İçeriğe Yönlendir

Bosch Lpg Bujisi


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Bugün ilk defa benim araç da stop etti. Havalar düzeldi, jikle fazla devrede kalmadığı için sanırım motor devri erken düşüyor ve kışın yaşamadığım devir düzensizliği sorununu şimdi yaşıyorum. Bugün hava .ok soğuk olmadığı için jikle devri çok yükseltmesi. Sitenin etrafındaki dik rampadan çıktım ve yol düzeldiğinde durduğum yerde gaz vermeden denemek istedim. Eskiden stop etmezdi, mallesef gücü yetmedi ve stop etti. Artık akışmetre ve gaz kelebeği potansiyometresinden yaptığımız ayarlar fayda etmiyor. Tüpe geçince aracın rolantisi düzeliyor. Çok hafifi oynamalar dışında sorun yaratmıyor. Tabi ki düzensiliği ben hissediyorum titreşimden ama gaz verince hissedilmediği için sorun olmuyor.

Bakalım yarın da deneyeceğim. Hafta sonu İstanbul'da toplantım olduğundan önümüzdeki haftaya kadar ben artık çileden çıkarım herhalde.

Bu arada da düşünüyorum, sebep ne olabilir bu düzensiz çalışmaya. Ön plana çıkan, gaz kelebeği, hava akışmetresi, şimdi stop etmeden sonra yoksa rolanti motoru da mı?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu

Bugün ilk defa benim araç da stop etti. Havalar düzeldi, jikle fazla devrede kalmadığı için sanırım motor devri erken düşüyor ve kışın yaşamadığım devir düzensizliği sorununu şimdi yaşıyorum. Bugün hava .ok soğuk olmadığı için jikle devri çok yükseltmesi. Sitenin etrafındaki dik rampadan çıktım ve yol düzeldiğinde durduğum yerde gaz vermeden denemek istedim. Eskiden stop etmezdi, mallesef gücü yetmedi ve stop etti. Artık akışmetre ve gaz kelebeği potansiyometresinden yaptığımız ayarlar fayda etmiyor. Tüpe geçince aracın rolantisi düzeliyor. Çok hafifi oynamalar dışında sorun yaratmıyor. Tabi ki düzensiliği ben hissediyorum titreşimden ama gaz verince hissedilmediği için sorun olmuyor.

Bakalım yarın da deneyeceğim. Hafta sonu İstanbul'da toplantım olduğundan önümüzdeki haftaya kadar ben artık çileden çıkarım herhalde.

Bu arada da düşünüyorum, sebep ne olabilir bu düzensiz çalışmaya. Ön plana çıkan, gaz kelebeği, hava akışmetresi, şimdi stop etmeden sonra yoksa rolanti motoru da mı?

Saygılarımla.

Evren Bey,

Peki ilk çalıştırmada benzinde gaz yememe gibi bir durum var mı?

Ben sabahları bu problemle karşılaşıyorum. Sürekli benzinde giderek denemedim. Zaten gaza geçince problem bitiyor.

Ayrıca şehir içi yoğun kullanım neticesinde bazen akü ışığı yanıyor. Ancak araç stop etmiyor. Bu esnada rölanti devri 700 veya biraz altına iniyor. Devirlendiği zaman akü lambası sönüyor.

En son gaz ayarında rölanti devrini değiştirdiğini tahmin ediyorum servisin. Akü voltajını gage menüden kontrol ettim. 13.5 - 14.5 V arası. Orada bir problem görmüyorum. Zaten araç da durmuyor. Bu lamba eğer düşük şarjda da yanıyorsa, rölanti devrinin düşük olması buna sebep olur diye düşünüyorum. Bakalım tekrar ayar yaptırtınca neticeyi yazarım.

Saygılar,

Bende sorun devam ediyor.Yani benzinde sorun yok. Devir 720lerde. Ancak LPGda kullanırken kavşaklarda veya kasislerde yavaşlamalarda aracın devri düşüyor ve stop ediyor. (Bu olay bir ustaya yaptırdığım kurcalamadan sonra oldu) Otomatik vites olduğu için D konumunda stop etmesi ve D konumunda bir sğre yol aması beni korkutuyor.

Dün eski LPG ustama götürdüm aracı tekrar ayar yaptı. Dün düzelmişti ve çok sevindim düzeldi diye. Bugün öğlen tekrarladı sorun. Hatta Mehmet Özyürek abi hocam karar vermek için erken dedi. Hakikaten erkenmiş. Bugün eski ustama tekrar götürdüm. Ecu sıfırlandı. Çözüm olurmu bilemiyorum. Pazartesi buji kablolarınıda değiştireceğim. Çünkü üzerindeki buji kabloları ben aldığımdan beri üzerinde (32bin kmdir) ve orjinal değil. Şimdi motorcraft takacağım. İnşallah sorun çözülür.

Mehmet Bey,

Bence rölanti devri düşük.

Saygılar,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Hocam şimdi rolanti evrine baktımda,

Mk3 mondeo düz şanzıman 725, otomatik şanzıman 925 devir..

Evren Bey, bence rolanti valfini değiştir..

Benim de bir stop etme sorunum vardı, bir şeyler yaptım düzeldimi bilmiyorum...

Şöyleki.. benimki sadece çok ısındığında durunca bazen stop ediyordu...

Rolanti valfini değiştirdim..

Lpg'de de bir sorun yaşamıştım, sorumun her zaman 5750 devirde gaz kesmesydi.. Sebep RPM motor devri bağlantısındandı..

Normalde prins kutusundan bir parça çıkıyor bu parça RPM düzenleyici diye geçiyor..

Ben bunu taktırmamış, direk krank sensöründen bağlantı yaptırmıştım...

Yaşadığım sorun üzerine lpg'cim, bu parçayı takalım dedi.. Taktık..

Bu parça benzin enjektörlerinden birinden veri alıp lpg ecusuna iletiyor..

Arabamı çok fazla ısıtamadığım için aracımın düzelip düzelmediğini bilmiyorum ama 5750 devirdeki gaz kesme sorunu ortadan kalktı artık 7000 devire kadar rahat çıkıyorum..

Lpg'cim, uzun süre test etmeden aracına para harcama, büyük ihtimalle stop etme sorunun da düzelmiş olacak dedi..

Vesile ile, elimde % 99 sağlam bir adet rolanti valfi var :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evren Bey,

Peki ilk çalıştırmada benzinde gaz yememe gibi bir durum var mı?

Ben sabahları bu problemle karşılaşıyorum. Sürekli benzinde giderek denemedim. Zaten gaza geçince problem bitiyor.

Ayrıca şehir içi yoğun kullanım neticesinde bazen akü ışığı yanıyor. Ancak araç stop etmiyor. Bu esnada rölanti devri 700 veya biraz altına iniyor. Devirlendiği zaman akü lambası sönüyor.

En son gaz ayarında rölanti devrini değiştirdiğini tahmin ediyorum servisin. Akü voltajını gage menüden kontrol ettim. 13.5 - 14.5 V arası. Orada bir problem görmüyorum. Zaten araç da durmuyor. Bu lamba eğer düşük şarjda da yanıyorsa, rölanti devrinin düşük olması buna sebep olur diye düşünüyorum. Bakalım tekrar ayar yaptırtınca neticeyi yazarım.

Saygılar,

Mehmet Bey,

Bence rölanti devri düşük.

Saygılar,

Bugün ilk defa benim araç da stop etti. Havalar düzeldi, jikle fazla devrede kalmadığı için sanırım motor devri erken düşüyor ve kışın yaşamadığım devir düzensizliği sorununu şimdi yaşıyorum. Bugün hava .ok soğuk olmadığı için jikle devri çok yükseltmesi. Sitenin etrafındaki dik rampadan çıktım ve yol düzeldiğinde durduğum yerde gaz vermeden denemek istedim. Eskiden stop etmezdi, mallesef gücü yetmedi ve stop etti. Artık akışmetre ve gaz kelebeği potansiyometresinden yaptığımız ayarlar fayda etmiyor. Tüpe geçince aracın rolantisi düzeliyor. Çok hafifi oynamalar dışında sorun yaratmıyor. Tabi ki düzensiliği ben hissediyorum titreşimden ama gaz verince hissedilmediği için sorun olmuyor.

Bakalım yarın da deneyeceğim. Hafta sonu İstanbul'da toplantım olduğundan önümüzdeki haftaya kadar ben artık çileden çıkarım herhalde.

Bu arada da düşünüyorum, sebep ne olabilir bu düzensiz çalışmaya. Ön plana çıkan, gaz kelebeği, hava akışmetresi, şimdi stop etmeden sonra yoksa rolanti motoru da mı?

Saygılarımla.

Anladığım kadarıyla benzer sorunları yaşıyor. Cumartesi akşam LPG ayarı yaptırdım ve 100 km kadar kullandım dün öğlen rampada ışıklarda duracaktım ve araç stop etti. Devir iyice düştü akü lambası yandı ve aracı boşa alıp gaza basmama fırsat olmadı ve stop etti. Ama stop etmeden önce araç boguldu. Gaz yemez oldu. Ancak aracım benzinde hiç sorun yaşamıyor. Işıklarda sert durursam devir 600 lere kadar düşüyor. Dijital olara okuyorum ve oradanda değerin düştüğünü görüyorum. Bu arada buji kablolarını değiştirdim rolanti valfinde sorun olma ihtimali var ancak ondan önce yarın buji değişimi yapacağım bu devir dalgalanmasına çözüm olacakmı ona bakacağım. Eski bujilerimi atmıştım. :( Şimdi yeni motorcraft buji alıp deneyeceğim. Sorun tekrar çözülmezse sıraya rolanti valfini alacağım. Ben bazen gazdanda şüpheleniyorum ancak herzaman aldığım yerden aldım.

Şunu sormak istiyorum aracın herhangi bir parçasında sorun olsa sürekli aynı durumlarda aynı sorunu yaratmazmı? Yani araç sürekli stop etmesi gerekmezmi bujiden kablodan valften olsa.? Bu konuda ne dersiniz.Abi otomatik şanzumanda 925 devir çok yüksek devir değilmi. Gerçi araç D konumundayken ayağım frendeyken araç çok titriyor. Ancak N konumuna aldığımda titreme kesiliyor. Bu devirin 730 larda olduğundan diye düşünmeye başladım.

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

tam bir sene tırnak aralığı 1 mm olan motorcraft platinium kullandım....şimdi orjinal tırnal aralığı 1,3 mm olan motorcraft buji kullanıyorum...1 yıl boyunca motora boşuna eziyet etmişim...rolantide titreme,rampalarda hemen bayılma....alt devirde isteksizlik...bu yaşadığım sorunların hepsi orjinal tırnak aralıklı motorcraft bujiye geçmemle ortadan kalktı...benim şahsi fikrim motorun fabrika değerlerindeki bujiyi kullanmak....

birde lpg bujisi kullanan arkadaşlar,bu bujilerle yeni kalibrasyon yaptırdıktan sonra olumlu yada olumsuz görüşlerini yazsınlar....bizim için önemli olan tarafı burası...eski kalibrasyonla bir şey anlamanız zor olacaktır...bence tamamen psikolojik bir yaklaşım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

0.7 mm aralıklı bujiyle eski lpg ayarımla ciddi performans farkı yakaladım. Ancak benim aracı bir usta kurcaladıktan sonra aracı toparlayamadım. 30bin km dir hiç sorunum yoktu en son kurcalayan ustanın ayarına kadar. En son eski ayar yapan ustaya götürdüm. Üzerindeki bujiyle ayar yaptı aracın performansı eskiye geri döndü. Ben 0.7 mm bujiyi taktırdığımdaki performansı hiç bir zaman görmemiştim aracımda. Rampalardaki tırmanışından tutun düşük devirlerde arabanın toparlanmasına kadar. Ustam bile inanamadı bu değşikliğe. Ancak son yaptırdığım Ecu sıfırlamadan sonraki LPG kalibrasyonundan sonra yine aracımda performans kaybı oldu. Bujileri eski haline getirip tekrar kalibrasyon yaptıracağım ecuları sıfırlayıp.

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

0.7 mm aralıklı bujiyle eski lpg ayarımla ciddi performans farkı yakaladım. Ancak benim aracı bir usta kurcaladıktan sonra aracı toparlayamadım. 30bin km dir hiç sorunum yoktu en son kurcalayan ustanın ayarına kadar. En son eski ayar yapan ustaya götürdüm. Üzerindeki bujiyle ayar yaptı aracın performansı eskiye geri döndü. Ben 0.7 mm bujiyi taktırdığımdaki performansı hiç bir zaman görmemiştim aracımda. Rampalardaki tırmanışından tutun düşük devirlerde arabanın toparlanmasına kadar. Ustam bile inanamadı bu değşikliğe. Ancak son yaptırdığım Ecu sıfırlamadan sonraki LPG kalibrasyonundan sonra yine aracımda performans kaybı oldu. Bujileri eski haline getirip tekrar kalibrasyon yaptıracağım ecuları sıfırlayıp.

benim demek istediğimde o zaten eski kalibrasyonla elbette fark göreceksiniz...yakıt hava karışımı eski bujilere göre ayarlı veya harita diyeyim...siz 0,7 mm bujiyi takınca araç zenginde çalışıyomuş gibi oluyor...önemli olan bu bujiler üzerindeyken yeni bir harita oluşturmak...ve bu hemen 300-500 km olacak bir şey değil...bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

benim demek istediğimde o zaten eski kalibrasyonla elbette fark göreceksiniz...yakıt hava karışımı eski bujilere göre ayarlı veya harita diyeyim...siz 0,7 mm bujiyi takınca araç zenginde çalışıyomuş gibi oluyor...önemli olan bu bujiler üzerindeyken yeni bir harita oluşturmak...ve bu hemen 300-500 km olacak bir şey değil...bence

Harita oluşturması için gerekli çalışmaları yaptım. 1000 km kadar yol yaptım. Akü kutup başlarını söktüm ve aracın ecusunu sırladım. Ama şu bujileri bir değiştireceğim ve tekrar kalibrasyon yaptıracağım. Aslında düşününce dediğiniz mantıklı gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

benim demek istediğimde o zaten eski kalibrasyonla elbette fark göreceksiniz...yakıt hava karışımı eski bujilere göre ayarlı veya harita diyeyim...siz 0,7 mm bujiyi takınca araç zenginde çalışıyomuş gibi oluyor...önemli olan bu bujiler üzerindeyken yeni bir harita oluşturmak...ve bu hemen 300-500 km olacak bir şey değil...bence

Harita 100 km. de oluşur...

Lpg, dar tırnak aralığını seviyor ve düşük devirlerde performans artışını hepimiz yaşadık..

Ben eski aracımda 20 bin km kullandım ve hiç sorun yaşamadım..

Bununla da yaşamayacağım inşallah..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
(düzenlendi)

Harita 100 km. de oluşur...

Lpg, dar tırnak aralığını seviyor ve düşük devirlerde performans artışını hepimiz yaşadık..

Ben eski aracımda 20 bin km kullandım ve hiç sorun yaşamadım..

Bununla da yaşamayacağım inşallah..

abi sen arabayı ne ara yeniledin :) benmi fazla girmiyorum foruma yoksa :p

ben seni yıllardan beri tanırım aygazdan başka gaz kullanmazsın...aygazda dediğin gibi bir sorun olmuyomuş :D

tarihinde Murat Akaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

abi sen arabayı ne ara yeniledin :) benmi fazla girmiyorum foruma yoksa :p

ben seni yıllardan beri tanırım aygazdan başka gaz kullanmazsın...aygazda dediğin gibi bir sorun olmuyomuş :D

Arabayı alalı 2 ay oldu galiba...

Demekki çok seyrek geliyorsun :D

Aygaz kullanmıyorum artık ama, hiç kötü gaz kullanmadım...

Eski arabanın 30 bindeki filtresi, marketten yeni alınmış kadar temiz çıkmıştı..

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Ben de ucuz gaz almayı bıraktım artık. Düşük devirdeki titreme yok. 2.33 yerine 2.61 ödedik ama değdi:))

Yorum bağlantısı

Evren Bey,

Peki ilk çalıştırmada benzinde gaz yememe gibi bir durum var mı?

Ben sabahları bu problemle karşılaşıyorum. Sürekli benzinde giderek denemedim. Zaten gaza geçince problem bitiyor.

Ayrıca şehir içi yoğun kullanım neticesinde bazen akü ışığı yanıyor. Ancak araç stop etmiyor. Bu esnada rölanti devri 700 veya biraz altına iniyor. Devirlendiği zaman akü lambası sönüyor.

En son gaz ayarında rölanti devrini değiştirdiğini tahmin ediyorum servisin. Akü voltajını gage menüden kontrol ettim. 13.5 - 14.5 V arası. Orada bir problem görmüyorum. Zaten araç da durmuyor. Bu lamba eğer düşük şarjda da yanıyorsa, rölanti devrinin düşük olması buna sebep olur diye düşünüyorum. Bakalım tekrar ayar yaptırtınca neticeyi yazarım.

Saygılar,

Mehmet Bey,

Bence rölanti devri düşük.

Saygılar,

Yakup Bey,

Önce hemen belirtmek isterim sorun yaşadığım araç Mondeo değil, Mazda. Benim Mondeo hala benzinli.

Mazda'ya gelince, gaz yememe sorunu yok diyebilirim. Bugün sabah özellikle test edttim, stop etmedi. Eskisi gibiydi. Yani devir düşüyor ama sonra toparlıyor kendini. Bu devir göstergesindeki salınım motor ısındıkça azalıyor, ısınıp tüpe geçince milimetrik hale geliyor. Fakat şuna eminim ki, motor sıhhatli çalışmıyor. Buna biraz da biz potansiyometre ve maf(akışmetre) ile oynayarak sebep olduk, kabul ediyorum. Şu anda mesela MAF'tan ıslık sesi geliyor, turbolu araç gibi. Ayarını düşürüp, ıslık sesini kıstığımızda ise motor çok sarsıntılı çalışmaya başlıyor. Orjinal Maf sensörü oldukça pahalı. Ebay'da 90USD'ye var ama kargosu da bir o kadar. Araştırdım, Mazda MX5 miata veya 99 Model Suzuki Vitara 2.0'ların Maf sensörü aynı. Yanlız Maf sensöründe ıslık sesi yokken de aracın rolantisinde sapmalar vardı. Bu sapmaları bir nebze, boğaz kelebeği üzerindeki potansiyemetre ayarı ile çözmüşken, bir deneme için bir kaç kere üstüste aracı kavrama noktasına getirip kaldırmayınca, motor devri 2000 devirlerden aşağı inmemeye başladı. YAni araç durduğunda dahi, sanırım debriyajın üstündeki sensör bunu algılamadığı için sürekli devri yükseltmeye çalışıyordu. Sonra Maf'a el attık ama şimdi geldiğimiz noktada araç;

  1. Motor soğukken gaza geçene kadar düzensiz çalışıyor. Motor çalışırken birden stop edecek kadar devri düşüyor, tekrar kendine geliyor. (Jikle devreden çıkınca)
  2. Gaza geçince motorun çalışma şekli, 10sn. ritminde çalışıp, iki üç saniye devri düşüp(bu sefer stop edecek gibi değil) tekrar kendine gelme.
  3. Motor ısındıktan sonra benzine geçilirse, 10sn.'lik düzgün çalışma ortadan kayboluyor. Bir iki saniye düzgün, bir iki saniye devri düşerek çalışıyor.

Sizin şarj lambanızın yanması alternatör(şarj dinamosu) ile alakalı. Alternatör aracın hareket halinde enerjisini üreten parçadır. Bu parça işlevini yitirirse, enerjiyi aküden sağlamaya çalışır aracınız. Akü şarj dinamosu kadar enerjiyi veremez ve sınırlı bir kaynak olduğundan kısa sürede zarar görecek hale gelir. Sİzin şarj ışığı yandığı durumlarda akü devreye giriyor demektir. Daha da önemlisi şarj ıiığı yanabildiğine göre alternatör çalışırken zaten sağlıklı çalışmıyor anlamı da çıkarılabilir. Sonuçta sizin sorunun kaynağı hemen hemen belli gibi. Alternatör iyi üstalar tarafından tamir edilirse uzun süre iş görür. Mondeo MK3'ün kronik sorunlu parçasıdır. Muhtemelen aracınızın iç ışıkları da titremey yapıyordur. Bu arıza en çok iç aydınlatmaların göz kırpması ile anlaşılır. Şarj kesme durumu ise ileri ve son safhadır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de ucuz gaz almayı bıraktım artık. Düşük devirdeki titreme yok. 2.33 yerine 2.61 ödedik ama değdi:))

Niye, Ertaş'ın lpg'si kötü değilki.. ?

Total de rekabete dahil olmuş.. Migrosun arkasındaki 2.39 ;)

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

1 senedir ordan alıyordum 15 gün önce değitirdim titreme kalmadı. Ucuz etin yahnisi... diyen boşa dememiş abi :biggrin:

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Daha da opetten şaşmam. Km olarak da fazla gidecek galiba, ertaşta hiç 210'u geçemedim; şimdi 150 oldu hala 1 yeşil yanıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben çevre yolundaki milangaz yada Ertaştan milangaz alıyorum yıllardır hiç sıkıntılarını görmedim..

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Ben de tesadüfen farkettim. 3-4 gün benzinde kullandım araba çok değişik geldi gözüme. Sonra tüpe geçince daha belirgin hissediyorsun titremeyi, istasyonu değiştirip denedim bu 2.depo ve titreme yok, aynı benzindeki gibi çalışıyor. Şimdi menzili ölçüyorum bakalım...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Benim geçen seneye kadar en çok sevdiğim gaz totalin gazıydı. Ama aldığım yer kapandıktan sonra başka bir totalden hem de daha ucuza almaya başladım. Burası rekabet nedeniyle gazı 14-15 kuruş ucuza veriyordu ama 8 bin km sonra lpg filtresinin siyahlaşmaya başladığını görünce vazgeçtim. Zaten lpg filtresini sökme sebebim de performans kaybı ve tüketimdi. Bİr daha oradan almadım ve shellden almaya başladım. Bence şu an en iyisi shell. Ucuz total sonrası shell alınca çekiş arttığı gibi tüketim de 1 litre kadar düştü.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sizin şarj lambanızın yanması alternatör(şarj dinamosu) ile alakalı. Alternatör aracın hareket halinde enerjisini üreten parçadır. Bu parça işlevini yitirirse, enerjiyi aküden sağlamaya çalışır aracınız. Akü şarj dinamosu kadar enerjiyi veremez ve sınırlı bir kaynak olduğundan kısa sürede zarar görecek hale gelir. Sİzin şarj ışığı yandığı durumlarda akü devreye giriyor demektir. Daha da önemlisi şarj ıiığı yanabildiğine göre alternatör çalışırken zaten sağlıklı çalışmıyor anlamı da çıkarılabilir. Sonuçta sizin sorunun kaynağı hemen hemen belli gibi. Alternatör iyi üstalar tarafından tamir edilirse uzun süre iş görür. Mondeo MK3'ün kronik sorunlu parçasıdır. Muhtemelen aracınızın iç ışıkları da titremey yapıyordur. Bu arıza en çok iç aydınlatmaların göz kırpması ile anlaşılır. Şarj kesme durumu ise ileri ve son safhadır.

Saygılarımla.

Evren Bey Yakup Bey'in bahsetti akü lambası bende de yandı nasıl yandı aracın devri iyice düştü ve stop etme durumuna kadar düştü o sırada akü lambası yandı. Bence Yakup Bey'deki durumda bunun benzeri.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu
(düzenlendi)

Evren Bey Yakup Bey'in bahsetti akü lambası bende de yandı nasıl yandı aracın devri iyice düştü ve stop etme durumuna kadar düştü o sırada akü lambası yandı. Bence Yakup Bey'deki durumda bunun benzeri.

Mehmet Bey,

Bendeki süreç şu şekilde gelişti:

1-Araca Lpg Takıldı ve ayarları yapıldı. Bu esnada orjinal bujiler vardı. Lpg ve benzinde problem yok.

2-115.000 bakımında, bujiler değişti. LPG ayarı yapılmadı. Lpg de problem yok, benzinde ilk çalıştırıp harekete geçtiğinde gaz yememe gibi bir problem var. Ancak bujilerin değişimi ile oluşması gereken performans artışı yok.

3- 116.000 de Lpg ayarı yapıldı. Buji değişimi ile olması gereken performans artışı sağlandı, benzinde ilk çalıştırmada harekete geçerken ki gaz yememe problemi devam ediyor, ancak yaklaşık 1000 km sonra akü ışığı yanma problemi ortaya çıktı.

LPG ayarından sonra araç rölantisinin düştüğünü ben hissediyorum. Bu lambanın bir fonksiyonu da akü dışında şarjın da yetip yetmediğini gösteriyor kanımca. Çünkü rölantide yanan akü lambası, devirli uzun kullanımda sönüyor.

Dediğim gibi ayara gidip tekrar rölantiyi yükselttirip neticeyi bildiririm.

Saygılar,

tarihinde Yakup Kadri KUŞCU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yakup Bey her devirde akü lambası yanıyorsa sorun şarj dinamosu. Bu bizim araçlarda kronik sorun. Tamir görürse düzelir.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu

Yakup Bey her devirde akü lambası yanıyorsa sorun şarj dinamosu. Bu bizim araçlarda kronik sorun. Tamir görürse düzelir.

Yok Mehmet Bey,

Devir düşükken görünüyor sadece. Ve her zaman değil, mesela sabah işe gidene kadar hiç yanmıyor. Bu esnada da zaten devir hiç 800 altına inmiyor. Ancak gün içinde özellikle dur kalk fazla trafikte iken rölanti devri 690-720 arası değişiyor ve tekrar hızlanıp bir müddet gidene kadar akü lambası sönmüyor.

Saygılar,

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...