Yavuz Deniz 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 Merhaba ben connect kullanıyorum ve aracıma cc (hız kontrol) yapmak istiyorum konularda bir gezinti yaptım, bitirilmiş projeler var ama bunlar gaz teli olan araçlar için geçerli. yeni nesil araçlarda gaz telinin yerini elektrik kabloları almış. yani mekanik bir hareket yok (gaz teli kelebek v.s.) ben bunu gerçekleştirmeye hazırım ama araçların teknik kısımlarına hakim ve bilgi sahibi arkadaşların yardımı gerekli. hız ve devir verilerini okumak gerekiyor eğer bu hallolursa, yani hızı ve deviri plc kitine aktarabilirsem işlem bitti demektir bu konu da bilgi sahibi olan varsa lütfen buraya yazsın. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 Oluyor da benim yaptığım gibi değil... Yazılımla oluyor... Yani hız verisi yada devir verisi lazım değil... Müdahale direk ecuya yapılıyor... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 Eski çalıştığım firmada, dünyadaki tüm gaz telsiz araçlara takılabilen cruise control cihazı vardı. Yalnız ford larda şanzımandan gelen hız sinyali güçsüz olduğu için , başka bir ek parçaya ihtiyaç duuyuluyor. Toplamda 800 euro gibi (yaklaşık) bir maliyeti oluyor. Birçok doblo ya takmıştık oldukça başarılı bir cihaz. Hatta Doblo da orjinal bir yer keşfetmiştik, torpido dahil hiçbir yere extra delik açmıyorduk. Bahsettiğim cihaz kendi sınıfında dünya pazar payı %65 olan ciddi bir firmaya aitti. Yorum bağlantısı
Ömer Açay 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 keşke takılabilse hız sabitleme .ben fethiyeliyim hanım ankara iki şehir arası hız sabitleme için o kadar uygun ki Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 Yalnız hızı sabitlemek çok basit bir işlem değil. Bunun güvenlik kriterleri var. Sonradan takılan, yapılan sistemlerde buna dikkat edin. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 Eski çalıştığım firmada, dünyadaki tüm gaz telsiz araçlara takılabilen cruise control cihazı vardı. Yalnız ford larda şanzımandan gelen hız sinyali güçsüz olduğu için , başka bir ek parçaya ihtiyaç duuyuluyor. Toplamda 800 euro gibi (yaklaşık) bir maliyeti oluyor. Birçok doblo ya takmıştık oldukça başarılı bir cihaz. Hatta Doblo da orjinal bir yer keşfetmiştik, torpido dahil hiçbir yere extra delik açmıyorduk. Bahsettiğim cihaz kendi sınıfında dünya pazar payı %65 olan ciddi bir firmaya aitti. Çağlar bey biraz daha bilgi verebilirmisin doblo'ya montajı hakkında? yada ilgili firmaya nasıl ulaşabilirim? Birde F I için ürün getirip daha önce takmış yer var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 Düz yol haricinde yakıtı artırdığı konusunda hem fikirim... Ama süper bir şey bence... Çok uzun yol yaptım focusla.. cc'den önce ve cc'den sonra diye ikiye ayırabiliriz bu yolculukları.. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 30 Nisan 2008 Yazar Paylaş 30 Nisan 2008 Sizin arabanız dizel. Dolayısı ile gaz teli olsada olmasada sizin işinize yaramayacaktır. ne alakası var canım ben bir sürü cc si olan dizel araç biliyorum. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 30 Nisan 2008 Yazar Paylaş 30 Nisan 2008 Sonradan takılmamı, orjinalmi? orjinal Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 30 Nisan 2008 Paylaş 30 Nisan 2008 yahu nedir bu cc merakı. benim cipte vardı ben hiç sevmedim. yakıtı da artırdığı kesin ve net.var. Özel cc Servisi Mehmet Özyürek o ayrı , kendileri takan demiyorum takan bir yer arıyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2008 Paylaş 30 Nisan 2008 Oğuz bey söz konusu firma hala faaldir. Doblo daki montaj oldukça basitti (tüm potansiyometreli gaz pedalına sahip araçlar gibi), ürünü imal eden firmanın araçlar için vermiş olduğu elektriksel bağlantı şeması ile soketlerden giriş çıkış yapılarak takılıyor. Cihazın diğer özellikleri arasında isterseniz aracın son hızını da kısıtlayaibliyorsunuz. Birçok filo şirketinde sürücüler yollarda uçmasın diye istedikleri hızda aracı kısıtlıyorduk. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 30 Nisan 2008 Paylaş 30 Nisan 2008 Çağlar bey sizden rica etsem firmanın iletişim bilgilerini alabilirmiyim? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2008 Paylaş 30 Nisan 2008 Ümraniye Yedpa da. Firma ismi: Parda Telefon:0216 471 17 45. Teknik Serviste Mustafa vardır, tüm ürünlerin teknik derslerini veren bilgili bir arkadaştır. İsmimi veriniz, yalnız hem Galatasaraylı hem de Laz dır Çok sevdiğim bir arkadaştır, size yardımcı olur. Burası Cihazı üreten firmanın Distribütörü. Yalnız hala ellerinde bu cihazdan var mı bilmiyorum. Daha çok otomatik yağlama (Kamyon grubu) sistemleri ithal ediyorlar. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 30 Nisan 2008 Paylaş 30 Nisan 2008 çok teşekkürler en yakın zamanda irtibata geçicem... Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 30 Nisan 2008 Yazar Paylaş 30 Nisan 2008 ne alakası var canım ben bir sürü cc si olan dizel araç biliyorum.Şu alakası var canım. Dizel arabada gaz kelebeği olmaz. Kelebek yoksa sonradan takacağınız servo kontrollü alet işinize yaramaz. Dizllerde hız kontrolü için tek alternatifiniz yakıtı kontrol etmek. Onun içinde aracın yakıt sistemi ile uyumlu olan bir CC sistemini seçmek "zorundasınız". Eğer arabanızda CC sistemine uyumlu bir yakıt yada işletim sistemi yoksa sonradan CC takamazsınız. iyi de canım. gaz kelebeği takacağımı kim söyledi. servo kontrollü aletten bahseden mi var. ben gaz kelebeği veya gaz teli servo v.b. peşinde değilim. sonradan servo falan da takmayacağım. bunlarla işim yok. ben sistemi plc (Programmable Logic Controller) ile kurmak istiyorum. mevcut el yapımı sistemlerin gaz teli servo v.b. bu elemanlar üzerinne kurulduğunu okuyorum ve dizellerde bunların olmadığını biliyorum bunu da yazmıştım. benim yazdıklarımı iyi okuyun. varmı yokmu diye sormuyorum. benim aracım ve benzer sistemlerle çalışan bütün araçlar da (gaz pedalı elektrikli olan) sonucta sizin yakıt kontrolü dediğiniz olay bahsettiğim gaz pedalı üzerinde bulunan potansiyometrenin, gaza basmak veya çekmek suretiyle değişen direnci doğrultusunda yakıt sisteminin kumanda edilmesidir. benim yapmam gereken şey şu ki; bahsettiğim plc sistemleri, hız, devir, sıcaklık, miktar, pozisyon ve sayamadığım daha bir çok değişken değeri okuma kaydetme ve kullanma yeteneğine sahip programlanabilir sistemlerdir. bana lazım olan şey hız ve devir değerlerinin aracın neresinden okunacağıdır. bilmediğim nokta burası. bunu çözersem eğer okuduğum hız+devir değerlerine göre gaz pedalındaki potansiyometrenin verdiği değeri paralel olarak yine gaz pedalının bağlı olduğu noktaya iletmek hepsi bu. buraya konu açmamın sebebide bu işlerle uğraşan insanların fikirlerini almaktır. bu insanlar içerisinde siz de varsınız. forumlar bilgi paylaşımı içindir. ancak siz napıyorsunuz; yok onu takamazsın, bunu sökemezsin falan. varsa bildiğiniz faydalı birşey onu yazın ve herkes öğrensin. daha başlamamış bir şeyi neden köreltmeye çalışıyorsunuz. sizin aklınıza yatmamış olabilir. bu imkansız anlamına gelmez canım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2008 Paylaş 30 Nisan 2008 Kendi olanaklarınız ile hız sabitleyici imal etme veya benzeri uğraşılara girmeyin derim. Hız sabitleyici cihazlar basit bir kaç veri okuyarak, hızı sabitliyor gibi görünse de, ciddi bir yazılım ve güvenlik donanımına sahiptir. Elde imal edilmiş bir sistem, ciddi kazalara sebebiyet verebileceğini, otomotiv ve hız sınırlayıcı/sabitleyici sektörlerinin içinden biri olarak söylemek durumundayım. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 1 Mayıs 2008 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2008 Kendi olanaklarınız ile hız sabitleyici imal etme veya benzeri uğraşılara girmeyin derim. Hız sabitleyici cihazlar basit bir kaç veri okuyarak, hızı sabitliyor gibi görünse de, ciddi bir yazılım ve güvenlik donanımına sahiptir. Elde imal edilmiş bir sistem, ciddi kazalara sebebiyet verebileceğini, otomotiv ve hız sınırlayıcı/sabitleyici sektörlerinin içinden biri olarak söylemek durumundayım. ilginize gerçekten teşekkür ederim. güvenlik benim için her konuda 1. sıradadır ayrıca ben orjinal yanlısı bir insanım. ne pahasına olursa olsun orjinale müdahaleye karşıyım ben sadece gaz pedalını kumanda etmek suretiyle bunu yapmak istiyorum daha derine girmeye niyetim yok. zaten o kadar iddialı bir tecrübeye sahip değilim. yapacağım şeye elektronik bir sağ ayak diyebiliriz. sadece gaz pedalı kontrolü. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 1 Mayıs 2008 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2008 Bak şimdi canım.. Öncelikle şunu bir açıklığa kavuşturalım. Yukarıda yazdıklarını oku, benmkileri oku sonrada kişisel eleştiride bulunmak istiyorsan bunu bana PM ile yapabilirsin. Yok amacın yapıcı olmak değilde polemik yaratmaksa o ne size ne de paylaşım platformu olarak kullanmayı düşündüğünüz foruma bir faydası olmaz. İkincisi CC cihazlarının nasıl çalıştığını bilmeden PLC devresi yaparımda deviri sabitlerim gibi bir mantıkla bir yere varmazsınız. Hız sabitleme sistemleri aracın hızını sabitleme odaklıdır. Aracın hızını devir ile sabitleyemezsiniz. O nedenle arabanın motor devrinin ne olduğunun hiçbir önemi yok. Dolayısı ile konu olan şey gaz pedalından gelen verinin manuple edilmesinden çok daha kompleks bir yapıya sahiptir. Yakıt kontrolü demek, gaz pedalının kontrolü demek değildir. Yakıt kontrolü demek aracın tüm çalışmasını etkileyen ve onlarca sensörden gelen veriye dayalı alrak hareket eden bir sistem demektir. Gaz pedalını kontrol ederek yapacağınız şey güvenli demek hadi onuda geçtim, hız kontrolü olarak adlandırmak kendini kandırmaktan öteye gitmez. Debriyajın altına iptal anahtarı koymalısınız. Fren pedalının altına da iptal anahtarı koymalısınız. Direksiyona kadar ilgili düğmelerden gelecek tetiklemeyi taşıyacak tesisat çekmelisiniz. Tüm bunlara anlam kazandıracak elektornik kontrol devresini "temin" etmelisiniz. Dikkatinizi çekerim. İmal değil temin etmelisiniz. İllede connectimde CC istiyorum gibi bir ısrarınız varsa ve bu ısrara tutku ile bağlıysanız, eski kasa focuslarda da kullanılan aynı motorun CC li olan bir modeli falan var ise eğer ona uygun olan GEM modülünü yurtdışından falan bir şekilde temin etmek yolu ile sorununuza çözüm bulmaya çalışın. PLC ile falan getirilecek amatör çözümlerle olacak iş değil. Yapılmazmı? Yapılır. Yapılırda ne güvenli olur ne de doğru.. Doğan görünümlü şahin misali amatör tatmin duygusunu tatmin etmekten öteye geçemez. plc ler hakkında bilgi toplamanızı öneriyorum. bu bilgilerden sadece bir tanesini yazayım: birbirlerinden bağımsız 1500 den fazla işlem yapabiliyor. hemde 1 saniyeden daha az bir sürede. bahsettiğim şey oyuncak değil. tanımadığınız her malzemeyi oyuncak mı sanıyorsunuz? örnek vermek gerekirse insansız makina, cihaz, v.b. bütün düzenekler bu sistemlerle çalışıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Mayıs 2008 Paylaş 1 Mayıs 2008 CC sistemlerinde veri girdisi olarak devir yoktur. Devir den bağımsız olarak hızı sabitler. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 17 Aralık 2008 Yazar Paylaş 17 Aralık 2008 (düzenlendi) bu işi sonuçlandırdığım zaman, konuya kulaktan dolma cevap yazan prof. arkadaşlara bu sayfadan el sallayacağım. herkese teşekkürler. yapıcılara da yıkıcılarada. bundan sonraki mesajımı ne kadar süre sonra yazarım bilemiyorum ama işin bittiğini yazacağım. herkese selam. ayrıca o herşeyi bilen arkadaşların üyelik bilgilerinde meslek kısımları boş bırakılmış. mesleklerini merak ediyorum. 17 Aralık 2008 tarihinde Yavuz Deniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Hız sabitleyici cihazların EC regülasyonu dahil birçok belge ile haşıneşirdim, bu tip cihazların ağır vasıta ve Doblo için olnalarını ithal ettik, üreten Hollandalı firmadan cihazı tasarlayanlar ile toplantı yapmışlığız, çeşitli Türk Otomobil üreticileri ile toplantı yapmışlığmızdan sonra, bu tip cihazlardaki güvenlik unsurlarının çok önemli olduğunu hatırlatayım, modül + gaz teli veye potansiyometre parçaları veya içindeki 32K lık programlar basit ama güvenlik çok önemli, mesela potansiyometreli araçlarda, herşeyin çift tasarlandığını, birinin arızası halinde diğeri ile devam ettiğini belirteyim vs. Herşeyden önce güvenlik. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 17 Aralık 2008 Yazar Paylaş 17 Aralık 2008 (düzenlendi) Hız sabitleyici cihazların EC regülasyonu dahil birçok belge ile haşıneşirdim, bu tip cihazların ağır vasıta ve Doblo için olnalarını ithal ettik, üreten Hollandalı firmadan cihazı tasarlayanlar ile toplantı yapmışlığız, çeşitli Türk Otomobil üreticileri ile toplantı yapmışlığmızdan sonra, bu tip cihazlardaki güvenlik unsurlarının çok önemli olduğunu hatırlatayım, modül + gaz teli veye potansiyometre parçaları veya içindeki 32K lık programlar basit ama güvenlik çok önemli, mesela potansiyometreli araçlarda, herşeyin çift tasarlandığını, birinin arızası halinde diğeri ile devam ettiğini belirteyim vs.Herşeyden önce güvenlik. çağlar bey sizi çok iyi anlıyorum ama özellikle size yazdığım mesajlarda güvenlik ve orjinalliye olan hassasiyetimi belirtmiştim. otomotiv de her alan gibi sayısız vazgeçilmezlerle dolu bir alan. potansiyometreli araçlar artık üç potansiyometreli olarak tasarlanmaya başladı bunu da hatırlatayım. ben önceden sistemini çözmediğim hiçbir işe bulaşmam ne ile uğraştığımı bilmem lazım. bu işe başlamadan aracımla ilgili olarak bir çok teknik bilgi ve döküman topladım ve nasip olursa kısa bir süre sonra projemi hayata geçireceğim. sizin tam olarak mesleğiniz ne yazarmısınız 17 Aralık 2008 tarihinde Yavuz Deniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Hız sabitleyici cihazların EC regülasyonu dahil birçok belge ile haşıneşirdim, bu tip cihazların ağır vasıta ve Doblo için olnalarını ithal ettik, üreten Hollandalı firmadan cihazı tasarlayanlar ile toplantı yapmışlığız, çeşitli Türk Otomobil üreticileri ile toplantı yapmışlığmızdan sonra, bu tip cihazlardaki güvenlik unsurlarının çok önemli olduğunu hatırlatayım, modül + gaz teli veye potansiyometre parçaları veya içindeki 32K lık programlar basit ama güvenlik çok önemli, mesela potansiyometreli araçlarda, herşeyin çift tasarlandığını, birinin arızası halinde diğeri ile devam ettiğini belirteyim vs.Herşeyden önce güvenlik. Çağlar abi doblo için dediğin bir kere bir firma ismi vermiştin orası mı? fiyat uygun olsa hemen taktırıcam ama çok yüksek geldi bana.. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 17 Aralık 2008 Yazar Paylaş 17 Aralık 2008 Şimdi burada olmayan bir arkadaşı savunmuş gibi olmayayım ama o da elektronik mühedisidir. +bilgisayar mühendisliği de var diye biliyorum. hakan bey kime vekalet ediyorsunuz anlamadım ama aynen dediğiniz gibi oluyor. ama bildiklerinizden emin bile değilsiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts