Zafer Ofli 8 Ocak 2008 Paylaş 8 Ocak 2008 Aracımın yağ değişim km geldi (10.000 km) yağı ilk koyduğumda iki çizginin tam ortasındaydı geçen gün baktım alt çizgiye inmiş.Zannedersem 300-400 gr arası eksiltmiş.Bu kadar yağ eksiltmesi acaba normalmidir. Birde motorun ölmüş olduğunu ustalar yağ koyma tapasını açarak anlıyorlar burdaki kriter nedir acaba(motor üflemiyor veya üflüyor diyorlar) Şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2008 Paylaş 8 Ocak 2008 Yağ yakması ile kompresyon üflemesei farklıdır. Motor yağ doldurma kapağından aşırı hava dışarı çıkıyorsa doğrudur ancak günümüz üst kapak teknolojisi bunu tolere etmektedir. Daha sağlıklısı motor tam sıcakken yani termostat açıkken yedek plastik su deposundan hava üfleme kontrolüdür. Burdan hava üflüyorsa motor conta arasından soğutma suyuna kompresyon kaçıyor yani conta yanık demektir. Bakımlar arası 300-500 ml yağ azalabilir normaldir. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 8 Ocak 2008 Yazar Paylaş 8 Ocak 2008 km 213000 de. aracımda mobil 5/30 yağ kullanıyorum. kitapçığında 10/40 veya iskandinav ülkeleri için 5/30 kullanılacak (-50 dereceye kadar yağlama yapabildiği için üst sıcaklık limiti 10/40 ile aynı)deniyor. ben daha ince olsun daha rahat yağlama yapsın diye 5/30 koydurdum.Hangi ustaya sorduysamda aynısını söyledi. Yağ yakması ile kompresyon üflemesei farklıdır. Daha sağlıklısı motor tam sıcakken yani termostat açıkken yedek plastik su deposundan hava üfleme kontrolüdür. Burdan hava üflüyorsa motor conta arasından soğutma suyuna kompresyon kaçıyor yani conta yanık demektir. Bakımlar arası 300-500 ml yağ azalabilir normaldir. Contanın yanık olup olmadığını soğutma suyunun zamanla eksilmesinden de anlıyabiliriz değilmi? Benimkinde herhangi bir su eksiltme olmuyor. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 8 Ocak 2008 Yazar Paylaş 8 Ocak 2008 Evet.Yağ miktarında azalma artarsa 10/40 geçersiniz.Bu motor 250 bin -300 bin km ortalama gidiyor.Normal aşınmalar çok yavaş olur.Bence problem yok.Zaten gidişat belli olur zamanla yağ eksiltme artar.Bana kalırsa bu anlattıklarınızdan bu motor en az 50 bin km de idare eder önceden eksiltme yapmıyorsa hiç.Hayırlı kullanımlar. Tekrar teşekkür ederim.Öncesinde eksiltme yapıp yapmadığını tam olarak bilmiyorum ama araba 23000 km dir bende. Bende olduğu süre zarfında yaptığı en fazla bu kadardı ama tamda emin olamadığım için daha tecrübeli arkadaşlardan fikir almak istedim. Dediğiniz gibi eğer yağ tüketimi artarsa 10/40 a geçeceğim.Zannedersem bir sorun yaratmaz ancak bir usta bana fordta 10/40 kullananların kimisinde çalışma problemi ve rolanti problemi ve hararet yükselmesi ile karşılaştıklarını söyledi inşallah o günleri görmeden arabayı elden çıkarırım Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Eylül 2008 Paylaş 29 Eylül 2008 Yeni konu açmadan bu konu içerisinde sorayım. 1.4 TDCI motorda motor yeni çalıştırıldığında soğukken yağ kapağını açtım ve hafif üfleme var. Bu Normalmidir? Sebebi mantığı nedir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2008 Paylaş 29 Eylül 2008 İçeride çalışan parçaların sebep olduğu bir hava akımı normaldir. Dışarıya yağ sıçratacak kadar bir basınç fazlası anormaldir. Sebebi: Kompresyon kaçağı var ise, karter de basınç artar. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Eylül 2008 Paylaş 29 Eylül 2008 (düzenlendi) Yağ sıcraması yoktu. Yağ kapağını açtığımda çalışan parcaları rahat rahat izleyebiliyordum ama biraz hava üflüyordu. Hava üfleme miktarı, koşarak gelmiş bir insanın hızlı nefes alış verişi miktarındaydı ve aynı şekilde hafif aralıklıydı. 29 Eylül 2008 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Eylül 2008 Paylaş 29 Eylül 2008 Zafer, 10 bin kilometrede 400 gram yağ eksilmesi normaldir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts