İçeriğe Yönlendir

Fren ve Balata ile ilgili sorunlar


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Sina Güran

Demin kozyatağı - suadiye arası ufak bir tur attım ve fark ettim ki fren pedalım çok çok dipte kilitlemeyi zar zor sağlayabiliyor ve bazende araba sağa atıyor kendini, tabi bu yoldaki eğimden de olabilir. Düz yolda 30km ile giderken ani frende sağa sola atmıyor çünkü deneme yaptım. Acaba hidrolik mi azaldı yada pompa da mı arıza var yoksa benim balatalar hakkaten çakma mı diye düşünmeye iyice düşünmeye başladım, hepsi olabilitesi var gibi geliyor. Yarın ak kuş kara kuş çıkacak aksilik olmaz ise, sizler ile paylaşacam...

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Gideceğiniz yere yavaş gidin de ...

Sağ şerit yolcusu kalmasın... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Sina Güran
(düzenlendi)

Bugün maslak oto sanayi ye amortisörümdeki sorun için gittiğimde ordaki bir kişi eskiden o sanayide usta olduğunu ve fren konusunda tavsiye edebileceği bir usta olduğunu bahsetti. O dükkana gittim ve sorunu anlattım, ardından ufak bir testin haricinde bana bişi anlatmadan bir kutu çıkardı ve bir sürü yepyeni balata gösterdi. Bunlar ne diye sorduğumda bunlar çöp dedi. Bende neden bu kadar yeniler dediğimde, çünkü hepsi 5 para etmez, takıldıktan hemen sonra iş görmemesi nedeniyle değiştirilmesinden dolayı diye cevap verdi. Anladım ki ne westinghouse nede başka birşeyde sorun var, ne takacaz dedim, valeo takacam dedi, başka bir konuda okuduğuma istinaden valeo ıslakta kamyon gibi ses çıkarıyormuş dediğimde, evet çıkarır diye cevap vermesi enteresan geldi. Dedim peki hangisi çıkarmaz, motorcraft'ın orjinalini alırsan çıkarmaz ama 180ytl gibi bir fiyat verdi ama ne kadar doğru ne kadar eğri bilemiyorum tabi. Zaten cts olması nedeniyle ve adamın arabayı dağıtmış olması nedeniyle " bir topla sen arabayı ben araştırıp gelecem" diyemeden hadi valeo olsun adı sanı bildik marka -balata konusunda deneyimim olmasada- diyerek taktırdım. Ayrıca disklerimi de tornaladı usta. Tüm bu işlemler için 90ytl fiyat ödedim.

Bugün maslaktan sonra anadolu yakasına geçtim ve ardından Atatürk havalimanına gidip tekrar bizim yakaya gelerek 100km civarında km yaptım ve frenlerim şuan tutuyor ve memnunum, yağmur kısmen yemesine rağmen herhangi bir ses seda duymamış olmamdanda memnunum. Burdaki bu konu ile ilgilenen herkese, özelliklede Çağlar abime teşekkür ederim.

Herkese kazasız ve keyifli yolculuklar dilerim.

tarihinde Sina G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Demin kozyatağı - suadiye arası ufak bir tur attım ve fark ettim ki fren pedalım çok çok dipte kilitlemeyi zar zor sağlayabiliyor ve bazende araba sağa atıyor kendini, tabi bu yoldaki eğimden de olabilir. Düz yolda 30km ile giderken ani frende sağa sola atmıyor çünkü deneme yaptım. Acaba hidrolik mi azaldı yada pompa da mı arıza var yoksa benim balatalar hakkaten çakma mı diye düşünmeye iyice düşünmeye başladım, hepsi olabilitesi var gibi geliyor. Yarın ak kuş kara kuş çıkacak aksilik olmaz ise, sizler ile paylaşacam...

aracın sağa çekmesi ,sol frende sorun olduğuna işaret ,olası sol fren balatası veya diski yağlanmış sağ daha çok tutuyor.

valeo iyi bir markadır ,güle güle kazasız belasız kullanın.

Yorum bağlantısı
Sina Güran
aracın sağa çekmesi ,sol frende sorun olduğuna işaret ,olası sol fren balatası veya diski yağlanmış sağ daha çok tutuyor.

valeo iyi bir markadır ,güle güle kazasız belasız kullanın.

Şuan bir sorun yok maşallah, balatalardan ses gelirse de burda okuduğumdan pekte şaşırmayacam, çıkmaz ise ne ala. :D

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sina Güran

O günden bu güne yağmurda da kuruda da ön balatalarımı kullanıyorum Allaha şükür ses seda yok. Bugün itibariyle de arka balatalarım değiştirilip ayarlandı ve el freni de ayarlanarak fren defterini kökten kapattık. Bir arka frenin arabanın duruşunda bu kadar etken olduğunu açıkcası bilmezdim. Ciddi bir fark elde ettim şuan oldukça memnunum. :)

Bugün içimde ukte olan bir olay var sadece ki ne kadar doğru yada sadece bir kuruntu mu bilemiyorum; arka frenlerin ayarını yaparken frene bas - çek - bas - çek derken ben duyamadım sanarım ve bas dememesine rağmen ben basarken sağ arka freni ayarladı. Maslak dönüşü, 100km civarı giderken frene basınca sanki arabanın arkası orantısız tutma yapmasından ötürü bir dengesizlik hissettirdi. Bu kuruntu mu yoksa değil mi bilemiyorum. :unsure:

Arka kampana balatarı değişiminde ayarlanabilecek herhangi birşey varmıdır? Yok ise zaten kuruntu manasına çıkacak... :unsure:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğraş Kaleli
O günden bu güne yağmurda da kuruda da ön balatalarımı kullanıyorum Allaha şükür ses seda yok. Bugün itibariyle de arka balatalarım değiştirilip ayarlandı ve el freni de ayarlanarak fren defterini kökten kapattık. Bir arka frenin arabanın duruşunda bu kadar etken olduğunu açıkcası bilmezdim. Ciddi bir fark elde ettim şuan oldukça memnunum. :)

Bugün içimde ukte olan bir olay var sadece ki ne kadar doğru yada sadece bir kuruntu mu bilemiyorum; arka frenlerin ayarını yaparken frene bas - çek - bas - çek derken ben duyamadım sanarım ve bas dememesine rağmen ben basarken sağ arka freni ayarladı. Maslak dönüşü, 100km civarı giderken frene basınca sanki arabanın arkası orantısız tutma yapmasından ötürü bir dengesizlik hissettirdi. Bu kuruntu mu yoksa değil mi bilemiyorum. :angry:

Arka kampana balatarı değişiminde ayarlanabilecek herhangi birşey varmıdır? Yok ise zaten kuruntu manasına çıkacak... :)

Bildiğim kadarıyla frene bas-çek dendiğinde yapılan işlem frenlerin havasının alınmasıdır. Bu işlem yapılırken hava tam alınmazsa frenlerin tutması anlamında bi sorun söz konusu olabilir. Eğer bahsettiğin gibi bir orantısız tutma söz konusuysa bunu bir deneyip, emin olup, tekrar bi baktır derim ben.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yakup Gönül

Arkadaşlar Fren balatalarını yeni taktırdım ama hiç de memnun değilim. Bakımda hepsini değiştirdiler. El Freni bugün rampada kaçırdı şok olldum. Frenler de baya yüklenmek zorunda kalıyorum. Başlarda yenidir yapar dedim. Ama 1 hafta oldu aynı. Bu normal midir?

Bir de bugün pencereler açık fren yapınca ıslık sesi duydum. Aynalardan geliyordu galiba. Ne yapayım değiştireyim mi?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erim Gülaçtı

genelde 50-60 km'den sonraki hızlarda frene basmaya başlayınca direksiyonda titreme oluyor. ayagımı pedaldan kaldırınca duruyor titreme. fren disklerinden mi oluyor acaba? lastıkleri daha yeni degistirdim, 1500 km ancak oldu. rot-balans ayarının da tam olduğunu zannediyorum. fikri olan var mı?

Yorum bağlantısı
A. Harun Özdikiş
Sadece frene bastığınızda titreme oluyorsa fren diskleriniz eğridir.

Katılıyorum. Benim 2000 focusta da aynı titreme sorunu vardı. Serviste diskleri tornaya soktular. Eğrilik düzeldikten sonra hem titreme geçti, hem de fren tutuşu güçlendi.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
Sadece frene bastığınızda titreme oluyorsa fren diskleriniz eğridir.

+1. Disklerin düzeltilmesi/değiştirilmesinden sonra balataları da kontrol ettiriniz. Zira saçma bir aşınma olmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Önce eğer durumu müsait ise tornalattırarak yüzeyindeki eğriliği düzleştirtin, yok olmuyor ise diskleri değiştirmekten başka çareniz yok. Disk değişince yanında balatalarda değişiyor mu pek emin değilim ama muhtemel...

Yorum bağlantısı
Erim Gülaçtı
Önce eğer durumu müsait ise tornalattırarak yüzeyindeki eğriliği düzleştirtin, yok olmuyor ise diskleri değiştirmekten başka çareniz yok. Disk değişince yanında balatalarda değişiyor mu pek emin değilim ama muhtemel...

peki bu disk tornalattırma işini illa serviste mi yaptırmam lazım? başka bir tamircide yaptıramaz mıyım? ve ne kadar tutar tahmini?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

15-20 lira arası birşey tutar, hatta bazı tornacıları arabanın üzerinde bile tornalıyorlar.İsterseniz şaşmazda usta tavsiye edebilirim...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aslında makbulu araç üzerinde tornalamaktır, dinamik olarak aracın üstünde de salgı varsa onu da almış olur.

Yorum bağlantısı
Erim Gülaçtı
15-20 lira arası birşey tutar, hatta bazı tornacıları arabanın üzerinde bile tornalıyorlar.İsterseniz şaşmazda usta tavsiye edebilirim...

serkan hocam, dediğiniz gibi halledilebilecek birşeyse tavsiye edebileceğiniz ustada yaptırabilirim. bu haftasonu uzun yola çıkacağım için hallettireyim istiyorum.teşekkürler..

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Engin Karadayan

Bu disklerin bozulması acaba kampanadaki balataların azalmasıyla ilgili olabilir mi?

Ön balatalara daha fazla güç bindiği için bu da disklerde deformasyona neden olabilir mi acaba?

4-5 ay içinde yeniden titreme başladı.Bu sürede ne suya girdim,ne diskler sıcakken yıkattım ,nede çok fazla fren kullandım.Niye bozuluyor anlamış değilim :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sorun diskin yapısında, sıcakken suya girmek çokta gerekli değil. Isınıp soğurken deforme olabiliyor. Tornaya verdim ben diskleri, zaten yamulacağı kadar yamulmuştu. Yani belli bir yamulma toleransı vardı gibi düşünün, o tolerans tamamlandı ve ben yeniden düzelttirdim. Şimdi gayet iyiler..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bu disklerin bozulması acaba kampanadaki balataların azalmasıyla ilgili olabilir mi?

Ön balatalara daha fazla güç bindiği için bu da disklerde deformasyona neden olabilir mi acaba?

4-5 ay içinde yeniden titreme başladı.Bu sürede ne suya girdim,ne diskler sıcakken yıkattım ,nede çok fazla fren kullandım.Niye bozuluyor anlamış değilim :D

Kaç km önce, ne marka balata-disk takılmıştı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Aslında makbulu araç üzerinde tornalamaktır, dinamik olarak aracın üstünde de salgı varsa onu da almış olur.

Lastiği söktüğümüzde disk sallanıyor. Firen kaliperini kaldırdığımızda disk elimize geliyor. Diski sıkan birşey yok. Jantı takıp bijonları sıktığımızda diskte sıkışarak kendi kendine sabitleniyor. 4 bijonu el ile sıkarsak, arada lastiği hem çevirip hemde yumrukla vurarak, bijon boşluklarını el ile aldıktan sonra bijonları tam olarak sıkarsak disk tam oturmuş oluyor.

Direk sıkarsanız lastiği çevirdiğinizde dönerken çok hafifte olsa disk 1 noktada balataya sürtüyor. İyi oturtursanız sürtmeden dönüyor. Bu fark çok büyük değil. Belkide önemli değil ama dikkatimi çekti.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Lastiği söktüğümüzde disk sallanıyor. Firen kaliperini kaldırdığımızda disk elimize geliyor. Diski sıkan birşey yok. Jantı takıp bijonları sıktığımızda diskte sıkışarak kendi kendine sabitleniyor. 4 bijonu el ile sıkarsak, arada lastiği hem çevirip hemde yumrukla vurarak, bijon boşluklarını el ile aldıktan sonra bijonları tam olarak sıkarsak disk tam oturmuş oluyor.

Direk sıkarsanız lastiği çevirdiğinizde dönerken çok hafifte olsa disk 1 noktada balataya sürtüyor. İyi oturtursanız sürtmeden dönüyor. Bu fark çok büyük değil. Belkide önemli değil ama dikkatimi çekti.

Bijonları jant yokken sıkarsak, saplama bijonun içinden geçmesin...Diski sökerken balatalar ister istemez diskten uzaklaşır ancak ilk frene basışta tekrar dokunuyorlar gibi geliyor bana... :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Arkadaşlar Fren balatalarını yeni taktırdım ama hiç de memnun değilim. Bakımda hepsini değiştirdiler. El Freni bugün rampada kaçırdı şok olldum. Frenler de baya yüklenmek zorunda kalıyorum. Başlarda yenidir yapar dedim. Ama 1 hafta oldu aynı. Bu normal midir?

Dik rampalarda el fireni hafif hafif kaçırabilir. El firenine epey yüklenerek aracı bırakmanız gerekiyor. Bence en iyisi el firenini normal bir şekilde çekip aracı viteste bırakmak. Arac 4 tekerden tutulunca hic bir yere kıpırdamaz. Lastik altına taş koyarsanız daha güvenli olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...