Sait Ertürk 13 Aralık 2007 Paylaş 13 Aralık 2007 selmlar arkadaşlar yaklaşık 93 senesinden beri araç kullanıyorum(Babam sağolsun). Kullandığım bu araçların hepsi de manuel vites di. artık kendi aracıma sahibim aracaım 98 mondeo ghia ov. otomatik vites aldım. Sebebi malum bu araçlarda şanzumanın tam verimli çalıştığını nasıl anlarız. duyduğum kadarıyla mesela yokuşun durumuna göre araba vitesde iken öne ya da arkaya kaçırmaması şanzuman ın iyi olduğuna işaretmidir. ? bir de benim aracta dikkatimi çeken bir ses oluyor yolda hareket halinde ve motor soğukken 1 kereye mahsus olmak otomatik vites (1' den 2' ye)atarken ön sağ dan gelen cııırrrıkkk diye bir ses (bu ses daha çok iki metalin birbirine sürtünmesi gibi ) tabi sesi burada ancak bu şekilde ifade edebiliyorum(Araba ishal olmuş gibi oldu ha:):). bu ses sizce otomatik viteste bir sorun olduğunu gösterirmi? önce sizden fikir edinmek istedim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2007 Paylaş 13 Aralık 2007 Kaça aldınız... Sorması ayıp olmazsa... Yorum bağlantısı
Sait Ertürk 13 Aralık 2007 Yazar Paylaş 13 Aralık 2007 Kaça aldınız... Sorması ayıp olmazsa... valla abi neden ayıp olsun da benim sorduğum soruyla bunun ne gibi bir ilişkisi var onu çözemedim? aracı 11.000 ytl ye aldım. Yorum bağlantısı
Sait Ertürk 13 Aralık 2007 Yazar Paylaş 13 Aralık 2007 Kaça aldınız... Sorması ayıp olmazsa... valla abi neden ayıp olsun da benim sorduğum soruyla bunun ne gibi bir ilişkisi var onu çözemedim? aaba acı bir haber mi vereceksin? aracı 11.000 ytl ye aldım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2007 Paylaş 13 Aralık 2007 cırrkk die duyduğunuz ses egzos manifold çıkışında bulunan flexi bağlantıdan da geliyor olabilir. otomatik şanzımana gelince. s (sport) 1.devir daha yükseğe çıkınca vites büyür 2.mesela 80 le giderken gaza basınca daha hızlı alt vitese geçer 3. gazdan ayağınızı çekince hemen vites büyütmez vites yanında bulunan o/d off (overdrive off) butonuna basınca lambası yanar ve 4. yani son vites iptal olur. 1-2-3 yapar ve 4 e geçmez. 60-80 le gidilirken ani hızlanma sağlar. manuel 2 ye atarsanız yokuşlarda mekanik kilit ile geri kaydırmaz ve bu vites karlı yollarda daha rahat ilk kalkış sağlar ki karlı havada otom. araçta kar lastiği çok gereklidir. normal şartlarda yokuşun eğimine göre vites d de iken geri kaydırabilir bu bir arıza değildir. yağ seviyesi ve yağ kokusu ile şanzıman hakkında fikir sahibi olunur. ayrıca durur pozisyonda vitesler arası geçişte aracın sarsılmaması gerekir ( çok az titreşim benzeri bir sarsılma normaldir) şanzıman yağı gerekirse muhakkak servislerde satılan ford yağını kullanın diğer yağlar ile sorun çıkabilir. hayırlı sürüşler. Yorum bağlantısı
Sait Ertürk 14 Aralık 2007 Yazar Paylaş 14 Aralık 2007 cırrkk die duyduğunuz ses egzos manifold çıkışında bulunan flexi bağlantıdan da geliyor olabilir. otomatik şanzımana gelince.s (sport) 1.devir daha yükseğe çıkınca vites büyür 2.mesela 80 le giderken gaza basınca daha hızlı alt vitese geçer 3. gazdan ayağınızı çekince hemen vites büyütmez vites yanında bulunan o/d off (overdrive off) butonuna basınca lambası yanar ve 4. yani son vites iptal olur. 1-2-3 yapar ve 4 e geçmez. 60-80 le gidilirken ani hızlanma sağlar. manuel 2 ye atarsanız yokuşlarda mekanik kilit ile geri kaydırmaz ve bu vites karlı yollarda daha rahat ilk kalkış sağlar ki karlı havada otom. araçta kar lastiği çok gereklidir. normal şartlarda yokuşun eğimine göre vites d de iken geri kaydırabilir bu bir arıza değildir. yağ seviyesi ve yağ kokusu ile şanzıman hakkında fikir sahibi olunur. ayrıca durur pozisyonda vitesler arası geçişte aracın sarsılmaması gerekir ( çok az titreşim benzeri bir sarsılma normaldir) şanzıman yağı gerekirse muhakkak servislerde satılan ford yağını kullanın diğer yağlar ile sorun çıkabilir. hayırlı sürüşler. ilginiz için teşekkür ederim. dediğim gibi bu ses ,motor soğukken ve sadece ilk hareket ile birlikte 20-30 km hızdan sonra vites geçişinden sonra yapıyor. '' egzos manifold çıkışında bulunan flexi bağlantıdan ''bu flexi bağantının görevi nedir cahilliğimi bağışlayın ama pek bilmiyorum. diğer bahsettiğiniz maddeleri az çok deneme yanılma yoluyla ya da okuyarak öğrendim. verdiğiniz bilgiler için teşşkür ederim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2007 Paylaş 14 Aralık 2007 ses problemlerini dinlemeden fikir yürütmek zordur. v kayışıda olablir? egzos manifold contası hareketli bağlantı dediğim yer. motor ısınıca ses yapmayan parçadır. Yorum bağlantısı
Sait Ertürk 14 Aralık 2007 Yazar Paylaş 14 Aralık 2007 ses problemlerini dinlemeden fikir yürütmek zordur. v kayışıda olablir? egzos manifold contası hareketli bağlantı dediğim yer. motor ısınıca ses yapmayan parçadır. doğrusunu bayramda inşallah ankraya gidecem orada arabayı gösteririm. Ancak 2 ay önce kayışlar 'v' 'triger ' setleri ile birlikte değişti. Manifold contasına baktırayım.teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2007 Paylaş 14 Aralık 2007 motor soğukken egzos soğukken vitesi d ile r arası gezdirin. ciyaklama sesi duyarsanız büyük ihtimal egzos contasıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts