İçeriğe Yönlendir

Kalorifer Fanı Çalışmıyor


Berat Gürdeniz

Recommended Posts

Berat Gürdeniz

Arkadaşlar benim 2001 focus sporttrend sapıttı mı?

Geçen gün klimayı açtım ışığı yandı (normal),kalorifer fanı çalışmıyo... Fan ayarını 1,2 ve 3.kademelere getirince tık yok... 4.ncü kademeye getirince çalışıyo ama klima kapanıyo blush.png

Klimadan mı dedim kapadım gene 1,2,3 çalışmıyo 4 çalışıyo anormallik nerdedir...

Napabilirim?

Yardım lütfen

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Kalorifer rezistansın yanmış büyük ihtimalle.Değiştirince düzelecektir.

Aynı problem benim 99 focusta olmuştu.

Yorum bağlantısı
Berat Gürdeniz
(düzenlendi)

Rezistans olduğunu sanmıyorum...

Benimde aklıma anahtar geldi,çünkü birden bire gitti üçüde...Ama klima niye duruyo 4.ncü kademe çalışıyoken oda uzman işi (onun için burda soruyorum).

Yoksa dalıyodum torpiya :)

tarihinde Berat G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fanı kumanda eden anahtarla hiç alakası yok. arıza kalorifer rezistansı denen parça. torpido arkasında ama torpido falan sökmeden yolcu ayak üst tarafında duran bir parçadır.

çalışma mantığı= anahtar 4 konumunda iken kalorifer fanı motoruna direkt 12V yollar. 3,2,1 de ise sırayla 9V,6V,3V güç yollar. yani basit bir direnç mantığı ile işler ama fiyatı direnç kadar basit değildir tabii:)

o rezistans yanınca 4 cü kademe fan direkt çıkış 12V olduğu için işlemektedir. rezistans yanıkken yani 1,2,3, konumlarında klimaya basarsanız klima ışığı yanar kompresör devreye girer normaldir zira rezistans dan bağımsızdır klima kompresörü. sadece araç içi kalorifer motoru dönmediği için soğuk hava üflemez elbette.

nadir bozulmaz sıkda bozulmaz arada bir bozulur:) tavsiyem arıza yokken rezistans sağlamken 4 konumunda çok çalıştırmayın zira fazlaca ısnır ve daha sık arıza yapma eğilimi oluşur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Berat Gürdeniz
fanı kumanda eden anahtarla hiç alakası yok. arıza kalorifer rezistansı denen parça. torpido arkasında ama torpido falan sökmeden yolcu ayak üst tarafında duran bir parçadır.

çalışma mantığı= anahtar 4 konumunda iken kalorifer fanı motoruna direkt 12V yollar. 3,2,1 de ise sırayla 9V,6V,3V güç yollar. yani basit bir direnç mantığı ile işler ama fiyatı direnç kadar basit değildir tabii:)

o rezistans yanınca 4 cü kademe fan direkt çıkış 12V olduğu için işlemektedir. rezistans yanıkken yani 1,2,3, konumlarında klimaya basarsanız klima ışığı yanar kompresör devreye girer normaldir zira rezistans dan bağımsızdır klima kompresörü. sadece araç içi kalorifer motoru dönmediği için soğuk hava üflemez elbette.

nadir bozulmaz sıkda bozulmaz arada bir bozulur:) tavsiyem arıza yokken rezistans sağlamken 4 konumunda çok çalıştırmayın zira fazlaca ısnır ve daha sık arıza yapma eğilimi oluşur.

Evet olabilir.Evren bey kusura bakmayın hakkınızı yemeyelim ,teşekkür ederim...

Ama niye rezistans demişlerki buna gerilim bölücü veya kıyıcı falan deselerdi.

Hala klima 4 üncü kademede neden kapanıyo anlamadım.Neyse fazla çalıştıramıyorum kafa ütülüyo zaten.

Ben buna açıp bakıyım yapabilirim belki. Aynı parça abimin opelde bozulmuştu yapmıştık.Ben bunu bi kurcalıyım :)

Yorum bağlantısı
Berat Gürdeniz

Doğru reziztans direnç demek...Fakat tek bir dirençle gerilim düşümünden (Akımın ısı etkisi) başka bişey elde edilemez.

Ama rezistans devresi denseydi buna aklıma yatardı...

Mertol bey şunun adını değiştirelim yada aramızda anlaşalım.Sonuçta Joule kanununun sonuna kadar arkasındayız.

Yorum bağlantısı
Berat Gürdeniz
Oldu canım.. Ama sen anlatırsın sanayideki adamlara rezistans devresi ile rezistans arasındaki farkı.. :)

:blink:

O farkı anlatıcama rezistans denen malzemenin bozulmayanını yapıp ismini değiştirmek daha kolay olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Berat Gürdeniz

Dün yaptırdım arkadaşlar herkese teşekkür ederim

100 YTL dediler leventte parçacıda + İşçilik 20 YTL

Ellerinde yokmuş.Parasında diilimde :selo:

beklememek için başka tanıdığa yolladım, o da 60 a buldu ama hiç bekleme şurdaki elektrikçi arkadaş yapsın dedi.Yaptı saolsun arkadaş

Ama hala rezistans diyolar.

Ben Reosta diorum ısrarla .....

Yorum bağlantısı
Berat Gürdeniz

Şimdilik tamir ettirdim...

Ama ne kadar idare eder bilmem.

Parçayı alıym mı diyorum nasılsa bozulucak :blink:

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Sigortaya Tel Saran Tek Millet Biziz Sanırım.

nadir bozulmaz sıkda bozulmaz arada bir bozulur

Güzel Cümle Olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Yıldız

Merhaba iki seçenek var ya fan üzerindeki role yanmıştır 2 fan yanmıştır....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

burdan çıkan sonuç şudur: her parçanın belli bir arge çalışması vardır. basit görebileceğimiz bir fan rezistansının yol açabileceği facia ucuz atlatılmış. ersin arkadaşımız geçmiş olsun.

kısaca bir olay anlatayım. genç bir arkadaş hondasına ön tampon fiber görsel modifikasyon yaptırmış. bir kaç hafta sonra 100 km civarında giderken fiber kopuyor ön aksa bir şekilde sarıyor ve araç kontrolden çıkarak kaza yapıyor. araç içindekiler sağlam kalıyor ancak araç pert. araç pert olsun öenmli değilde içindekiler görünmez bir kazayı sağlıklı atlatıyorlar. kimin aklına gelirsi ön tampon fiberinin böyle bir olaya sebebiyet vereceğine.

bu yüzden araca yapılacak her tamir veya muadil parça değişiminde çok dikkatli olmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Zafer Ofli
(düzenlendi)

Fan rezistanslarının fiyatı ne kadardır acaba. Benimkinede tel sardılar fakat tüm rezistansımı değiştirmek gerekir yoksa üstündeki sigortayımı (Silindire benzeyen bir parça)

tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tel sarmak iyi değildir. Sıcaklıktan dolayı tesisatı bile yakabilir. Ayrıca kalorifer motoru sıkışık da çalışıyor olaiblir!

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mustafa Yılmaz

dün benim arabada da aynı sorun oldu. Parçayı buldum. 25 ytl ancak yerine uygun değil. Bu yüzden elektirkçi en altta bulunan (üzerinde microtemp kjeape G4A00 TF 216 C yazan sanıyorum termik sigorta elektronikçi arkadaşlar daha iyi bilir) yerinden çıkarıp 6-7 tel lehimledi. Diğer bir otorite o parçanın 2-3-4 devir yaptırdığını söylüyordu. Ancak tüm devirler şimdilik çalışıyor.

Parçayı elektronikçilerde bulup (bulursam tabiki) yerine takacağım. Yanlız burada bir sorun var. Soğuk lehim yapılması gerekiyor. Normal lehimde üst sınır kapasites 216 derece olduğu için işi bitiyor yoksa:)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Yorucu

Arkadaşlar benim arabada şu an aynı sorun var ancak 2 tane ayrı parça değiştirdim yinede olmadı acaba anahtardamı problem anlayamadım bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aynı sorun derken, tam olarak ne olduğunu yazrsanız ve değişen iki parçanın isimlerini verirseniz, fikir yürütmek daha kolay olabilir.

Yorum bağlantısı
Murat Yorucu

Çağlar bey 2 rezistans denendi ama aynı sorun devam ediyor anahtardanmı yoksa bilmediğimiz bir sigortası mı var acaba

Yorum bağlantısı
İsmail Doğan

benimkinde de sadece 3 calışmıyo öylece bıraktım anlamadım valla neden böyle

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Escortta, 1-2-3 kademe rezistansttan geçer, voltaj düşünce fan yavaş döner (3 - 6 - 9 V), 4. kedeme direkt 12V tur. Buna göre tahmini arızaları bulabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Yener Sönmez

aynısı bana da oldu zamanında

25 ytl idi anahtarın fiyatı.

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Bende geçen hafta bu soruna benzer bir sorun yaşadım. Benim kaloriferim biraz ısıtıyor ardından da ısıtmayı kesiyordu. Muslukta sorun olduğunu biliyordum fakat kime gittiysem musluktan dolayı olsa ısınma hiç olmaz demeleri oldu. Sonuç olarak hem musluğu hemde kalorifer peteğini değiştirdim, şimdi canavar gibi çalışıyor. Fakat musluk için 90ytl, petek için 140ytl verdim. İşçilik için ise 150ytl (klima gazı da tamamlandı). Epey bir masraf çıkardı ama çalışıyor olması ve bu çok soğuk havalarda ısınıyor olmak paha biçilemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Önce sadece musluk değişimini deneseydiniz, kısık kalan musluğun geçirdiği su az olduğu için, önce biraz sıcak gelir, ardından su yeterli gelemediği için soğuk gelir.

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Önce sadece musluk değişimini deneseydiniz, kısık kalan musluğun geçirdiği su az olduğu için, önce biraz sıcak gelir, ardından su yeterli gelemediği için soğuk gelir.

Eski radyatörde duruyor, radyatörü suya sokarak içine hava basınçlı hava basarak bişiler denediler, tıkalı dediler. Ne kadar doğru bilemiyorum tabi...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...