Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Merhaba arkadaşlar, Malumunuz üzere BRC dönüşüm kiti taktırmıştım.. Kayseri'de. Bir sohbet sırasında tesadüfen benim araca takılan sistemin BRC Sequent Fast olduğunu öğrendim. Oysaki benim beklediğim BRC Sequent 24'dü. Parçalarını kıyasladığımda, birbirinden eksiklik veya fazlalık göremedim ama farklılıklar var.. Mesela Sequent 24'lerin Ecusu plastik bir kutu içinde, Benimkisi Aliminyum bir kutu içinde.. Bunun gibi bazı şekil farkları var.. Distribitör firma 2A'dan bir yetkili ile görüştüm.. Bayi o ürünü benden almamış bu sistem eski teknoloji, yazılım desteği bulamazsın falan dedi.. Farkları ne dediğimde bağlantı farklarından başka fark söyleyemiyor. Erdem sayesinde İstanbul'dan bir servis ile görüştüm: Bu adamında dediği sorunlu bir sistem değil ancak FAST'ı 6 silindirli araçlara takıyoruz, Size niye onu taktılar ki dediler.. Fiyatlarını araştırdığımda ikisinin fiyatının da aynı olduğunu gördüm.. Hatta bazı listelerde Fast'ın pahalı olduğunu gördüm.. Taktırdığım servis; Araçtan ve sistemden memnunsan bizi yorma, ama kafama gıcık yaptı kardeşim değiştir dersen değiştirriz diyor.. Ben ne yapayım arkadaşlar.. NOT: Bu konuyu geyiğe çevirmeden önce bu işi bi çözüme kavuşturalım, Ondan sonra söz kendi ellerimle geyiğe taşıyacam burayı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 11 Mayıs 2006 Söktür abi LPG'yi... (ciddiyim)Söktürürsen Sequent 24'ü taktırrım.. (ciddiyim) Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Gerçekten memnunsan ve problemin yoksa değiştirmen için hiç bir sebep yok ayrıca bi problem cıktıgında cepte bi bahanen varken harcama derim... Gerekirse kullanırsın 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 11 Mayıs 2006 Arkadaşlar belirtmeyi unutmuşum; Şu anda sistemin çalışmasında, performansında ve tüketiminden hiç bir şikayetim yok... Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Yakıt hava oranlarında fazlalık vardır Mehmet Abi 6 silindirli içinse... Sen bir öğrensene bu durumu... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 11 Mayıs 2006 Yakıt hava oranlarında fazlalık vardır Mehmet Abi 6 silindirli içinse... Sen bir öğrensene bu durumu...Fast'ın Ecusu hem 6 silindiri hemde 4 silindiri destekliyormuş, Sequent 56 çıkmadan önce 6 silindirlilere de bunu takıyorlarmış..Bir sonraki versiyonda 4 silindirliler için olanlara 24, 6 silindirli olanlar için 56 şeklinde iki çeşit ürün çıkarmışlar.. Yani Fast tek başına 6 silindirli için yapılmış bir ürün değilmiş.. Dolayısı ile böyle bir sorun olacağını zannetmiyorum. Bişey hissetmiyorumda.. 3 depo gaz bitirdim.. Ama yarın daha detaylı sorabilirim.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Ben de kalsın derim. Sonra hem servis ile papaz olursan problem çıktığında sorunların daha fazla olur. Böyle olunca en azından "siz zaten bana fast model takmıştınız" diye gerektiğinde ağlama şansın var. servisle papaz olmaktan kastım, değiştirirler ama "ne kıl adammış" da derler arkadan. o bakımdan yani. psikolojik. Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Bence de değiştir Mehmet. Sonra normalden fazla yaktığında motor 2.0 diye kendi kendini kandırma. Hem servis neden bunları sana önceden söylememiş. Hiç etik değil. Yol yakınken değiştirmelisin. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Voltaire demiş ki: Mükemmel iyinin düşmanıdır. Atalarımız da bunu başka şekilde ifade etmiş: Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgursan olma. Senin gibi meraklı bir adam bu çalışan sistemle enine boyuna mutlu ise, niye onca zahmet? Ya takılan sistmede problem yaşarsan? İçine düşen kurda bir alternatif sunuyorum, buyrun kurtlar savaşına... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 ALINTI (2A mühendislik) Sequent sistemlerin gelişmesi BRC' de şu evrimlerden geçmiştir: 1- JUST-JUST HEAVY-FLYING 2- SEQUENT 3- SEQUENT FAST 4- SEQUENT 24 (4 Silindirli araçlar) 5- SEQUENT 56 (5-6 ve 8 silindirli araçlar) Sıralamada görüldüğü gibi en son Sequent 56 ondan önce Sequent 24 ve daha yaşlı Sequent Fast ve Sequent . Windows işletim sistemleriyle kıyaslayacak olursak Sequent Fast -Windows 98 Sequent 24 ve 56 -Windows XP denebilir. Sitemizde en son yenilikleri takip edip onları koymayı tercih ediyoruz. Bu nedenle gerek 24 ve gerekse 56 konusunda yoğunlaşacağız. Malum otmotiv elektroniği hergün gelişiyor. Bizde bu gelişime açık programları tercih etmek durumundayız. Çünkü BRC' de daha çok bu sistemler üzerinde çalışıyor ve versiyonlar her an yenileniyor. Sequent 24 ve 56' nın başlıca üstünlükleri: 12 Volt Kontak ceryanı bağlanmıyor. TPS kablosu bağlanmıyor. Sonda isteğe bağlı.. Devir, hatasız bir sinyal için Krank milinden alınıyor. Çok fazla kablo kesilmediği için hata yapma riski azalıyor, aracın orijinalliği bozulmuyor. EURO 4 sınıfı araçlar bu kablo kesilmesi konusunda çok hassas. Ekstra sinyallere ihtiyaç duymuyor, benzin ECU' suna benzer şekilde çalışıyor. Benim bildiğim kadarıyla Fastta daha ayrıntılı ayar yapılabiliyor.Çalışma sistemleri bakımından çok fark yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 11 Mayıs 2006 (düzenlendi) Sami Hoca bu yazılanların hepsini bugün okudum.. 2A Mühendislikten: Genci (Yazıyla Gensi) Bey'le dakikalarca konuştum.. Bana Windows 98 ve Xp örneğinden başka örnek veremediği gibi çalışma prensibinde de bişeyden bahsedemiyorlar.. Tek söylediği: benim bayim ama bunu ben satmadım.. Yazılım desteği vermiyoruz.. Söktür.. Usta diyor ki: Fast kötü ise geçen yıl burda Safrane ve BMW'ye kendi niye taktı.. Gensi diyor ki: Yalan.. Takmadım.. Kısacası kafam allak bullak.. Sonra normalden fazla yaktığında motor 2.0 diye kendi kendini kandırma. Hem servis neden bunları sana önceden söylememiş. Hiç etik değil. Yol yakınken değiştirmelisin.Fazla yakacağını zannetmiyorum zira şimdi fazla yakmıyor Aykut.. Ancak; Benden önce beni 2-3 kişi anlatmış servise, ne kadar titiz, ne kadar simetri delisi biri olduğumu hepsi biliyordu.. Çocuklar falan tornavidayı tutamıyordu ben ordayken.. Yani diyorum ki.. Bu meret sorunlu bişey olsa bu adamlar bana takamazdı.. İşin ilginç yanı ise şu arkadaşlar, Benden bir hafta sonra ortağımın focus'a BRC Sequent 24 takmışlar.. Ortağım kıyaslaya kıyaslaya benimkinin suyunu çıkardı.. Ama kıyasladığı her şey bende sorunsuzluk onda sorun şeklindeydi.. Yani yine son cümle Kafam allak bullak. Bu konuda forumlardan topladığım bilgiler: * BRC Sequent 24 tamamen aracın kendi ECUsuna göre çalışan bir kit. Sequent ve Sequent Fast ta enjektör zamanlaması vs gibi daha ince ayarlar bulunuyor ve araç lpgdeyken bu değerlerle oynanabilip lpg de daha fazla güç alma gibi durumlar sözkonusu. yani sadece yazılım farkı var. * Ancak benim ogrenebildigim Sequent 24 un ECU su plastik koruyuculu, Fast'in ki metal koruyuculu. Birde Fast daha cok degerlerle oynamaya izin veriyor. * 24 sequentte her türlü ayar otomatik olarak ayarlı olarak geliyormuş. Pek bir ayar yapmaya gerek yokmuş Fast sequentte ise sisteme müdahele edebileceğin daha fazla nokta, değiştirebileceğin daha fazla değer varmış. Hatta ayarlarla oynayarak Benzinden daha fazla verim alabiliyormuşsun Ben de aynı soruyu Fast sequent taktırdıktan sonra İtalyaya mail atmıştım da adam da cevap olarak bunları yazmıştı.... * BRC nin Sequent fast ve BRC sequent 24 olarak modelleri var, Sequent 24 son çıkan modeli fakat Fast 'a göre daha basit sistemi var , küçük siyah kutuda ECU'su var(beyin). FAST ile sequent 24 arasındaki fark MAF sensörü .. FAST kitinde daha büyük kutuda ECU var fiziksel farkı görünürde bu, çalışma sistemindeki farkları ise... Sequent 24 kitinde MAF (Manifold air Flow , Manifold hava akışı )sensörü yok sadece araça kalibrasyon sırasında takıyorlar sonra söküyorlar , FAST kitinde ise bu sensör devamlı araca bağlı ,,, bu yüzden FAST kitleri daha sorunsuz ve yakıtı az yaktırıyor.. Sequent 24 taktıranlarda şikayetler başladı yavaş yavaş araba çok yakıyor , rölanti düzensiz , yüksek hızlarda çekiş problemleri vb.... 14 Mayıs 2006 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Abi 24, fast'ten daha yeni bi sistem olduğu için bundan sonraki yazılım yenilemelerinde fast yerine 24 e ağırlık verceklerdir. Yani bence (üstte yazanlardan edindiklerime göre) senin bundan sonra yaşayacağın tek sorun yazılım sorunu olacak. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 11 Mayıs 2006 Paylaş 11 Mayıs 2006 Mehmet abi,daha önce de dedim.Bak içindeki kurtalara bir elinin tersiyle çarp: 1995 1.6 Escort=30ykr/km , 2000 Focus 2.0= 0,11YTL/km. aradaki farkla MTK geziyor yaf.İçini rahat tut bence.Sorun çıkarırsa adamlara yuvarlarsın simidi.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 Çalışan sistemde ne diye yazılım yenilenir? Ben hiçbir bilgisayarımdaki işletim sistemini aldığım sistemden yukarı çekmemişimdir. Çalışıyorsa iyidir bana sorarsanız. bunların yazılımları var BRC sitesinden ama şifre istiyor. Belki piyasada şifresi olan vardır. Yorum bağlantısı
İbrahim Sarp Doğan 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 sorunsuz çalışan sistemlere müdahale etmemek gerektiğini düşünüyorum.her konuda. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2006 Arkadaşlar; aşağıda yazdığım dışında teknik fark göremedim. Sequent 24 kitinde MAF (Manifold air Flow , Manifold hava akışı )sensörü yok sadece araça kalibrasyon sırasında takıyorlar sonra söküyorlar , FAST kitinde ise bu sensör devamlı araca bağlı.Ve yine aşağıda yazdığım dışında elektronik fark göremedim.BRC Sequent 24 tamamen aracın kendi ECUsuna göre çalışan bir kit. Sequent ve Sequent Fast ta enjektör zamanlaması vs gibi daha ince ayarlar bulunuyor ve araç lpgdeyken bu değerlerle oynanabilip lpg de daha fazla güç alma gibi durumlar sözkonusu.Bu sebeple, şimdilik herhangi bir müdahelede bulunmak istemiyorum.. Adamın boynu bükük ne istersen yaparım diyor, sök de sökeyim diyor. Ama bugün şunu soracam ustaya; Neden bunu taktın.? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 Anlaşılan Seq24 daha ucuz ve montajı ayarı daha kolay bir sistem olarak düşünülmüş. Yapısal açıdan aynı olduğuna ve garantisi de ona göre olduğuna göre birşey yapmaya gerek yok. Dün biraz avrupa forumlarına baktım, seq24 ile de problem yaşayan var seq fast ile de. Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 Mehmet abi sende alem adamsın yani,noldu canın mı sıkılıyor yoksa,başka bişeylerle uğraş ne güzel az yakıyorsun işte... Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 Bugün ankarada baya bi lpgci gezdim Burada çoğu montajcı fast takıyo ve fast tavsiye ediyor. Dediğiniz gibi sensör farkı varmış ve fiyatı daha pahalı. Ama anlamadığım bi olay var 24e 60.000km fast'a 100.000km garanti veriyorlar. Burada 24 850euro, fast ise 950euro. Bende tam anlamıyla kararımı veremedim. Hahgisini taktıracam bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2006 (düzenlendi) Özgür Bey, rahatlattın beni biraz.. Arkadaşlar çoğunluğun seside bu sistemi korumam yönünde.. Hepinize teşekkür ediyorum. Allah var LPG taktırayım dediğim zaman ne Fast'ı nede 24'ü tanımıyordum.. Gerçi şimdide çok tanıdığım söylenemez, ama En son 20 liralık gaz almıştım.. 195 km yol yaptım.. 60 km'si şehir içi.. Motorum teklemiyor, devir problemim yok, çekiş problemim yok.. Ben bu Fast'ı biraz kullanıp test edeyim diyorum.. Ortağımda da 24 var oda 24'ü test etsin.. Bakalım sonuç ne olacak.. 14 Mayıs 2006 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 Mehmet Bey sorun yoksa en azından olana kadar devam edin derim. Bu 24 ve Fast konusunda benim izlenimim şöyle: Birincisi 2A, BRC nin distribütörlüğünü almış ve sadece seq 24 getiriyor.Diğer yollarla gelen kitlerden şikayetçi.Takan yerlerin çoğu daha ucuza getirdikleri malları hatta bazen sahte kitleri takıyor.Anladığım kadarıyla 24 ve fast hemen hemen aynı fiyattan geliyor.Ancak Fastın beyni metal kutulu , montajı biraz daha uğraştırıcı ve daha fazla değer ayarı yapılabilir olduğundan daha iyi diye düşünülerek müşteriye yüksek fiyattan satılıyor.Ellerinde kalan kitlerde büyük oranda fast. İkisi arasındaki farka gelince; aralarında çok fazla teknolojik fark olduğunu düşünmüyorum.Bana göre; BRC, ayar işini eski sistemde olduğu gibi usta eline bırakmak istememiş.O yüzden ayarları basitleştirmişler.Bağlantıları ve versiyonu biraz geliştirmişler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2006 (düzenlendi) Sami Hoca, Benim Fast (Dün hopluyorduk bugün sahiplendik vay be kendime) Şu anda düzenli çalıştığına göre servis bu işi becermiş.. 2A'ya gelince.. Defalarca görüştüm.. Hiç birinde de beni iknaa edecek bir cevap veremediler.. Sadece söyledikleri Win 98 ve Win Xp.. Donanım Haberde, 59 sayfa süren LPG konulu topiğin tamamını okudum.. Orda da sadece Windows 98ve Xp'den bahsedebilmişler.. Geriye kalan cümlelerinin hepside reklam kokuyordu zaten.. Kısacası, 2A'yı tutmadım... Pekii bu 2A'cılar, Fast'a nerdeyse hakaret ediyorlar, miadı dolmuş diyorlar, falan.. Bu Fast'ı kim getiriyor Türkiye'ye hepsimi kaçak.. Kaçaksa garantiyi kim veriyor.. Servis istasyonu banada ortağıma da tam aldığı para kadar fatura kesti.. Kaçaksa bu işin faturası nasıl kesiliyor.. 12 Mayıs 2006 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 12 Mayıs 2006 Paylaş 12 Mayıs 2006 Ben o topiği okumaya başladığımde 5 sayfaydı. Bence her söyleneni kafana takma.Arabada bir sorun varsa hemen götür yoksa ayarla falanda uğraşma. Ben LPG li olduğunu bile unutuyorum bazen.Hesap yapmayı bile bıraktım. Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız 14 Mayıs 2006 Paylaş 14 Mayıs 2006 (düzenlendi) Abi bu 2a Türkiyeye brc yi(24) getiren firmalardan sadece biriymiş. Onlar gibi 3 tane daha firma varmış. Burdakilerin dediğine göre brc 24ü düşük fiyatla satılan diğer markalarla rekabeti kızıştırmak için çıkarmış. Fast'e göre daha ucuza üretiliyormuş ve bu map sensörü yokmuş(bu da daha ucuza gelmiş oluyor) valla ben ille 24 diyordum ama buradakiler beni fast konusunda ikna ettiler. Büyük ihtimalle fast taktıracam. Ayrıca kaçak olayına gelince sonuçta fast'e adamlar 2 yıl veya 100.000km garanti veriyorlar, fatura kesiyorlar. Bunun kaçak olacağına inanmıyorum. 14 Mayıs 2006 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts