İçeriğe Yönlendir

2001 Focus'da ESP var mı?


Gökhan Turan

Recommended Posts

Fedai Özoğlu

arka frenler disk olacak. açma kapama düğmesi olur vites kolunun altında üzerinde esp yazar. basarsın esp işareti sönüp yanar. son olarakta aracın arka dingilinin içinde bir mekanizması vardır. dikkat et göstergenin içinde ledlerle oynayıp esp ışığını yaktırmış olabilirler bunuda esp diye sana sürüm yapmış olabilirler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Baş

bizim tanıdığında 2001 focusu var, esp si var, 4 disk fren, el frenin yanında bir tane düğmesi vardı...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
El freni yanında botonu varsa vardır.

Esp bana ters. O düğmeye basa basa bozdum bmw nin esp beynini. :D Allahtan escortta yok sürekli basılı kalsın diye üstüne ağırlık felan koyardım. Gereksiz bişey bu esp yahu. :p

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
teknoloji fakiri seni :D:p

Olm asıl araba üreticileri ruhsuz. Azıcık yan verince dıııt deyip devreye girio esp. :p

Yorum bağlantısı
Levent Yanar

2001lerde posiyoneldi ESP; eğer kadranda ESP işareti varsa vardır. Zaten el freninin oralarda biyerlerde açma kapama düğmesi vardır....

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Benim düldülde el freninin orda kayan araba resimli bir dugme var.ESP midir TCS midir ben de anlamış degilim.Tek bildigim ani kalkış yapmaya çalıştıgımda ekranda o uyarı lambası yanıp sönüyor...

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
Benim düldülde el freninin orda kayan araba resimli bir dugme var.ESP midir TCS midir ben de anlamış degilim.Tek bildigim ani kalkış yapmaya çalıştıgımda ekranda o uyarı lambası yanıp sönüyor...

Şanslısınız, Focus'ta çok nadir bulunan ESP+TCS'ye sahip bir aracınız var..

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Teşekkür ederim Levent Bey...TCS kaymayı onleyen bir sistem peki ESP nedir?Pek bilincli bir kullanıcı degilim sanırım :D

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan
(düzenlendi)

İnternetten yaptığım araştırmaya göre TCS+ABS= ESP denilebilir :D

Şöyle ki; ESP sistemi ABS ve TCS nin koordineli olarak çalışmasını saglayıp patinaj onleme ve dolaylı olarak kaymayı onlemesini saglıyor...

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk

TCS+ABS 'den biraz daha fazlası var aslında ESP'de, şöyle ki; kayma durumunda aracın yeniden tutunmasını sağlamak adına her tekerleğe bağımsız olarak fren yaptırabiliyor.

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan
TCS+ABS 'den biraz daha fazlası var aslında ESP'de, şöyle ki; kayma durumunda aracın yeniden tutunmasını sağlamak adına her tekerleğe bağımsız olarak fren yaptırabiliyor.

Evet haklısınız :D:thank_you2:

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Artı... ESP'li araçla ESP'siz aracın elektrik altyapısı bile farklıdır.. Kısaca özetlersek; siz dip gaz gitsenizde kayma başladığı anda gazı kendisi kesiyor, o anki süratle ve direksiyon açınızla tekerleklerin dönüş hızını hesaplayıp siz fren yapmadan araca kendisi fren yaptırıyor..

Kullanıcılar yavaş yavaş bilinçlenmeye başladı bu ESP konusunda.. Ben 2001'de Focus Ghia'da opsiyon olarak almıştım, hem aracı bekledim hem daha fazla ödedim, bu Focus ESP'li dediğimde herkes ilk insan gibi bakıyordu.. :D O ne, yeniyor mu? :thank_you2:

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
Aslında tam olarak frenleme denemez yapılan işlem , amaç araçı yavaşlatmak değil ESP de sadece gerekli tekerin fren basıncını ayarlıyarak direksiyon hareketinin verildiği yöne yönelmesi sağlanır. Genelde kafadan kayma denilen ön tekerlerin tutuşunu kaybetip yol çizgisinin dışına doğru hareketlenmede çok başarılı bir sistem.

Sistemin asıl amacı aracın çizgide kalmasını sağlamak, yani aracı optimum düzeyde yön verebilme hızına düşürebilmek.. Yön veremediğiniz zaman zaten kayma başlamış oluyor.. Bu işlem gerektiğinde tek, gerektiğinde 2 , 3 yada tüm tekerleklere eş zamanlı değişken güç uygulayarak, yani freni kullanarak yada çekiş yapan tekerleklerin yere aktardığı gücü ve tur sayısını ayarlayarak, direksiyon açısına bağlı ivmeyi kayma öncesi sınırlıyor diyebiliriz..

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
(düzenlendi)
Evet şimdi tam oldu amaç yavaşlamak değil verdiğiniz yöne doğru hareket edebilmek.

5 sene boyunca ESP'li araba kullandım, yeri geldi insan gibi gitmedik(tabiki tavsiye etmiyoruz sürat felakettir :D ), ama hiçbir viraja dönebilirmiyim acaba korkusuyla girmedim, çok büyük rahatlık gerçekten.. Rahatlıktan öte en önemli güvenlik donanımlarından biri bence..

tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Aynen , şu ana kadar hiç bir araçta kendim isteğim haricinde devreye girmedi ESP , hepsinde sınırını kasti olarak zorladım ama yeri gelir hayat kurtarır güzel bir sistem özellikle karlı havalarda.

çayın şekeri, yemeğin tuzu gibi diyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
çayın şekeri, yemeğin tuzu gibi diyorsunuz.

Fedai bey şeker de, tuz da olmazsa olmazlardan ancak yine de en zararlı dört beyazdan ikisi biliyorsunuz. Ne kadar kullanmak gerektiğini çok iyi bilmek lazım :D

Bugüne kadar kullandığım hiçbir araçta ESP yoktu.. ESP'lik bir olayla da karşılaşmadım çok şükür o yüzden bir sürücü olarak gerekliliğinin önemini tam olarak idrak etmemiştim. Ta ki bir arkadaşımın C5 Corvette'ine binene kadar :o ESP olmadan o aracı sürmek, azraille resmen düello yapmak :thank_you2:

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan

Opel Vectra araçla Bolu' dan Ankaraya dönerken ESP sayesinde kaza yapmaktan kurtulduk. Belkide ESP siz bir araç olsaydı Allah korusun çok kötü olacaktı. Yağmurlu havada otobanda virajdaki su yastığına girdik, Araba kaymaya başladı. ESP devreye girip aracı toparlamıştı . :D

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Levent Eksen

Aslında standart olması hayati önem taşıyan bir sistem, önemi yeni yeni anlaşılıyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...