanın... Test bitene kadar hiç lpg'ye geçmeyin, sabah soğukta yine aynı hatayı yapacak mı gözleyin..

Teşekkürler Mehmet Bey, Deneyip bilgi vereceğim...

Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı

Aracı benzinde 2 gün kullandım. Yine aynı sorun devam ediyor. Hatta araba LPGde daha düzgün çalışıyor. Benzinde sarsıntı daha fazla...

Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı

Motorcraft marka ve yeni takıldı. Ustaya sordum benzin enjektörlerinde sorun olabilir dedi. Vaktim olmadığı için baktıramadım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yasin Karadağ

Bu sorun bendede var gibi ama 10000 km bakımına yakın yapmaya başlıyor. Diger zamanlarda yapmıyor. Araç bakımdan çıkınca hayat normale dönüyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sorun bendede var gibi ama 10000 km bakımına yakın yapmaya başlıyor. Diger zamanlarda yapmıyor. Araç bakımdan çıkınca hayat normale dönüyor.

Yanlış yağ kullanıyorsunuzdur...

Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı

Enjektör temizleyici katkı maddesi kullandım belki çözüm olur diye ama hala problem devam ediyor...

Yorum bağlantısı
Eray Eski

Sizin çalışma sorunu subaplardan mı çıktı. Tamiratı nasıldır ve fiyat konusu hakknında bilginiz var mı? Depo şamandırasını(komple) ve öndeki valfi değiştirmem konusunda ne dersiniz. Sizce bu geç çalışma konusunda nereden başlamalıyım. Nasıl bir yol önerirsiniz.

Çekiş konusunda ise kompresyon testi yaptırmadım ama carbon clean yaptırdım belki etkisi olur diye ama değişen pekbirşey olamıştı. Kopresyon testi kötü çıkarsa bize de fatura çok çıkarmı sonrasında hangi işlemler yapılıyor.

Sorularımla sizi sıkmışsam kusura bakmayın ford ve motor konusunda oldukça acemiyimdir.

depo samandirasi komple 350 tl civariymis. komple degistirmeye gerek yok dedi benim tamircim. sadece pompayi degistirsek yeter dedi 100 tl. benzer sorunlarla ugrasiyoruz. ben benzin pompasini degistirerek basladim gec calisma problemine.. carbon clean yaptirdim. ama pompa arizali galiba tekrar degisecek.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Recayi Demirel

aynı dert bendede var, sen çözüm bulabildinmi??*

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Misafir

Lpg li modeo 1 aydır, İlk çalıştırmada gazda geç (yaklaşık olarak 6-7 saniye) süre sonra çalışıyor. Akşam stop etmeden Lpg yi devre dışı bırakıyorum sabah, benzinde denediğimde ise hemen çalışıyor. Ankara soğuk memleket sebebi bu olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Lpg li modeo 1 aydır, İlk çalıştırmada gazda geç (yaklaşık olarak 6-7 saniye) süre sonra çalışıyor. Akşam stop etmeden Lpg yi devre dışı bırakıyorum sabah, benzinde denediğimde ise hemen çalışıyor. Ankara soğuk memleket sebebi bu olabilir mi?

Sorunu tesbit etmişsiniz zaten. Soğuk ve LPG arasındaki berbat ilişikden kaynaklanıyor :good1:

Yorum bağlantısı
Misafir

Sorunu tesbit etmişsiniz zaten. Soğuk ve LPG arasındaki berbat ilişikden kaynaklanıyor :good1:

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Bora Kılıçoğlu

Bu soruna bir çözüm bulabildiniz mi? Bende de benzer sorun var

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

benzer sıkıntı bendede var(mondeo 97) usta contada çok az kaçak var su alıyor dedi ısınınca su buhar oluyor ama soğukken su pistona girdiğinden , (bakın yağa karışıyor olmayabilir ama bu pistonlara girmediği anlamına gelmez ) aracın düzgün çalışmasını engelliyor , daha önce taunus aracım vardı ondada aynı sorunu yaşamıştım geç çalışma ısınana kadar titreme , rölanti düzensizliği, gaz yemede sorun , tüm bunların sebebi üst kapaktaki kılcal bir çatlak ve contadan çıktı 2. pistona su giriyor ama o kadar azki fark edemiyorsun , kaçak gün geçtikçe artıyor , anladığında iş işten geçmiş oluyor, zira söküldüğünde usta bana bu kaçak uzun süredir var demişti kapak kaynak yapıldı conta değişti yaklaşık 4 sene kullandım , sattım alan arkadaş hala memnun bir sorun yok , mondeomada en kısa zamanda kapağı söktürüp baktıracam , çağlar bey doğru söylüyor açmışken esaslı bir bakım yapılmalıdı , bir arakadaş başka marka bir araçta 4 defa conta değiştirdi , çözüm bulamadı , sorun enson silindir gömleklerinden çıktı birisi gevşemiş yerinden oynuyormuş , bunu anlamak 4 contaya patladı , yani çok dikkatli olup her ihtimali düşünmeli çağlar beye katılıyorum .

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Muhammet Sarıçam

İlk seferde geç çalışan araba bu sefer ilk çevirişte hiç çalışmıyor. Ama kontağı 1 kere kapayıp açınca geç de olsa çalışıyor. Yarım depoya yakın benzin var arabada.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

İlk seferde geç çalışan araba bu sefer ilk çevirişte hiç çalışmıyor. Ama kontağı 1 kere kapayıp açınca geç de olsa çalışıyor. Yarım depoya yakın benzin var arabada.

Üzülerek söylemeliyim ki aracınızın benzin pompası mefta gibi görünüyor, yaklaşık 3 hafta kadar önce benzer belirtilerle başlayan geç çalışma arızası benzin pompasını değişimi ile giderildi. Çağlar abi bir yerlerde şuna benzer bir cümle kullanmıştı sanırım "Benzin pompası hemen arızalanmaz, önce bir sabah biraz geç çalışır, sonra 6 ay unutursun, sonra tekrarlar" Benimki de aynen bu şekilde oldu, bir yıl kadar önceki belirtiler meğer benzin pompasının artık yeterli basıncı sağlayamadığının belirtileriymiş, hatta sonralardan araç yokuşlarda benzinde düşük devirde yeterli benzin gönderemediğini hissettiriyordu, araç lpgye geçtiğinde aynı devir ve motor ısısında yokuşlarda hiçbir problem olmuyordu. Yine de parça değişimine gitmeden arızanın pompadan olup olmadığının testini yaptırarak emin olmanızda fayda, servisler özel aletle pompa basınç testi yapıyorlarmış sanırım, ben aynı sorun ve belirtiler neticesinde gözü karartarak önce benzin filtresini sonra da pompasını değiştirmiş ve sonuca ulaşmıştım Vesile ile arızanın kaynağının pompadan olduğunu umalım, zira enjektörlerde problem varsa iş daha ciddi. Geçmiş olsun.

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Sarıçam

Üzülerek söylemeliyim ki aracınızın benzin pompası mefta gibi görünüyor, yaklaşık 3 hafta kadar önce benzer belirtilerle başlayan geç çalışma arızası benzin pompasını değişimi ile giderildi. Çağlar abinin yerlerde şuna benzer bir cümle kullanmıştı sanırım "Benzin pompası hemen arızalanmaz, önce bir sabah biraz geç çalışır, sonra 6 ay unutursun, sonra tekrarlar" Benimki de aynen bu şekilde oldu, bir yıl kadar önceki belirtiler meğer benzin pompasının artık yeterli basıncı sağlayamadığının belirtileriymiş, hatta sonralardan araç yokuşlarda benzinde düşük devirde yeterli benzin gönderemediğini hissettiriyordu, araç lpgye geçtiğinde aynı devir ve motor ısısında yokuşlarda hiçbir problem olmuyordu. Yine de parça değişimine gitmeden arızanın pompadan olup olmadığının testini yaptırarak emin olmanızda fayda, servisler özel aletle pompa basınç testi yapıyorlarmış sanırım, ben aynı sorun ve belirtiler neticesinde gözü karartarak önce benzin filtresini sonra da pompasını değiştirmiş ve sonuca ulaşmıştım Vesile ile arızanın kaynağının pompadan olduğunu umalım, zira enjektörlerde problem varsa iş daha ciddi. Geçmiş olsun.

Bende pompadan olabileceğini düşünüyordum :unsure2:

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Bende pompadan olabileceğini düşünüyordum :unsure2:

Emmi ve Çağlar abi konu ile ilgili şöyle yorumlar yapmışlar belki işinize yarar;

Kontağı açıp kapatıp, sonra 2. açışta marş alıyor ve araç çalışıyor ise, benzin pompanız yeterli basınçta çalışmıyor demektir.

Kontağı açın 5 saniye bekleyip kapatın, tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyip kapatın.. Tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyip marşa basın..

İlk marşta çalışırsa benzin pompanız bozuk demektir..

Bu testi motor soğukken yapın..

tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Sarıçam

Emmi ve Çağlar abi konu ile ilgili şöyle yorumlar yapmışlar belki işinize yarar;

Denemekte yarar var :yes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...