Tansu Kalafatoğlu 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Metin Akbal yazdı: Hybrid araba sahibi olunca böyle dertleri oluyormuş insanın. Halbuki biz 5-30 bulamayınca 10-40, onuda bulamayınca kızartma yağı kullanıyoruz Şaka bir yana fikrim yurtdışından getirtmekten başka çaren yok. Ablan yurt dışında idi. Yok o ben değildim. Ablası kore’de olanı diyorsun @Ali Ozan Yurtsever 0w16 var. Motul var. Ravenol var alman malı. Liqui moly ve lubex var. Az var ama var. Servis kabul etmedi ama bir dahakine alıp götürecem. Garanti bitiyor derse de mahkemede görüşürüz. Kitapçık 0w16 koy yazıyor diyecem Yorum bağlantısı
Metin Akbal 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yok o ben değildim. Ablası kore’de olanı diyorsun @Ali Ozan Yurtsever 0w16 var. Motul var. Ravenol var alman malı. Liqui moly ve lubex var. Az var ama var. Servis kabul etmedi ama bir dahakine alıp götürecem. Garanti bitiyor derse de mahkemede görüşürüz. Kitapçık 0w16 koy yazıyor diyecem Motul koymam. Lubex duydum ama fikrim yok. Çekiliş te çıkan arkadaşlar var. Liqui Moly kalıyor geriye. Ben senin ablan diye hatırlıyordum afedersin 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Metin Akbal yazdı: Motul koymam. Lubex duydum ama fikrim yok. Çekiliş te çıkan arkadaşlar var. Liqui Moly kalıyor geriye. Ben senin ablan diye hatırlıyordum afedersin Motul hths konusunda gerçekten iyi. Teknik verilerinde saklamadan yazıyor. Ya motul ya liqui moly. Ravenol aslında çok iyi marka bizde bilinmiyor. Ben de ikisinden birini tercih edeceğim 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 @Ali Darbaz 5w30 kalın da arabada şu an 0w20 var. 0w16 ile 60 derecelerdeki fark çok az. Fakat eğer yağ 0w16 olsaydı motor muhtemelen daha erken ısınacağı için sıcaklık daha yüksek olacaktı. Peki daha ince yağda motor neden daha erken ısınır? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Ali Darbaz 5w30 kalın da arabada şu an 0w20 var. 0w16 ile 60 derecelerdeki fark çok az. Fakat eğer yağ 0w16 olsaydı motor muhtemelen daha erken ısınacağı için sıcaklık daha yüksek olacaktı. Peki daha ince yağda motor neden daha erken ısınır? İnce yağ daha çabuk ısınıyormu. Önce onu bulmak lazım. Adam denemiş. 0w20 vs 0w40 Isınmada fark yok 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 (düzenlendi) Arabası toyota avensiz . Pardon 0w40 olan mobil yağ, 5 derece daha sıcakmış. 0w20 daha sıcak olmasını beklerdim. 9 Aralık 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 İki yağ da soğukken aynı incelikte ,ısınınca 20 numara daha ince. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Arabası toyota avensiz . Pardon 0w40 olan mobil yağ, 5 derece daha sıcakmış. 0w20 daha sıcak olmasını beklerdim. Bilerek sordum zaten. Genel kanı ince yağ daha çabuk ısınır şeklinde. Mesela burada da yazılmış. İnce yağ daha hızlı ısınma diye https://www.import-car.com/what-is-0w16-oil-and-how-is-it-different-than-0w20/ fakat bana göre kalın yağ motoru daha çabuk ısınır. Neden? Motorun ısınmasının 2 sebebi var. Birincisi patlama. Diğeri ise sürtünme. Eğer ince yağ kullanılırsa motorun yağlanması daha hızlı olacaktır. Dolayısıyla sürtünme azalacak yani sürtünmeye bağlı ısınma da azalacak. O yüzden kalın yağda daha hızlı ısınma olur. Fakat o zaman da aşınma artacak. üstte linkini verdiğim yazıda 0w16 ile 0w20 ele alınmış. Teknik olmasada kitapçıkta yazanı yapın diyor ve 0w20 ile 0w16 yağların motor ömrüne farkını bulmak çok çok zor diyor. Ama yakıt ekonomisi 0w16 ile daha iyi diyor. Api sn ile api sn plus arasındaki farka değiniyor. bir dahaki bakıma eğer toyota 0w16 koymazsa yağı kendim götüreceğim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bilerek sordum zaten. Genel kanı ince yağ daha çabuk ısınır şeklinde. Mesela burada da yazılmış. İnce yağ daha hızlı ısınma diye https://www.import-car.com/what-is-0w16-oil-and-how-is-it-different-than-0w20/ fakat bana göre kalın yağ motoru daha çabuk ısınır. Neden? Motorun ısınmasının 2 sebebi var. Birincisi patlama. Diğeri ise sürtünme. Eğer ince yağ kullanılırsa motorun yağlanması daha hızlı olacaktır. Dolayısıyla sürtünme azalacak yani sürtünmeye bağlı ısınma da azalacak. O yüzden kalın yağda daha hızlı ısınma olur. Fakat o zaman da aşınma artacak. üstte linkini verdiğim yazıda 0w16 ile 0w20 ele alınmış. Teknik olmasada kitapçıkta yazanı yapın diyor ve 0w20 ile 0w16 yağların motor ömrüne farkını bulmak çok çok zor diyor. Ama yakıt ekonomisi 0w16 ile daha iyi diyor. Api sn ile api sn plus arasındaki farka değiniyor. bir dahaki bakıma eğer toyota 0w16 koymazsa yağı kendim götüreceğim yahu boşver böyle magazin sitelerini Sen konuyu Research gate sitesinde araştırma yazılarına bakarak bul. Ben sana çok çok öncede dediydim, kışın motorun ısınmıyacak üşüyeceksin demiştim. Nerden öğrendim sanıyon. Research gate sitesindeki üniversite tezlerini okuduğum için biliyorum. Yoksa nerden gelsin aklımı hybrid arabanın kışın soğuk olacağı. Sana ricardo motor yağı testini atayım. Biraz gözün gönlün Benchmark görsün. https://atiel.org/images/downloads/pdfs/Ricardo-Lubricants_contribution_to_fuel_economy_final.pdf 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: yahu boşver böyle magazin sitelerini Sen konuyu Research gate sitesinde araştırma yazılarına bakarak bul. Ben sana çok çok öncede dediydim, kışın motorun ısınmıyacak üşüyeceksin demiştim. Nerden öğrendim sanıyon. Research gate sitesindeki üniversite tezlerini okuduğum için biliyorum. Yoksa nerden gelsin aklımı hybrid arabanın kışın soğuk olacağı. Sana ricardo motor yağı testini atayım. Biraz gözün gönlün Benchmark görsün. https://atiel.org/images/downloads/pdfs/Ricardo-Lubricants_contribution_to_fuel_economy_final.pdf bu daha çok emisyonla ilgili. ve aradığım şeylere karşılık şunu yazmışlar "Perhaps the biggest future challenge for the lubricant industry is the development of lower viscosity lubricants such as 0W-16, 0W-12 and possibly 0W-8 (as discussed in the analysis of direct benefits, Section 3.2.1). To ensure that these lubricants provide fuel consumption benefits while simultaneously meeting all the various engine and aftertreatment durability requirements will be a significant challenge." yani bu yağların hem motoru koruyup hem de yakıt tüketimini azaltmasını doğrulamak zor olacaktır diyor. ayrıca corolla api sn plus istemiş. servisin koyduğu castrol'de plus eklentisi yok. castrol ilsac gf-5 veriyor. halbuki yeni nesil 0w16 yağlar için en kötü gf-5a(ilsac gf-6b) olmasını istiyor. o da yok castrolde. ama liqui moly'de var 0w16'da diğer konu yağ pompaları. yeni nesil araçlarda değişen basınçlı yağ pompaları kullanılıyor ve bu da daha ince yağ ile yağlamanın sorunsuz yapılacağını belirtiyorlar. valla kararsız kaldım. 5lt 0w16 250tl. tekrar yağ filtresi tapa 60 tl. değişimi de bir yerde 40tl'ye yaptırsam eder sana 350 tl. değiştireyim mi yoksa 15 bin bekleyip mi değiştireyim? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2020 Paylaş 9 Aralık 2020 japonlar diyorki biz 0w16'yi 20 sene önce piyasaya sürdük. şu an 0w12 ve 0w8 dolum yaptığımız arabalar var. eneos müdür ve müdür yardımcısının söyleşisi: Hiroya Miyamoto ve Hiromi Takahashi: https://www.noln.net/articles/2277-the-skinny-on-ow-16-oil bu yazıyı okuyunca 0w20'yi şimdi ani bir kararla değiştirmeme kararı aldım. 0w16 %2'lik tasarruf yaptırsa da, hths değeri değeri daha düşük. o kadar da düşük film tabakalı yağ kullanmanın faydası zararı tartışılır Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: japonlar diyorki biz 0w16'yi 20 sene önce piyasaya sürdük. şu an 0w12 ve 0w8 dolum yaptığımız arabalar var. eneos müdür ve müdür yardımcısının söyleşisi: Hiroya Miyamoto ve Hiromi Takahashi: https://www.noln.net/articles/2277-the-skinny-on-ow-16-oil bu yazıyı okuyunca 0w20'yi şimdi ani bir kararla değiştirmeme kararı aldım. 0w16 %2'lik tasarruf yaptırsa da, hths değeri değeri daha düşük. o kadar da düşük film tabakalı yağ kullanmanın faydası zararı tartışılır yahu tamam , bişey olmaz. Sen az yak diye motor yağını çıvık yapmışlar. Klima açınca akü şarj ediyorsa, bence çokda şey etmemek lazım. Böyle devam et. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: yahu tamam , bişey olmaz. Sen az yak diye motor yağını çıvık yapmışlar. Klima açınca akü şarj ediyorsa, bence çokda şey etmemek lazım. Böyle devam et. Klima açınca şarj ediyorsa doğru viskozitedeyiz acaba klima 12v’tan mı yoksa pillerden mi besleniyor? Bu hibritlerde marş motoru da olmadığı için akü çok yorulmuyor. Akünün bittiğini anlamayan ve uzun süre bitmiş aküyü kullanan priuscular varmış. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Klima açınca şarj ediyorsa doğru viskozitedeyiz [emoji4] acaba klima 12v’tan mı yoksa pillerden mi besleniyor? Bu hibritlerde marş motoru da olmadığı için akü çok yorulmuyor. Akünün bittiğini anlamayan ve uzun süre bitmiş aküyü kullanan priuscular varmış. Sana bi obd bir torque lazım bu aracı net olarak tanımak için. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Metin Akbal yazdı: Tansu Kalafatoğlu yazdı: Klima açınca şarj ediyorsa doğru viskozitedeyiz acaba klima 12v’tan mı yoksa pillerden mi besleniyor? Bu hibritlerde marş motoru da olmadığı için akü çok yorulmuyor. Akünün bittiğini anlamayan ve uzun süre bitmiş aküyü kullanan priuscular varmış. Sana bi obd bir torque lazım bu aracı net olarak tanımak için. Obd var da iphone’daki uygulamalar yetersiz. Torque yok mesela. hibrit asistant yok. Bana android telefon lazım daha çok Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa 21 Nisan 2021 Paylaş 21 Nisan 2021 Son iki bakımda Mobil 1 5-30 yağ kullandım. Örnek link : https://www.hepsiburada.com/mobil-1-esp-5w-30-dexos2-tam-sentetik-partikullu-5-litre-uretim-yili-2019-p-hbv00000j3npf Aracımın kullanım kılavuzunda WSS-M2C291-A ( 2021 yılında değiştirilerek WSS-M2C913-C veya 913-D) şartını karşılayan yağ kullanılması öneriliyor. Mobil yağlardan bu şartı karşılayan yağ ise Mobil Süper 3000 5-30 Örnek link: https://www.hepsiburada.com/mobil-3000-x1-formula-fe-5w30-4-litre-uretim-yili-2019-p-hbv00000h4cb7 Araçta DPF bulunmakta, Mobil Süper 3000 yağı açıklamalarında DPF ile ilgili herhangi bir ibare bulamadım ancak, Mobil 1 yağında DPF li araçlarda kullanılabilir yazmakta. Sizlerin tercihi hangi yağ olurdu? Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Zeki Yelboğa yazdı: Son iki bakımda Mobil 1 5-30 yağ kullandım. Örnek link : https://www.hepsiburada.com/mobil-1-esp-5w-30-dexos2-tam-sentetik-partikullu-5-litre-uretim-yili-2019-p-hbv00000j3npf Aracımın kullanım kılavuzunda WSS-M2C291-A ( 2021 yılında değiştirilerek WSS-M2C913-C veya 913-D) şartını karşılayan yağ kullanılması öneriliyor. Mobil yağlardan bu şartı karşılayan yağ ise Mobil Süper 3000 5-30 Örnek link: https://www.hepsiburada.com/mobil-3000-x1-formula-fe-5w30-4-litre-uretim-yili-2019-p-hbv00000h4cb7 Araçta DPF bulunmakta, Mobil Süper 3000 yağı açıklamalarında DPF ile ilgili herhangi bir ibare bulamadım ancak, Mobil 1 yağında DPF li araçlarda kullanılabilir yazmakta. Sizlerin tercihi hangi yağ olurdu? @Mehmet Ozyurek @Çağlar Bayur @Servet Aydın abilerim siz ne dersiniz, hangi yağı kullanayım bakımda? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Zeki Yelboğa yazdı: Araçta DPF bulunmakta, Mobil Süper 3000 yağı açıklamalarında DPF ile ilgili herhangi bir ibare bulamadım ancak, Mobil 1 yağında DPF li araçlarda kullanılabilir yazmakta. pazarlama stratejisi olablir, her ikisi de yeni nesil dpf li motorlarda kullanıalabilir. şartnameye uygun zaten. ikisi de tam seneteik. biri 5 lt diğeri 4. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Zeki Yelboğa yazdı: @Mehmet Ozyurek @Çağlar Bayur @Servet Aydın abilerim siz ne dersiniz, hangi yağı kullanayım bakımda? Ben hiç araştırmadım bu güne kadar, Mobil1 ESP'yi alıp koydum hep.. 2 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Mehmet Ozyurek yazdı: Ben hiç araştırmadım bu güne kadar, Mobil1 ESP'yi alıp koydum hep.. Ben çok araştırdım. Epey göz nuru döktüm bakmadığım yerli yabancı kaynak kalmadı. Abartısız En iyi yağı kullanıyorsun için rahat olsun emmi. En akışkan, en deterjan etkisi yüksek, en zor yanan ve en az demir Tozu oluşumu yapan yağ Mobil1 Esp, Sonra Shell sonra LM sonra Castrol Sonra Motul geliyor. Valvoline gibi eskilerin kullandığı kaliteli ama ülkemizde satışa sunulmayan yağları listeye katmıyorum. Madem konusu var buraya da yazayım, 5 ay kullanıp motordan çıkarıp 3-4 ay ağzı kapalı muhafaza ettiğim yağın hali ortada. İçinde kum var gibi ben salladıkça yer değiştiriyordu biraz da iğrençti. İsteyene yolarım Kartel de de bu şekil ayrılıp homojen yapısını değişmeyen yağlar kaybedecek. Dibine çökelme yapacak. Bende yaptığım bu test ile bugün öğrendim bekleyen yağın bekleyince ne hallere geldiğini. Bayiden aldığınız yapın dolum tarihine ve SK Tarihine bakmayı ihmal etmeyin. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Mayıs 2021 Paylaş 25 Mayıs 2021 Yağda tek marka model gidiyorum hep. 5W30 castrol tam sentetik. Başka yağ bilmem hiç Yorum bağlantısı
Aydın Sert 25 Mayıs 2021 Paylaş 25 Mayıs 2021 Ben de bu bakımda Mobil Super 3000 FE 5W-30 tam sentetik kullandım. DPF ile ilgili bir ibare yoktu fakat Ford' un aracım için şartnamesini karşılıyordu. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 25 Mayıs 2021 Paylaş 25 Mayıs 2021 Ben de bu sefer ustamın tavsiyesi ile motul koydum. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 Liqui moly resmi sitesinde iki distribütör var. Egemot ve bar oto. Bunlar 0w16 satmıyor. Ama başka satan yerler var ülke içinde. Sahte olma olasılığı nedir acaba? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 (düzenlendi) 6 Ağustos 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts