Fatih Bayram 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 Motor kulakları da vibrasyon yapabilir... Fakat sizinki başka galiba... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 Zetec motor hararet yapıp suyu yağı karıştırmış ise, 900 TL masraf ile tamir edilmiş ise, 900 TL çöpe gitmiş demektir. Üst kapak rektifiye olmadan, silindir için grapajı ölçülmeden bu arıza giderilemez. Halbuki o zaman 900+900=1800TL ye iş bitebilecekti (mesela) , şimdi 900çöpte+1800 (belki de 2800)=3700TL gidecek, tamir masrafımız neden yükselir? silindirde, üst kapakta sorun varken hala çalıştırılmışsa, aşınan yüzeyler fazlalaşır. Motor ısınınca normalleşir zira metal genleşir, ama muhtemel açıntı devam etmekte. Zeteclerde sorunlar genelde böyle başlar, 2-4-8 ay sonra başka bir sorun çıkar, başka parçalara masraf yapılır, 1,5-2 sene sonra satarsınız, alanın geçmişten hiç haberi yoktur, yamalı bohça tamiratının sonu gelmez. 2 Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 Üst kapak söküldü rektefiye oldu. Radyatör üst hortum değişti. yağ filtresi değişti, yeni yağ konuldu. Başka değişen var mı hatırlamıyorum. Sürekli gittiğim usta olduğundan 900 civarı ödedim. Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Sorum hala güncelliğini korumaktadır.... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Kasım 2011 Yazar Paylaş 1 Kasım 2011 Muhtemelen Lpg kalibrasyonunuz bozuk... Ne alaka demeyin, çok alakası var.. Aracı 50-60 km kadar benzinde kullanın... Test bitene kadar hiç lpg'ye geçmeyin, sabah soğukta yine aynı hatayı yapacak mı gözleyin.. Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Muhtemelen Lpg kalibrasyonunuz bozuk... Ne alaka demeyin, çok alakası var.. Aracı 50-60 km kadar benzinde kullanın... Test bitene kadar hiç lpg'ye geçmeyin, sabah soğukta yine aynı hatayı yapacak mı gözleyin.. Teşekkürler Mehmet Bey, Deneyip bilgi vereceğim... Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Aracı benzinde 2 gün kullandım. Yine aynı sorun devam ediyor. Hatta araba LPGde daha düzgün çalışıyor. Benzinde sarsıntı daha fazla... Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı 9 Kasım 2011 Paylaş 9 Kasım 2011 Motorcraft marka ve yeni takıldı. Ustaya sordum benzin enjektörlerinde sorun olabilir dedi. Vaktim olmadığı için baktıramadım. Yorum bağlantısı
Yasin Karadağ 23 Kasım 2011 Paylaş 23 Kasım 2011 Bu sorun bendede var gibi ama 10000 km bakımına yakın yapmaya başlıyor. Diger zamanlarda yapmıyor. Araç bakımdan çıkınca hayat normale dönüyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2011 Yazar Paylaş 23 Kasım 2011 Bu sorun bendede var gibi ama 10000 km bakımına yakın yapmaya başlıyor. Diger zamanlarda yapmıyor. Araç bakımdan çıkınca hayat normale dönüyor. Yanlış yağ kullanıyorsunuzdur... Yorum bağlantısı
Yalçın Bayrakçı 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Enjektör temizleyici katkı maddesi kullandım belki çözüm olur diye ama hala problem devam ediyor... Yorum bağlantısı
Eray Eski 28 Kasım 2011 Paylaş 28 Kasım 2011 Sizin çalışma sorunu subaplardan mı çıktı. Tamiratı nasıldır ve fiyat konusu hakknında bilginiz var mı? Depo şamandırasını(komple) ve öndeki valfi değiştirmem konusunda ne dersiniz. Sizce bu geç çalışma konusunda nereden başlamalıyım. Nasıl bir yol önerirsiniz. Çekiş konusunda ise kompresyon testi yaptırmadım ama carbon clean yaptırdım belki etkisi olur diye ama değişen pekbirşey olamıştı. Kopresyon testi kötü çıkarsa bize de fatura çok çıkarmı sonrasında hangi işlemler yapılıyor. Sorularımla sizi sıkmışsam kusura bakmayın ford ve motor konusunda oldukça acemiyimdir. depo samandirasi komple 350 tl civariymis. komple degistirmeye gerek yok dedi benim tamircim. sadece pompayi degistirsek yeter dedi 100 tl. benzer sorunlarla ugrasiyoruz. ben benzin pompasini degistirerek basladim gec calisma problemine.. carbon clean yaptirdim. ama pompa arizali galiba tekrar degisecek. Yorum bağlantısı
Recayi Demirel 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 aynı dert bendede var, sen çözüm bulabildinmi??* Yorum bağlantısı
Misafir 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Lpg li modeo 1 aydır, İlk çalıştırmada gazda geç (yaklaşık olarak 6-7 saniye) süre sonra çalışıyor. Akşam stop etmeden Lpg yi devre dışı bırakıyorum sabah, benzinde denediğimde ise hemen çalışıyor. Ankara soğuk memleket sebebi bu olabilir mi? Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Lpg li modeo 1 aydır, İlk çalıştırmada gazda geç (yaklaşık olarak 6-7 saniye) süre sonra çalışıyor. Akşam stop etmeden Lpg yi devre dışı bırakıyorum sabah, benzinde denediğimde ise hemen çalışıyor. Ankara soğuk memleket sebebi bu olabilir mi? Sorunu tesbit etmişsiniz zaten. Soğuk ve LPG arasındaki berbat ilişikden kaynaklanıyor Yorum bağlantısı
Misafir 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Sorunu tesbit etmişsiniz zaten. Soğuk ve LPG arasındaki berbat ilişikden kaynaklanıyor Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Bora Kılıçoğlu 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Bu soruna bir çözüm bulabildiniz mi? Bende de benzer sorun var Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy 18 Nisan 2012 Paylaş 18 Nisan 2012 benzer sıkıntı bendede var(mondeo 97) usta contada çok az kaçak var su alıyor dedi ısınınca su buhar oluyor ama soğukken su pistona girdiğinden , (bakın yağa karışıyor olmayabilir ama bu pistonlara girmediği anlamına gelmez ) aracın düzgün çalışmasını engelliyor , daha önce taunus aracım vardı ondada aynı sorunu yaşamıştım geç çalışma ısınana kadar titreme , rölanti düzensizliği, gaz yemede sorun , tüm bunların sebebi üst kapaktaki kılcal bir çatlak ve contadan çıktı 2. pistona su giriyor ama o kadar azki fark edemiyorsun , kaçak gün geçtikçe artıyor , anladığında iş işten geçmiş oluyor, zira söküldüğünde usta bana bu kaçak uzun süredir var demişti kapak kaynak yapıldı conta değişti yaklaşık 4 sene kullandım , sattım alan arkadaş hala memnun bir sorun yok , mondeomada en kısa zamanda kapağı söktürüp baktıracam , çağlar bey doğru söylüyor açmışken esaslı bir bakım yapılmalıdı , bir arakadaş başka marka bir araçta 4 defa conta değiştirdi , çözüm bulamadı , sorun enson silindir gömleklerinden çıktı birisi gevşemiş yerinden oynuyormuş , bunu anlamak 4 contaya patladı , yani çok dikkatli olup her ihtimali düşünmeli çağlar beye katılıyorum . Yorum bağlantısı
Muhammet Sarıçam 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 İlk seferde geç çalışan araba bu sefer ilk çevirişte hiç çalışmıyor. Ama kontağı 1 kere kapayıp açınca geç de olsa çalışıyor. Yarım depoya yakın benzin var arabada. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 (düzenlendi) İlk seferde geç çalışan araba bu sefer ilk çevirişte hiç çalışmıyor. Ama kontağı 1 kere kapayıp açınca geç de olsa çalışıyor. Yarım depoya yakın benzin var arabada. Üzülerek söylemeliyim ki aracınızın benzin pompası mefta gibi görünüyor, yaklaşık 3 hafta kadar önce benzer belirtilerle başlayan geç çalışma arızası benzin pompasını değişimi ile giderildi. Çağlar abi bir yerlerde şuna benzer bir cümle kullanmıştı sanırım "Benzin pompası hemen arızalanmaz, önce bir sabah biraz geç çalışır, sonra 6 ay unutursun, sonra tekrarlar" Benimki de aynen bu şekilde oldu, bir yıl kadar önceki belirtiler meğer benzin pompasının artık yeterli basıncı sağlayamadığının belirtileriymiş, hatta sonralardan araç yokuşlarda benzinde düşük devirde yeterli benzin gönderemediğini hissettiriyordu, araç lpgye geçtiğinde aynı devir ve motor ısısında yokuşlarda hiçbir problem olmuyordu. Yine de parça değişimine gitmeden arızanın pompadan olup olmadığının testini yaptırarak emin olmanızda fayda, servisler özel aletle pompa basınç testi yapıyorlarmış sanırım, ben aynı sorun ve belirtiler neticesinde gözü karartarak önce benzin filtresini sonra da pompasını değiştirmiş ve sonuca ulaşmıştım Vesile ile arızanın kaynağının pompadan olduğunu umalım, zira enjektörlerde problem varsa iş daha ciddi. Geçmiş olsun. 10 Mayıs 2012 tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Sarıçam 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Üzülerek söylemeliyim ki aracınızın benzin pompası mefta gibi görünüyor, yaklaşık 3 hafta kadar önce benzer belirtilerle başlayan geç çalışma arızası benzin pompasını değişimi ile giderildi. Çağlar abinin yerlerde şuna benzer bir cümle kullanmıştı sanırım "Benzin pompası hemen arızalanmaz, önce bir sabah biraz geç çalışır, sonra 6 ay unutursun, sonra tekrarlar" Benimki de aynen bu şekilde oldu, bir yıl kadar önceki belirtiler meğer benzin pompasının artık yeterli basıncı sağlayamadığının belirtileriymiş, hatta sonralardan araç yokuşlarda benzinde düşük devirde yeterli benzin gönderemediğini hissettiriyordu, araç lpgye geçtiğinde aynı devir ve motor ısısında yokuşlarda hiçbir problem olmuyordu. Yine de parça değişimine gitmeden arızanın pompadan olup olmadığının testini yaptırarak emin olmanızda fayda, servisler özel aletle pompa basınç testi yapıyorlarmış sanırım, ben aynı sorun ve belirtiler neticesinde gözü karartarak önce benzin filtresini sonra da pompasını değiştirmiş ve sonuca ulaşmıştım Vesile ile arızanın kaynağının pompadan olduğunu umalım, zira enjektörlerde problem varsa iş daha ciddi. Geçmiş olsun. Bende pompadan olabileceğini düşünüyordum Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 (düzenlendi) Bende pompadan olabileceğini düşünüyordum Emmi ve Çağlar abi konu ile ilgili şöyle yorumlar yapmışlar belki işinize yarar; Kontağı açıp kapatıp, sonra 2. açışta marş alıyor ve araç çalışıyor ise, benzin pompanız yeterli basınçta çalışmıyor demektir. Kontağı açın 5 saniye bekleyip kapatın, tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyip kapatın.. Tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyip marşa basın.. İlk marşta çalışırsa benzin pompanız bozuk demektir.. Bu testi motor soğukken yapın.. 10 Mayıs 2012 tarihinde Erkan Kıyak tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Sarıçam 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Emmi ve Çağlar abi konu ile ilgili şöyle yorumlar yapmışlar belki işinize yarar; Denemekte yarar var Yorum bağlantısı
Recommended Posts