Muharrem Onur 17 Mart 2009 Paylaş 17 Mart 2009 Arkadaşlar , yaklaşık 1 aydan bu yana bizim mondeonun abs ve asr lambası arabayı çalıştırdıktan bir süre sonra tekrar yanmaya başlıyor . ve arabayı stop ettiğin zaman sönüyor , bazense hiç sönmüyor . Yardımlarınızı bekliyorum . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart 2009 Paylaş 17 Mart 2009 Lastikler hiç dönmeden direkt yanıyr ve kontağı kapatana kadar sönmüyor mu? Bazen hiç yanmıyor yani bazen hiç sorun yok mu? Motor yıkattınız mı, önceden yıkanmış mı? Yorum bağlantısı
Muharrem Onur 17 Mart 2009 Paylaş 17 Mart 2009 (düzenlendi) Ustam arıza kodunu nereden öğreneceğimi bilmiyorum ... Çağlar abi ; Abs ve Asr lambası bazen araç halindeyken kendi kendine yanıp kendiliğinden sönerken , bazen maotoru kapatıpta reset atıyoruz . Bazense öyle kalıyor ve hiz gitmiyor . bazense hiç yanmıyor... 17 Mart 2009 tarihinde Muharrem Onur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart 2009 Paylaş 17 Mart 2009 1. Araç çalıştırılıp, henüz tekerlek dönemden lamba yanarsa, beyin-beyin tesisatından şüphelenmelli 2. Tekerlekler döndükten sonra lamba yanıyorsa, senörler-kablolardan şüphelenmeli Yakın zamanda tekerlek bilyası - fren balatsaı değişti mi? Kışın zincir taktınız mı? TÜm bunların yanında araç arıza teşhise bağlanırsa, kolayca arızanın bilgisine ulaşılır. Yorum bağlantısı
Muharrem Onur 17 Mart 2009 Paylaş 17 Mart 2009 Çağlar abi eyvallah , bende kablo tesisatından şüpheleniyorum . hafta sonu bir baktıracam artık. Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 slm arkadaslar gecenlerde akıcı trafikte seyır halındeyken anı fren yapmam gerektı frene basınca araba 3-4 metre kaydı ve onumdekı arabaya carptım ama ama abs devreye gırmedı yol kuruydu ustaya gosterdım problem yok abs calısıyo dedı aractan bıraz bende guvensızlık yarattı ustaya gosterdım abs calısıyo dedı anlamadım gıttı fıkırlerınız ıcın teskler Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 abs testi kolay boş bir yerde yolu ıslatın güvenli bir hızda giderken freni kökleyin pedal size tepki veriyorsa abs sağlamdır ''güvenli bir yerde deneyin '' Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 aklıma gelenler ve bildiğim.. öncelikle geçmiş olsun .. lastiğin durumu ve yağmurun sadece kuru asvalta ilk yağdığı zaman yol kayganlaşır ve fren gücünü azaltır.. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Sanırım Gage testinde ABS sistem kontrolüde var. Buradan abs nin aktif olup olmadığını kodundan görebilirsiniz. Bu testi yapan arkadaşlar daha iyi açıklama getirebilirler... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Genelde teoride anlatılannın, gerçeğini yaşamışsınız geçmiş olsun. Abs fren mesafesini kısaltmaz, aksina bazı yol şartlarında uzatır, zaten istenen tam frenleme anında direksiyonun yön verme kabiliyetinin kaybolmamasıdır, yani ön tekerleklerin dönüşünün durmaması ile, zor durumlarda öndeki engelden kaçmanız için size direksiyonu kullandırarak fırsat yaratmasıdır. Genel olarak: Abs li araçlarda, kritik durumlarda bacağınızda ne kadar güç var ise (mesela 75 kg) fren pedalına uygulayın ve engelden kaçmak için direksiyonu gerektiği kadar ! döndürün. Hatta o saniyelerde becerebiliyorsanız debriyaja da basın ki emme vakumu yardımı ile freniniz güçlensin (bu çok detaydır ama yazayım dedim) Abs lambası yanmıyorsa arıza yok diyebiliriz, ayrıca yolda veya test cihazında da kontrolü basitçe mümkündür. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 slm arkadaslar gecenlerde akıcı trafikte seyır halındeyken anı fren yapmam gerektı frene basınca araba 3-4 metre kaydı ve onumdekı arabaya carptım Bende tam böyle çarpmıştım Yol ıslaktı.. Arabadaki yemek bile dökülmemişti.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Geçmiş olsun.Abs zaten normal olarak fren mesafesini uzatır.Mantığı kısa mesafede durmak değil önünüzdekine çarpmamaktır.Çarpmamak için size bir şans tanır.Çağlar Abi güzel özetlemiş.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Eğer fren pedalı titredi ise abs devreye girmiştir. ABS çok erken devreye girdiyse lastiklerinizde sorun vardır. Lastiklerinizde diş olsa bile sertleşmiş olabilir. Ki genelde kaliteli lastikler bile 3-4 yılda sertleşiyor.Kaliteli bir lastik büyük oranda sorunu çözer. Yorum bağlantısı
Fatih Susuz 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Çoğu durum lastik den kaynaklanır ve lütfen bunu ^^önemsememezlik^^ yapmayın belki canınızdan olabilirsiniz lütfen.Lastiğinizin havalarını kontrol ediniz ve kaliteli mal kullanın. Lütfen... Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Lastik havası yol tutuşu ciddi anlamda etkiliyor. Ben bir süre ihmal etmiştim, araba baya bir kaymaya başlayınca kontrol ettim..Havalar baya değişik çıktı. Düzelttikten sonra kendine geldi.. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Genelde teoride anlatılannın, gerçeğini yaşamışsınız geçmiş olsun. Abs fren mesafesini kısaltmaz, aksina bazı yol şartlarında uzatır, zaten istenen tam frenleme anında direksiyonun yön verme kabiliyetinin kaybolmamasıdır, yani ön tekerleklerin dönüşünün durmaması ile, zor durumlarda öndeki engelden kaçmanız için size direksiyonu kullandırarak fırsat yaratmasıdır.Genel olarak: Abs li araçlarda, kritik durumlarda bacağınızda ne kadar güç var ise (mesela 75 kg) fren pedalına uygulayın ve engelden kaçmak için direksiyonu gerektiği kadar ! döndürün. Hatta o saniyelerde becerebiliyorsanız debriyaja da basın ki emme vakumu yardımı ile freniniz güçlensin (bu çok detaydır ama yazayım dedim) Abs lambası yanmıyorsa arıza yok diyebiliriz, ayrıca yolda veya test cihazında da kontrolü basitçe mümkündür. +1 Çağlar bey çok güzel yazmış ,abs fren mesafesini kısaltmaz,abs devreye girdiğinde panik frende size tekerlekleri kilitlemeden manevra yapmaya olanak sağlar.lastiklerinizi gözden geçirin. geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 bende ufak bir kaza atlattım abs dvreye gidri ama araç kayıyor gibi geldi bana direksiyon rahat döndü yoksa minibüsün plaka anlımda çıkıyordu kitapçıkta 2.2 diyor ama ben 2.3 basıyorum daha iyi oluyor tabi pompa doğru mu gösteriyor onu bilmiyorum hpe aynı benzinlikte basıyorum Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Kitapçıkta ne yazıyorsa onu basın.. Yük durumuna göre yine kitapçıktaki değerlere göre artış yapılmalıdır. Yorum bağlantısı
Guest Yunus G 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Genelde teoride anlatılannın, gerçeğini yaşamışsınız geçmiş olsun. Abs fren mesafesini kısaltmaz, aksina bazı yol şartlarında uzatır, zaten istenen tam frenleme anında direksiyonun yön verme kabiliyetinin kaybolmamasıdır, yani ön tekerleklerin dönüşünün durmaması ile, zor durumlarda öndeki engelden kaçmanız için size direksiyonu kullandırarak fırsat yaratmasıdır.Genel olarak: Abs li araçlarda, kritik durumlarda bacağınızda ne kadar güç var ise (mesela 75 kg) fren pedalına uygulayın ve engelden kaçmak için direksiyonu gerektiği kadar ! döndürün. Hatta o saniyelerde becerebiliyorsanız debriyaja da basın ki emme vakumu yardımı ile freniniz güçlensin (bu çok detaydır ama yazayım dedim) Abs lambası yanmıyorsa arıza yok diyebiliriz, ayrıca yolda veya test cihazında da kontrolü basitçe mümkündür. Çağlar abi o emme vakumu mevzusunu merak ettim mumkunse açarmısın:) Yorum bağlantısı
İlhan Can 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 Çağlar abi o emme vakumu mevzusunu merak ettim mumkunse açarmısın:) +1 Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 4 Mayıs 2009 Paylaş 4 Mayıs 2009 Panik fren tam olarak ne is yapar ? C-max`da birkeresinde fren pedalina durabilmek icin sonun kadar bastigimda fren pedali kendiliginden ayagimin altindan dosemeye yapisti. Abs devereye girdi araba olabildigince cok kisa mesafede durdu. Ama ayagimin altindan kendiliginden dosemeye yapismasini cozemedim. Baska c-max larda da denedim sonuc ayni. Demekki bu sorun degil cozummus ama neye cozum. O sira neden boyle birsey oluyor bilgisi olan varmi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts