İçeriğe Yönlendir

Fren ve Balata ile ilgili sorunlar


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Görkem Azizoğlu

Sedat Bey in dediği o motorun çevresinde gelen zırıltı ve uğultu arası ses benim araçtan da geliyor devir ibresi 1000 in altına çok az düştümü oluyor. Az gaz verip devri artırısam ses kesiliyor sonra devir ibresi o bölgeden geçerken aynı ses bi daha geliyor ama bu aralar yok.

Ayrıca direksiyonu full çevirince motorun sıkışıp boğuluyo gibi olma sorunuda hidrolik sistemin gücünü motordan almasından dolayı olabilir. Tahminim sadece rölantideyken yapar.

Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

jantlardan da fark edio. 14" kara jantlarla daha bi hafif direksiyon

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bana bu direksiyon normal geliyor.

Aracımın direksiyonunun otobanda 120 lerde sertleştiğini hep farkediyorum. 120 ile giderken sağa sola sevirmeye çalışıyorum ama sanki direksiyonu tutan birşey var.Direksiyon biraz oynuyor ama araba oynamıyor.Esneme gibi birşey oluyor.Bu hızlara viraja geldiğimde aracın direksiyonunu kendiliğinden kırıldığını farkediyorum.Resmen elimden çekiyor.Virajdaki acıya göre belli oranda kırılıp virajdan çıkarken yine düzleniyor.

Onun dışında şehir içinde avuç içi ile rahat döndürülemiyor.Dönüyor ama biraz fazla kuvvet uygulamak gerekiyor.

Fiestanın sürüşü daha çok direksiyonu tutatak ralli parkurundaymış gibi sürmeye uygun.Direksiyonun sert olması virajlarda aracı daha sıtabil kılıyor.Boş boş bir direksiyon ile ani hareketler yapabilip aracı yoldan kopartabilirsiniz.

Fiestanın binildiğinde spor otomobil hissi vermesi zaten turu az olup sert olan direksiyon ve sert süspansiyon ile alakalı.

Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

bide direksiyonu sonuna kadar çevirince gelen "tak" diye bi ses var. can sıkıcı!

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ben aracımı sıfır aldım ve aldığımda üzerinde Goodyear GT3 lastikler vardı. Çok memnunum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Misafir

Şirkette kullandığımız araç 2006 model fiesta tdci. Direksiyonu oldukça yumuşak geliyor, benim mondeoya göre, ancak tur sayısı kısa gibi. Genelde benim arabadan sonra kullanınca hem direksiyon hafif geldiğinden, hem de tur sayısından olsa gerek, adetim olmamasına rağmen sona vurduruyorum ve o malum kötü ses geliyor. Şöyle söyleyeyim belki bilen vardır. Direksiyon tecrübelerim kadarı ile 323 mazda sedan, clio symbol kadar yumuşak.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Direksiyon turunun az olması iyi bir durum.Sert süspansiyon nedeniyle direksiyonu kırdığımızda araba esnemeyip direk dönüyor + buna turu az olan direksiyon eklenince daha sportif bir araba oluyor.

İstediğimiz noktaya kolayça gidiyoruz. Aşırı kırmaya gerek kalmıyor ve geri toplamada kısalıyor. Park etmeyi kolaylaştırıyor.

Yumuşak araclarda 50 ile giderken direksiyonu ani şekilde sağ sol yaptığınızda araba dönmüyor, sadece kayık gibi bi sağa bir sola yatıyor.Fiestada ise böyle birşey yok. Sert süpansiyondan dolayı direksiyon hareketi direk yola aktarılıyor.go kart hissini vermesinin sebebide bu. Spor sürüşe elverişli bir arac.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Zafer Ofli

muhtemelen şase yapıyordur.Eğer kablonun bir yerinde ve ilk başlangıcında açıklık olmuşsa zaman içinde ondan yapabilir.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

taktıgınız ampül yanlış oldugundan yapıyor. dogru ampülü takın düzelir

Yorum bağlantısı
İsmail Masat

2000 focus hb direksiyon simitinin içinde bulunan dikiş yerleri kopmuş kılıf almadan değiştirmem mümkünmü orjinal direksiyon mu almam gerekiyor

Yorum bağlantısı
Özveri Usluer

Fiesta tdci aracımı park ederken (fazla döndürdüğümde) yada 90 derecelik dönüşlerde direksiyonu çevirdiğim zaman alttan ön lastik civarından "tok" bir ses duyuluyor. Özellikle soğuk havalarda. Bu normal birşeymi? yoksa aracımda bir sorun var mı? servise mi gideyim? Yolda kalırmıyım? şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Direksiyonu tam turda sona kadar çevirmeniz sonucu oluşan bir ses bu. Sesin geldiği noktada direksiyonda çevirme payı kalıyor mu kontrol edin. Sesten sonra da direksiyon çevrilebilliyorsa sorun var demektir.

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

El freninin donduğunu duydum ama hangisi kaç derecede donar biilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Tamamen doğrudur nemden buzlanır açılmaz kalkarken balata sıyırabilirisniz, aracı park edince silecek süpürgeleri donmasın diye gazte falan konur, bunada gerek yok silecekleri çıkarıp arabaya koyun rahat edin zaten çok kolay çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

donmaktan kasıt aşırı soğuklarda (özellikle kampanalı araçlarda)metallerin birbirine yapışması olayıdırki doğrudur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sadece metalin yapışması olayı değildir..

Nem, yada sisteme girmiş suyun donması olayır...

Benim hiç başıma gelmedi ama ben zaten hiç el freni çekmem :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür

Doğrudur, bir kez başıma geldi. Lada Samara kullanırken gece çekili bıraktığım el frenini indirdiğim halde balata kampanayı bırakmadı. Çözümü, lastiği sökmek, kampanayı tutan civataları sökmek (2 taneydi benim arabada) çıkan civataları kampanadaki diğer iki deliğe sıkmak şeklindeydi. O iki vida deliğinin karşısı dolu olduğundan kampanayı dışarı iterek balatadan kurtarıyordu... Ama karlı havadan ziyade çok soğuk havalarda bu gerçekleşiyor desek daha doğru olur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doğru silecek süpürgesi değilde camda buz oluşması, fakat çok soğukta silecek lastiğide donduğundan zorlandığında çatlayıp hemen yırtılıveriyor ona göre.

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın
Sadece metalin yapışması olayı değildir..

Nem, yada sisteme girmiş suyun donması olayır...

Benim hiç başıma gelmedi ama ben zaten hiç el freni çekmem :rolleyes:

Mehmet Bey neden kullanmaz acaba el frenini çok merak ettim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Bey neden kullanmaz acaba el frenini çok merak ettim...

Evin önü düz.. Otoparkta da meyil yok. orada düz..

Gerek olmuyor..

Esas sebep de donma tehlikesi...

Yorum bağlantısı
Murat Basma

peki olurda el freni cekikken donarsa, hava isisi yukseldiginde kendine kendine cozulmez mi?

Yorum bağlantısı
Serkan Öz

Her zaman bu kadar kolay bırakmayabiliyor. Ben bir keresinde çok denememe rağmen ayrılmamıştı, hatta araba arka tekerlekler kilitli şekilde ileri ve geri hareket etmişti(1-2metre) ama yine açılmamıştı. Sonra sökmüştük arka tekerlekleri..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...