Burhan Düver 15 Ekim 2007 Paylaş 15 Ekim 2007 (düzenlendi) bayram için memlekete gittik(hanım köy): manyas.dönüşte o/d lambası yanıp sönmeye başladı. otomatik vites fonksiyonları normal yani o/d düğmesine basınca devreye giriyor ve çıkıyor. motoru durdurup çalıştırdım normale döndü,fakat viteslere geçerken çok sert arabayı bayağı bir sarsarak geçiyor.yaz sonunda da ayni problemler olmuştu aracı biraz kullandıktan sonra düzelmişti.servise götürün falan demeyin.burda çözüm bulduk bulduk yada aracı yatırdık.şimdiden teşekkürler 15 Ekim 2007 tarihinde Burhan D tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2007 Paylaş 15 Ekim 2007 otomatik şanzıman yağı ömürlüktür yani revizyon dışı değişimine ihtiyaç duymaz. yap seviye kontrolünü de doğru yapmak gerekir. motor çalşırken en az 5 defa tüm vitesler 2 saniye duruşlarla gezilmeli sonrasında araç rölantide çalışırken kontrol edilmelidir. yağ tamam ise durum revizyon gibi maalesef. çok az bir şans ama türbin hızı okuyucu sensörün kablosu çıkar veya pinlerden koparsa da arıza var gibi davranır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2007 Paylaş 15 Ekim 2007 (düzenlendi) açıkçası hiç mercedes servis eğitim kitapçığı okumadım bilmiyorum. her firmanın elbette kendine özel teknolojisi ve mühendisliği farklıdır. ancak ford şanzımanlarda yağ değişim periyodu yoktur. direksiyon hidroliğini değiştiğini duymadım. sadece fren hidroliği kaynama derecesi aşağı indiği için ölçüm sonucu değişebilir. 15 Ekim 2007 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 15 Ekim 2007 Paylaş 15 Ekim 2007 Benim aracın otomatik şanzıman yağ değişim km'si 60 bin geçiyor. Son serviste ustalar özellikle uyardı. 30 binde şanzıman değiştiği için biraz daha bekliyoruz. Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 15 Ekim 2007 Paylaş 15 Ekim 2007 Mondeo ve focusların bakım kitapçığında 40 bin km.de bir otomatik şanzıman yağını değiştirin yazıyor. Yorum bağlantısı
Burhan Düver 16 Ekim 2007 Yazar Paylaş 16 Ekim 2007 şanzıman yağını değiştireyim masraflı bir şey olacağını sanmam sonrasına bakarız Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 17 Ekim 2007 Paylaş 17 Ekim 2007 arıza koduna bakmak gerekiyor. birde yag kontrolü yaparken yagın içerisinde metal yada balata parçaları varmı. yanık kokusu varmı bunlar varsa şanzıman açılıp revizyon yapılması gerekli Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2007 Paylaş 18 Ekim 2007 referans otokoç periyodik bakım kontrol formu 06/2006 revizyon 07 (TR) : otomatik şanzıman yağı standard ve ana bakımlarda kontrol edilir eksikse tamamlanır cd4e-4f27e-aw81-40 değişim gerektiren araçlar: taksiler karavan veya römork çekenler, polis kurye araçları (rölantide uzun süre çalıştıranlar), dış sıcaklık sıfır derce altında günlük 16 km altında yol yapan araçlar gibi ağır çalışma koşullarında çalışan araçlar. yani normal kullanım şartlarında cd4e tipi (mondeo focus) şanzıman türlerinde değişim gerekmez. boşuna para vermeyin. madeni yağ üreticileri beni vuracak bi gün Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 18 Ekim 2007 Paylaş 18 Ekim 2007 bu over drive lambası bizim arabalarda vites sonlarında yanan lamba değilmiymiş.. bir videoda manuel bir fordta limitörde yandığını görmüştüm sanki. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 19 Ekim 2007 Paylaş 19 Ekim 2007 Yıllardır kullandığım aracımın şanzıman yağını değiştirelim dediğimde ustam sürekli hayır sizin arabanızın yağı herhangi bir revizyonda değişecek diyerek değiştirmiyor aracım 142000 km de ve her defasında yağa bakılıp kontrol ediliyıor .Ve yağın iyi durumda olduğu söyleniyor 2 yıl önce 250 gram kadar eklendi birde arkadaşlar şanzıman yağı seviyesine araç çalışır durumda ve vites geide iken bakılıyor ayağınız frende ve vites konumu R de iken .saygılar Yorum bağlantısı
Ozan Emem 23 Ekim 2007 Paylaş 23 Ekim 2007 ford otokocta 45000 de bir sanzuman yagının degisecegini soylediler. otomatik araclar icin tabiki... ve dunyanın parasını istiyorlar 45 bin bakımda bu yuzden Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 6 Şubat 2008 Paylaş 6 Şubat 2008 arkadaşlar O/D off lambam...4 ncü vitese geçeceği zaman sinyal şeklinde yanıyo 4 ncü vitese de geçmiyo...ayrıca eskiden 2 nci vitese 2500 de filan geçerken,şimdi 3500 devirde geçiyo...1998 mondeo ghia otomatik transmisyon...Kıbrıs da yım ..Servise gittim P0732 ve P0734 kodlu,ikinci ve dördüncü vites oransız arızası çıktı ama açmadan bir şey söleyemezlermiş...Burda ki servis ücretleri oldukça yüklü olduğu için bir şey yaptıramadım..şimdi ; 1.böyle devam etsem bir şey olur mu? 2.Açmadan müdahale edilebilir mi? 3.ben ne yapcam ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2008 Paylaş 6 Şubat 2008 1. Öncelikle yağ seviyesine baktırın eksik olabilir. 2. Araç sağdan direksiyonlu da olsa şanzıman aracın solundadır diye düşünerek yazıyorum: Direksiyonu tam sağ yapın. Ön sol lastiğin arkasından içeri doğru bakınca çamurlu bir soket göreceksiniz. Yerinden çıkmışmı oynamışmı kontrol ettirin ve WD40 sprey ile temizleyin. Bunlardan sonuç alamassanız, bu şekilde devam etseniz de etmesenizde şanzıman revizyonu ufukta gözüküyor. İçinde tas kırılmadıkça masraf aynı masraf. Yalnız şanzıman arızaları büyüyen yani bekledikçe masrafı çoğalan arızalardır. Birde şanzıman yağ çubuğunu çekip yağı parmağınıza sıyırıp koklayın. Yanık priz gibi bir keskin koku varsa ve parmaklarınızda yağı incelerken minicik siyah noktalar varsa kesin revizyon zamanı demektir. Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 çağlar bey tşk. ederim..nette yaptığım araştırmalara göre(amerikan sitelerin de oldukça iyi bilgi var ama...)yarım yamalak ingilizce ile..mlps -manuel lever position sensör-(bizde elle levye komuta sensörü demişler)ya da tss (bizde trans. hız sensörü )olma ihtimali varmış...mlps trans. ın üstünde kolay.. (resimli anlatımı var...)basit gibi gözüküyo :)amerika da 60 dolar...burda nerden kaça bulunur bilmiyom ama o parayı gözden çıkardım...gelişmelerden haberdar edecem Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 mlps arızası sizin yazdığınız şekilde davranmaz. tss denen benimde soketine bakın dediğim yer. Değişimden önce soket kontrolü yapın. Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 13 Şubat 2008 Paylaş 13 Şubat 2008 Pas sökücü sprey işe yaramadı...Hız 40 a yaklaşınca devir ne olursa olsun ikiye geçiyo...bur durumda hız sensörü mü acaba...Ayrıca böyle kullansam gittiği yere kadar mesela ...sonra da komple değiştirsem...(çıkma 2 yıl garantili 1200 ytl...nette ilan var)ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Şubat 2008 Paylaş 13 Şubat 2008 Hız sensöü ile türbin hız sensörü ayrı şeylerdir. Belli olan iyi bir kontrol yaptırmanız gerekiyor, şanzımanda maalesef problem var. Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 15 Şubat 2008 Paylaş 15 Şubat 2008 böyle kullansam...gittiği yere kadar ??? Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 15 Şubat 2008 Paylaş 15 Şubat 2008 ustam daha teknik bi yorum beklerdik ama :)hani gidin astarı yüzü kadar olur ya da gitmeyin motora da zarar filan??? :D Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat 2008 Paylaş 15 Şubat 2008 Zaman zaman balıklar, hatta kuşlar çok teknik olabiliyor. Escort bagajdan gelen cikk cikk sesler vardı çok modaydı. Yorum bağlantısı
Okyay Pay 19 Şubat 2008 Paylaş 19 Şubat 2008 ulen bizim 87 taunusun şanzımana nazar değmesin anahtar değmedi , yağ değiştirildimi onu bile hatırlamam, yeni sahibi de hala kullanıyor , 21 yaşında araba sac çürümesi dışında hiçbir arıza vermedi , ne arabaymış beeee Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 21 Şubat 2008 Paylaş 21 Şubat 2008 1000 ytl ye bir şanzıman buldum (otomatik )ama bilmiyorum,nasıl değiştirilecek,kıbrısa nasıl getirtecem,sıfır dedi ama ne kadar güvenilir?...Şu anda 500 km.filan oldu bu halde devam ediyorum.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts