Çağlar Bayur 28 Kasım 2007 Paylaş 28 Kasım 2007 bakın,sondan başlamayın sakın...Yok taşıyıcı,yok mekanik falan .... İlk yapmanız gereken şu; Dediğim gibi önce başka bir lastik takın. haa baktınız kesmedi,o zaman mekanikte arayın sorunu.. Yoksa baya bi zaman ve emek kaybı olur... +1 otomotivte çözümler genelde basittir. aracı celette tezgahına sokmadan önce lastikleri deneyin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Kasım 2007 Paylaş 28 Kasım 2007 bakın,sondan başlamayın sakın...Yok taşıyıcı,yok mekanik falan .... İlk yapmanız gereken şu; Dediğim gibi önce başka bir lastik takın. haa baktınız kesmedi,o zaman mekanikte arayın sorunu.. Lastiğin ayılmasının beklesek olmaz mı Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı 29 Kasım 2007 Yazar Paylaş 29 Kasım 2007 (düzenlendi) dün şu öneriyi denedim: aracın ön tarafını kaldırıp motoru çalıştırdım, direksiyonu bırakınca sağa veya sola dönmedi. bu direksiyon kutusunun çekmeye yol açacak bir arızasının olmadığını mı gösterir. ama direksiyon diğer focuslara göre oldukça hafif. salıncaklar ve süspansiyonu da sağlam bir ustaya kontrol ettireyim. 29 Kasım 2007 tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Yapıcı 29 Kasım 2007 Paylaş 29 Kasım 2007 şase konusunda birkaç şaseciye ölçtürmüştüm, hepside normal dedi. amortisör kule rulmanlarına baktırmadım, amortisörleri komple sökmek gerek uzun iş dediler. ama dediğiniz olay direksiyonun toplamaması olayı, bende o yok, direksiyon topluyor. olay direksiyon kutusunda gibi geliyor bana. araçta kaza falan yok bu arada.amortisör kafa bilyalarına bakmak standart bir uygulama değil, ustanın nereden aklına gelmiş, bir de onların bozuk olduğunu anlamak o kadar kolaymı ki? Ankara da hangi rotçuya götürdünüz arabayı? direksiyonda boşluk yok ama direksiyon çok hafif. Aytekin bey direksiyondaki hafiflik dediğiniz durum zemine göre fark etiyormu? Yani stablize yollarda veya sıcak asfalt yolda farklılık gösteriyormu? Artı engebeli yollarda yavaş gidince arabanız sağa sola eskisinden fazla sallanıyorsa ön amortisörtlerinizden birisinde veya ikisinde sorun olabilir. ve ağırlık merkezi olması gereken yerde olmadığından araba sağa veya sola çekebilir. Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı 29 Kasım 2007 Yazar Paylaş 29 Kasım 2007 direksiyondaki hafiflik yola bağlı değil, hep hafif, yani diğer fordlarla karşılaştırınca. evet fazla sallanma var, arka daha fazla sallanıyor özellikle. servis, amortisörleri test etmiş ve normal demişti ama, amortisör çiftleri arasında farklılık olabilir mi?. Yorum bağlantısı
Deniz Tarhan 30 Kasım 2007 Paylaş 30 Kasım 2007 (düzenlendi) direksiyondaki hafiflik bende de olmuştu. direksiyon kutusu sorun çıkarmış, tornaya girmişti, daha sonra direksiyon çok hafiflemişti, ben direksiyon kutusundan oldugunu dusunmustum, daha sonra bakım yaptırdıgımda alt tablalar ve ön amortisörler değişti ve direksiyonun hafifliği düzeldi. 30 Kasım 2007 tarihinde Deniz Tarhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cavit Doğan 2 Ocak 2008 Paylaş 2 Ocak 2008 Arkadaşlar merhaba ben cavit foruma yeni üye oldum.Escort arabamı satıp 2006 Focus giha aldım.arabamdan çok memnunum yalnız alışamadığım bir konu var. Benim Escord hidrolik direksiyon olmadığı için yolda sabit gidebiliyordu.fakat focus yolun formuna göre yönlenebiliyor,Bazende hafif sağa çekiyor frene basınca düzeliyor.bu normalmidir yoksa benim direksiyon biraz sorunlumu. Tecrübelerinizden ve bilgilerinizden faydalanmak isterim, şimdiden teşekkürler.herkesin yeni yılını kutlarım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Ocak 2008 Paylaş 16 Ocak 2008 Merhaba, Benim VW bora uzunca bir süredir yavaş giderken (1. vites 2. vites) sürekli direksiyonu sağa doğru yönlendirmemi gerektirecek biçimde çekiyor gibi. Geçen yıl burç lastikleri, alt tabla baglantı lastiği (boşluk yapmıştı) ve viraj demirleri değişti sanki düzeldi gibi sandım ama yine aynı galiba. çok çok az bir durum. Düz yolda hızlı giderken direksiyonu bırakıyorum çok ciddi birşey yok. sanki sola dönmek kolay oluyor da sağa dönmek zor oluyor gibi bir durum. servisin anlaması çok zor götürsem bence. direksiyon kutusu "beyni" bile diyebilirler. o yüzden sormuyorum bile onlara. lastiklerimde ters aşınma felan yok. Ben süspansiyonlarımdan şüpheleniyorum. önerilerinizi beklerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2008 Paylaş 16 Ocak 2008 İlk ve tek bir Bora araç hasar tamiri yapmıştık.Hasardan çok araçtaki fabrikasyon hataları düzeltmekle geçmişti 15 günümüz Yolda hafif çekiyordu o da Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2008 Paylaş 9 Mart 2008 Mertol bey haklı bencede, taşıyıcı olması lazım, eğildiler herhalde bu durumda ölçümde gözükmez, siz eniyisi bunlara baktırın yok yine düzelmez ise bu durmda amortisör değiştirin, tabi lastik havası jantlar rot balans falan hepsi düzgün farz ediyorum. Buna rağmen düzelmez ise arabayı değişin diycem, başka şase eğik olabilir ama değil diyorsunuz bilemiyorum artık. Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 14 Mart 2008 Paylaş 14 Mart 2008 İşe bi de şu açıdan bakalım. Arıcan sağına ve soluna oturan kişilerin ağırlıkları Yorum bağlantısı
Sinan Duran 20 Nisan 2008 Paylaş 20 Nisan 2008 bir reno servisinde bir usta bana, fordların direksiyon merkezlemesini Türkiyede yapacak usta yok demişti. direksiyon merkezlemesi nedir? sorun orada olabilir mi? arkadaşlar bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Nisan 2008 Paylaş 20 Nisan 2008 benim borada taşıyıcılar eğri çıktı. (travers). bu hafta değişiyor. sanırım nedeni alt muhafazanın traverse baglı olması. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Nisan 2008 Paylaş 23 Nisan 2008 (düzenlendi) Beyler benim sola çeken araçta yeni gelişmeler oldu (2001 bora 16 jant lastikler erkandan uniroyal 550 15bin km de) Periyodik bakım için disk balata da değiştirirken araç sola çekiyor dedim. bakıldı edildi. traversler eğik dendi. Tamam dedik sigortadan yapalım. İki gün sonra aradılar abi biz traversleri değiştirdik ama senin problem devam ediyor azaldı biraz ama geçmedi. Dedim ki lastikleri sag sol yaptınız mı. hem sag sol hem de ön arka tüm kombinasyonları değiştirdik düzelmedi. yeni lastik taktık düzeldi dediler. şimdi traversler eğik deniyor. eskilerini takın mı diyeyim. yoksa ne yapayım. Erkan ne tavsiye edersin? Traversler 750 ytl gibi bir para artı işçilik. sigortadan yapılıyor ama hasarsızlığım bozuluyor (çok dert etmiyorum) ama hala düzelme olması için iki de lastik almam lazım deniyor. Lastiklerim 15bin km de. oradan p7 takalı mdiyorlar. 3 tane fiyatın a 4 tane ve tanesi 175 den. Lastiklerde problem olsa belirli bir kombinasyonda (ön arka sag sol) çekmenin yön değiştirmesi gerekmez mi? Yukarıda aynı yöne çeker kuşak kayması varsa demişsin (Erkan) ama ben olayı anlamadım. Yönlü lastik oldukları için mi? Yarın sabah gidip karar vereceğim. Takılan yeni traversleri sökmek istemiyorum çunku sök tak başka yerleri bozacaklar. Ayrıca adamların motivasyonu da bozuldu. Araçla hakikaten uğraştılar kafa yordular. Lanet olun diyesim gelmiyor. Ayrıca alt muhafaza da arkadan traverse baglı. Yani muhafazayı vurunca traversi vuruyor muşuz !!! araç doğuş otoda. dört disk 320 ytl ye değişti balata ile. periyodik bakım da 210 ytl tutmuştu. ta ki bu travers işi çıkana kadar. mertolu ndediği gibi traversi presletmek her araçta olmaz ayrıca garantisi de yok ve o da bedava değil. Önerileriniz? HA bu arada araç aynı çekmeyi lastikleri aldıktan kısa bir süre sonra da yapıyordu hatta önceki bakımda da aynı şikayeti yapmıştım rot ayarı yapıp göndermişlerdi. düzelmemişti. Mehmet 23 Nisan 2008 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fikret Karaca 24 Nisan 2008 Paylaş 24 Nisan 2008 lastiklerinle ilgili üretim hatası olabilir. çünkü benim arkadaşım 0 km taşıt aldığında böyle bir sorunla kaşşılaştık.bütün ölçümler normal olmasına rağmen,lastikleri değiştirnce sorun çözüldü. üzerindeki lastik pirelli idi brigistone ile diğişince sorun kalmadı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Nisan 2008 Paylaş 24 Nisan 2008 Sorun çözüldü gibi. Lastikler hatalı çıktı. Erkan ile gidip baktık kontrol ettik. Test sürüşü yaptık değiştirdik taktık söktük vs. Sonuçta lastik sorunlu çıktı. Daha önce de servise bunu söylemiş olmama rağmen rot yapıp göndermişlerdi. (lastikleri yeni aldığım için lastikler aşınmasın diye pimpiriklenmiştim) ve problem düzelmemişti. Şimdi herşey düzelecek ama haybeye sigortamı bozmuş oldum. Yeni dipdiri salıncaklarım traverslerim var. 50 sene daha gider Erkan'a buradan yeniden çok teşekkür ediyorum profesyonelce yaklaşımı ve yardımları için. Şunu öğrenmiş olduk: Yönlü lastiklerde sag sol yapınca yine aynı yöne takıldığından çekme yönü değişmiyor. Servisi şaşırtan bu olmuş. Sag sol yapıp denedikten sonra yine aynı yöne çekince şaşırmışlar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2008 Paylaş 24 Nisan 2008 Çok merak ettim hangi sigorta şirketi bu hemen gidip kaskomu oradan yaptırayım? Travers eğik diyen servisin beyanı ile tüm masrafı üstlenmeleri nefis bir şey? 15k da Uniroyal gibi kaliteli bir lastiğin çekme yapması üzücü vv Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Nisan 2008 Paylaş 24 Nisan 2008 Yani aslında aracın tavanı biraz eğilse ödüyorlar, tabanı eğilince niye ödemesinler? ki alt daha önemli. olmazsa olmaz. arızadan da eğilmez. Anadou sigorta. (Tek kalan yerli) Yorum bağlantısı
Yakup özdemirci 30 Ekim 2008 Paylaş 30 Ekim 2008 Arabayı yeni aldığımızdan dolayı bir kaç tamir görmesi gereken yer çıkıyor herhalde.Frene bastığım zaman araç sola çekme yapıyor.Rottandır dediler rot ayarı yaptırdım ama sonuç değişmedi.Lastik havalarınıda kontrol ediyorum surekli hatta bugun lastikçiye ölçtürdüm fakat hala sola çekmeye devam ediyor.Sinopta ikamet ediyorum burada yetkili bir servis yok.O yuzden aracımıda fazla kurcalatmak istemiyorum buradaki ustalara acaba sorun neden kaynaklanabilir fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.Birde aracın teyp ışıkları biraz sönük gibi geliyor bunun tamiratı varmıdır yoksa normalmidir.He birde unutmadan arabada debriyajındada sorun var sanırım hafif basınca ses kesiyor bırakmaya yakın hırıldama sesi hakim tamamen çekincede ses kalmıyor.Ama kavramasında bir sorun yok gibi bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 30 Ekim 2008 Paylaş 30 Ekim 2008 4 lastik de aynı marka, model hatta üretim yılına mı sahip ? Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 30 Ekim 2008 Paylaş 30 Ekim 2008 Arabayı bi bakıma sok sorunlarını ilet. Bu konu çok ayrıntılı bişey gibime geldi. Aracı sıfır almadıysanız daha önce kullanıcıdan kaynaklı bi problem gibime geliyor... (Kaza yapmış olabilir, Düzelmemiş eski bi sorun olabilir...) Yorum bağlantısı
Recommended Posts