İçeriğe Yönlendir

Motor Yağı Ile İlgili Sorular


Murat Keskinoğlu

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Yağ sıcaklık sensörü olmama ihtimali yoktur diye düşünüyorum.

şanzımanı yok motoru garip işler çeviriyorken sensor koymazlar

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

şanzımanı yok motoru garip işler çeviriyorken sensor koymazlar

 

Yağ çubuğu var mı acaba? Parmakla kontrol ediliyordur belki sıcaklık da.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Biz zeytinyağlı seviyoruz. Böyle soğuk, limonlu falan :) 
 

Galiba yağ basınç sensörü yağ sıcaklığını ölçüyormuş. Öyle anladım. Ama uygulamalar neden göstermiyor anlamadım. Belki farklı algoritması vardır

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Biz zeytinyağlı seviyoruz. Böyle soğuk, limonlu falan :) 
 

Galiba yağ basınç sensörü yağ sıcaklığını ölçüyormuş. Öyle anladım. Ama uygulamalar neden göstermiyor anlamadım. Belki farklı algoritması vardır

Belki çok kurcalamamak gerekiyordur. Bozulur falan, dilimize düşersin :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Biz zeytinyağlı seviyoruz.  :) 
 

 

işte şimdi aynı dili konuşuyoruz.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Yağ çubuğu var mı acaba? Parmakla kontrol ediliyordur belki sıcaklık da.

algortiması bile yok baksana , bi teknoloci ama öyle böyle değil, eskiden bilgisayarlı tartılar vardı

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

algortiması bile yok baksana , bi teknoloci ama öyle böyle değil, eskiden bilgisayarlı tartılar vardı


yüzde 100 teknoloci bu nasıl bi sinerci

çekemeyenler parti kursa kazanırsız.

 

:ohooh:

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

ios a güncelleme geldi mi konuşma sesi bozuldu

Oregondan biri arar beş dakka sonra

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Oregondan biri arar beş dakka sonra


kibritimin şöförüyüm 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

30 bin çeviren turbonun yağı daha fazla ısıtıp özelliğini erken yitirmesine karşılık 10 bin km’de yağ değişimi. 
 

ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce devri düşük tutmak. 
 

Mekanik ömrünü iki katına çıkarıyormuş. Ama yağ değişimi önemli :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce devri düşük tutmak. 

onu yıllarca yediridiler, sonra start stop çıkınca kayboldu O tayfa, sıradaki gelsin....

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

onu yıllarca yediridiler, sonra start stop çıkınca kayboldu O tayfa, sıradaki gelsin....

Start -stop u kapatalım mı abi? :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Start -stop u kapatalım mı abi? :)


faydası yok. Zararı çok. Umarım manuel kapatma düğmesi vardır

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


faydası yok. Zararı çok. Umarım manuel kapatma düğmesi vardır

Bir çok kaynakta zararı yok deniyor, faydası neden olmasın rolantide yakıt boşa gitmiyor. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Bir çok kaynakta zararı yok deniyor, faydası neden olmasın rolantide yakıt boşa gitmiyor. 

Kıpkırmızı turbo varken arabayı bir anda stop ediyor. O esnada blokta devirdaimsiz kalan su kaynıyordur hatta. Arabanın içi tam soğumuş artık az bir enerji ile idare edecekken klima duruyor. Aküler çok pahalı. Marş motoru normal arabaya göre belki de 50 kat fazla çalışıyor. Kullanıcı olarak hiç sevmiyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Kıpkırmızı turbo varken arabayı bir anda stop ediyor. O esnada blokta devirdaimsiz kalan su kaynıyordur hatta. Arabanın içi tam soğumuş artık az bir enerji ile idare edecekken klima duruyor. Aküler çok pahalı. Marş motoru normal arabaya göre belki de 50 kat fazla çalışıyor. Kullanıcı olarak hiç sevmiyorum.

Fordda güzel çalışıyor, sessizce stop edip çalışıyor. İptal edesim gelmedi.  Marş ve akü ona göre. Bazı kaynaklarda turbo nun ona göre üretildiğini yazmışlar.  Ford kitapçıkta start stop aracınıza zarar vermez diye özellikle belirtmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Fordda güzel çalışıyor, sessizce stop edip çalışıyor. İptal edesim gelmedi.  Marş ve akü ona göre. Bazı kaynaklarda turbo nun ona göre üretildiğini yazmışlar.  Ford kitapçıkta start stop aracınıza zarar vermez diye özellikle belirtmiş. 

Ama aynı kitapçık yağı 20 binde değiştirin deyince inanmıyor kimse :)

bizim ortam kötü ss zararlı omsebeple. Avrupada zararsız. :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Fordda güzel çalışıyor, sessizce stop edip çalışıyor. İptal edesim gelmedi.  Marş ve akü ona göre. Bazı kaynaklarda turbo nun ona göre üretildiğini yazmışlar.  Ford kitapçıkta start stop aracınıza zarar vermez diye özellikle belirtmiş. 


zarar verir diye yazar mıydı :) 

 

evet parçalar daha dayanıklı. Ama stop edince turbo soğutması ve yağlaması devam edecek sistem varsa sıkıntı yok. Marş motoru normal arabanın belki 100 katı daha dayanıklı ve kompleks. Ama marş sayısı arttıkça ihtimaller de artıyor işte. Güzergahınızda durma çok yoksa iptal etmeye gerek yok ama diğer şartta ben kullanmam start stopu 

 

rölantide yaptığı yakıt tasarrufu o kadar azki, üretici bile sebep olarak bunu göstermemiş. Emisyon için diyor. 


ford kitapçıkta yazan zarar vermez onuyunca aklıma direkt şasede podyede airbag’de kesinlikle işlem yoktur ilanları geldi :) 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


zarar verir diye yazar mıydı :) 

 

evet parçalar daha dayanıklı. Ama stop edince turbo soğutması ve yağlaması devam edecek sistem varsa sıkıntı yok. Marş motoru normal arabanın belki 100 katı daha dayanıklı ve kompleks. Ama marş sayısı arttıkça ihtimaller de artıyor işte. Güzergahınızda durma çok yoksa iptal etmeye gerek yok ama diğer şartta ben kullanmam start stopu 

 

rölantide yaptığı yakıt tasarrufu o kadar azki, üretici bile sebep olarak bunu göstermemiş. Emisyon için diyor. 


ford kitapçıkta yazan zarar vermez onuyunca aklıma direkt şasede podyede airbag’de kesinlikle işlem yoktur ilanları geldi :) 

ABDde de satıyor ama bu araçlar :) Hukuk, adalet vs. 2005de getz aldık, vatandaş devirli kullan bunu 3000 devirden önce vites yükseltme, kurum bağlar dediler. :)  Biz de öyle sürdük. Halbuki kitapçıkta adam yazmış uygun vites değiştirme aralıkları vs. Şimdi anlıyorum ki yüksek devirde sürmeye gerek yokmuş. Bence sakin , yavaş dikkatli kullanılırsa, yüksek devir yapılmazsa araçlar çok uzun süre sorun çıkardan gidiyor. Ben 185bin km civarı fiesta yı böyle kullandım , hiç üzmedi. ( Bakımlar tam olacak tabii.) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Start -stop u kapatalım mı abi? :)

birşey kapatmaya gerek yok, şehir efsaneleri de kapatılamaz, sosyolojik facia içindeyiz

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

ABDde de satıyor ama bu araçlar :) Hukuk, adalet vs. 2005de getz aldık, vatandaş devirli kullan bunu 3000 devirden önce vites yükseltme, kurum bağlar dediler. :)  Biz de öyle sürdük. Halbuki kitapçıkta adam yazmış uygun vites değiştirme aralıkları vs. Şimdi anlıyorum ki yüksek devirde sürmeye gerek yokmuş. Bence sakin , yavaş dikkatli kullanılırsa, yüksek devir yapılmazsa araçlar çok uzun süre sorun çıkardan gidiyor. Ben 185bin km civarı fiesta yı böyle kullandım , hiç üzmedi. ( Bakımlar tam olacak tabii.) 


amerikanın neresinde 1.0 satılıyor :) 

 

valla benim izlediğim videolarda start stopla alakalı faydası olmayan icat diye söyleniyor. Bunu söyleyenler teknisyenler mühendisler. Bu kadar dile geldikten sonra üreticiler de diretemedi. Start stop olayında esas amaç emisyon şartlarını sağlamaktı dediler. Yakıt anlamında faydası yok denecek kadar az. 
 

bu kadar az tasarruf için, marş motoru, soğutma, ısıtma, klima, yağlama ve başka bir sürü yerde daha karmaşık sistemler kullandılar. 
 

Siz de yabancı yetkili abileri izleyebilirsiniz hocam. Özellikle amerikalıları. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


amerikanın neresinde 1.0 satılıyor :) 

 

valla benim izlediğim videolarda start stopla alakalı faydası olmayan icat diye söyleniyor. Bunu söyleyenler teknisyenler mühendisler. Bu kadar dile geldikten sonra üreticiler de diretemedi. Start stop olayında esas amaç emisyon şartlarını sağlamaktı dediler. Yakıt anlamında faydası yok denecek kadar az. 
 

bu kadar az tasarruf için, marş motoru, soğutma, ısıtma, klima, yağlama ve başka bir sürü yerde daha karmaşık sistemler kullandılar. 
 

Siz de yabancı yetkili abileri izleyebilirsiniz hocam. Özellikle amerikalıları. 

Alaman Focusu bu. :) Videolarda sallayabiliyorlar :) Yazılı kaynaklar daha güvenilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

start stopla alakalı faydası olmayan icat diye söyleniyor.

ilk çıktığında koro halinde %30 larrrr deniyordu

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Start stop olayında esas amaç emisyon şartlarını sağlamaktı dediler. Yakıt anlamında faydası yok denecek kadar az. 

tüketimi azaltmaz ise emisyon ölçümü de azalmaz, belli test sonuçlarında sanal olarak emisyon azalttı dediler, pratikte azalmadı tabii, aynı günümüz pilli tantanası da böyle , izleyip göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ilk çıktığında koro halinde %30 larrrr deniyordu

tüketimi azaltmaz ise emisyon ölçümü de azalmaz, belli test sonuçlarında sanal olarak emisyon azalttı dediler, pratikte azalmadı tabii, aynı günümüz pilli tantanası da böyle , izleyip göreceğiz.


Kibrit de pilli tantanasından sayılıyor mu :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...