Mahmut Yıldız 6 Ekim 2022 Paylaş 6 Ekim 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: PO kafi PO'da c4 yağ yok ama Şimdi baktım varmış ama o da 550 liradan başlıyor. 6 Ekim 2022 tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2022 Paylaş 6 Ekim 2022 https://www.n11.com/urun/petrol-ofisi-maxima-rn-5w-30-dpf-tam-sentetik-motor-yagi-5-l-2425191 kesin vardır hemen her motora kullanılıyor bu spec hiç değilse %100 orjinal garanti yani 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Zaman zaman amerikalı teknisyenlerin videolarını izliyorum. Çoğu yetkili servislerden ayrılma ustalar. Hepsi de yağ değişimi için 5-6 bin mil öneriyor. kendi tamirhanelerine gelen araçlardan yağı 5-6 bin mil’de, soğutma sıvısını 50-60 bin milde değiştirenlerin motorları çok daha uzun dayanıyormuş. yağ ve su değişimini herkesin kendi kendine yapabileceği en önemli ve basit bakım olduğunu belirtiyorlar. bizde yağ değişimi 15-20bin km periyotlu markalar var. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zaman zaman amerikalı teknisyenlerin videolarını izliyorum. Çoğu yetkili servislerden ayrılma ustalar. Hepsi de yağ değişimi için 5-6 bin mil öneriyor. kendi tamirhanelerine gelen araçlardan yağı 5-6 bin mil’de, soğutma sıvısını 50-60 bin milde değiştirenlerin motorları çok daha uzun dayanıyormuş. yağ ve su değişimini herkesin kendi kendine yapabileceği en önemli ve basit bakım olduğunu belirtiyorlar. bizde yağ değişimi 15-20bin km periyotlu markalar var. Yalnız amerikadaki motorlar çok daha farklı. 3 litreden aşağı motor yok. Şartlar gerçekten zorlu. Florida'da nem yılın neredeyse her günü var. Texas'ta sıcaklık cehennem gibi vs. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zaman zaman amerikalı teknisyenlerin videolarını izliyorum. Çoğu yetkili servislerden ayrılma ustalar. Hepsi de yağ değişimi için 5-6 bin mil öneriyor. kendi tamirhanelerine gelen araçlardan yağı 5-6 bin mil’de, soğutma sıvısını 50-60 bin milde değiştirenlerin motorları çok daha uzun dayanıyormuş. yağ ve su değişimini herkesin kendi kendine yapabileceği en önemli ve basit bakım olduğunu belirtiyorlar. bizde yağ değişimi 15-20bin km periyotlu markalar var. Çevre kaygıları Avrupalılar gibi yüksek değil. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 isveçli bilim insanları da yumurta yemeyin demişti şimdi günde 2 lop lop yiyorlar Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Ekim 2023 Paylaş 30 Ekim 2023 amerikadaki eski motorlarda sentetik yağ yok. araç parkında eski araç oldukça fazla. ayrıca yağ değişimi bir sektör. Eskiden daha da fazlaydı. Biz okurken 3000 milde birdi..reklamlarda JIFFY LUBE reklamında "every 3000 miles...." diye şarkı söylerdi. Amerikan garajlı evlerinde kendin yaparsın evet. ama orada hem alet edavat mevcut hem garajın var hem de çıkan yağ vs şeyleri teslim edecek mahallede yerler var. YAğı ve antifirizi değiştin.. Ne yapacaksın anlat bana? bu da iyi: 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Bizde yağı erken değişirsem araba tedavi olacak zannediyor millet. Motorcular arasında daha çok bu olay. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Bizde yağı erken değişirsem araba tedavi olacak zannediyor millet. Motorcular arasında daha çok bu olay. tedavi olmuyor da 600 bin km sorunsuz gidecek araç 300 bin de koyveriyor. Geç yağ değişiminde. Ve soğutma suyu @Mehmet Göktürk eski değil. 2000 sonrası araçlar. Sentetiğin en kalitelisi var amerikada. Motorlar aşırı büyük değil. Çoğu 2,5-3 litre. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Mehmet Göktürk yazdı: amerikadaki eski motorlarda sentetik yağ yok. araç parkında eski araç oldukça fazla. ayrıca yağ değişimi bir sektör. Eskiden daha da fazlaydı. Biz okurken 3000 milde birdi..reklamlarda JIFFY LUBE reklamında "every 3000 miles...." diye şarkı söylerdi. Amerikan garajlı evlerinde kendin yaparsın evet. ama orada hem alet edavat mevcut hem garajın var hem de çıkan yağ vs şeyleri teslim edecek mahallede yerler var. YAğı ve antifirizi değiştin.. Ne yapacaksın anlat bana? Hocam ustaya değiştirtsek açıyor hortumu akıyor öyle ortaya, kanalizasyona, yağ sadece geri dönüşüme gidiyor. Nereye götüreceğiz eski antifrizi? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: tedavi olmuyor da 600 bin km sorunsuz gidecek araç 300 bin de koyveriyor. Geç yağ değişiminde. Ve soğutma suyu @Mehmet Göktürk eski değil. 2000 sonrası araçlar. Sentetiğin en kalitelisi var amerikada. Motorlar aşırı büyük değil. Çoğu 2,5-3 litre. İyi de dediğin gibi yarı yarıya düşürüyorsa üretici bu riske girer mi sence? Adam neden clioya 20 k da bir değişeceksin demiş. Şimdi ben 10 binde bir değişirsem daha mı uzun gidecek motor? Ben bu kadar pamuk ipliğine bağlı olmadığını düşünüyorum. Bu kadar narin makina değil bunlar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Yağ uzun km sonra değişse önce benim araçların motorları giderdi. 30.k yerine 15.k ömür uzatmaz blokta. Blok ömrü gaz pedalına bağlı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: İyi de dediğin gibi yarı yarıya düşürüyorsa üretici bu riske girer mi sence? Adam neden clioya 20 k da bir değişeceksin demiş. Şimdi ben 10 binde bir değişirsem daha mı uzun gidecek motor? Ben bu kadar pamuk ipliğine bağlı olmadığını düşünüyorum. Bu kadar narin makina değil bunlar. reno için aracın ekonomik ömrü 10 sene. Sonrasında sana parça bile tedarik etmek zorunda değil. Seni neden düşünsünki. ben sadece bu işin okulunu okumuş profesyonel mekanik teknisyenlerin dediğini söyledim. İzlediğime göre bu adamlar bağımsız ustalar. Her marka için aynı şeyi belirtiyorlar. Yağ ve motor suyu değişimini bu periyotlarda değiştirenlerin motorları çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü oluyormuş. sakin kullanmak da önemli ama sakin kullanıp geç bakım yapanın motorları da sorun çıkarıyormuş. hani adam deseki arabanızı ustanıza götürün bakım yapın. O zaman reklam derdim. Ama bu tarz adamlar yağ bakımını kişinin kendisi bile yapar çok basittir diyen adamlar yani Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Yılda 3000 km yapılan motor yağı değişmeli mi? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: reno için aracın ekonomik ömrü 10 sene. Sonrasında sana parça bile tedarik etmek zorunda değil. Seni neden düşünsünki. ben sadece bu işin okulunu okumuş profesyonel mekanik teknisyenlerin dediğini söyledim. İzlediğime göre bu adamlar bağımsız ustalar. Her marka için aynı şeyi belirtiyorlar. Yağ ve motor suyu değişimini bu periyotlarda değiştirenlerin motorları çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü oluyormuş. sakin kullanmak da önemli ama sakin kullanıp geç bakım yapanın motorları da sorun çıkarıyormuş. hani adam deseki arabanızı ustanıza götürün bakım yapın. O zaman reklam derdim. Ama bu tarz adamlar yağ bakımını kişinin kendisi bile yapar çok basittir diyen adamlar yani Sattığım meganı 20 k dan önce hiç değişmedim yağını hatta 25 k yı bulduğum oldu. 15 yaşındaydı araba. Almaya gelen adam da canını çıkqrdı denerken duman vb var mı diyr alacağından emin olduğum için ses etmedim. 9 yıl 100 k dır da lpgliydi Tansu. Bence yağ olayını fazla abartıyoruz. Meganın servis kitabında 10 k da birdi yağ değişimi. Fransızca olanda 20 bin. Ben fransızca daha etkili dil diye ona uydum. Uydum hazır olan mösyöye. 1 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Ülkemizde servisler ekmek yesin diye bakım aralıkları sık. Bahane de bir o kadar saçma. Neymiş yollar kötü ve tozlu imiş. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 (düzenlendi) 15 binde bir değiştiriyorum. 5W30 Tam sentetik yağ kullanıyorum. Araçta lpg var. Fakat şunu farkettim, 10 bin km sonrası soğuk motorda gelen seslerde artış oluyor. Sanki uzatmaları oynuyor kalan 5 bin kmde. Muhtemelen Lpg yüksek sıcaklığından dolayı yağın özelliğini bozmaya başlıyor. Dizelde öyle bir fark olmuyordu. Geçenlerde bujileri de söktürdüm, usta baktı, tertemiz duruyor, bu bakımda değiştirmene gerek yok dedi.(14 bin km geçmişti son değişimden sonra) Başka bir servis lpgli araçta 10 bin km kafi buji değişimi için dedi. Sizin tavsiyeleriniz nedir? Buji her bakımda değişmeli mi? Yağ değişimini 10 bin km’ye çekmeli miyim? 234 bin km’de araç, yağ yakma duman atma hiç yok. 200 bin km’de üst kapak-subap revizyonu yapıldı. Viskoziteyi artırmalı mıyım? Ford onaylı olmayan 5W40 tam sentetik yağa geçmeli miyim? 31 Ekim 2023 tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Servet Aydın yazdı: Ülkemizde servisler ekmek yesin diye bakım aralıkları sık. Bahane de bir o kadar saçma. Neymiş yollar kötü ve tozlu imiş. Yollar kötü olunca çalkalanıyor ya abi yağ ondan sanırım köpürüyor falan yayık ayranı gibi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Sattığım meganı 20 k dan önce hiç değişmedim yağını hatta 25 k yı bulduğum oldu. 15 yaşındaydı araba. Almaya gelen adam da canını çıkqrdı denerken duman vb var mı diyr alacağından emin olduğum için ses etmedim. 9 yıl 100 k dır da lpgliydi Tansu. Bence yağ olayını fazla abartıyoruz. Meganın servis kitabında 10 k da birdi yağ değişimi. Fransızca olanda 20 bin. Ben fransızca daha etkili dil diye ona uydum. Uydum hazır olan mösyöye. megane yarın arıza çıkarırsa ben abartmıyorum. Hadi türk ustaları geçtik güvenmiyoruz zaten. Amerika bu adamlar kitabını okuyarak yapıyor bu işi. ülkemizdeki arabaların 200-300 bin km’de motor yaptırma gibi bir alışkanlığı vardır. Başlı başına kanıttır yani. Çok daha uzun süre dayanmalı Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: megane yarın arıza çıkarırsa ben abartmıyorum. Hadi türk ustaları geçtik güvenmiyoruz zaten. Amerika bu adamlar kitabını okuyarak yapıyor bu işi. ülkemizdeki arabaların 200-300 bin km’de motor yaptırma gibi bir alışkanlığı vardır. Başlı başına kanıttır yani. Çok daha uzun süre dayanmalı Abddeki gibi sıcak garajda durmuyor bizim araçlar. Eksi 10 da yapılan soğuk çalıştırma ile 20 li derecelerdeki motorla bir olmaz heralde. Mjetler milyona yakın km yapıyor. Hemde istde. Motor saatine vursak belki ş.arası kullanılan 2 milyonu aşıyordur. Bence yağdan daha önemli olan konu işletme sıcaklığına gelmemiş motoru fazla yüke sokmamak. Adam 10 derece yokuşta park etmek zorunda kalıyor be çalıştırıp yokuş yukarı başlıyor yola. Yağ bunlardan ufak bir kısmı, o kadar çok etken var ki ömüre. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Abddeki gibi sıcak garajda durmuyor bizim araçlar. Eksi 10 da yapılan soğuk çalıştırma ile 20 li derecelerdeki motorla bir olmaz heralde. Mjetler milyona yakın km yapıyor. Hemde istde. Motor saatine vursak belki ş.arası kullanılan 2 milyonu aşıyordur. Bence yağdan daha önemli olan konu işletme sıcaklığına gelmemiş motoru fazla yüke sokmamak. Adam 10 derece yokuşta park etmek zorunda kalıyor be çalıştırıp yokuş yukarı başlıyor yola. Yağ bunlardan ufak bir kısmı, o kadar çok etken var ki ömüre. Evet etmen çok. Ama bu uzman görüşüne neden inanılmak istenmiyor amerika’da her yer karasal değil. Bizim de var erzurum adana gibi örneklerimiz. Çoğu örnek 2 milyon km değil maalesef. Onlar azınlıkta. Geneli 200-300 bin km rektifiye. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Evet etmen çok. Ama bu uzman görüşüne neden inanılmak istenmiyor amerika’da her yer karasal değil. Bizim de var erzurum adana gibi örneklerimiz. Çoğu örnek 2 milyon km değil maalesef. Onlar azınlıkta. Geneli 200-300 bin km rektifiye. Tr de 10 bin fr de 20 bin olmasının sebebini açıklar mısın bana? Bu arada 15 sene kullanmışız arabayı zaten yarısından fazlası da tasarıma aykırı lpg ile ve sorun çıkmamış. Sahada böyle ne yapayım şimdi uzmanı? Ben fr de 20 k diyen uzmana uyuyorum yanlışım nerede? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Tr de 10 bin fr de 20 bin olmasının sebebini açıklar mısın bana? Bu arada 15 sene kullanmışız arabayı zaten yarısından fazlası da tasarıma aykırı lpg ile ve sorun çıkmamış. Sahada böyle ne yapayım şimdi uzmanı? Ben fr de 20 k diyen uzmana uyuyorum yanlışım nerede? fransız için arabanın ömrü ne kadar önemli? Kaybetse be yenisini almak zorunda kalsa nolur? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Tr de 10 bin fr de 20 bin olmasının sebebini açıklar mısın bana? açıklayabilirm ama toplum hazır değil 1 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 Ekim 2023 Paylaş 31 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: fransız için arabanın ömrü ne kadar önemli? Kaybetse be yenisini almak zorunda kalsa nolur? Türk alamaz yenisini uzun gitsin diye 10 binde değişsin diyor yani. Bikere daha sevdim şu fransızları Pariste kaç tane twingo vardır acaba şuan kullanımda olan. Yorum bağlantısı
Recommended Posts