Mustafa Yiğit 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 meganı hiç bir şekilde focus la karışlaştırmam.ne zaman megane alsan takasa prb yaşıyorum.baş belası sorun yumağı bir araç.motorlar çok çabuk bitiyor.en ufak bir yağ değişimini bile atsan sorun büyüyor.turbo bile değiştrisen motor istiyor.gözünü seveyim ben fordun Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Tansel bey aracımı alalı 10 ay kadar oldu alışdığımı sanıyorum Mehmet sanırım haklısınız fakat zaten ben öyle çok uç noktalarda kullanmam aracımı sadece bir iki deneme amaçlı 190 Km/s gördüm daha da gitmedi zaten Hasan bey sanırım getiremem Mustafa bey bu viraja girme konusunu daha detaylı araştıracam.Lastik basınçlarını 33 olarak ayarlıyorum sanırım doğru. Yurdaer bey utandım dedisem öyle yüzüm kızarmadı veya yüzümü gizlemedim fakat focusun yol tutuş efsanesi vardır ya o açıdan yoksa gerçek manada yüzüm kızarmadı o işin espiri tarafıydı. Muhlis bey dediğim gibi bu işi bilimsel olarak araştıracam Mehmet bey yarış değil ADANA-Pozantı otoyolu.Adanalı arkadaşlar daha iyi bilir Tekir-Damlama arası yolda hatırı sayılır viraşlar vardır.Süratimde aşırı değildi 110-120 Km/s ortalama fakat aracım güven vermeyince haliyle yavaşladım. Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 ADANA-Pozantı otoyolu.Adanalı arkadaşlar daha iyi bilir Tekir-Damlama arası yolda hatırı sayılır viraşlar vardır.Süratimde aşırı değildi 110-120 Km/s ortalama fakat aracım güven vermeyince haliyle yavaşladım. Adana pozantı otoyolunda, 110-120 km hızla aracınız güven vermiyorsa arabanız sorunludur, yada sizin başınızdan kötü bir şey geçmiş, (kaza vb) güven duygunuz azalmıştır... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 120 az mı şimdi? Otoyol diyor... 3 şerit.. + emniyet şeritleri.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Otoyol diyor... 3 şerit..+ emniyet şeritleri.. Heaa o zaman başka. Araba bozuk. Şaka bi yana eğer öyle bi yolda 110-120 gibi hızlarda güvensizlik varsa araçta ya da sürücüde bi sorun vardır. İkisi de yoksa rüzgar felan çok şiddetli esiyordur belki. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Bizim kamyoncu müşteri Nevşehir-Anamur seferini 9 saatde tamamlıyor ve o yollarda yanılmıyorsam 130 km hızla gidiyor Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Bizim kamyoncu müşteri Nevşehir-Anamur seferini 9 saatde tamamlıyor ve o yollarda yanılmıyorsam 130 km hızla gidiyor kamyoncu canına susamış demek ki.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Bence kamyoncu "cana" susamış. Mikrop kişilik.. Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Mehmet bey kaza geçirmedim çok şükür fakat ciddi manada tırsıyorum malum ülkemizde sanki savaş var hergün birçok insan hayatını kaybediyor.Sanırım aracımın SW olmasından dolayı bir güvensizlik var ondan olabililir.Belkide sorun bendedir ne bileyim Ayrıca o kamyoncu müşteriniz gibi giden kamyonları çok gördüm yokuş aşağı taksileri geçiyorlar fakat en az 3- 4 defa o yolda lastikleri alev alan kamyon ve tır gördüm.Bunlarıda kendisine iletirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Mehmet bey kaza geçirmedim çok şükür fakat ciddi manada tırsıyorum malum ülkemizde sanki savaş var hergün birçok insan hayatını kaybediyor.Sanırım aracımın SW olmasından dolayı bir güvensizlik var ondan olabililir.Belkide sorun bendedir ne bileyim Ayrıca o kamyoncu müşteriniz gibi giden kamyonları çok gördüm yokuş aşağı taksileri geçiyorlar fakat en az 3- 4 defa o yolda lastikleri alev alan kamyon ve tır gördüm.Bunlarıda kendisine iletirseniz sevinirim. Siz bildiğiniz gibi kullanmaya devam edin o zaman... Ayrıca o lastik yakanlar çok fren yaptığı için önce balatayı yakıyor... Bizimki hiç frene basmadığı için yakmaz lastikleri Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Teşkkür ederim.Bende her ihtimale karşı dikkatli kullanma taraftarıyım.Yol ne kadar iyi olursa olsun 100 Km/s hızdan sonra aracın kontrolü sıkıntı oluyor.Tabi birde içinde aileniz varsa iş daha kritik.Yanma konusu doğru balatadan dolayı kaynaklanıyor fakat bu gidişle kamyonu yakmazsa birilerinin canını yakabilir.Ben açıkcası bu şekilde gördüğüm zaman iyi ve güzel dileklerimi içimden geçiriyorum.Çünkü elden başka birşey gelmiyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Teşkkür ederim.Bende her ihtimale karşı dikkatli kullanma taraftarıyım.Yol ne kadar iyi olursa olsun 100 Km/s hızdan sonra aracın kontrolü sıkıntı oluyor.Tabi birde içinde aileniz varsa iş daha kritik.Yanma konusu doğru balatadan dolayı kaynaklanıyor fakat bu gidişle kamyonu yakmazsa birilerinin canını yakabilir.Ben açıkcası bu şekilde gördüğüm zaman iyi ve güzel dileklerimi içimden geçiriyorum.Çünkü elden başka birşey gelmiyor. Siz yine 100 km yi geçmeyin ama lastiklerinizi ve ön düzeninizi bir kontrol ettirin yine de, ben connect ile o virajları frensiz ortalama 130-140 ile rahat dönüyorum, Focusum varken ortalama 160-170 km ye ulaşabiliyordum sorunsuz olarak focus sw bile olsa bu kadar güvensizlik hayri alamet değil. Eğer aracı kullanırken araçta eş, çocuk vs. varsa bu da yeteri kadar psikolojik sorun yaratabilir. (Ben genelde yalnız veya kafadengi arkadaşlarla bu hızlara çıkıyordum ) Kazasız belasız günler dilerim.. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 (düzenlendi) Teşkkür ederim.Bende her ihtimale karşı dikkatli kullanma taraftarıyım.Yol ne kadar iyi olursa olsun 100 Km/s hızdan sonra aracın kontrolü sıkıntı oluyor.Tabi birde içinde aileniz varsa iş daha kritik.Yanma konusu doğru balatadan dolayı kaynaklanıyor fakat bu gidişle kamyonu yakmazsa birilerinin canını yakabilir.Ben açıkcası bu şekilde gördüğüm zaman iyi ve güzel dileklerimi içimden geçiriyorum.Çünkü elden başka birşey gelmiyor. Aracınızın lastik yanak ölçüsü nedir ? Eğer 65 falansa bırakıyormuş gibi etki yapar sizde tırsarsınız normal olarak... Ama şunu söyliyim Focus'un yol tutuşu diyorsunuz ben focusla döndüğünüz virajları bizim transporter'la dönerim Tamam ford'un tol tutuşu ün salmıştır iyidir ama öyle aman aman bi yol tutuşu diyip milleti gaza getimeyin 2 ay önce yağmurlu havada istanbul-ankara otobanı bütün Fordlar akraba olmuştu bariyerlerle... 5 kaza gördüm 2 tanesi FocusII Sedan, 1 tanesi FocusI, 1 tanesi Makyajlı Fiesta diğeride MeganeII'ydi Döktüre döktüre gitmişler 10 Ağustos 2009 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Ahmet bey asıl sorun bu işte siz 160-170 Km/s hızla giderken (Trafik Kurallarına Uyalım, Uymayanları Uyaralım) benim 120 Km/s de tırsmam (Tabi virajlardan bahsediyorum düz yoldan değil)Gülek boğazı ve tünel çıkışı özellikle Yiğitcan bey evet malesef 195/65/15 lastik kullanıyorum Fakat bu kadar paylaşımdan sonra benim kanaatim geldi sorun kesinlikle bende ama olsun en azından hala tek parçayım ve en önemlisi hala nefes alıp verebiliyorum. Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 çağlar bey yazmıştı...ama o kadar da değil arkdaşlar. lütfen diyorum. tampon içinde sağdan sola uzanan sağlam bir metal eleman var.. ayrıca, tamam ortası- stepne bölümü plastik türü (bakalit sanırım-çok da basit bir malzeme değil) bir malzeme olsa da etrafında metal şase elemanları illa ki var.. liftte bir foto çekeyim de göndereyim en iyisi bi ara.... bahsedilen şeylerin çoğu kullanım şartlarıyla ilgili.. malzeme kalitesi çok kötü değil-ama çok kötü şartlarda özensiz kullanılan bir araç ne marka olsa yıpranacak illaki... malzeme kalitesinin kötü olduğu tek yer kapı kolları... yumuşak bir malzeme ile kaplanmış ve soyuluyor.. ve renault sanırım makyajlı modelde bile bu kolları değiştirmedi.. üretimde inat etti! yol tutuşu çok iyi olmadığı konusuna katılabilirim.. lakin bu iş de biraz "ya herro ya merro" olayı... ya konfor, ya yol tutuş diyelim... nispeten yumuşak süspansiyon bu konuda etkili biraz da diye düşünmekteyim... parçası ucuz değil kesinlikle... aracın heryanı plastik kaplamışlar.. estetik kaygı.... ama altında çelik var merak etmeyin o tv programı maksatlı yapılmış... tamam. çok saçma çamurluk içinden değişen ampul... ama tamirci aferdersiniz.. ".almış biraz" motoru bile çalıştırmasına gerek yok(elektrikli direksiyon).. kontağı açıp direksiyonu içe doğru tam kırsa lastiği sökmeye gerek kalmıyor.... 45-50 dk. değil 5 dk. sürerdi... hadi aksilik çıksın 15 dk. ayrıca motor içinden far kısmına ulaşmak mümkün.. sinyaller için özellikle o çamurluk içi kapaklar.. Sonuçta şunu çıkarabillirmiyiz 'Megane iyidir' diyorsunuz yani Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 çağlar bey yazmıştı...ama o kadar da değil arkdaşlar. lütfen diyorum. tampon içinde sağdan sola uzanan sağlam bir metal eleman var.. ayrıca, tamam ortası- stepne bölümü plastik türü (bakalit sanırım-çok da basit bir malzeme değil) bir malzeme olsa da etrafında metal şase elemanları illa ki var.. liftte bir foto çekeyim de göndereyim en iyisi bi ara.... bahsedilen şeylerin çoğu kullanım şartlarıyla ilgili.. malzeme kalitesi çok kötü değil-ama çok kötü şartlarda özensiz kullanılan bir araç ne marka olsa yıpranacak illaki... malzeme kalitesinin kötü olduğu tek yer kapı kolları... yumuşak bir malzeme ile kaplanmış ve soyuluyor.. ve renault sanırım makyajlı modelde bile bu kolları değiştirmedi.. üretimde inat etti! yol tutuşu çok iyi olmadığı konusuna katılabilirim.. lakin bu iş de biraz "ya herro ya merro" olayı... ya konfor, ya yol tutuş diyelim... nispeten yumuşak süspansiyon bu konuda etkili biraz da diye düşünmekteyim... parçası ucuz değil kesinlikle... aracın heryanı plastik kaplamışlar.. estetik kaygı.... ama altında çelik var merak etmeyin Ben de Megane'ın o kadar da dandik bir araç olduğuna katılmıyorum. Çok sadık bir kullanıcı kitlesi var. Uzun zaman en çok satan sedan oldu. Ben de birkaç kez kullandım, kısa yollu vites dışında yadırgadığım bir şey olmadı. Ona da alışırsınız zaten. Ben bu sınıftaki araçlar arasında bariz kalite farkları olduğuna inanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Ben de Megane'ın o kadar da dandik bir araç olduğuna katılmıyorum. Çok sadık bir kullanıcı kitlesi var. Uzun zaman en çok satan sedan oldu. Ben de birkaç kez kullandım, kısa yollu vites dışında yadırgadığım bir şey olmadı. Ona da alışırsınız zaten. Ben bu sınıftaki araçlar arasında bariz kalite farkları olduğuna inanmıyorum. Yukarıda saydıklarınız dandik olup olmaması ile ilgili bir bilgi vermiyor. Sadık kulanıcı kitlesi, en çok satan, alışırsınız, inanmıyorum.. kalite sorunu yok mu yani? Karşılaştırıldığında? Güneş altında binince kesif bir plastik kokusu gelmiyor mu 10 senelik araçtan bile? Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Ayrıca bu saç, plastik bilmemne geyikleri bu foruma yakışmıyor, baydı artık. Çarpışma testlerinden sürekli 5 yıldız alan bir firma bunca ARGE çalışması yaparken bizlerden daha iyi düşünüp tampon ile arka koltuk arasına ne koyacağını veya çamurluğu plastik yapmanın getirisini götürüsünü biliyordur. Megane de kötü bir araba değil kesinlikle. SW aracı var, sessiz, konforlu ve donanımı da zengin. SW olmasına rağmen de yol tutuşu yeterli. Far konusuna gelince, artık çoğu araç xenon farlı, o kadar kolay değil yani değişim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 megane olarak beğendim tek model var dci 100 otomatik prvilege+ bence güzel araç n-cap 5 yıldızı sağa sola saçmıyor 5 serisine bile 4 yıldız vermiş Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Artık firmalar arge çalışması yaparken ne kadar ucuza çıkarabiliriz,nerden çalarızda müşteri farketmez çabasındalar.Argeymiş falan hikaye bunlar,artık gitgide halkın çoğunluğuna hitap eden compact sınıf araçların kalitesinin düştüğü bir gerçek.Almanlar bile kaliteyi 2. plana atarken fransız yada italyanların farklı birşey yapacağına ihtimal vermiyorum. Sonuçda kalite olarak alman araçları fransız araçlarından kalitelidir,fransızlar sadece içine oyuncak koyup müşteriyi cezbetme arayışındalar. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Ben tam tersini düşünüyorum, bazı detaylarda kalite düşürülüyor gibi gözükse de toplam kalite yükseliyor. Konfor, güvenlik, ekonomi seviyesi sürekli artıyor. İtalyan ve Fransızlar kaliteyi daha da hızlı artırmaya başladılar, halen Almanlar'ın önde olduğunu düşünsem de, aradaki fark git gide kapandığını görüyorum. Artık firmalar arge çalışması yaparken ne kadar ucuza çıkarabiliriz,nerden çalarızda müşteri farketmez çabasındalar.Argeymiş falan hikaye bunlar,artık gitgide halkın çoğunluğuna hitap eden compact sınıf araçların kalitesinin düştüğü bir gerçek.Almanlar bile kaliteyi 2. plana atarken fransız yada italyanların farklı birşey yapacağına ihtimal vermiyorum.Sonuçda kalite olarak alman araçları fransız araçlarından kalitelidir,fransızlar sadece içine oyuncak koyup müşteriyi cezbetme arayışındalar. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Yukarıda saydıklarınız dandik olup olmaması ile ilgili bir bilgi vermiyor. Sadık kulanıcı kitlesi, en çok satan, alışırsınız, inanmıyorum..kalite sorunu yok mu yani? Karşılaştırıldığında? Güneş altında binince kesif bir plastik kokusu gelmiyor mu 10 senelik araçtan bile? Ben ilk kasa, makyajlı kasa ve sonkasa olmak üzere 1999 - 2000 - 2006 modellere bindim, öyle "kesif bir plastik kokusu" duymadım. Üstelik Ege bölgesinde ikamet ediyorum. İç plastik aksamı sınıfında örnek gösterilecek kalitede olmasa bile sınıf ortalamalarında olduğunu düşünüyorum. Kendim hiç satın almadım ama günün birinde Megane alıp binebilirim de. Dediklerim Megane'ın çin malı araçlar statüsüne indirilmesine karşı bir tepki idi. İnanıp inanmamakta serbetsiniz. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Ben video yu seyredemiyorum şuanda ama aşağıdaki link seyrettiğim programın linki olmalı.birisi izleyip golf megan ampül değişimi olup olmadığına bakabilir mi. http://www.youtube.com/watch?v=KGJas1CbByE evet doğru video Yorum bağlantısı
Recommended Posts