İçeriğe Yönlendir

Kar, Buz Ve Soğuk Havada Araç Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz !


Onur Firik

Recommended Posts

Onur Firik

selam arkadaslar, bazilarinizin bildigi uzere amerikada kullanmis oldugum 2001 focus 2.0 abs yok ve su an bulundugum sehirin havasi erzurum gibi soguk yerler karli. kullandigim lastik bridgestone g009, 4 sezon lastikleri arasinda kar performansi en yuksekleri arasinda oldugu icin aldim. lastik ebadim premium paket oldugundan 205-50-16 oluyor. simdi size sorum acaba bu araci kullanmaya devam etsem mi? karda hic abs siz araba kullanmadim, acikcasi focus yol tutusuna da hasta oldum. aracimi satip daha iyi alabilecegim arabalar arasinda 2001-2 arasi golf 2.0, golf gti veya 2000-2001 honda civic, toyota celica geliyor abs leri oldugundan. sizler ne orerisiniz, daha onceki tecrubelerinizi soylerseniz cok sevinirim.

Yorum bağlantısı

Ben karda absiz arabanın daha iyi oldugunu düşüyorum karda cok hızlı gitmessiniz genellikle ve abs olmadıgı için arac daha hızlı yavaslar ... benim sahsi düşüncem ...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Karda absli araç elbetteki fren anında direksiyon kontrolünü sağlamaya yardım edecektir ancak abs, var diye ''kullanıcı limitinin'' dışında araç kullanmaya sevk eden bir hadisedir. Yani sürücü fazla öz güvene kapılıp ''araç limiti'' dolmadan kendi limitini aşacağı için istenmeyen yoldan çıkmalar meydana gelebilecektir.

Karda abs li araç elbette tercih edilir ancak daha önemlisi yol şartlarına uygun araç kullanma kabiliyeti olacaktır.

Kar lastikli abs siz bir aracı, 4 çeker yaz lastikli absli araca tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

4 sezon diye bir lastik yoktur. Dikkat edin. Karda araç kullanacaksanız kış lastiği takmalısınız. Ayrıca zincir de bulundurun. Naçizane tavsiyem..

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Karda en etkili duruş abs+esp sisteminin birleşmesiyle oluşuyor.. Mümkün olduğu kadar yavaş kullanın aracınızı ve ani hareketlerden kaçının. Duracağınız zaman ise motor freni ile takviye yapıp frene hafif hafif dokunun. Düzgün kullanımla abs ye gerek kalmıyor zaten. Zira ben dik ve karlı bir yokuştan şahinle inebilmiştim, üstelik kar lastiği de yoktu..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bişey olmaz. amerikada yolları temizlerler. çok felaket olduğunda da zaten işyerleri okullar tatil edilir. kar lastiğiniz varsa zaten dert etmeyin. frene bastığınızda araba kayarsa basmayın o zaman.. hızlı gitmeyin. öndeki araca yaklaşmayın. en önemlisi otoban giriş ve çıkışlarındaki virajlarda yavaş olun. temkinli kullanın bişeycik olmaz.

amerikada en az 50 yıldır yoğun araç kullanılıyor (otoban dahil). ABS yeni çıkan bişey. olmasa da olur. lastiğiniz önemli. bir de akünüz eski olmasın, yolda bırakır. deponuza da "water remover" koyun.

saglam kar yagdığında hatta buz "sleet" olduğunda boş bir otopark bulun ve aracınızı deneyin. çevirin durun. bütün el freni taktiklerini öğrenin. ben bir ara şehiriçi virajları el freni ile dönmeye başlamıştım. (karda..) epeyce eğitici.

bunu yaparken polis olmasın dikkat edin.

4 sezon diye bir lastik yoktur. Dikkat edin. Karda araç kullanacaksanız kış lastiği takmalısınız. Ayrıca zincir de bulundurun. Naçizane tavsiyem..

Boston'da zincir yasaktır.

cam için buz kazıyıcı ve sprey bulundurun.

ayrıca eldiven bulundurun. belki de en önemli şey. eliniz donar.

Yorum bağlantısı
Fatih Karadeniz

Buzlu yolda en iyi durma yöntemi yavaş gitmektir :) Durmanız için bu şart!! Birde frenden çok vites küçülterek motor freni yapın. Aracı biraz yorar ama kazadan hayırlıdır. Lastik havalarınızı kontrol edin asla sönük lastik iyi yol tutar yanlışına düşmeyin. Zira lastik havalarınız normal değerlerde hatta bir kaç bar yüksek bile olabilir. Tabiki kar lastiği kullanmak önemli ama dört mevsim lastik ise eğer kesinlikle bayat ve kabak lastik kullanmayın. Sürüş mesafenizi normalden daha fazla tutun. Dua edin :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Latikleriniz iyi ise karda veya kar yağarken pek sorun yaşamassınız. Asıl tehlike buzlanma yapan yollarda.

Yorum bağlantısı
Onur Firik

dun biraz deneme firsatim oldu, sehir icinde dagitim nedeniyle nerdeyse 100mil yaptim, buzlu yokus yollarda zaten lastik tutunmuyor ama hafif karli yolarda onceki kullandigim lastiklere gore hicbir sorun yasamadim, zaten lastik testlerinde hafif ve orta karli yollar icin performansinin iyi oldugunu yazmislar. kis lastiklerini hergun kar yagsa takabilirim ama oyle bir durum soz konusu degil. cevaplariniz icin tekrar tsk ederim. bir de akuyu nasil kontrol etmem gerekiyor. motor sogukken ilk calistirmada sorunsuz calisiyor, araci aldigim kisiye de sormadim ne zaman aldigini.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bizim ülkede akücüye gidip bomeleri ölçtürülür ve şarj voltajına baktırılır. Ama Usa memleketinde bu tarz yerler varmı bilmem.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Basit bir ölçü aleti ile kendiniz bakabilirsiniz akünün durumuna,günümüzdeki akülere saf su takviyesi pek gerekmiyor ama üstündeki kapağı açıp içindeki suyun plakaların üstünde olup olmadığına bakın ve ölçü aleti ile sabah aracı çalıştırmadan önce voltajını ölçün,eğer 12.2 volt ve üzeri ise daha yenidir,12 volt ise yarı ömründen fazlası gitmiştir,11.8 ve aşağısı ise değiştirme vakti gelmiş demektir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Akaloğlu
Buzda, çivili dışında hiç bir lastiğe güvenmeyin...

çivili lastik kullanıyorum ama emin olunki o bile fayda etmiyor buzda.sadece arac ilk kalkışta ve yokuşlarda tekerlekleri patinaja vermiyor okadar,frenaj falan hikaye. ama karlı zeminde lafım yok vakumlu lastiklere göre daha iyi tutunma ve frenaj sağlıyor

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Ben de bugün trafiğe kapalı bir alanda kar üstünde denemeler yaptım..Arabamda abs yok, yaz lastikleri var üzerinde..Şunu iyi anladım ki kar üstünde fren yapmamak gerekiyor. Mecbur kalınırsa çok az basılabilir. Kaymaya başlayınca kabus başlıyor..Diyelim ki kaymaya başladık, hemen kontrollü bir şekilde kayma yönüne direksiyonu çevirmek gerekiyor.Bu sırada ters istikamete tekrar kayabilirsiniz, o zamanda tersini yapmak gerekiyor. Tüm bunlar yapılırken, unutulmaması gereken en büyük olay, debriyaja basmak.Ön tekerlekler serbest kalınca daha rahat manevra yapılıyor. En çaresiz durumlarda ise sağınızda solunuzda boşluk varsa el freni çekip tam direksiyon kırarak kontrollü bir spin atmak. bu sayede kayan araba ters dönerek duruyor..diğer bir husus ise, karlı yolda dönüş yaparken dönüş açısının baya bir artması..Bunu normale indirmek için yine el freni takviyesi kullanmak gerekiyor..

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

cihancım el freni konusunda sana katılmadığım noktalar var şayet bu yazdıkların 50 km ve daha az hızlarda ise kabul edilebilir teori fakat 70 -80 km hızlarda birde bu karlı ve buzlu bir zemindeyse direksiyonu kırıp el frenini çektiğinde kaç defa döndüğünü olduğun yerde o anda senin sayman lazım arabanın önünü kurtarayım derken hem önünden hem arkasından olma bence.aracın önden kızaklamaya başladığı anda belki hakimiyeti zor olsada alabilirsin ama arkada meydana gelecek bir kayma veya savrulma birde buzlu zeminse hakimiyeti sağlaman biraz zor olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Karlı zeminde yaz lastiği zaten en büyük hata neyse diyelimki yaz lastiği gibi bir hata ile yola çıkıldı fren anında herşeyi çok yavaş yaparak el kol bacak yavaş hareketle:(araç önden çekişli ise)

1. el freni 2 tık çekilir.

2. debriyaja basılmıştır.

3. orta karar frenaj ile durmaya çalışılır.

4. tüm bunlar sonuçsuzsa olması gerekenden bir üst vitese takıp orta karar gaz ile kaçabildiğiniz boşlk varsa oraya kaçılır.

Tüm bu yazdıklarım 1-2-3 sayana kadar yapılması gerekenler yani bu kadar sürede bunları yapacak ''kas hafızanız'' oluşmamış ise başta yazdığım yaz lastiği hatası telafi edilmeden yola çıkılmaması herkesin hayrına.

Unutmayın yaz lastikli abs li tcs li vesaireli 4x4 explorer bile bir işe yaramaz.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
cihancım el freni konusunda sana katılmadığım noktalar var şayet bu yazdıkların 50 km ve daha az hızlarda ise kabul edilebilir teori

Evet bunu yazmayı unutmuşum..Hızım 50'nin üstüne hiç çıkmadı..söylediğim kurtarmaya çalışma hareketleri sokak aralarında vs. zor durumlarda kalındığı zaman uygulanabilir..Hani ilk kar yağdığında tv de görüyoruz ya adam yavaş bir şekilde kaya kaya oraya buraya vuruyor, işte onların önüne geçilebilir anlattıklarımla :)

Karlı zeminde yaz lastiği zaten en büyük hata neyse diyelimki yaz lastiği gibi bir hata ile yola çıkıldı fren anında herşeyi çok yavaş yaparak el kol bacak yavaş hareketle:(araç önden çekişli ise)

1. el freni 2 tık çekilir.

2. debriyaja basılmıştır.

3. orta karar frenaj ile durmaya çalışılır.

4. tüm bunlar sonuçsuzsa olması gerekenden bir üst vitese takıp orta karar gaz ile kaçabildiğiniz boşlk varsa oraya kaçılır.

Tüm bu yazdıklarım 1-2-3 sayana kadar yapılması gerekenler yani bu kadar sürede bunları yapacak ''kas hafızanız'' oluşmamış ise başta yazdığım yaz lastiği hatası telafi edilmeden yola çıkılmaması herkesin hayrına.

Unutmayın yaz lastikli abs li tcs li vesaireli 4x4 explorer bile bir işe yaramaz.

Şimdi abi 2 tık dersek yanlış olur..Mesela benim el freni tam ayarlıyken en fazla 3 tık geliyor. Bu durumda 2 tık direk kaymaya başlar karlı zeminde. Kaydırmayacak kadar diyelim. üst vitese geçip kaçmaya çalışmak hususuna da tamamen katılıyorum..

Bir video izlemiştim, adam espli ve abs bir araçla buz üstünde hiç zorlanmadan durabiliyor.esp devrede değilken dönüp duruyor. linkini bulabilirsem eklerim..Lastik durumunu bilmiyorum ama..

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

çağlar bu yazdıklarının çoğunu ben yokuş aşağı inerken yapıyorum el frenini 3 tık çekiyorum motor frenini kullanıyorum ayağım abs nin devreye gireyimmi girmeyeyimmi kararsız pozizyonunda frende ve şimdiye kadar kimsenin duramayıp karşı yola geçtiği yerlerde hep durmuşumdur ama tbi durmamdaki en büyük etkenlerden biride önlerde çivili lastik kullanmam

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kar lastiğindeki en büyük yanıldı olan ''sadece zeminde kar varken gereklidir'' algılaması maalesef yaygındır. Sadece bilinizki hava sıcaklığı yaklaşık 7 derecenin altında ise yaz lastiklerinin hamuru yol tutmayacak kadar sertleşir. Kendinizi, sevdiklerinizi ve çevredeki insanların hayatları önemlidir.

Geçen gün tv lerde çok yayınlanda yaya yürüyen kadının düşerek bebeğinin başka bir yaya tarafından mucizevi kurtuluşu ve kilitlenen lastikli aracın önünde sürüklenişi.

Keşke mucizeler daha çok olabilse...

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Geçen gün tv lerde çok yayınlanda yaya yürüyen kadının düşerek bebeğinin başka bir yaya tarafından mucizevi kurtuluşu ve kilitlenen lastikli aracın önünde sürüklenişi.

Keşke mucizeler daha çok olabilse...

Bence o şekilde yapılan bir frene kar lastiği de dayanmaz..Gerçi o anda yapılacak pek bir şey yok gibiydi o ayrı konu..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

O kaza beni çok düşündürdü.

Ben o durumu gördüğüm an ilk aklıma gelen el frenini cekip aracı olduğu gibi ters cevirmek oldu. Böylece aşşaya doğru kayan aracın önü arkaya gelip kadında olduğu yerde kalıp araba gidecekti..

Bir diğer nokta; şöförün direksiyonu sonuna kadar kırması ve freni asla bırakmayım tekerleklerin dönmemesi kadının hayatını kurtardı. Bilinclimi yaptı,yoksa isabetmi oldu bilmiyorum.

Direksiyon kırılı olmasaydı kadının ayakları tekerin önünde olacaktı ve teker ile yer arasında sıkışıp altına alacaktı. Kadın dönmeyen tekerlekler önünde kayıyor. Eğer dönseydi dönen lastik yine altına çekecekti.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tv deki araç sanırım taksi ve chevrolet idi. Boyadan çıkmış gibi de bir hali vardı.

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
Ki zaten biraz cesaret ve direksiyon varsa 80-100 km gibi abartı olmayan hızlarda araç kontrol edilirek rahatça sonuca ulaşılır.

acaba?80-100 km hız karlı ve buzlu zeminde abartınında abartısıdır aman diyeyim emre bey direksiyonum iyi diye böyle çılgınlıklar yapmayın.bunu ben söylemiyorum ileri şürüş teknikleri uzmanları bile karlı ve buzlu havalarda kesinlikle 70 km hızın üzerine çıkmayın uyarısı yapıyorlar.birde arabanızın altındaki lastikler iskarpin yazlık lastik allah muhafaza

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

O araç opel corsaydı sanırım..Yapılacak tek şeyi de sürücü yapmış zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Doğru araç opelmiş sanırım yeni astra sedan. Dikkat ederseniz sağ tarafı , aynaları, kaputu sarı (muhtemelen folyo kaplama). Plakasız tamponu ve sol tarafı gri. Yani ya sol tarafta hasar tamiri yapılmış boyadan çıkmış folyo kaplanmaya gidiyor ya da başka bişi pek de önemli değil. Önemli olan gereken tedbiri almamış araç sürücüsü/sahibi/şoförü.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...