Barkın Kayaoğlu 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Motor Silk uygulaması nasıl gelir acaba üstadlarım? Ne dersiniz ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Bir işe yaramaz ... Termostat kontrol edildi mi... ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Gittiğiniz Bosch Service inanılmaz doğru bir şekilde açıklamış. Söylediklerini her harfi doğru (105 dahil) Gerçekten bu ibre Mondeolarda oynaktır. N den L ye kadar kaldığı sürece normaldir. Bu arada Mondeo motoru hararet yaparsa merak etmeyin 1-2 dakika içinde anlarsınız: Kompresyon biter ve stop eder, çekici olmadan bir yere kıpırdamaz. Mondeoda 2 tip fan vardır: Tek pervaneli, çift pervaneli. Sizdekinde Tek pervaneli fan varsa, önce yavaş sonra hızlı çalışır. Çift fan varsa biri klima için diğeri motor içindir. Motor fanı yetersiz kalırsa klima fanı takviye yapabilir (beyin kumandalıdır). Yorum bağlantısı
Misafir 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Servislerin kesinlikle bu araçları tanımadığını anlıyorum söylediklerinizden. Mondeolarda bu durum normal söylemi kesinlikle yanlış, keza benim aracımda hararet orta bölümü hiç geçmedi, genelde göstergenin ya sol çeyrek bölümünde ya da ortaya yakın bir bölümünde görüyorum baktığımda. Büyük ihtimalle fanınızın devreye girmesinde bir problem var. Yoksa değil mondeo başka araçların da bu yükseklikte çalışmaması lazım. Küçük ve büyük fan olayını ben de merak ediyorum. Genelde yazın trafik sıkışıkken yavaş hızlarda durmaya yakın durumlarda rolanti düşüp normale geliyor. Klimayı kapatınca durum düzeliyor. Otokoç bu durumun normal olduğunu söylüyor. Bu forumda focuslarda küçük fanın bu duruma sebep olabileceğini okumuştum, ancak mondeolarda çift fan sistemi var mı bilmiyorum? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Evren bey, 2000-2001 Mondeolarda ibrenin hareketi yavaştır doğru, onu belirteyim.97 olduğu için hareketlidir yazdım. Vedat bey Klimayı , ibre herhangi bir yerde iken açarsanız klima fanı hemen devreye girer. Klimayı kapasanız bile fan hemen durmaz, klima gazı ile ilgili bir durumdur. Bu süreçte radyatörün soğuması ve ibrenin düşmesi normaldir. Fan devreye girince hemen soğutur, ibre aşağı düşer bu da normaldir. Tabii normaldir derken teknik olarak normal ama siz de çekinceniz de haklısınız. Hararet ibresinin bu kadar oynak olması sürücüyü rahatsız eder, Zamanında çoğu müşterimin problemi olan bu oynak ibre sendromu bence de yanlıştır. Kaldıki zamane Fordlarında bu oynaklık yoktur ama şunu bilinizki motor suyu sıcaklığı her an değişir. Tekniği değişmez ama artık hararet ikaz ibresi bu kadar oynak değil. Bu arada tam hatırlamıyorum ama 86 lık (galiba) termostatlar vardı. İsterseniz onlardan taktırın. Yaz geliyor sıkıntı yaşatmaz. İçiniz de rahat eder. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Şanzıman yağı aşırı ısınırsa tork kavramasını düşüren bir sistem vardır. (Beyin kontrollü). Mesela aşırı sıcakta çok sıkıştırınca 60 km/h üzerine çıkmaz, 4 e geçmez. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Çağlar Bey mesajımı yazarken sizin cevabınız yoktu ekranda, o yüzden ustalar yanlış söylemiştir dedim. Sizin cevabınızı görseydim cevabım bu şekilde olmazdı. Siz de öyle söylüyorssanız günahlarını almışız demektir. Peki bu fan olayına dönersek 2000 mondeolarda çift fan mı tek fan mı vardır acaba? Eğer böyle bir sistem varsa ve klima fanı çalışmıyorsa, rolantide durduğunuz zaman düşme olması normal midir? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 Evren bey ezberimde yok ama sizin araçta çift pervane olabilir. Aracınız otomatikmi? Aniden frenleyip durunca otomatiklerde rölanti bir miktar azalıp yükselebiliyor, tork konvertörü ile alakalı. Vedat bey şanzıman yağınızın durumunu kontrol ettirmenizde de fayda var. Bu söylediğim olay çok sık gerçekleşmez. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mart 2008 Paylaş 27 Mart 2008 Arabam düz vites çağlar Bey. Kışın ve klima kapalı iken hiçbir problem yok, ancak ayak frende sıkışık trafikte durma ile gitme arasında ilerlerken durmak için frene bastığımda rolanti 1000 devrin altına düşüyor ve hafif silkelenip doğru rolantiye geliyor. Stop etmedi hiç. Klima kapalıyken de yapmıyor. Ankarada otokoç ve brkaç usta klima açıkken normal diyor ancak ben araçta normalde klimanın devreye girdiğini veya çıktığını kullanımda anlayamıyorum, yani klimanın aracı zorlaması gibi bir durum sözkonusu değil. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 31 Mart 2008 Paylaş 31 Mart 2008 klimayı açınca sogutma fanıda çalışıyorda ondan Yorum bağlantısı
Recommended Posts