İçeriğe Yönlendir

LPG taktıranlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

  • 5 hafta sonra...
Ali Türkmen

Arkadaşlar bende lpg taktırmak istiyorum,artık bu benzin acıtmaya başladı.Sanayide tanıdığım bir usta ATİKER marka takalım dedi.Peşin fiyatı 1.200 ytl.Sizce nasıl,bu marka dan aranızda ford a taktıran varmı? ve tavsiyeleriniz ne olur.? teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

bende lpg taktırmayı ciddi olarak düsünüyorum genel olarak forumdan takip ettigime göre tartarini marka focuslarla iyi uyum saglıyor ben aracı yeni aldım uzun sürede binmeyi düşünüyorum yıllık ortalama 22000-23000 km yapıyorum sanırım en akıllıcası lpg,tabi birde bir önceki arabadan kalan lpg alışkanlıgı, ilk defa benzinli kullanan ve cok km yapan biri için benzin agır kaçıyor

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mazhar Uzun

sayın mehmet bey lpg hayırlı olsun.arabamı alalı 22 gün oldu 2.gün senin yaptırdığın lpg dönüşümün aynısını bende yaptırdım brs fast modeli 700 km yol yaptım herhangi bir sıkıntı yok.120*130 ytl ile geziyoruz..Fakat tanıdığım bir tamirci arkadaş bugün bana şöyle bir şey dedi:araba hararet yapıyormu bende hayır dedim yani hararet göstergesinde rakamsal bir işaret yoki bre tam ortaya geliyor orada kalıyor dedim oda normal fakat focustlarda lpg dönüşümünde bazı araçlar hararet yapıyor ---- kaputu açıp gösterdi---motor suyu hortumu ile radyatör dönüş hortumu arasına bir te atılarak bu işi çözdüğünü söyledi bende hararet yapmadını ifade etttim en kısa zamanda yaptırırsan iyi olur dedi ..Diyorumki acaba dogrumu söylüyor varmı böyle bir şey iki hortum arasına T bağlatan?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sorun eski Focuslarda vardı.. LPG'den ziyade bir focus sorunu idi..

2005 bir araçta böyle bir soruna rastlamadım hiç..

Takmayın kafaya.. İbre oynarsa o zaman düşünürsünüz.. Hayırlı olsun..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Az önce sordum.. Termostattan gelen hortumdan radyatör alt girişine bir bağlantı yapılıyormuş.. Sistemdeki havayı tahliye ediyormuş..

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

tankta bekleyen yüksek basınçtaki lpgnin, motora yanma için girmeden evel basıncının düşürülmesi sonucunda sıcaklığının düşmesi ve donma söz konusu olduğundan, motor soğutma suyu ile sıcaklığı düşen gaz ısıtılır. bir ısı eşanjörünün bir tarafından sıcak motor soğutma suyu, diğer tarafından da soğuk lpg geçer. zannediyorum bu eşanjörün çap kesiti, motordan alınması gereken ısı enerjisi için gerekli olan akış miktarı seviyesinin altına düşürüyor ve motor yeteri kadar soğumuyor, hararet yapıyor.

Bahsi geçen T, o ısı eşanjörünün girişini çıkışına bypass ediyordur ki, eşanjör üzerinde kaybedilen akış, bu T üzerinden kompanze edilebilsin.

diye bi yorum yapayım bakayım doğru çıkacak mı...

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

eşanjör=heat exchanger

regülatörden sonra heat exchanger ile çok soğuyan gazı ısıtıyor sanıyordum. hepsinin yek pare olması sebebiyle bu eşanjör de regülatörün bir parçası olarak halkın gözünde varlığını yitirmiş olabilir.

lpgsiz araçlarda, havalandırma kontrollerinden sıcaklık kontrolünü (manueller için konuşuyorum) maviye yani soğuğa getirdiğimizde, kaloriferin radyatöründen geçen suyu tamamen kesmiş olmuyor muyuz? regülatör denilen parçanın su giriş ve çıkışı kalorifer radyatörüne paralelse, neden motorun soğutulmasını engelliyor ki bu zırıltı? zaten soğutma sistemi o hattan hiç su akmasa da motoru soğutabiliyor? kaldı ki, regülatörden giren su, soğuk gaza enerjisini aktardığı için daha soğuk çıkıyor. yani bu regülatör, aslında soğutmaya katkısı olan bir parça olmalı?

deel mi?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Uğur Koçyiğit

Güle güle kullan,lpg li araç kullanmak utanılacak bir şey değil ki,o kadar saklamaya çalışıyorsun,hatta bende diyorum bir tane kocaman cip alıpta lpg takıp binsemmi :melek:

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Volkan güle güle kullan,fotoğraf iyi oldu.Tank sandığım kadar da fazla yer kaplamamış.Düşünüp duruyordum buraya tüp takınca bagajın hali nolacak diye. Yakıt değerleriyse gerçekten çok iyi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel olmuş.. güle güle kullanın..

Taktığın kitin markası ne ve programı müsaitmi bilmiyorum ama, alt devirlerdeki yakıt karışımını zenginleştirerek düşük devirlerdeki cansızlığı önleyebilirsin..

Bunu yapabildiklerini duymuştum..

Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun

hayırlı olsun yalnız bagajta ki tüp solda gaz dolum yeri sagda olması gerekiyor yani eksozun tersinde ,yoksa sen bagajın içinemi dolum yerini taktırdın kitin adı ne kaç lira

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Volkan bir şey dikkatimi çekti, depoyu 42.47 YTL ye doldurduğunu yazmışsın. Bu durumda 42.47/1.32 =32.17 lt yapar.Normalde güvenlik açısından LPG tanklarının maksimum %80'nin dolması lazım yani senin 35 lt'lik tankta bu değerin 28 lt olması gerekirken sende 32.17lt olmuş. Bir problem olmasın dolum valfinde falan.Bence bi araştır bu durumu.

Yorum bağlantısı
Onur Karakaya

Hayırlı olsun ... degerler doğru yılda 15 20 bin yaptınmı bedavaya geliyor.5.vites 2,5 -3 bin devirinde zevki bir başka ben yeni anladım..

Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun

sayın mehmet bey senin montajın resmini yeni iyice inceledim benimkinden çok yi olmuş nedenmi dün arabayı servise götürdüğümde[her araca bakan servis] buji leri kontrol amacıyla sökmek istedi bujilerin üzerine bizim brc fast in enjektör dagıtım modülü gelmiş modül zorla söktük havaya kaldırdık ondan sonra bujileri yerine takdık bu esnada bu modulede arkadaş yeniden civata tesbit vıdasını uzun ve araya bir somun yüksekliğinde bir parça takarak takarak ileriki degişimlerde bir nebze kolaylık oldu.diyecegim montajı yaparken çok dikkat ettim fakat gözümden kaçmış yeni yaptıracaklara duyurulur. mehmet hocam senin montaj resmine de lpğ servisine bir bak diyecegim

Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan

slm abi şu hayırlı olsun güle güle kullan.şu herkesin şikayetçi olduğu motor arıza ikaz lambasında problem var mı? ben taktıracaktım o arızadan herkes bahsediince caydım bilgilendirirseniz sevinirim şimdiden tşkler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...