Çağlar Bayur 29 Aralık 2007 Paylaş 29 Aralık 2007 Beklenmyen masraflar hemen başlamış demekki. Üstü kaplanabilir ancak bence! orjinal çatlak kalsın daha iyi. veya 50-100 ytl ye çıkma bulunabilirse iyi olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 30 Aralık 2007 Yazar Paylaş 30 Aralık 2007 )) başladı beklenmedik masraflar dahda çıkar diyor camcısı elektrikcisi döşemecisi:) valla zor iş ....ama eminim araç bittiğinde herşeye değicek... elektrik aksamı olarak araçta herşey çalışıyor ,camlar merkezi kiltler alarm vs bi sunrooff su alıyordu onuda iptal edip halledicez:) iyi günler Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 30 Aralık 2007 Paylaş 30 Aralık 2007 Torpido söküldüyse hızlı bir şekilde göğüs ve taban saçının temizliğine başlayın derim. Gevşek durmayın daha sırada tabanın zımpara, astar............... işleri ve izolasyon malzemelerinin tatbiki aşamaları var. Ben olsam tamirciden hiç çıkmam hatta evden bir yatak götürürdüm Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Aralık 2007 Paylaş 30 Aralık 2007 Valla üşenmeyin bi kova pas önleyici astar alın aracın görünmeyen iç metal özellikle göğüs tarafına firçayla sürün. Pratik bi tavsiye: su mazgalından dökün pas önleyici astarı aşağı kendi halinde akarken her yeri kaplasın. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 30 Aralık 2007 Yazar Paylaş 30 Aralık 2007 selamlar bu pas önleyici astar hangi safhada uygulanabilir..komple kaportası bittikten sonra mı? valla pası önlesinde üşenmem sürerim her yerine saolun bilgi için Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Aralık 2007 Paylaş 30 Aralık 2007 Kaporta bittikten sonra bildiğimiz her nalburda satılan kırmızı veya yeşil renkli pas önleyici astar vardır. Ondan alın ucuzdur da. Kaputun ordaki su mazgallarından aşağı doğru süzülme kıvamında dökün. Suyun izlediği yola sıvanarak işinize yarar sonra ön göğüste elinizi nereye kadar giriyorsa fırça ile sürün. Unutmayın bu yerelere bir daha ulaşma şansınız yok. Tabanda en ufak çürük bırakmayın 3-5 maliyeti artırsada taban ve marbiyeller çok önemlive mümkünse en son lifte kaldırıp alttan zift veya benzeri pas önleyici attırın. Eski amerikancı taktiğidir günümüzde yapan kaldımı bilemem gerçi günümüzde 5 yaşındaki araçlara eski gözü ile bile bakıyorlar artık. Ama bu vergi sistemi ve gelir durumu ile bu kadar pahalı olan arabaların daha uzun yıllar kullanınlması taraftarıyım, ayrıca hobi olarak da. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 30 Aralık 2007 Yazar Paylaş 30 Aralık 2007 bilgi için teşekkürler yarın nalburdan öğrenirim onu..marşbiyelleri komple değiştiririz dedi kaportacı..ona göre saç büktürürüm ben dedi...o pas önleyiciyide öğrenirim kaportası bitsin sürerim her yerine ......araçta tabanında bagajında vs de parça parça zift var sanırım o kalıp olarak satılıyormus boyacı aynısından alır komple kaplarız kapı içlerini tabanını vs içten dedi.... birde bu pütür sadece çamurluk içlerinemi uygulanıyor? teşekkürler ilgilendiğin için... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Aralık 2007 Paylaş 31 Aralık 2007 Bu pütür her yere uygulanır önemli olan hazır sökülmüşken köşe bucak uygulatma şansınız olması. Bir de marşbiyeli yeni saçtan yaptırınca yerine takmadan önce arkasına pas önleyici sürün derim. Kaynak yapılırken bir kısmı yanar ama olsun. Ben yıllar önce bunu yaptırmamıştım tüm yeni marşbiyel saçları arkadan çürüdü Bu arada kaportacı bizi gördüğü yerde fena yapacak bi sürü tavsiye verioz adamın rahatı bozuluyor. Kaportacılar işlerine karışılmasını çok sevmez bunları ona söylerken tatlı dille söyleyin sence nasıl olur falan diin adam bizi pürmüzle yakmasın. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 31 Aralık 2007 Yazar Paylaş 31 Aralık 2007 hhhahahaha doğru valla benim kaportacıda ters...ama ben inceden inceden şöyle olsa nasıl olur vs diyerek yanaşıyorum:) pas önleyiciyi alıcam valla dediğin gibi bir daha bu kadar kapsamlı toplanmaz bu araba hazır her yer çıplakken uygularım her yerine.... saolunn Yorum bağlantısı
Murat Erşen 2 Ocak 2008 Paylaş 2 Ocak 2008 konuyu uzun zaman dır takip etmekteyim. ilk olarak gerekli olan çok sağlam bir sabır. sonra plan ve araştırma ve bunlar içinde kaynak gerekir. başlamış olduğunuz araç toplama işleminde gelmiş olduğunuz nokta sanırım şöyle. sanırım araç ta şuan çürük, göçük ve hasarlar tamir ediliyor. bu işlemler bittikten sonra sac astarı ile çıplak olan sacların paslanmaması için uygulandıktan sonra boya işlemleri başlamadan aracın ilk adım olan izolasyonuna başlamakta fayda var. araca uygulanıcak su zımparası sırasında araçta ki sıvı temasını önlemek ve yalıtım sağlamış olucaksınız. aracın alt bölümünü yıkatırıp 1 gün kurutuktan sonra pütür ile aracın altını kapladıktan sonra zift letirme işlemini gerçekleştirmek gerekir. ( bu zift işlemi araç bittikten sonra uygulanır. kesinlikle uygulanmalıdır diye düşünüyorum.) pütür işlemi tartışılır. biz sağlama almak istedik. iç kısımda kesinlikle pütür derim.pütür sıvı yalıtımında süper ve ses yalıtımında da katkıda bulunur. uygulandıktan sonra motor bölümünde aynı yöntemi kullanmaktan kaçınmadık. kapı içlerini de pütürle kaplamak gerekir. sürekli su ile temasta bulundukları için. bu uygulamalardan sonra kaporta sesi değişip daha tok bir ses alıyor. iç mekanda pütürleme ardından yan ve tavanda keçe uygulaması. alt zeminde capatect mebran (çatı yalıtım malzemesi.) pürmüz yardımı ile kaplanması. ( sizin araçta bu malzeme şekil aldırma biraz zor olabilir.ayrıca elektirik hatı ve yanıcı madde var ise pürmüzden dolayı tehliklei olur. ) tasiye aracın içine kesinlikle zift uygulaması yapmayın kokusu 1 yıl sürüyor. uygulayanlar söylüyor. tekrar kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 2 Ocak 2008 Yazar Paylaş 2 Ocak 2008 selamlar bilgiler için saol abi.... doğru şuan araç kaportada çürük vs parça kaynatıp duruyor kaportacı....motoruda indirdik.... kaportası bi bitse ALLAH'ın izni ile altına zift attırmayı düşünüyorduk pütürle daha sağlam oluyorsa onuda attırırım...kapı içlerine vs hepsini sorarım bugun boyacıya:)adamlar zaten illallah ettiler burda ne duysam gidip soruyorum adamlara:)) bugun yıne fotolarını cekerım arabanın....pas astarınıda söyledim sürerüz heryerine dediler....teşekkürler... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ocak 2008 Paylaş 4 Ocak 2008 Eski araçta sunroof problem çıkartıyor. Yenilenmesi için tüm oturma yüzeylerindeki plastik keçe vs aksamın orjinallerinin takılmasının yanında sunrooftan öne arkaya sağa sola giden 4 adet su kanallarının tam açılması, içindeki pasların giderilmesi lazım ki bu bir hayli masraflı bir işçilik. Ben de olsam iptal ederdim belirli bir bütçe içinde isem. Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 4 Ocak 2008 Paylaş 4 Ocak 2008 (düzenlendi) Dedemin 63 model mercedes 190s'i 1990 yılında toplarken sunroof uda elden geçirdik.5yıl öncesine kadar problemsiz kullanılıyordu.(5 yıldır motor parçasını bulamadığımız (ilgilenemediğimiz) için garajda yatıyor.) 4 Ocak 2008 tarihinde Evren Bar?? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 4 Ocak 2008 Yazar Paylaş 4 Ocak 2008 sunroof geriye doğru açılıyor yinede dişli arada boşa dönüyor yukarı doğru kalkması gerekıyor kalkmıyor tamda kapanmıyor su alıyor:) tamırı ıcın 400 ytl den fazla ıstıyorlar orjınal lastıgı bulunmuyor... webasto benım araca uyan modellere 1000ytl den fazla ıstıyor .... su alması korkusuyla yasamaktansa sanırım ıptal ettırmesı en masrafsız ve basıt yol:) Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 4 Ocak 2008 Paylaş 4 Ocak 2008 63 mersedesin orjinal sunroof fitilini haliyle bulamadık tabi.Bir camcının yardımıyla biyerlerde fitiller değişmişti ve problem kalmamıştı. Mekanik problem illaki çözülür ama ekonomi işin içine girince insan bişey diyemiyor. Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 4 Ocak 2008 Paylaş 4 Ocak 2008 valla sunroof çok güzel bir aksesuar. tamir ettirmek maddi açıdan çökertmeyecekse vazgeçmezdim Halilim. +Ben Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 5 Ocak 2008 Yazar Paylaş 5 Ocak 2008 bakcaz artık olsa orjinal fitilleri vs iptal ettirmem ama valla sormadığımız yer kalmadı. valla çok zor parcalarını bulmak bulduklarım benım arabanın ustundekılerden daha beter oluyor genelde:) kaput buldum ,tampon hala arıyoruz hayırlısı bakalım... saygılarr Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak 2008 Paylaş 18 Ocak 2008 Son durum nedir uzun süredir ses çıkmadı da. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 18 Ocak 2008 Yazar Paylaş 18 Ocak 2008 selamlar Aracın kaportasının yüzde ellisi bitti:)ön taraf bitti ,bagajındaki çürüklere geldi sıra acelede ettirmiyorum ustayı güzel iş çıksın diye....valla güzelde oluyor ... antipas olayını söyledim ustaya boyacıyada söyliyelim antipas süreriz heryerine dedi... capatect membran 3 mm zift 2mm bi sürü çeşidi var kalın olanmı daha iyidir birde bunu iki kat olarak mı uygulamalıyız tek katmı ziraa benim arabanın içinde üç kat zift vardı temizleyene kadar ne çektik... altında çürük yoksa aracın orjinal zifti durmalımı yoksa onuda kazıyıp yenidenmı yalıtım yapmalıyız valla o ziftleri kazıması çok zor kemikleşmiş milim milim çıkıyor ..yada ısıtıptamı sökmek lazım ...bu araç bitecekde onunla birlikte bende bitecem sanırım valla zor işmiş... teşekkürler ....Gökmen Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak 2008 Paylaş 18 Ocak 2008 (düzenlendi) Araç toplamanın zorluğunubir toplayan bir de toplayan bilir. Orjinal zift yani alt pütür varsa ve o bölgede pas yoksa ellemyein elleyeni tasvip etmeyin. O bölgeler hala sağlamsa bundan sonra da hiçbişicik olmaz. Şunu da hatırlatayım sökülen ve kullanılabilecek seviyede orjinal civata somun varsa temizleyip tekrar kullanın asla hırdavatçıdan hoş görünümüne kapılıp yeni civata somun almayın. Bu arada bana özel mesajtan adres bilgisi yollarsanız bendeki orjinal sarı sinyalleri size yollayayım. Kaporta bitmeden alıştırmasını yapması gerekebilir ustanızın. 18 Ocak 2008 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 19 Ocak 2008 Yazar Paylaş 19 Ocak 2008 selamlar çürük kaynak olacak yerleri komple kazıdık diğer yerler duruyor hala ...kapı içlerindede parça zift yapıştırmişlar onlarıda sökmeye gerek yok ozaman.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ocak 2008 Paylaş 20 Ocak 2008 Kapı içleri hala orjinalse sakın kazımayın. Zaten pas olsa dıştan kabarırdı. Hazır kapılar sökülü iken kapı altlarında su akma delikleri sağlammı kontrol ettirin. çoğu kaportacı bu delikleri boyadan sonra bile açmaz nem içerde birikir. boyadan sonra açan kaportacılar da metali açığa çıkarıp delik delerler. yani boyadan önce kapı altlarına boya ve astar ile kapanmaycak büyüklükte 2 delik açtırın derim alttan kapıya göre, biri öne biri arkaya gibi. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 20 Ocak 2008 Yazar Paylaş 20 Ocak 2008 kapı deliklerini kontrol ettim ....boyada kapancakları kesın ınce çizgi şeklinde ...delik açtırırım onlarada garanti olsun... bi kapının altındaki fitil kopmuş eski sahibide silkonla yapıştırmış ,silikon kapı deliklerini tıkamış sadece o kapıda çürük var görünen...diğerlerindede illaki küçük vs çürük vardır altlarında ...o delik işini hallettiririm ustaya teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ocak 2008 Paylaş 20 Ocak 2008 Klasik hatayı yapmış işte eski sahibi. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 3 Şubat 2008 Yazar Paylaş 3 Şubat 2008 selamlarrrr araç bu hafta bi aksilik olmaz ise boyaya giriyor ..kapılarında çürükler var onlarıda söktük kasasının macunu vs yapılasıya kadar kapılarda elden geçip boyaya yetiştirilecek .. tampon bulamadık aracın ustundekı tampon duzelecek fakat oda nıkelaj lı tampon işlem göreceği için onlarda boyanacak maalesef .Kaporta ile aynı renk mi olmalı yoksa siyahmı ,v6 motorun sibob kapaplarıda jantlarda boyanacak umarım boyasıda on numara olur arabanın... Yorum bağlantısı
Recommended Posts