İçeriğe Yönlendir

S-max uzun yol yakıt tüketimim


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

İstanbul-Abant sonrasında Abant-İstanbul gidiş geliş yolunda , İstanbul dan giderken 5.3lt/100km sarf eden arabam, dönüş yolunda 4.8lt/100 km yakıt sarfiyatında bulundu, yani aynı araç, aynı şoför, aynı yakıt, aynı güzergahta %10 luk fark olabiliyor. Gidiş ve gelişte aynı hava şartları, vardı hatta az yakan dönüş bölümünde klima daha fazla açıktı diyebilirim. Hız %90 lık bölümde 110 km/h civarında cruise control ise sabitti. Benim çıkardığım sonuçlar:

1. 0 mt. rakımdan 1000 mt. rakıma çıkışta %10 fazla tüketim oluyor

2. Bizler amatörce yakıt tüketimini ölçerken, 260 km gibi uzun mesafeli ve kesintisiz sürekli gidiş şartında bile %10 luk fark yaratabiliyoruz. Yani karma yol şartlarında az veya çok yaktım diyebilmek için yaptığımız kısa süreli ölçümler bizi çok yanıltabiliyor.

Bunun dışında hiç yormayan bir araç, yoldaki engebeler hissedilmiyor gibi birşey. Darısı daha uzun yollara...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bunun dışında hiç yormayan bir araç, yoldaki engebeler hissedilmiyor gibi birşey. Darısı daha uzun yollara...

Eee.. koca araba :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yakıt tüketimi ciddi seviyede az. İstanbul trafiğinde bile normal hava şartlarında max 9.9 lt/100 km yi görebildim, o da biraz zorlayarak yükselttiğim bir değer.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akarslan
(düzenlendi)

iyi değerler gerçekten.

tarihinde Mustafa Akarslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bagajda 2 li koltuk var. Normalde tabana gömülü. Onları kaldırınca 7 kişi birbirine değmeden oturabiliyor. Yalnız ikili koltuk opsiyon listesinde.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Görkem Azizoğlu

Bu s-max a gerçekten aşığım. Tam bir uzun yol arabası araba değil uçak gibi bişey. Kasa 1600kg galiba. Bu kasaya göre çok iyi yakıt tüketimi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bizim yol ve vergi şartlarında 2.0 tdci motor oldukça mantıklı ve yeterli. Ara hızlanma ve yokuşlardaki çekiş isteği oldukça tatminkar. Elbetteki fatura rakamı 33 iken, 70 ödenmek zorunda olması üzücü. Ancak 1600 kg ağırlığa ve o yüksekliğe rağmen yol tutuşu ve yakıt ekonomisi oldukça başarılı. İç hacim sihirbazlığı yapan tasarım ekibi de, aracı kullandıkça insanı şaşırtıyor. Yeni Mondeo dan kısa bir araca , enlemine, boylamına o iç hacmi sağlamış olmaları bir başarı.

Türkiye deki İkinci el değeri, zamanında yılın aracı seçilmiş her araç gibi kötü, sanırım bu yüzden sahibi olduğum hiçbir aracı satmayıp, otoparkta emekliye ayırıyorum :unsure:, zaten Türkiye deki vergi düzeni yüzünden istediğimiz değil, alabildiğimiz araçlara sahip olmak zorunda kalıyoruz.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge

araç gerçekten uçak gibi yolculuk ederken sanki uçaktasınız yerle temasınız kesilmiş gibi fakat aracın bir dezavantajı var oda 7. sıra koltuklar açılınca bagajın çok küçülmesi :)

Yorum bağlantısı
Burhan Gören
(düzenlendi)

selamlar ; ben de de bu uçaktan var.Benim şehiriçi tüketimim max . 9.2 . 23.nisanda ankara'ya gittim. ... ile 7.1 yaktım.Arabamdan çok memnunum.Herkese tavsiye ederim.

tarihinde Bilal Sar?iz tarafından düzenlendi
s
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Burhan bey, Resimlerini görmeyi isteriz. Hava filtresini 5000 de bir değişin. Oldukça fark ediyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burhan Gören

hafta sonu karabüke gittim ve geldim.Giderken ... yaptım.Arabada 4 kişi vardı ve bagaj fulldu,klima devamlı çalıştı 7.6 yaktı.dönüşte yalnızdım ... yaptım.klima devamlı çalıştı 6.2 yaktı.

bakalım buna ne bahane bulacaksınız. :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

tamamen aşırı süratten olmuş.Sürat felakettir. :):p

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Mehmet Ozyurek

Abi duymasın üzülür. Mondeodan daha kısa sonuçta. 4x4 leri, minibüsleri ayrı fiyatlandıran yıkamacılar otomobil parası alıyor :p

 

Hehe, Çağlarınki minibüstü :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...