Erdal Kopmaz 26 Şubat 2008 Paylaş 26 Şubat 2008 mehmet bey yakinda sizin yaptiginiz tuketimi yapmayi hedefliyorum bende tabii trafige takilip bekleme yapmazsamm ::lol2:) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat 2008 Paylaş 26 Şubat 2008 İstanbulda 7 litreyi göremezsiniz... 8-8,5'a razı olun... Ama daha fazlası bence fazla... Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 26 Şubat 2008 Paylaş 26 Şubat 2008 zaten suanda 7.9 lt yi gordum biras daha kasalim bakalim ne olcakk :PP Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 26 Şubat 2008 Paylaş 26 Şubat 2008 düşük devirde yüksek viteste araçınızı kullanmak az yakıt harcamanıza sebep olmaz, akisne daha çok yakıt harcarsınız, en yüksek tork değerinde vitesleri değiştirerek uygun yakıt tüketimine ulaşırsınız. ayrıca eski tip kamyonlarda olduğu gibi vites değiştirirken ara gaz vermekte ciddi bir yakıt sarfiyatı, aracınızın yanma odalarında kurum birikmesi daha fazla yakıt harcamaya neden olur,diesel araçalar için her 50000 km carbon temizliği yaptırmak ve hava filitresinin temizliği, baskı balatasının kaçırmıyor olması , lastik hava basıncının az olması , yolda giderken camların açık olması , klimanın açık olması bunlar kullanım tarzımızdan başka en önemli yakıt tasarrufu için etkenler Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 (düzenlendi) euro dizeller normal mazota göre daha az kükürtlü oldugu için carbon temizliginin 50 binde yapılması bence pek de gerekli diil ama diğer şartları yerine getirerek normal tork degerleri içinde çokda düşük olmayan devirlerde kullanmak en mantıklısı önce 0,90ykr sonra da 0,50ykr mazota zam gelince biraz düşünerek gaza basmak gerekli sanırım:) 27 Şubat 2008 tarihinde Erdal Kopmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 normal kullanımda 2500 d/d altına düşmeyin, vitesleri 3000 d/d ve üzerinde değiştirin, vites değişimlerinden yani debriyajdan ayağınızı çektikten sonra gaza sert basmayın, sürüş sırsında devri 2500-3000 de tutmaya çalışın, yakıtınız 7 litreyi geçmez emin olun. ben bunun uygulamalı tavsiyecisiyim. dediğimi yapın ve arkanıza yaslanın. bu araçlar sert ve dengesiz kullanıma gelmiyor. size yakıt olarak cevap veriyor zaten. Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 nurol bey bi yanlıslık var sanırım ben yazıyorum verileri 7.9lt/km oluyor bi daha denermisiniz?? toplam 613km 48.5lt mazot 2,72 ytl de fiyat Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 nurol bey birde su varki ankara istanbula göre daha soğuk ama trafik o kadar da kalabalık diil bence bi başka ankarada bu aracı kullanan birisiyle konusun ondan da fark ediyor olabilir ama fark baya büyükk Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 litre bazında kosusursak aynı olur sanırım Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 10 dak bence cok fazla zaten dizel motor durdugu yerde pek ısınmıoo yürümesi lazım daha kısa tutunn şimdi aracın mazot göstergesi yarım ile çeyrek arasında ama hala yarım depo tarafına yakın 410 km falan oldu sanırım bırasdan telefonla resim ceker koyarım buraya Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 valla benim aracın suanki depo göstergesi böyle bi degerlendirin nurol bey Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 27 Şubat 2008 Paylaş 27 Şubat 2008 en kısa zamanda hava filitresi üreten firmaya ortak olun. bence haftada bir değiştirmek abartılı , tozlu köy yollarında bile kullansanız ayda bir kere değiştirmenizi öneririm, talk pudrası kıvamında tozlar filitreyi kapatıyor, şehir içinde 3 ayda bir kontrol edip gerekliyse değiştirmekte fayda var Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Şubat 2008 Paylaş 28 Şubat 2008 Artık tek tek uyaracağım.. Sayın Nurol Şahin.. İkamet ilinizi profilinize yazarmısınız lütfen... Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 28 Şubat 2008 Paylaş 28 Şubat 2008 sabah motor ısıtmadan bu kadar fark doğmaz bence ortalama günlük 50-60 minimum bazende 100-120 km yapıyorum ona göre bi baktırın olmassa ayarlarında birsey olmasın spritmonitor.de den benim arabaya bakarsanız aldıgımdan bu yana km bazında tüketimin (suan 5200km ) düşüş gösterdiğini görürsünüz Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 28 Şubat 2008 Paylaş 28 Şubat 2008 ayni arabada bu kadar fark olurmu ki anlamadim gitti Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 29 Şubat 2008 Paylaş 29 Şubat 2008 depoyu 618 km kullandım 45,5lt mazot aldım nurol bey Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 29 Şubat 2008 Paylaş 29 Şubat 2008 sorun kullanım stili sorunu istanbul - adapazarı gidiş dönüş 320 km 50 ytl euro diesel harcadım, bu rakamlara bakarsak 0.156 ytl yapar yani 100 km 5.7 lt azami hızım 90 km kesinlikle geçmedim , vitesleri 3000 rpm üzerinde değiştirmedim , gereksiz fren yapmadım.efendi efendi kullandım, sonuç bu : )) Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 29 Şubat 2008 Paylaş 29 Şubat 2008 320 km yol da 90 km/h hizda cekilmez ugur bey 2500 devir 110 km hiz ii gider Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 29 Şubat 2008 Paylaş 29 Şubat 2008 Erdal bey haklısınız , cepte 50 ytl olunca birde bu araç ne kadar az yakar diye düşündüm , ulaşabileceğim rakam bu çıktı, evden çıkarken yakıt ışığı yanıyordu, eve gelmeye 2 - 3 km kala tekrar yandı , hesap bu : )) 120 km hızdadada : ) 6.5 lt tükettim her aracın güvenli bir sürüş hızı vardır , connectin güvenli sürüş hızı azamı 130 km daha hızlı gideceğim diye derdim olsaydı, spor araba alırdım : )))))))))))))))))))) saygılar sevgiler Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 1 Mart 2008 Paylaş 1 Mart 2008 eski arabam nissan vanetti 110 km den yukarı cıkmadım ve 230 bin km kullandım motor bile acılmadı simdi yeni sahibi kullanıyor 300 bine yaklasmıs maşallah diyor ) ii kullanmak da böyle bişi olsa gerek Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 2 Mart 2008 Paylaş 2 Mart 2008 nissan ve isuzi çok kaliteli diesel makinalar yapar, zorlu arazi şartlarında bu tür araçlar tercih edilir temiz yakıt ve düzenli bakım yapıldığında diesel makinalar benzinli makinalara göre çok verimli ve uzun ömürlüdür. fakat esasında dieseller en iyi sonucu uzun yol yapan araçlarda randımanlı çalışır, kısa dur kalklar aracın ömrünü kısaltan etkenlerdir Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı 15 Mart 2008 Paylaş 15 Mart 2008 Harun bey, Aracım 3000 km'de ve şu an 0.18-0.20 ykr yakıyor.Sizinkininde düşeceğini umuyorum.Zaten genel kanaat bu yönde sanırım...sorun kullanım stili sorunu ALINTI--Uğur Aksoy istanbul - adapazarı gidiş dönüş 320 km 50 ytl euro diesel harcadım, bu rakamlara bakarsak 0.156 ytl yapar yani 100 km 5.7 lt azami hızım 90 km kesinlikle geçmedim , vitesleri 3000 rpm üzerinde değiştirmedim , gereksiz fren yapmadım.efendi efendi kullandım, sonuç bu : )) Uğur bey bende yavaş kullanırım ama bu kadar yaktıramadım daha.Belki de zamanla azalır.Benim gördüğüm min. 0.187 ykr . O da galiba 6.8lt/100km ye denk geliyor.Aracınız 112hp yazıyor, fark burdan olabilir mi? Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 (düzenlendi) Connectler az yakıyo yakmasına da, Eurodizel olmuş 2.93 ytl/lt Hangi aracın ekonomikliği kaldı??? 3.5 - 4 lt/100 km de yakan araç ekonomiktir.O da ancak motosiklettir...!!! 26 Mart 2008 tarihinde Bar?s Ak?nc? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 dikat ederseniz daha önce yollarda hep benzinli araçlar vardı. benzine zam vurdukça vuruyordu. şimdi ne var yollarda mazotlu araçlar. şimdide zammı vur allah vur mazota oluyor. kısacası devlet işini biliyor. şuan için mazotla benzinin bir farkı kalmadı. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 26 Mart 2008 Paylaş 26 Mart 2008 (düzenlendi) Barış bey aracım orijinal olarak 90 ps , fakat ecu daki problem yüzünden tekrar yeni yazılım yüklemek gerekti , bende tunning uygulaması yaptım, şu anda dinamometrede 112 ps olarak gördüm . bu durumda gerçekten araçta bir rahatlama , eskiye göre daha istekli gaz yeme oldu , rolantide çalışırken sesi değişti, egzostan siyah duman atma sorunumda kalmadı , yakıt konusuna gelirsek , belli bir hıza gelmek için daha az güç harcadığım için yakıtta artmadıda , düşmedide sürekli uzun yol yapan biri olarak , en sağlıklı ölçümler uzun yolda dur kalk az olan yollardır. ben şahsım olarak bir buçuk tonluk bir araçtan bu ekonomiyi beklemiyordum. 26 Mart 2008 tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts